Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ühhüm...ésez mit befolyásol?? Mert a nyomtávot elméletileg nem.....szerintem...

Szerintem meg igen.

Az ET49-nek 12 mm-rel keskenyebb a nyomtávja ugyanannál a tengelynél, mint az ET43-nak.

Ha jól értelmezem....

Szerk: Bazs gyorsabb voltál :smt038

Elküldve

Nem a toszba ne mán! Hiszen ha jól látok minél nagyobb az ET szám, annál közelebb esik a felni középvonala a kocsi hosszanti tengelyéhez, tehát csökken a nyomtáv, sőt adott esetben belelóghat a kerék a kaszniba! Van olyan extrém kiképzésű alufelni (mert nyilván lemezfelnik esetén ez nem kardinális kérdés) amelynek az ET száma akkora, hogy nem fér be egy adott típus alá? Gondolom a gyártók praktikusan, minél nagyobb egy felni annál kisebb ET számmal dolgoznak. ....hogy beférjen.

Pl. Az én Astrámon ugyi 15" -os felni van gyárilag...ha én feltennék rája 17" -osat..akkor már illő lenne gondolom az ET számot is figyelni, viszont 15" -nál ez nem jelenthet gondot...

Elküldve

15-nél is lehet gond az ET és a szélesség is

tudok 11x15-ös felniről, mínuszos ET-vel

azt érdekesen raknád be a G alá

legalább 10 centi szélesítés kell hozzá ;-)

17-ben a G alatt elfér egy 8-as lyan ET20-ig :wink:

Elküldve

Én értettem eddig is, de azért a sört megiszom Fóton alkohollal is! :D De annyit hozzátennék, javítsatok ki, ha nem így van, az ET érték azért a futómű terhelésébe is beleszól, mivel arrébb kerül a kerék tömegközéppontja és ez megváltoztatja a terhelési viszonyokat. Ha jól emlékszem, ezért tört ki annak idején annyi szélesített Zsiga futómű is.

Elküldve

Hmmm..ezt ne tudom, de az a gyanúm, hogy anno azoknak nem kimondottan a széleítésbe tört bele a futóművük, hanem a házinagyonértünkhozzá szerelésbe! :D :wink: :wink:

Elküldve

Hát azért az számít, hogy egy gyár mondjuk megtervez egy futóművet ET39-re és kb.5Jx14 collra. Erre aztán feltesznek ET49-t meg szélesítőt és 8x16 coll-t. Ez nagyon megváltoztatja a csapágyon ébredő forgatónyomatékokat, mivel mind a forgó tömeg, mind az erőkar változik. Keményebb csillapítások, szerintem egy alap, gyári futómű nem tolerálja ezeket.

Elküldve

az alap gyári futómű elég sokmindent elbír, ha nincs szétrohadva (régi zsigák)

ismerek embert, aki a gyári 6x15, ET49 helyett 8,5x17, ET20-szal jár és full gyári a futómű

csak hamarabb használódik

a nem ennyire extrém felnik esetében (bár ez sem olyan nagyon az) annyit veszel észre, hogy 200.000 km helyett csak 180.000-et mész el vele :wink:

Elküldve
Abból tok jó sokat inni! :wink: Igyunk, hogy legyen hugyunk! :D

nekem asszonytól függ úgyis a sör...

bár felírtam, de még nem tudja, hogy jön :P

Elküldve

pffffff...Nekem mikor Ladám volt..(1500-piros'77, 1500S-fehér'81, 2105-fosbarna87') bacottul örültem, ha jófajta használt gumit tudtam rá tenni, meg a gömbfejeket, talpasokat cserélni...féket már szóba se hozom... :shock: :D

Nna ebben az érában sokalltam be a naon öreg, naon szar, naon magam szerelős ótóktól! ..és utánna vettünk OPELT!

Elküldve

Nekem a rekordon ET49 helyett ET13 van rajta, még jó hogy olcsó a karékcsapágy, bár eddig egy garnitúra elsőt és egy db hátsót nyírt ki, de azok még gyáriak voltak. :D De kárpótol az autó terpesztése és az útfogása. 8)

Elküldve
Nekem a rekordon ET49 helyett ET13 van rajta, még jó hogy olcsó a karékcsapágy, bár eddig egy garnitúra elsőt és egy db hátsót nyírt ki, de azok még gyáriak voltak. :D  De kárpótol az autó terpesztése és az útfogása. 8)

Ha bírod pénzzel? :wink: Nem akarok okoskodni, de most mégis megteszem. A kocsi súlya hatalmas és itt egy kis erőkar növelés borzasztó nagy terhelést jelent, még akkor is ha a tervező mérnökök hagytak egy kis pluszt.

Elküldve

nekem asszonytól függ úgyis a sör...

bár felírtam, de még nem tudja, hogy jön :P

Őket is fell kell írni? Én a lányomat szeretném rávenni, hogy legalább Szilasligetig vigye el az autót! A buli meddig szokott tartani?

Elküldve

Azt elfelejtettem mondani, hogy ennyi csapágyat 170 e km alatt evett meg, és gondolom amikor hozzánk került már akkor is volt benne bőven.

Elküldve
Azt elfelejtettem mondani, hogy ennyi csapágyat 170 e km alatt evett meg, és gondolom amikor hozzánk került már akkor is volt benne bőven.

Bocs, akkor ez dícséretes! Remélem az enyém is ilyen jó anyagból készült. :wink:

Megtudhatom, most milyen csapágyakat kapott?

Elküldve

A dobozon kívül daewoo felirat volt, benne pedig made in hungary, és az első csapágyak 3000 ft/ db, hátra pedig egy másik hídból raktuk át a csapágyat, ami szintén x ezer kilómétert futott már.

Elküldve
bazs írta:

Hagalex írta:

Abból tok jó sokat inni! Igyunk, hogy legyen hugyunk!

nekem asszonytól függ úgyis a sör...

bár felírtam, de még nem tudja, hogy jön

Őket is fell kell írni? Én a lányomat szeretném rávenni, hogy legalább Szilasligetig vigye el az autót! A buli meddig szokott tartani?

Ha nnaná, hogy lehet hozni!

Ahogy a kiírást láttam 10:00 -től lesz, gondolom amíg, és ahogy érezzük! :D :wink:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.