zotya975 Elküldve December19, 2018 Megoszt Elküldve December19, 2018 10 órája, bocs írta: Értem,nem szeretnék megbántani senkit,de akit ennyire nem foglalkoztat a guminyomás,és hagyja,hogy leeresszenek a gumik ilyen mértékig,annak nem tudom minek autó? Akkor is minden elismerésem! Hát egy 50-körüli nő az illető, és ez egy kölcsönautó, mert a sajátot totálkárra tették ( nem saját hiba volt) . Kissé necces is volt odamenni szivességből, úgy hogy egy harmadik személy autóját karbantartom, fagyálló feltöltés, guminyomás..stb, ezekből a szituációkból semmi jó nem szokott kijönni ha váratlanul megjelenik a tulaj. Amit te mondasz nem szokták kitörő lelkesedéssel fogadni még ha igaz is. Csak hát olyan családi barát, nem mondhatok nemet. Van hogy idejönnek olyan autókkal, hogy csak ezt vagy azt meg kell nézni rajta, aztán a végén a saját régi alkatrészeimet építem be, mert pénze nincs másikra én meg nem akarom ilyen állapotú kocsival elengedni. Sehogysem jó ez mert ha bármi történik a kocsival, egyből én leszek a közellenség, mert én "nyúltam hozzá" ha meg azt mondom ne hozza ide akkor azért leszek szemét, mert nem segítek. Sokan tartanak úgy kocsit hogy valójában nincs rá pénzük. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve December19, 2018 Megoszt Elküldve December19, 2018 22 órája, OpelAtti írta: Ti szoktatok a guminyomással játszani ha beáll a hideg idő? Egyfelől meg kell nézni mennyire pontos a mérő. Futottam bele 1 bar fölémérésbe is. Utána meg jah, kéne. Én télen-nyáron 1-1-et állítok utánuk. De egyébként ezt kéne baromi sokszor, mert ha 5-en mentek csomival ugye az nem akkora keréknyomást kér, mint 2 fővel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve December19, 2018 Megoszt Elküldve December19, 2018 7 órája, zotya975 írta: Hát egy 50-körüli nő az illető, és ez egy kölcsönautó, mert a sajátot totálkárra tették ( nem saját hiba volt) . Kissé necces is volt odamenni szivességből, úgy hogy egy harmadik személy autóját karbantartom, fagyálló feltöltés, guminyomás..stb, ezekből a szituációkból semmi jó nem szokott kijönni ha váratlanul megjelenik a tulaj. Amit te mondasz nem szokták kitörő lelkesedéssel fogadni még ha igaz is. Csak hát olyan családi barát, nem mondhatok nemet. Van hogy idejönnek olyan autókkal, hogy csak ezt vagy azt meg kell nézni rajta, aztán a végén a saját régi alkatrészeimet építem be, mert pénze nincs másikra én meg nem akarom ilyen állapotú kocsival elengedni. Sehogysem jó ez mert ha bármi történik a kocsival, egyből én leszek a közellenség, mert én "nyúltam hozzá" ha meg azt mondom ne hozza ide akkor azért leszek szemét, mert nem segítek. Sokan tartanak úgy kocsit hogy valójában nincs rá pénzük. Így érthető a dolog,abban viszont teljesen igazad van,hogy ha hozzád viszik az autót javittatni és utánna bármi olyan probléma előjön,ami nem a Te sarad,képesek rád hárítani. Itt természeresen megint bem akarok senkit megvádolni semmivel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas0201 Elküldve Február4, 2019 Megoszt Elküldve Február4, 2019 (edited) Sziasztok! Lenne egy fura kérdésem. Nyári gumit kell vennem az idén tavasszal, nézegettem a gumikat, beírtam az ecat24be az alvázszámom hogy gyárilag mivel szerelték, és 185/65 R15 88H gumikkal. Nos nézegettem én az abroncsokat, muszáj nekem H-t vennem? az elvileg a sebesség indexet jelöli ami 22km/ környékén van, T jelzésűeket néztem azok is 190km/h ha jól emlékszem. Nem száguldozom én, meg annyit lehet nem is menne :D Szóval szerintetek is elég lenne a T? sebesség indexen kívül van más jelentése ennek a betűknek? Köszönöm nektek! Módosítva Február4, 2019 : ftamas0201 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február5, 2019 Megoszt Elküldve Február5, 2019 18 órája, ftamas0201 írta: Sziasztok! Lenne egy fura kérdésem. Nyári gumit kell vennem az idén tavasszal, nézegettem a gumikat, beírtam az ecat24be az alvázszámom hogy gyárilag mivel szerelték, és 185/65 R15 88H gumikkal. Nos nézegettem én az abroncsokat, muszáj nekem H-t vennem? az elvileg a sebesség indexet jelöli ami 22km/ környékén van, T jelzésűeket néztem azok is 190km/h ha jól emlékszem. Nem száguldozom én, meg annyit lehet nem is menne :D Szóval szerintetek is elég lenne a T? sebesség indexen kívül van más jelentése ennek a betűknek? Köszönöm nektek! Az csak a sebesség index. Hivatalosan 188Km/ h a vége, gyanítom ezért nem a (T)190-es hanem a (H)210-es gumi került rá alapból. Én nem hiszem hogy problémát okozna, de ezt neked kell eldöntened. Nekem is most T-s gumi van rajta, aztán eddig 153-volt a vége, csak most lett kissé "felhúzva" kb. 175 Km/h ra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február5, 2019 Megoszt Elküldve Február5, 2019 11 órája, zotya975 írta: Az csak a sebesség index. Hivatalosan 188Km/ h a vége, gyanítom ezért nem a (T)190-es hanem a (H)210-es gumi került rá alapból. Én nem hiszem hogy problémát okozna, de ezt neked kell eldöntened. Nekem is most T-s gumi van rajta, aztán eddig 153-volt a vége, csak most lett kissé "felhúzva" kb. 175 Km/h ra. Hozzátartozik még hogy a gumik sebességindexe azt a tempót jelzi, amit az abroncs még tartósan (= több 10, akár 100km-en keresztül is) elvisel, szóval ez nem azt jelenti hogy a 190km/h-s sebességindexű gumi azonnal darabjaira fog szakadni amint 200-ra gyorsítasz, időnként, átmeneti jelleggel elbír jóval nagyobb tempót is. Például a '80-as években még nem is nagyon voltak ZR (=240 felett) feletti sebességindexű gumik, egyebek közt ezt szerelték a Lamborghini akkori csúcsmodelljére is, holott az hivatalosan 306 km/h-val is tudott menni... Ugyanakkor nem gondolom hogy az alacsonyabb sebességindexű abronccsal sokat spórolnál, már ha ez a cél... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas0201 Elküldve Február9, 2019 Megoszt Elküldve Február9, 2019 Elnézést a késői válaszért. Köszönöm szépen mindkettőtöknek. igazából Continental Premium contact 5-re van egy brutál ajánlatom egy ismerősnél és ezért kérdeztem, de szerintem lecsapok rá. főúton közlekedem és városokban max 110 a sebesség, nem fog szétesni, nem is gyilkolnám szerencsétlen autóm :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
roll92 Elküldve Február11, 2019 Megoszt Elküldve Február11, 2019 üdv Segítségetek kérném! astra g sedan gumi méret: 195/65/15 gyári acélfelni méret: 4x100 ET49 Szerintetek mekkora nyomtáv szélesítő illene maximum az auto alá, hogy ne lógjon ki, de ne is legyen bent a kerék?????????? válaszokat előre is köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
peacetrang Elküldve Február20, 2019 Megoszt Elküldve Február20, 2019 Sziasztok, úgy döntöttem idén visszaalakitom gyárira a gépet, kiveszem a lámpákat, lecserélem a felnit is. Ha esetleg érdekel közületek valakit 16-os szett gumikkal együtt, nyugodtan keressetek. 16x7jET40 205/50R16 nyári gumikkal Ilyenek, de ha kell, lövök még képet róla: https://imgur.com/a/hPJSKBi https://imgur.com/a/qv34zgm Link to comment Megosztás: More sharing options...
oggy Elküldve Március12, 2019 Megoszt Elküldve Március12, 2019 Uraim, elsősorban a felnigurukhoz szólnák.., szóval elfér hátul a G Astrán a 6,5J széles 16"-os Et37-es felni, 205/55-ös gumival? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vardar Elküldve Március17, 2019 Megoszt Elküldve Március17, 2019 Sziasztok! A héten defektet kaptam és a gumis, amikor csinálta a kereket, megállapította, hogy 1: a kerékagyban különböző méretű furatok vannak, a rögzítőcsavarok is különböző átmérőjűek 2: nem gyári felnim van, hanem Renault. Akinek gyári acélfelnije van, leírná, hogy milyen feliratok, azonosítók vannak rajta, illetve hol? Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Március18, 2019 Megoszt Elküldve Március18, 2019 On 2019. 03. 17. at 10:22, Vardar írta: Sziasztok! A héten defektet kaptam és a gumis, amikor csinálta a kereket, megállapította, hogy 1: a kerékagyban különböző méretű furatok vannak, a rögzítőcsavarok is különböző átmérőjűek 2: nem gyári felnim van, hanem Renault. Akinek gyári acélfelnije van, leírná, hogy milyen feliratok, azonosítók vannak rajta, illetve hol? Előre is köszönöm! GM 6Jx15 ET49 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vardar Elküldve Március20, 2019 Megoszt Elküldve Március20, 2019 On 2019. 03. 18. at 19:37, csicsó írta: GM 6Jx15 ET49 Köszönöm, közben már kutakodtam az interneten és a következőket találtam, hátha valakinek jól jön: Kerékfelfogató csavarok száma: 5 db jelölés: QU Kerékfelfogató csavarok száma: 4 db jelölés: QT, PB Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május30, 2019 Megoszt Elküldve Május30, 2019 Sziasztok! Gyors segítségre lenne szükségem. Porfestve lettek a felnik. Túl vastag lett a festés. A gumis rakta fel a kerekeket. Alig mentek fel az agyra középen (az agy letolta a festés egy részét), a kerékcsavarok húzták be. Otthon próbálom leszedni, de előbb rángatom le az emelőről az autót, mielőtt lejön. A gumis azt mondta méteres puhafával üssem meg belülről a felni peremét, jó erősen. Nincs olyanom. Ököllel verve a gumit meg sem mozdul. Nagyon sürgős. Egyéb ötlet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Május30, 2019 Megoszt Elküldve Május30, 2019 3 órája, freddy_ írta: Sziasztok! Gyors segítségre lenne szükségem. Porfestve lettek a felnik. Túl vastag lett a festés. A gumis rakta fel a kerekeket. Alig mentek fel az agyra középen (az agy letolta a festés egy részét), a kerékcsavarok húzták be. Otthon próbálom leszedni, de előbb rángatom le az emelőről az autót, mielőtt lejön. A gumis azt mondta méteres puhafával üssem meg belülről a felni peremét, jó erősen. Nincs olyanom. Ököllel verve a gumit meg sem mozdul. Nagyon sürgős. Egyéb ötlet? Szia! Esetleg egy vastagabb deszkát fektess rá a felnire, és azt üsd kalapáccsal ha van akkor gumikalapáccsal. Talán a festés is megússza és a kerék is lejön. Amúgy nem feltétlenül muszáj hátulról ütni, csinálhatod szemből is. A lényeg hogy több ponton kell ütni, de mindig 180°-ban egymással szemben. Esetleg egy kis WD40-et adhatsz a kerékagy és a felni közé hátha segít. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Május31, 2019 Megoszt Elküldve Május31, 2019 15 órája, freddy_ írta: Sziasztok! Gyors segítségre lenne szükségem. Porfestve lettek a felnik. Túl vastag lett a festés. A gumis rakta fel a kerekeket. Alig mentek fel az agyra középen (az agy letolta a festés egy részét), a kerékcsavarok húzták be. Otthon próbálom leszedni, de előbb rángatom le az emelőről az autót, mielőtt lejön. A gumis azt mondta méteres puhafával üssem meg belülről a felni peremét, jó erősen. Nincs olyanom. Ököllel verve a gumit meg sem mozdul. Nagyon sürgős. Egyéb ötlet? Nem volt náluk csiszolóvászon? Ilyenkor tetszik vagy nem, de le kell csiszolni a vastag festékréteget. Arra nem gondoltál, hogy majd egyszer le is kell venni? Nemrég cseréltem le a téli gumikat. A gyári lemezfelni is rá tud rohadni az agyra! Próbáld egy jó nagy csapágy lehúzóval. 3x120° a kerékagyra meg tegyél valamit, azt ne rongálja meg. (de ne kérdezd meg hogy mit, legyél már önálló!) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május31, 2019 Megoszt Elküldve Május31, 2019 (edited) 3 órája, DarthVödör írta: Nem volt náluk csiszolóvászon? Ilyenkor tetszik vagy nem, de le kell csiszolni a vastag festékréteget. Arra nem gondoltál, hogy majd egyszer le is kell venni? Nemrég cseréltem le a téli gumikat. A gyári lemezfelni is rá tud rohadni az agyra! Próbáld egy jó nagy csapágy lehúzóval. 3x120° a kerékagyra meg tegyél valamit, azt ne rongálja meg. (de ne kérdezd meg hogy mit, legyél már önálló!) A gumis szúrta el. Hiába mondtam, hogy csiszolja meg, azt mondta nem kell/nem akarja. Az agyba beleszakított egy menetet... Megemlítettem az új agyak árait. Felelősség (13 év után): "nem tud mit csinálni". A megoldás az lett, hogy a felninek és guminak támasztott vastag puhafán keresztül nagykalapáccsal vertem le hátulról. Nagyon nehezen és lassan jött le, forgatva a kereket. Az óriás gumikalapács nem ért semmit. Az autót előtte a kereszttartónál alábakoltam. Lehet, hogy a felni festésén meglátszik, de máshogyan nem tudtam leszedni. A többit is így próbálom. Reménykedem, hogy az első futóművet és a kerékcsapágyakat nem vágom gallyra. Módosítva Május31, 2019 : freddy_ Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Június8, 2019 Megoszt Elküldve Június8, 2019 (edited) A gumis tönkretett egy kerékagyam a kerékcsavarokkal együtt (egy csavaron félig nincs menet, a többit megnyúzta), illetve a jobb oldalon rozsda miatt jobb lenne az összes kerékcsavart cserélni. A gyári kerékcsavar durván 1300, a Febi 300 forintba kerül a Cromax-nál. Az otthról beszerzés nekem nagyon macerás és nem gazdaságos. Helyben csak Febi-t találtam (2 EUR / darab áron). A Febi - kép alapján ugyanúgy néz ki, mint a gyári - megfelel gyárinak vagy vállalható minőségű? Módosítva Június8, 2019 : freddy_ Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Június9, 2019 Megoszt Elküldve Június9, 2019 20 órája, freddy_ írta: A gumis tönkretett egy kerékagyam a kerékcsavarokkal együtt (egy csavaron félig nincs menet, a többit megnyúzta), illetve a jobb oldalon rozsda miatt jobb lenne az összes kerékcsavart cserélni. A gyári kerékcsavar durván 1300, a Febi 300 forintba kerül a Cromax-nál. Az otthról beszerzés nekem nagyon macerás és nem gazdaságos. Helyben csak Febi-t találtam (2 EUR / darab áron). A Febi - kép alapján ugyanúgy néz ki, mint a gyári - megfelel gyárinak vagy vállalható minőségű? Kerékcsavarnál szerintem ennyire nem para az utángyártott. Mivel eleve kerékcsavarnak készült, adott szilárdságú acélból van mindegyik, gyártótól függetlenül, mert ez a követelmény. Én pl. egy nagy vödörből kikotort isten tudja honnan való bontott kerékcsavarokat használok (nyilván Opelhez való, az egyiken még festékmaradvány is van, az alapján a kettővel ezelőtti A Corsám kerékcsavarja), tökéletesen megfelelnek, soha semmi problémám nem volt velük. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Június10, 2019 Megoszt Elküldve Június10, 2019 On 2019. 06. 08. at 22:09, freddy_ írta: A gumis tönkretett egy kerékagyam a kerékcsavarokkal együtt (egy csavaron félig nincs menet, a többit megnyúzta), illetve a jobb oldalon rozsda miatt jobb lenne az összes kerékcsavart cserélni. A gyári kerékcsavar durván 1300, a Febi 300 forintba kerül a Cromax-nál. Az otthról beszerzés nekem nagyon macerás és nem gazdaságos. Helyben csak Febi-t találtam (2 EUR / darab áron). A Febi - kép alapján ugyanúgy néz ki, mint a gyári - megfelel gyárinak vagy vállalható minőségű? Én nyugodtan megvenném a Febit. Legutóbb hengerfej csavarokat vettem belőle, jónak tűntek és még mindig tartanak. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Június10, 2019 Megoszt Elküldve Június10, 2019 On 2019. 06. 08. at 22:09, freddy_ írta: A gumis tönkretett egy kerékagyam a kerékcsavarokkal együtt (egy csavaron félig nincs menet, a többit megnyúzta), illetve a jobb oldalon rozsda miatt jobb lenne az összes kerékcsavart cserélni. A gyári kerékcsavar durván 1300, a Febi 300 forintba kerül a Cromax-nál. Az otthról beszerzés nekem nagyon macerás és nem gazdaságos. Helyben csak Febi-t találtam (2 EUR / darab áron). A Febi - kép alapján ugyanúgy néz ki, mint a gyári - megfelel gyárinak vagy vállalható minőségű? Dehogy kell érte adni 1300at, gyári csavar darabja valami 480. Kauffer-ről rendeltem ez az https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=catalog2&op=10&manuf=561&model=3878&model=3878&motor=b-1598&typid=9984&level1=10113&level2=10313&last=2070&artid=99 90 7066&brand=SWAG 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Június10, 2019 Megoszt Elküldve Június10, 2019 3 perce, AstryG írta: Dehogy kell érte adni 1300at, gyári csavar darabja valami 480. Kauffer-ről rendeltem ez az https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=catalog2&op=10&manuf=561&model=3878&model=3878&motor=b-1598&typid=9984&level1=10113&level2=10313&last=2070&artid=99 90 7066&brand=SWAG Jó újra látni a fórumon! Sajnos az sem gyári, hanem SWAG. A SWAG lett volna a másik tippem a Febi mellett, ez a kettő képek alapján a gyárival azonos módon néz ki. A Febi-t tudom beszerezni könnyebben, ezért kérdeztem azt. Az említett üzlettel nem voltak jó tapasztalataim, a magyarországi beszerzés egyébként is körülményes lenne, de azért köszönöm a fáradozásod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Június10, 2019 Megoszt Elküldve Június10, 2019 2 órája, freddy_ írta: Jó újra látni a fórumon! Sajnos az sem gyári, hanem SWAG. A SWAG lett volna a másik tippem a Febi mellett, ez a kettő képek alapján a gyárival azonos módon néz ki. A Febi-t tudom beszerezni könnyebben, ezért kérdeztem azt. Az említett üzlettel nem voltak jó tapasztalataim, a magyarországi beszerzés egyébként is körülményes lenne, de azért köszönöm a fáradozásod. Elkavarodtam időközben. Nem azért írtam mert, hogy Swag hanem mert GM logo-s kerékcsavar! Konkrétan ennek a gyártási száma alapján keresve neten a külföldi képeken is olyan csavarok vannak amiken rajta a logo. Erre úgy jöttem rá hogy az alufelnikhez rendeltem mondván legyenek újak és néztem is hogy marha drága az eredeti ezért inkább maradtam a közép árnál. Amikor megérkezetek látom hogy milyenek, jé de érdekes gondoltam. Szóval gyári legalábbis szerintem az. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Június19, 2019 Megoszt Elküldve Június19, 2019 On 2019.06.10. at 23:22, AstryG írta: Nem azért írtam mert, hogy Swag hanem mert GM logo-s kerékcsavar! Igazad van. A Febi is GM logós. A Febi és a SWAG a bilstein group-hoz tartozik, emiatt akár ugyanaz is lehet a kettő két különböző áron. Sajnos a 10db vásárolt csavarból 6db enyhén menetsérült (a menet éle ki van nyalva, némelyiken több egymás melletti). Nem értem, hogy ezeket így gyártják vagy ennyire nem szakszerűen kezelik (biztosan nem a hozzám való szállításban sérült meg, atombiztos csomagolásban jött). 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstryG Elküldve Június22, 2019 Megoszt Elküldve Június22, 2019 On 2019. 06. 19. at 16:16, freddy_ írta: Igazad van. A Febi is GM logós. A Febi és a SWAG a bilstein group-hoz tartozik, emiatt akár ugyanaz is lehet a kettő két különböző áron. Sajnos a 10db vásárolt csavarból 6db enyhén menetsérült (a menet éle ki van nyalva, némelyiken több egymás melletti). Nem értem, hogy ezeket így gyártják vagy ennyire nem szakszerűen kezelik (biztosan nem a hozzám való szállításban sérült meg, atombiztos csomagolásban jött). Simán. Megy a zsiványkodás az autóiparban is Én nem vettem észre ilyet pedig mikor anno megjöttek nézegettem a csavarokat. Nem feltétlen kezelhetik szakszerűen, gondolják acél csavarok vaskosak, gyártáskor is ,,dobálhatja" a gép őket egymásra, szóval ki tudja Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts