Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hy

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a G felnije felmegy F re?

Egy kollégámnak láttam, hogy a lemeze 15ös, és 4 csavaros is, de a méreteket nem tudtam megmérni.

Felnicsere nem volt megoldható, mert az én kocsim több 100kmre volt.

Tehermentesítő, és osztókör lenne érdekes, hogy egyezik e az F el.

kössz üdv

osztókör nem egyezik

Elküldve
Mennyi a guminak a futásteljesítménye? 20e-25e-30e????

A különböző autogumik élettartamai/futásteljesítményei szvsz eléggé szórnak (nem beszélve arról hogy erősen függ a vezetési stílustól is), van amelyik valóban csak 25-30e km-t fut el kopáshatárig, de az viszont cserébe jól is tapad (pl. Yokohama Parada), viszont én már találkoztam olyannal is, amelyik ésszel használva (nem ütve-vágva) simán elfutott 100e km-t, ráadásul ez asszem pont valami Michelin volt.

Csak ez azért olyan hihetetlen az átlagembernek, mert általában sokkal előbb eldobják a gumikat azon egyszerű oknál fogva hogy elöregednek, mintsem hogy elkopnának.

Mindettől függetlenül nem tudom hogy a 80l üzemanyagmegtakarítás mennyire reális, mindezt csak azért írtam mert nem minden gumi kopik el 25e km alatt.

(Mondjuk ha a Michelin komolyan gondolja a fenti marketingszöveget, akkor miért nem ad 320 liter üzemanyagutalványt egy garnitúra gumi mellé? (4x80 liter, vagy nem kerekenként takarít meg ennyit az egész élettartama alatt?) Talán mert akkor ingyen lenne a gumi?)

Elküldve
Na azt hiszem eldöntöttem :lol: !

Uniroyal Rainexpert lessz majd!

Ma de. láttam, televan vele a teszkó. Jó guminak tartod? Ez az egyfajta gumi volt náluk újpesten...

Elküldve
Na azt hiszem eldöntöttem :lol: !

Uniroyal Rainexpert lessz majd!

én ha most gumit vennék megpróbálnék értelmes, minőségi gumit venni.

valami neves márkát: good year, michlein, kléber, contnentál satöbbi....

a teszkós gumik gyártási évét érdemes megnézni, mert olcsó, de sokszor öreg, túltárolt gumit adnak.

Elküldve
én ha most gumit vennék megpróbálnék értelmes, minőségi gumit venni.

valami neves márkát: good year, michlein, kléber, contnentál satöbbi....

a teszkós gumik gyártási évét érdemes megnézni, mert olcsó, de sokszor öreg, túltárolt gumit adnak.

Jaja, DOT-szám sokat elárul. Egyébként meg cipőt a cipőboltból...

Elküldve

egy jó ismerősöm mondta egyszer hogy csak egyszer kelljen nagyot féketni, és 5 cm rel korábban megállni. gagyi gumival nincs eleje az autódnak.

nem éri meg az a párezer forint különbség...

Elküldve
Tényleg érdemesebb valami prémium márkát választani, nekünk korábban ami nem igazán jött be az a Dunlop dehát kinek mi

Az az igazság ,hogy valójában csak egymás tapasztalatára tudunk támaszkodni.

Vagy kipróbálunk sokféle gumit ,ugyan azok körülmények között :lol: ,erre esély sincs.

Nekem a nyári és gyári dunlop és tetszik,de a téli hankook is tök jó. :)

A corsán elöl matador téli,hátul dayton (így vettem,így adtam el) Azok is jók,ja és nyáron téli volt elől,és nem fogyott el.

Elküldve

Nekem ez a 3. gumigarnitúrám a mostani Astrán.

1. Dunlop 195/60R15 gyári gumik: az autót 24.000 km-rel vettem, ugye ezek a gumik voltak fennt. Iszonyat hangos volt, dübörgött, ráadásul szélességre és átmérőben is kisebb volt, mint kellett volna lennie. El is adtam őket rögtön.

2. Fulda Carat Progresso 205/60R15: tudom, nem tökéletes váltóméret. Szerintem nagyon jó gumik, csendes, jól tapad, esőben is nagyon jó. Maximálisan meg voltam elégedve vele, csak hát kicsi lett a 15" kerék, váltottam 17"-ra.

3. Nankang NS-II 205/45R17: a legjobb váltómérete 17"-ban a 195/60R15-nek. Eddig kevés a tapasztalat vele, az biztos hogy szárazon jól tapad, hangja ennek is van. Majd kiderül. Csodát nem várok tőle, 17"-ban a márkás gumi méregdrága. Ez van.

Viszont hepe-hupás úton vannak gondjaim (35mm ültetés, 205/45R17 8" széles felnin, ET35-tel): Elöl kicsit súrolja a gumi széle a műa. dobbetétet, hátul pedig a lökős felső csavarja körül van egy kis lemezkihajtás szerűség, aminek nagy huppanónal nekiér a gumi.

Az előző autómon volt Falken ZE512 is: iszonyúan kopott, viszont nagyon jól tapadt az is. Annak az autónak a gyári gumija 185/65R15-ös Conti EcoContact EP volt. A futófelülete nagyon kemény, alig kopott: 50e futott km-nél még a minta fele simán rajta volt. Cserébe nem is tapadt úgy, kanyarba sokszor csikorgott is.

Bocsi ha hosszúra sikeredett.

Elküldve
én ha most gumit vennék megpróbálnék értelmes, minőségi gumit venni.

valami neves márkát: good year, michlein, kléber, contnentál satöbbi....

a teszkós gumik gyártási évét érdemes megnézni, mert olcsó, de sokszor öreg, túltárolt gumit adnak.

Szia uhuhu!

Azért döntöttem Rainexpert mellett mert ADAC 2010-es tesztjén különösen ajánlott minősítést kapott és árban is jó! Én 13.000/db ennyit tudok rá szánni!

És ha jól olvastam a net-en akkor uniroyal-t is continental gyártja! Az egyik prémium kat. a másik meg közép, biztos hogy minőség különbség is van 2 között de olyan órdítóan nagy szerintem nincs! Ja dsteel-nek is ez a válaszom!

Elküldve
Nekem ez a 3. gumigarnitúrám a mostani Astrán.

1. Dunlop 195/60R15 gyári gumik: az autót 24.000 km-rel vettem, ugye ezek a gumik voltak fennt. Iszonyat hangos volt, dübörgött, ráadásul szélességre és átmérőben is kisebb volt, mint kellett volna lennie. El is adtam őket rögtön.

2. Fulda Carat Progresso 205/60R15: tudom, nem tökéletes váltóméret. Szerintem nagyon jó gumik, csendes, jól tapad, esőben is nagyon jó. Maximálisan meg voltam elégedve vele, csak hát kicsi lett a 15" kerék, váltottam 17"-ra.

3. Nankang NS-II 205/45R17: a legjobb váltómérete 17"-ban a 195/60R15-nek. Eddig kevés a tapasztalat vele, az biztos hogy szárazon jól tapad, hangja ennek is van. Majd kiderül. Csodát nem várok tőle, 17"-ban a márkás gumi méregdrága. Ez van.

Viszont hepe-hupás úton vannak gondjaim (35mm ültetés, 205/45R17 8" széles felnin, ET35-tel): Elöl kicsit súrolja a gumi széle a műa. dobbetétet, hátul pedig a lökős felső csavarja körül van egy kis lemezkihajtás szerűség, aminek nagy huppanónal nekiér a gumi.

Az előző autómon volt Falken ZE512 is: iszonyúan kopott, viszont nagyon jól tapadt az is. Annak az autónak a gyári gumija 185/65R15-ös Conti EcoContact EP volt. A futófelülete nagyon kemény, alig kopott: 50e futott km-nél még a minta fele simán rajta volt. Cserébe nem is tapadt úgy, kanyarba sokszor csikorgott is.

Bocsi ha hosszúra sikeredett.

Szia Gery!

A Fulda-val mennyit futott az autó mert egyik ismerősőm azt mondta hogy nagyon gyorsan kopott neki!

Elküldve
Szia uhuhu!

Azért döntöttem Rainexpert mellett mert ADAC 2010-es tesztjén különösen ajánlott minősítést kapott és árban is jó! Én 13.000/db ennyit tudok rá szánni!

És ha jól olvastam a net-en akkor uniroyal-t is continental gyártja! Az egyik prémium kat. a másik meg közép, biztos hogy minőség különbség is van 2 között de olyan órdítóan nagy szerintem nincs! Ja dsteel-nek is ez a válaszom!

Oks, kösz, ezért kérdeztem én is, mert viszonylag jó árban van és sok volt belőle...

Elküldve
Egyébként a tesco-ba mennyi volt az ára?

Pontosan nem emléxem, olyan tizenegy-kétezer körül... Rámentem a tesco honlapjára, hogy pontosan megnézzem, de nem találtam...

Elküldve
Szia Gery!

A Fulda-val mennyit futott az autó mert egyik ismerősőm azt mondta hogy nagyon gyorsan kopott neki!

Szia! kb. 22-23e km-t futottak (2 nyári szezont), és 6,5-6,8mm minta volt rajtuk. Újonnan 8mm volt rajta. Nálam ez kopásállóságból jeles osztályzat:)

Elküldve
Szia! kb. 22-23e km-t futottak (2 nyári szezont), és 6,5-6,8mm minta volt rajtuk. Újonnan 8mm volt rajta. Nálam ez kopásállóságból jeles osztályzat:)

Az tényleg nem rossz kópás állóság szempontból! Köszi a választ!

Elküldve
Az tényleg nem rossz kópás állóság szempontból! Köszi a választ!

De nem ám! Persze normális vezetési stílus mellett. Nincs mit!

Elküldve

Azt hiszem, én nem várom tovább a jobb időt, ezek a délutáni 18 C-ok már nem tesznek jót a téliguminak, holnap csere nyárira...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.