joe Elküldve November15, 2009 Elküldve November15, 2009 Norbedlee írta: a 195/60 R15 (nyárinak )-nak a 185/65 R15 a téli váltómérete??? Nekem 195/65 15 a nyári, a téli meg 175/55 13. Szervó nélkül van egy kis különbség a kettő közt. Nameg kevesebbet is eszik. /a szépségért "szenvedni" kell :) /
PGA Elküldve November15, 2009 Elküldve November15, 2009 joe írta: Nekem 195/65 15 a nyári, a téli meg 175/55 13. Szervó nélkül van egy kis különbség a kettő közt. Nameg kevesebbet is eszik. /a szépségért "szenvedni" kell :) / :D :) A 195/65 R15-nek 634 mm az átmérője, a 175/55 R13-nak meg 523 mm lenne, de ilyen méretről még nem is hallottam... Egyébként 13-as felnit tudtommal nem is lehet feltenni. Nem F-Astráról van itt szó? Bár ezek a méretek mindenképpen kócosak...
Zachi Elküldve November16, 2009 Elküldve November16, 2009 joe írta: A képemen látható F astra-ról beszélünk. Akkor Te most minden szempontból jól eltévedtél! :)
joe Elküldve November16, 2009 Elküldve November16, 2009 Egy totálkár G-n vannak most fent a tuti gumik. Ő lesz a donor... :)
Zachi Elküldve November17, 2009 Elküldve November17, 2009 joe írta: Egy totálkár G-n vannak most fent a tuti gumik. Ő lesz a donor... :) Ahogy gondolod. De azért had hívjam fel a figyelmedet arra, hogy mekkora hibát követsz el a váltóméret semmibevételével. A kilóméteróra csalása még csak a kisebbik gond. Nagyobb baj az, hogy hazavágod a futóművet. Más lesz az alkatrészeinek terhelése, amiből szerencsés esetben "csak" a futómű-geometria torzulása adódik, így stabilitásából, irányíthatóságából rengeteget veszít az autó. Rosszabb esetben valami törni, repedni, görbülni fog. Röviden mondhatnám azt is, hogy ön- és közveszélyes leszel. Mindenkit haza várnak és senki sem szeretne más hülyesége miatt erről lemaradni!
joe Elküldve November17, 2009 Elküldve November17, 2009 Most F- astra-n nem tudom hány embernek van 195 széles 15colos kereke. Szerintem nem 1-2db. Városban járok vele, nagyon ritkán megy az autó városon kívül, akkor meg választok egy 95-100közötti tempót és annyi. Ami "komolyabb" terhelés volt az autónak az a pályanapon 5kör amikormár 70nél 5.-be volt az autó és 13as kerekek voltak még alatta. Igaz nem Opel, de tesóm Vento-ja alatt 205/60 16-os kerekek vannak. Ő viszont gyepálja rendesen és kutya baja.
gemini Elküldve November17, 2009 Elküldve November17, 2009 joe írta: Nekem 195/65 15 a nyári, a téli meg 175/55 13. Szervó nélkül van egy kis különbség a kettő közt. Nameg kevesebbet is eszik. /a szépségért "szenvedni" kell :huh: / Nem 175/65 R13 az véletlenül? még nem is hallottam, hogy lenne 175/55 R13 méret egyáltalán... főleg nem téliben. (esetleg 175/70 R13 is gyakori méret)
joe Elküldve November17, 2009 Elküldve November17, 2009 gemini írta: Nem 175/65 R13 az véletlenül? még nem is hallottam, hogy lenne 175/55 R13 méret egyáltalán... főleg nem téliben. (esetleg 175/70 R13 is gyakori méret) 65, csak elgépeltem.
Qpack Elküldve November17, 2009 Elküldve November17, 2009 joe írta: 65, csak elgépeltem. A te gyári méreted 175/70 R13, ennek a váltója a 195/50R15....sem az említett 175/65 R13, sem a 195/65R15 nem jó....műszakin is kivágják a gépet..sőt a rend éber őre is megbüntizhet miatta....
joe Elküldve November18, 2009 Elküldve November18, 2009 A téligumival majd variálok. Jövő télre már nem feltétlen ezeket akarom felrakni. A nyárigumival meg nem tudok mit kezdeni, ehez az 1 garnitúrához tudok olcsón hozzájutni.
tgabika76 Elküldve November18, 2009 Elküldve November18, 2009 Qpack írta: ...műszakin is kivágják a gépet..sőt a rend éber őre is megbüntizhet miatta.... Azért ez elég erős sztem, bár nem tudom mi a helyzet felétek, de itt nálunk nem hinném hogy ilyen miatt kivágnának a műszakiról (pl. nekem 205/55 R16 van fent a 205/50 R16 helyett, egyszerűen azért mert ilyet tudtam szerezni), abban meg biztos vagyok hogy nincs olyan éber rendőr amelyik ezért megbüntetne, tekintettel arra hogy szvsz egyikük sem tudja betéve az összes autótípus gyári gumiméretét.
gemini Elküldve November20, 2009 Elküldve November20, 2009 nem csak a gyári méreteket nem tudják, hanem a váltóméreteket sem :huh: (honna is tudná, nem dolga) viszont pikk-pakk beutal műszaki vizsgára, és ha meg is uszod, már a vizsgaköltségen elbukod a gumikon nyert összeget.
Habsteve Elküldve November20, 2009 Elküldve November20, 2009 Sziasztok! Voltam ma gumisnál télire cserélni, azt mondta a csávó h az első kettő ami barum polaris 2 már nem sokáig bírja még :huh: Aztán ajánlott nekem ebből a fajtából vmi új modellt, 30ért 2dbot. Mondjuk a neten találtam 11ért is dbját :lol: Ám mi a bestbuy mostanság vagy mit érdemes venni?
Norbedlee Elküldve November20, 2009 Elküldve November20, 2009 Habsteve írta: Sziasztok! Voltam ma gumisnál télire cserélni, azt mondta a csávó h az első kettő ami barum polaris 2 már nem sokáig bírja még :huh: Aztán ajánlott nekem ebből a fajtából vmi új modellt, 30ért 2dbot. Mondjuk a neten találtam 11ért is dbját :lol: Ám mi a bestbuy mostanság vagy mit érdemes venni? Attól függ, hogy mennyi rá a pénzed....
JKL Janos Elküldve November23, 2009 Elküldve November23, 2009 Sziasztok, én a Hankook 440-es téli gumikat választottam (12800/db), meg vagyok elégedve vele. A fogyasztásom nem nőtt meg, és veszi az akadályokat is szépen. Nem sokat vacekoltam a váltóméretekkel, ugyanakkora, m int a nyári, 185,65,R15. Erre a "télre" szerintem megfelelő, elvezeti a vizet és vannak bordái is azért. Üdv. J
Zachi Elküldve November23, 2009 Elküldve November23, 2009 JKL Janos írta: Sziasztok, én a Hankook 440-es téli gumikat választottam (12800/db), meg vagyok elégedve vele. A fogyasztásom nem nőtt meg, és veszi az akadályokat is szépen. Nem sokat vacekoltam a váltóméretekkel, ugyanakkora, m int a nyári, 185,65,R15. Erre a "télre" szerintem megfelelő, elvezeti a vizet és vannak bordái is azért. Üdv. J Aztán, ha csereérettek lesznek a nyári gumik, akkor 195/60 R15 méretűt vegyél, mivel az az igazi mérete. Télire tökéletes ez a 185/65 R15.
gemini Elküldve November24, 2009 Elküldve November24, 2009 télinek jobb is a keskenyebb, mert nő az egységnyi területre eső talajnyomás - jobb lesz a tapadás hóban
Qpack Elküldve November24, 2009 Elküldve November24, 2009 tgabika76 írta: Azért ez elég erős sztem, bár nem tudom mi a helyzet felétek, de itt nálunk nem hinném hogy ilyen miatt kivágnának a műszakiról (pl. nekem 205/55 R16 van fent a 205/50 R16 helyett, egyszerűen azért mert ilyet tudtam szerezni), abban meg biztos vagyok hogy nincs olyan éber rendőr amelyik ezért megbüntetne, tekintettel arra hogy szvsz egyikük sem tudja betéve az összes autótípus gyári gumiméretét. ez nem a felétek kérdése...ez műszaki kritérium, csak úgy, mint hogy a felni/gumi szélességben nem lóghat túl a jármű "külalakján" (ezért szokták néha kiszélesíteni a kerékjárati íveket....), amint a xenon-os témában is láthatod, attól ,hogy nem szólnak az nem azt jelenti, hogy az úgy meg is felel a követelményeknek/előírásoknak! :huh: (a műszaki vizsgáztató pedig azért van ott, hogy ezeket a paramétereket is ismerje, csakúgy mint a féktárcsa minimális méretét, pedig ez is tipusonként változik, de megtalálható adatbázisban...)
Qpack Elküldve November24, 2009 Elküldve November24, 2009 Zachi írta: Aztán, ha csereérettek lesznek a nyári gumik, akkor 195/60 R15 méretűt vegyél, mivel az az igazi mérete. Télire tökéletes ez a 185/65 R15. Cartárs ez így ebben a formában nem igaz....volt olyan G széria, amikor gyárilag 185/65R15 nyári papucsokkal gurultak ki a gépek, szóval az is teljesen jó a nyárinak is...nekem is most 195/60 helyett 185/65 van nyárinak, de azt hiszem már írtam, így csak 2-3 km/h csalása van az órának, míg a 195/60-nál kb 5-7km/h volt... :huh:
Norbedlee Elküldve November24, 2009 Elküldve November24, 2009 Qpack írta: ez nem a felétek kérdése...ez műszaki kritérium, csak úgy, mint hogy a felni/gumi szélességben nem lóghat túl a jármű "külalakján" (ezért szokták néha kiszélesíteni a kerékjárati íveket....), amint a xenon-os témában is láthatod, attól ,hogy nem szólnak az nem azt jelenti, hogy az úgy meg is felel a követelményeknek/előírásoknak! :huh: (a műszaki vizsgáztató pedig azért van ott, hogy ezeket a paramétereket is ismerje, csakúgy mint a féktárcsa minimális méretét, pedig ez is tipusonként változik, de megtalálható adatbázisban...) Az a baj, hogy ezekre sajnos vagy nem sajnos de nem kellően figyelnek oda ,pl nekem a 195/60 helyett, 195/50!! volt fennt és lazán átment műszakin mégcsak megsem szólták ( tavaszra már a jó méret lesz rajta)
PGA Elküldve November24, 2009 Elküldve November24, 2009 Qpack írta: ...volt olyan G széria, amikor gyárilag 185/65R15 nyári papucsokkal gurultak ki a gépek... Jómagam is ilyen gumival gurultam ki a sajátommal a szalonból, azóta se "szélesítettem", jó ez így. Bár érdekes, hogy egyes gyártók 185-ös gumijai drágábbak, mint az ugyanolyan mintázatú 195-ös. Mondjuk a 195/60 R15 azért populárisabb méret...
Zachi Elküldve November24, 2009 Elküldve November24, 2009 Qpack írta: Cartárs ez így ebben a formában nem igaz....volt olyan G széria, amikor gyárilag 185/65R15 nyári papucsokkal gurultak ki a gépek, szóval az is teljesen jó a nyárinak is...nekem is most 195/60 helyett 185/65 van nyárinak, de azt hiszem már írtam, így csak 2-3 km/h csalása van az órának, míg a 195/60-nál kb 5-7km/h volt... :huh: Ezek ugyebár váltóméretek. A menetstabilitási különbségeket érezted?
Qpack Elküldve November25, 2009 Elküldve November25, 2009 Zachi írta: Ezek ugyebár váltóméretek. A menetstabilitási különbségeket érezted? nincs mit érezni...a mérete pár miliméterrel más bármely irányt nézem, az oldalfalnál is...szélességben pedig össz-vissz 10mm....max a fékútban lehetne észre venni vmit, a nagyobb felület miatt..de a menetsabilitásnál is sokkal többet változtat a gumi minősége, életkora és profil mélysége, mint a gumi szélessége...sógor más márkájú autóján Sava gumik vannak az enyémen firestone pillanyatnyilag...kb egy idősek és a városban van olyan körforgalom, ahol az aszfalt minősége olyan, hogyha nedves időben a Sava-val rámegyek mint a jég...a firestonenál is érezni, hogy könnyebben megcsúszik, de azzal legalább lassulok és nem csúszik úgy....
Zachi Elküldve November25, 2009 Elküldve November25, 2009 Qpack írta: nincs mit érezni...a mérete pár miliméterrel más bármely irányt nézem, az oldalfalnál is...szélességben pedig össz-vissz 10mm....max a fékútban lehetne észre venni vmit, a nagyobb felület miatt..de a menetsabilitásnál is sokkal többet változtat a gumi minősége, életkora és profil mélysége, mint a gumi szélessége...sógor más márkájú autóján Sava gumik vannak az enyémen firestone pillanyatnyilag...kb egy idősek és a városban van olyan körforgalom, ahol az aszfalt minősége olyan, hogyha nedves időben a Sava-val rámegyek mint a jég...a firestonenál is érezni, hogy könnyebben megcsúszik, de azzal legalább lassulok és nem csúszik úgy.... Ja! Hát van akinek a csacsifogat is úgy fekszi az utat, mint egy pályaautó! :huh:
Recommended Posts