Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Esztergáltass mert megszívod!!! Mérd le előtte és egy századdal kisebbet csináltass hogy kicsit szoruljon.

Engem a gyárival csúnyán megszívatott a gumis és a végén már Ő sem akarta elhinni, hogy ekkora fos a madeintaiwan cucc és Ő esztergáltatott nekem a négy kerékre.

A szitum az volt, hogy 105-nél nem tudtam többel menni, mert rázni kezdett piszkosul és feljebb sem szűnt meg.

Kipróbáltunk négy tehermentesítőt a jobb hátsó agyon és négy féle képpen lötyögött rajta!!!

Egy másik gumisnál négy db más gyártmányú fekete színűt 10eFt-ért akart adni. Kicsit sok! Fel sem próbáltuk hogy jó e lett volna.

Nekem lila és zöld színű, madeintaiwan feliratú próbálódott fel, ugyanattól a gyártótól (nemtom).

MAM Nuvo :huh: <_<

Link to comment
Megosztás:

Esztergáltass mert megszívod!!! Mérd le előtte és egy századdal kisebbet csináltass hogy kicsit szoruljon.

Engem a gyárival csúnyán megszívatott a gumis és a végén már Ő sem akarta elhinni, hogy ekkora fos a madeintaiwan cucc és Ő esztergáltatott nekem a négy kerékre.

A szitum az volt, hogy 105-nél nem tudtam többel menni, mert rázni kezdett piszkosul és feljebb sem szűnt meg.

Kipróbáltunk négy tehermentesítőt a jobb hátsó agyon és négy féle képpen lötyögött rajta!!!

Egy másik gumisnál négy db más gyártmányú fekete színűt 10eFt-ért akart adni. Kicsit sok! Fel sem próbáltuk hogy jó e lett volna.

Nekem lila és zöld színű, madeintaiwan feliratú próbálódott fel, ugyanattól a gyártótól (nemtom).

MAM Nuvo :huh: <_<

Azért is kérdeztem az "agyméretet" mert mindenképp esztergálni akarom magam. Én is megszopcsiztam az előzőknél, ugyanaz volt, mint neked. Betettük a gyárit és 110 fölé nem mertem menni, mert nem tudtam tartani a kormányt anélkül, hogy ne károsodtak volna a belső szerveim. Magam esztergáltam jó passzosra, mondjuk így minden felrakáskor picit megcsiszoltam az "agyat" és megzsíroztam, hogy le is tudja venni, de bitang lett.

Mit gondoltok az audi A8 Ramses görgő hogy állna a G alatt? nem találtam egyetlen képet sem és nem tudom aláképzelni.

A MAM gyárt ilyet MAM8 néven elég jó árban, csak alá kéne próbálni, de azért nem megyek Pestig (mondjuk biztos van közelebb is, csak az ismerőseim között nincs)

Valakinek nincs a környékén ilyen felni, hogy egy fotó erejéig alápróbálná? (nyilván felcsavarozni nem kell)

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén kaptam egy kisebb defektet, egy biztosítószeg hullott le egy teherautóról, én meg telibekaptam. Csak az tünt fel, hogy jobban csattog, mint ahogy a kő szokott a gumiban.

Ma elvittem a falunkban lévő gumishoz, és belülről egy foltot ragasztott bele....hasonló volt(mint a régi tip-top), mint amilyet még biciklire használtam réges-rég.

Ez vajon jó? Régebben egy csíkot szoktak belehúzni, vagy még mocim hátsó kerekét gombás megoldással ragasztoták meg.

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek!

Elől hátul tárcsafékes 1,8 2001 géphez a gyári felni méret 6j 15 h2 ET43 na én most vettem ugyan ez a szám csak ET49 Mia külömbség? tudom valami felni középtölmért távolság .

De okozhat valammi problémát?

a km óra csalását?

vagy miit?

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek!

Elől hátul tárcsafékes 1,8 2001 géphez a gyári felni méret 6j 15 h2 ET43 na én most vettem ugyan ez a szám csak ET49 Mia külömbség? tudom valami felni középtölmért távolság .

De okozhat valammi problémát?

a km óra csalását?

vagy miit?

max nem fér el elől a féknyeregtől, vagy beér a kerékdobba, ha teljesen alászeded.

Ha egyik sem áll fent, akkor nyertél, csak nem lesz annyira kint, mint az előző.

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén kaptam egy kisebb defektet, egy biztosítószeg hullott le egy teherautóról, én meg telibekaptam. Csak az tünt fel, hogy jobban csattog, mint ahogy a kő szokott a gumiban.

Ma elvittem a falunkban lévő gumishoz, és belülről egy foltot ragasztott bele....hasonló volt(mint a régi tip-top), mint amilyet még biciklire használtam réges-rég.

Ez vajon jó? Régebben egy csíkot szoktak belehúzni, vagy még mocim hátsó kerekét gombás megoldással ragasztoták meg.

Ezek a foltok úgy néznek ki mintha egy tüske lenne a tetejükön. Amikor be nyomják a lyukon, utána a másik oldalról le húzzák a merevítő fém részt. Majd a kilógó gumit le vágják. Te ebből csak a foltot látod, de ez nem csak sima folt. Szóval nyugodt lehetsz, elvileg tartós a javítás.

Link to comment
Megosztás:

Ezek a foltok úgy néznek ki mintha egy tüske lenne a tetejükön. Amikor be nyomják a lyukon, utána a másik oldalról le húzzák a merevítő fém részt. Majd a kilógó gumit le vágják. Te ebből csak a foltot látod, de ez nem csak sima folt. Szóval nyugodt lehetsz, elvileg tartós a javítás.

Hát pedig sima folt, srác mondta, hogy gombát nem lehet belerakni, mert olyan szögben ment bele ami belement, hogy az nem bírná, gomba az csak derékszögben illetve +-20fokos eltérésű lyukba lehet rakni.

Link to comment
Megosztás:

Hát pedig sima folt, srác mondta, hogy gombát nem lehet belerakni, mert olyan szögben ment bele ami belement, hogy az nem bírná, gomba az csak derékszögben illetve +-20fokos eltérésű lyukba lehet rakni.

Értem. Akkor viszont én nem szivesen járnék így vele. Mert a merev gumin egészen másképpen viselkedik a folt, mint egy belső gumin. Én valószínűleg vennék egy új gumit, és a pótkerékkel együtt azt tenném fel. A defektes párját meg be tenném pótkeréknek.

Link to comment
Megosztás:

Imy, nem lesz azzal a folttal semmi gáz, nem Palmatexxel van felrakva..... :lol: Amikor a gumis felrakja, előtte lecsiszolja a belső gumiréteget, hogy kicsit érdesebb legyen a felület, és amikor rányomja a cuccot, az rávulkanizálódik a belső oldalra, gyakorlatilag összeköt a gumi a gumival. Ráadásul a belső nyomás is nekifeszíti a felületnek. Persze csak a futófelületen biztonságos, mert az nem deformálódik olyan nagy mértékben, az oldalfalnak olyan nagy az alakváltozása menet közben, hogy előbb-utóbb lejönne. Tízezer kilométereket lehet vele eljárni, gyakorlatilag a gumi élettartamát ki fogja bírni. Az persze lehet, hogy a centírozásnál 5-10g plusz becsúszik majd, de minél öregebb a gumi és minél többet kapott már az élettől, annál kevésbé forog szépen, akár volt defektes, akár nem....

Attól sem kell félni, hogy a lyuk olyan nagy, hogy majd "kitörik" a gumi. Biztos megfigyeltétek, hogy ha gombával javít a gumis, akkor előtte kitágítja a lyukat alaposan. Na itt nem. Gyakorlatilag amikor a szöget kihúzza, a lyuk összeugrik, sokkal kisebb lesz, és nem lesz azzal sem gond. A futófelületen számtalan kis hiba van, szép is lenne, ha mind miatt gumit cserélne az ember.....

Link to comment
Megosztás:

Imy, nem lesz azzal a folttal semmi gáz, nem Palmatexxel van felrakva..... :lol: Amikor a gumis felrakja, előtte lecsiszolja a belső gumiréteget, hogy kicsit érdesebb legyen a felület, és amikor rányomja a cuccot, az rávulkanizálódik a belső oldalra, gyakorlatilag összeköt a gumi a gumival. Ráadásul a belső nyomás is nekifeszíti a felületnek. Persze csak a futófelületen biztonságos, mert az nem deformálódik olyan nagy mértékben, az oldalfalnak olyan nagy az alakváltozása menet közben, hogy előbb-utóbb lejönne. Tízezer kilométereket lehet vele eljárni, gyakorlatilag a gumi élettartamát ki fogja bírni. Az persze lehet, hogy a centírozásnál 5-10g plusz becsúszik majd, de minél öregebb a gumi és minél többet kapott már az élettől, annál kevésbé forog szépen, akár volt defektes, akár nem....

Attól sem kell félni, hogy a lyuk olyan nagy, hogy majd "kitörik" a gumi. Biztos megfigyeltétek, hogy ha gombával javít a gumis, akkor előtte kitágítja a lyukat alaposan. Na itt nem. Gyakorlatilag amikor a szöget kihúzza, a lyuk összeugrik, sokkal kisebb lesz, és nem lesz azzal sem gond. A futófelületen számtalan kis hiba van, szép is lenne, ha mind miatt gumit cserélne az ember.....

Így igaz, egyröl beszélün, lecsiszolta úgy ahogy montad. :lol:

Akkor tuti, hogy jó a technologia. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nah... csak apró tapasztalatot szeretnék megosztani.

Ami biztos, hogy :

7,5x17 ET35 205/50 gumával hátul biza bele tud érni, ma megdübb a csomagtartó, vagy 5 fővel teleüljük.

Sajnos nem találtam elfogadható árban 205/45-öt, úgyhogy most ez marad jövő nyárig kb., de utána tuti /45 lesz, vagy /40, főleg ha meg is akarom ültetni, az még nem eldöntött (bár a hátsó rugók elég gyenguciok, szóval ha már cserélek, akkor keményebb ültetőre cserélem, persze az elsőkkel együtt)

Link to comment
Megosztás:

Imy, nem lesz azzal a folttal semmi gáz, nem Palmatexxel van felrakva..... :lol: Amikor a gumis felrakja, előtte lecsiszolja a belső gumiréteget, hogy kicsit érdesebb legyen a felület, és amikor rányomja a cuccot, az rávulkanizálódik a belső oldalra, gyakorlatilag összeköt a gumi a gumival. Ráadásul a belső nyomás is nekifeszíti a felületnek. Persze csak a futófelületen biztonságos, mert az nem deformálódik olyan nagy mértékben, az oldalfalnak olyan nagy az alakváltozása menet közben, hogy előbb-utóbb lejönne. Tízezer kilométereket lehet vele eljárni, gyakorlatilag a gumi élettartamát ki fogja bírni. Az persze lehet, hogy a centírozásnál 5-10g plusz becsúszik majd, de minél öregebb a gumi és minél többet kapott már az élettől, annál kevésbé forog szépen, akár volt defektes, akár nem....

Attól sem kell félni, hogy a lyuk olyan nagy, hogy majd "kitörik" a gumi. Biztos megfigyeltétek, hogy ha gombával javít a gumis, akkor előtte kitágítja a lyukat alaposan. Na itt nem. Gyakorlatilag amikor a szöget kihúzza, a lyuk összeugrik, sokkal kisebb lesz, és nem lesz azzal sem gond. A futófelületen számtalan kis hiba van, szép is lenne, ha mind miatt gumit cserélne az ember.....

Biztosan igazad van! De én úgy gondolom hogy egy darab gumi ára nincs arányba akár csak fél százaléknyi hiba esélyével sem. Én vettem már hasonló dolog miatt új gumit, és nem bántam meg. És sajnos van rá példa ismeretségi körömbe, aki gumi probléma miatt törte totálkárosra autóját. Persze casco híján az autó ugrott, a részletek meg maradtak.....

Link to comment
Megosztás:

Biztosan igazad van! De én úgy gondolom hogy egy darab gumi ára nincs arányba akár csak fél százaléknyi hiba esélyével sem. Én vettem már hasonló dolog miatt új gumit, és nem bántam meg. És sajnos van rá példa ismeretségi körömbe, aki gumi probléma miatt törte totálkárosra autóját. Persze casco híján az autó ugrott, a részletek meg maradtak.....

Ilyen balesetes ismerős nekem is volt és mind a két autón az új gumi miatt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tuna erősíteni, vagy cáfolni?

Úgy fest, hogy a két hátsó rugóm a ludas, hogy beér a sárvédő hátsó műanyag borításába a kerék, mert látványosan mélyebben van a kocsi segge mint az orra alapból, ill. néhány emberkének (klubtagok közt is van ilyen) még szélesebb görgője van fent 215-ös gumával, és se gyári rugókkal, se ültetve + nyomtáv nem ér be állítólag.

Nos ugye egy pár gyári rugó hátra caca 15-20 forint újban. szerintetek mi lenne a jobb: venni 2 új gyárit hátra, vagy használtan egy garnitúra mondjuk 35/20-as ültetőrugó szettet. azért kérdem, mert az előző F-el az volt a tapasztalatom, hogy míg ha gyári rugóval megdübbentettem, akkor le tudott érni a sárfogó, de 35mm-es ültetővel nem, mert a keménysége miatt nem tudott összenyomódni annyira.

Vélemény?

Mindentől függetlenül valamelyik megoldás kelleni fog, + jövőre az új gumák 205/45-ök lesznek az tuti.

Link to comment
Megosztás:

nekem 215/45 gumim van, ET35 8X17 felnin, és beleér mindenhova.

amigy a lökháritó tartó alatt van egy perem, amindek nem sok funkciója van, mi azt kivágtuk, és azóta jobb a helyzet. flex, és alvázvédő kell hozzá:lol:

Arra a kiálló kb 5 cm-es műanyag ívre gondolsz a hátsó kerékjárat belsején hátul? Nekem az az egyetlen hely, ahol beér. Mondjuk tényleg ki van fáradva a hátsó rugóm, mert láthatóan ül a hátulja az elejéhez képest üresen is. Olyan mintha vagy 3-4cm-es ültetése lenne hátul, csak nem kemény a rugó.

Szóval akkor úgy veszem ki a szavaidból, hogy ne ültessem, hacsak nem akarom mindenképp.

Link to comment
Megosztás:

:lol: még csak most gondolkodom, hogy mit is javasoltál.

Jól értettem, hogy gyakorlatilag "kikókányoltál" a kerékjárat borításból egy darabot mindkét oldalt? :D

És ezt pont te :D :lol:

Sokan csinálják így! Az a perem kb 1cm-er, szal cserébe nem ér bele a gumi, ha kiflexeled...én nem mertem(félek a korróziótól!), s így most bele-beléreget terhelve a 215/45, de nem okoz sok problémát, a rugó-gátló maradt a gyári. Ja és futót is szoktam húzni vele...Ha lecserélem--> csak is 205/45re! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.