Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

A EuroSport-on sokszor láttam "Kumho Tyres" reklámot!

(szóval azért nem biztos, hogy a leggyengébb márka)

öö, nem lefikáztam vagy ilyesmi, csak azt mondtam, hogy szerintem valamelyik nagyobb márka alacsonyabb kategóriás abroncsa lehet. Persze az is lehet hogy tévedek :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Nyárigumi help! Ezek a gumik amik árban megfelelnének. Jöhet pro és kontra, a lényeg a tapadás mellett a tartósság is!

BFGoodrich G-Force Profiler

Dayton D-300

Dunlop FM-901

Falken ZE-512

Falken FK-451

Falken FK-452

Fulda Carat Extremo

Fulda Carat Exelero

Kumho KU31

Pirelli P ZeroNero

Uniroyal Rainsport-1

Vredestein SP.TRAC2

Yokohama A539

Yokohama Parada

Link to comment
Megosztás:

Nyárigumi help! Ezek a gumik amik árban megfelelnének. Jöhet pro és kontra, a lényeg a tapadás mellett a tartósság is!

...

Falken ZE-512

...

ez volt-van a vekin, és ha nem lett volna a pályanap, akkor a 2 első jövőre is rajta maradna, csak szegények nagyon tudnak tapadni.(így 2 gumi cserés, de maradok a típusnál)

Nekem bejött, inkább cserélek 2 évente gumit, csak tapadjon is. Pályanapot kivéve még sosem hallatta a hangját kanyarban, és nem is csúszkáltam vele. Szerintem a menetzaj is elmegy.

Ez csak 1 vélemény. :unsure: (de egy 1,5 tonnás vastól)

Link to comment
Megosztás:

Nyárigumi help! Ezek a gumik amik árban megfelelnének. Jöhet pro és kontra, a lényeg a tapadás mellett a tartósság is!

Pirelli P ZeroNero!! Bár nekem a Fulda Carat Exelero is jó választás volt, de az én kocsim nem 200lovas, mint a tiéd! Ha ez nem, akkor Conti vagy Michelin! :unsure:

Link to comment
Megosztás:

öö, nem lefikáztam vagy ilyesmi, csak azt mondtam, hogy szerintem valamelyik nagyobb márka alacsonyabb kategóriás abroncsa lehet. Persze az is lehet hogy tévedek :unsure:

Főnököm Civic VTI-jén (még a régebbi, 160 lovas) ilyen Kumho Ecsta van, bírja a gyűrődést, nincs rá panasz.... pedig már belenyomott kb. 20000 km-t....

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez a Pirelli zérónéró meg a Yoko539 is csak marketing szagú szép középkategóriás gumi.

Jól hangzó név, szép kialakítás, közepes tartalom. Nekem életemben nem volt hangosabb gumim és nem is hallottam ekkora gördülési zajjal gumit sohasem, mint az 539-es. A zéró nérót meg már máshol is olvastam hogy elég közepes. A többiben nem tudok véleményt alkotni, talán a dunlopról, de az nem ez a típus volt. Az nekem nagyon bejött anno, bár én is inkább Contit és Michelin-t fogyasztottam. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez a Pirelli zérónéró meg a Yoko539 is csak marketing szagú szép középkategóriás gumi.

Jól hangzó név, szép kialakítás, közepes tartalom. Nekem életemben nem volt hangosabb gumim és nem is hallottam ekkora gördülési zajjal gumit sohasem, mint az 539-es. A zéró nérót meg már máshol is olvastam hogy elég közepes. A többiben nem tudok véleményt alkotni, talán a dunlopról, de az nem ez a típus volt. Az nekem nagyon bejött anno, bár én is inkább Contit és Michelin-t fogyasztottam. :)

A conti és a misi szerintem középkategóra, de biztos tovább bírja mint egy Falken (ZE512), de kevésbé is tapad.

Az 539ről eléggé megoszlanak a vélemények, ezek alapján én inkább kihagynám, bár szerintem a zaj nagyon sokadlagos szempont. Ha tapadást akarsz mindenek felett akkor viszon Yokohama A520. Ott nincs vita. :lol:

Tényleg azt kell eldönteni, hogy mni a fontos. Ahogy J0hnny mondta, tapadás és kopásállóság itt nem fér meg együtt. Ha nem fontos a tapadás, akkor szerintem olyan nagyon nem nyúlhatsz mellé egyikkel sem.

Link to comment
Megosztás:

Épp most olvastam az auto bildben egy téligumitesztet!Érdekes eredmények születtek! :lol:

195/65 R15

1.Continental

2.Pirelli

3.Vredestein

4.Dunlop

5.Goodyear

6.Bridgestone

7.Nokian

8.Semperit

9.Toyo

10.Fulda

11.Matador

12.Michelin :)

13.Tigar

14.Maxxis

15.Nexen

16.Nankang

Link to comment
Megosztás:

Ezek a tesztek nagyon viszonylagosak: nem lehet tudni kinek melyik gumiját használták. 1iknek olyat, amit 5 éve fejlesztett ki és 2 éve dobott piacra, a másik meg most jött ki vele...

Szerintem a nagymúltú cégek típusaival nem lehet mellényúlni! :lol: Conti, Michelin Rulez!

Link to comment
Megosztás:

A tesztekben az sem mindegy, milyen gumiméretet tesztelnek. Ugyanaz a gumi más-más méretben eltérő eredményeket produkál (falmagasság, szélesség stb. nem mindegy) Ha valaki nem akar mellényúlni, akkor olyan tesztet olvasgasson, ahol az ő gumiméretét tesztelik....

A Conti és a Michi jó gumik, de k. drágák - annyira azért nem jók. :lol:

A P Zero Nero, mint szinte az összes amiről itt folyik a hablatyolás a középkategóriás autókra tervezett darab (tehát "középkategóriás") - viszont azon belül nagyon jó, mind tapadás (vezethetőség), fékút, aquaplaning és gördülési zaj tekintetben (nem 200 felett, Voszi :) ) Ha valakinek kifejezetten sportkocsikra tervezett gumi kell, akkor vegyen P Zero Rosso-t.... :)

Ja igen, és persze a Pirellik a szóbeszéd szerint gyorsan kopnak (bár nekem most a P7-es már 40-45000-ig húzta és még 5 mm van rajta), de bármilyen gyártónál minél feljebb megy az ember teljesítménykategóriában, annál gyorsabban kopnak a gumik, szóval csodák nincsenek.

Link to comment
Megosztás:

A Conti és a Michi jó gumik, de k. drágák - annyira azért nem jók. :lol:

nana :)

az omegára conti Ts 810et vettünk 205/60 16 os méretben és nagyon jó..nemhiába lett tesztgyőztes...igaz h hóban még nem tudtuk tesztelni :)

Conti-TS-810-Gross.gif

ui : a Kumho nem rossz gumi, nekem olyan van a kabrion bár ott nincs fokozott igénybevételnek kitéve

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.