Tibi(1) Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 Szerintetek milyen gumi ez a tli Firestones Winterhawk? Megéri olyat tetetni????? Mert árban nem olyan rossz.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 Nem felejtem a centírt... és asszem gázzal is megtöltetem a téli gumikat..... a levegő is gáz :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 OK OK, nem LEVEGŐ-vel hanem ezzel a mittomén milyen gázzal amit most raknak a gumikba.... egyébként téli gumiba mi az optimális BAR noymás???? Vagy általában gyári keréknél mi az opt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 nitrogén gázzal szokták tölteni, mondjuk az pont télre nem annyira lényeges (nyáron hasznos, mivel kisebb a hőtágulása). a nyomás mindig az autó tengelyponti súlyától és a gumi méretétől, fajtájától függ. irányadó lehet a gyári méretnél a gyári ajánlás, ami általában a tanksapka fedélnél belül megtalálható. bár ennél általában 1-2 tizeddel több is szokott kelleni, főleg ha van néha pakolva is az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 nem akarok nagyon beleszólni, de szerintem minden gáz szinte ugyanúgy tágul... p=V*T ugye elég alap egyenlet Inkább az az előnye a nitrogénnek, hogy nem oxidálja a gumit belülről. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hic Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 nem akarok nagyon beleszólni, de szerintem minden gáz szinte ugyanúgy tágul... p=V*T ugye elég alap egyenlet Inkább az az előnye a nitrogénnek, hogy nem oxidálja a gumit belülről. Termodinamika rulez.... :lol: :lol: :lol: Ez a gáztöltés egy marhaság, arra mindenképp jó, hogy az ügyfélről egy kis plusz lét levegyenek még.... Igen, azt mondják, kevésbé öregszik a gumi, meg minden, de (nálam) úgyis előbb elkopik a minta, minthogy az öregedés miatt kirepedezzen a gumi oldala.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 nem akarok nagyon beleszólni, de szerintem minden gáz szinte ugyanúgy tágul... p=V*T ugye elég alap egyenlet Inkább az az előnye a nitrogénnek, hogy nem oxidálja a gumit belülről. Inkább ezt kéne alkalmazni: deltaV = Vnull * 3alfa * deltaT ahol 3alfa = béta, azaz a térfogati hőtágulási együttható (ami ugye eltér az oxigén és nitrogén esetében) Mondjuk szokták még indokolni a nitrogén gáz használatát azzal is, hogy nagyobb a molekulamérete, és így kevésbé szökik el a gumi pórusain, de szerintem egy jó gumi manapság már elég jól felkészített erre a szempontra. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 Ez a gáztöltés egy marhaság, arra mindenképp jó, hogy az ügyfélről egy kis plusz lét levegyenek még.... Igen, azt mondják, kevésbé öregszik a gumi, meg minden, de (nálam) úgyis előbb elkopik a minta, minthogy az öregedés miatt kirepedezzen a gumi oldala.... Az autósportban régóta alkalmazzák, nem hülyeség a dolog. Azt meg mindenki döntse el magában, hogy neki megéri-e ezt plusz 200Ft-ért :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 jogos a 2 pont Gabi! én csak gyorsan írtam, amit írtam. De akkor a különbség azért nincs a 2 gáz között. Pláne, hogy ugye a levegő sem tiszta oxigén, és van benne nitrogén is. Nem is kevés (kb. 78% nitrogén + 21% oxigén + 1% egyéb nemesgázok). Link to comment Megosztás: More sharing options...
ScatMan Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 ...a levegő sem tiszta oxigén, és van benne nitrogén is. Nem is kevés (kb. 78% nitrogén + 21% oxigén + 1% egyéb nemesgázok). + szmog :lol: Még azt szokták mondani, hogy mivel nincs benne "a zoxigén" meg nem olajos kompresszorral készül így nem annyira esélyes a durrdefekt. Állítólag csendesebb is tőle a gumma, mert hangelnyelő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 jogos a 2 pont Gabi! én csak gyorsan írtam, amit írtam. De akkor a különbség azért nincs a 2 gáz között. Pláne, hogy ugye a levegő sem tiszta oxigén, és van benne nitrogén is. Nem is kevés (kb. 78% nitrogén + 21% oxigén + 1% egyéb nemesgázok). Így van, sok különbséget nem ad. :lol: De az autósportban pl fontos az a tulajdonsága, hogy általa követhetőbb a felhevülő gumik okozta nyomásingadozás. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibi(1) Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 Senkinek nincs tapasztalata a Firestones Winterhawk gumikkal kapcsolatban???????? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hic Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 Senkinek nincs tapasztalata a Firestones Winterhawk gumikkal kapcsolatban???????? Nekem meganoname "Eurotec Snowwolf" gumi volt fent tavaly és tök elégedett voltam vele. Szerintem annál biztos jobb a Firestone..... :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 Senkinek nincs tapasztalata a Firestones Winterhawk gumikkal kapcsolatban???????? Nekem a gumis ma a BFGOODRICH-ot ajánlotta helyette! Árban pár száz ft a különbség :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 Srácok, egyelőre csak érdeklődöm. Az autóitokhoz a lemezfeninek milyen a mérete? 4X100, 15''? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 Srácok, egyelőre csak érdeklődöm. Az autóitokhoz a lemezfeninek milyen a mérete? 4X100, 15''? változó lehet 5 csavaros is. de én úgy tudom, hogy elég sok az általad említett méret. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 Hurrá! Akkor meglesz a kismantára is a felni. Csak nem a maga valójában. Ketté lesz nyesve és ki lesz szélesítve, hogy jó öblös legyen. :lol: Valahogy nem akarok rá alut, mert mindenki csak abban gondolkodik, ez legyen lemezes. És a G Astráé tetszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 Hurrá! Akkor meglesz a kismantára is a felni. Csak nem a maga valójában. Ketté lesz nyesve és ki lesz szélesítve, hogy jó öblös legyen. :lol: Valahogy nem akarok rá alut, mert mindenki csak abban gondolkodik, ez legyen lemezes. És a G Astráé tetszik. G Astra lemezfelnik akarsz a Manta-ra ? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 Nyugi, nem lesz felismerhető! :lol: De még nem biztos, hogy az. A lényeg: minimum 15'', 4X100. Majd hasznaltauto.hu-n nézelődöm lemezfelnik után. Meg a széles gumik ára után. de olyan 7.5-8''-ra jó lenne kiszélesíteni. Vagy akkorára, ami még épp befér kasztnivágás nélkül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Október17, 2007 Megoszt Elküldve Október17, 2007 Nyugi, nem lesz felismerhető! :lol: De még nem biztos, hogy az. A lényeg: minimum 15'', 4X100. Majd hasznaltauto.hu-n nézelődöm lemezfelnik után. Meg a széles gumik ára után. de olyan 7.5-8''-ra jó lenne kiszélesíteni. Vagy akkorára, ami még épp befér kasztnivágás nélkül. Különcség mindenáron ? 8as lemezfelni biztos roppant könnyű lesz. Beton esetleg ? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Október18, 2007 Megoszt Elküldve Október18, 2007 Kicsire nem adunk, nagy meg nem számít! :lol: Jó lesz az, majd meglátod! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve Október18, 2007 Megoszt Elküldve Október18, 2007 Kicsire nem adunk, nagy meg nem számít! :lol: Jó lesz az, majd meglátod! :lol: Az alufelni nehezebb mint egy azonos méretű lemezfelni tehát nem biztos, hogy "annyira" nehéz lessz! Hajrá Sanyi :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
sipos Elküldve Október18, 2007 Megoszt Elküldve Október18, 2007 Senkinek nincs tapasztalata a Firestones Winterhawk gumikkal kapcsolatban???????? Én ezt a linket(fórum) találtam igy hirtelen, ahol a a Firestones Winterhawk-ról irnak szép ékes német nyelven. Egyébként a napokban olvastam egy téligumi tesztet az egyik hazai autosmagazinban (a nevére már nem emlékszem) a 205/55 R16-os méretben. Ott "Ajánlott" minösitést kapott és csupan 1 pontal kapott kevesebbet mint a Michelin. http://www.ciao.de/Firestone_Winterreifen__138939 Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve Október18, 2007 Megoszt Elküldve Október18, 2007 Én ezt a linket(fórum) találtam igy hirtelen, ahol a a Firestones Winterhawk-ról irnak szép ékes német nyelven. Egyébként a napokban olvastam egy téligumi tesztet az egyik hazai autosmagazinban (a nevére már nem emlékszem) a 205/55 R16-os méretben. Ott "Ajánlott" minösitést kapott és csupan 1 pontal kapott kevesebbet mint a Michelin. http://www.ciao.de/Firestone_Winterreifen__138939 Itt van magyarul is: http://www.gumiteszt.com/pkw_winterreifen/...hawk/index.html :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibi(1) Elküldve Október20, 2007 Megoszt Elküldve Október20, 2007 Köszi az infot mindenkinek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts