Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
10 órája, bocs írta:

Értem,nem szeretnék megbántani senkit,de akit ennyire nem foglalkoztat a guminyomás,és hagyja,hogy leeresszenek a gumik ilyen mértékig,annak nem tudom minek autó?  Akkor is minden elismerésem! :)

Hát egy 50-körüli nő az illető, és ez egy kölcsönautó, mert a sajátot totálkárra tették ( nem saját hiba volt) . Kissé necces is volt odamenni szivességből, úgy hogy egy harmadik személy autóját karbantartom, fagyálló feltöltés, guminyomás..stb, ezekből a szituációkból semmi jó nem szokott kijönni  ha váratlanul megjelenik a tulaj. Amit te mondasz nem szokták kitörő lelkesedéssel fogadni még ha igaz is. Csak hát olyan családi barát, nem mondhatok nemet. Van hogy idejönnek olyan autókkal, hogy csak ezt vagy azt meg kell nézni rajta, aztán a végén a saját régi alkatrészeimet építem be, mert pénze nincs másikra én meg nem akarom ilyen állapotú kocsival elengedni. Sehogysem jó ez mert ha bármi történik a kocsival, egyből én leszek a közellenség, mert én "nyúltam hozzá" ha meg azt mondom ne hozza ide akkor azért leszek szemét, mert nem segítek. Sokan tartanak úgy kocsit hogy valójában nincs rá pénzük. 

Elküldve
22 órája, OpelAtti írta:

Ti szoktatok a guminyomással játszani ha beáll a hideg idő?

Egyfelől meg kell nézni mennyire pontos a mérő. Futottam bele 1 bar fölémérésbe is.

Utána meg jah, kéne. Én télen-nyáron 1-1-et állítok utánuk. De egyébként ezt kéne baromi sokszor, mert ha 5-en mentek csomival ugye az nem akkora keréknyomást kér, mint 2 fővel.

Elküldve
7 órája, zotya975 írta:

Hát egy 50-körüli nő az illető, és ez egy kölcsönautó, mert a sajátot totálkárra tették ( nem saját hiba volt) . Kissé necces is volt odamenni szivességből, úgy hogy egy harmadik személy autóját karbantartom, fagyálló feltöltés, guminyomás..stb, ezekből a szituációkból semmi jó nem szokott kijönni  ha váratlanul megjelenik a tulaj. Amit te mondasz nem szokták kitörő lelkesedéssel fogadni még ha igaz is. Csak hát olyan családi barát, nem mondhatok nemet. Van hogy idejönnek olyan autókkal, hogy csak ezt vagy azt meg kell nézni rajta, aztán a végén a saját régi alkatrészeimet építem be, mert pénze nincs másikra én meg nem akarom ilyen állapotú kocsival elengedni. Sehogysem jó ez mert ha bármi történik a kocsival, egyből én leszek a közellenség, mert én "nyúltam hozzá" ha meg azt mondom ne hozza ide akkor azért leszek szemét, mert nem segítek. Sokan tartanak úgy kocsit hogy valójában nincs rá pénzük. 

Így érthető a dolog,abban viszont teljesen igazad van,hogy ha hozzád viszik az autót javittatni és utánna bármi olyan probléma előjön,ami nem a Te sarad,képesek rád hárítani. Itt természeresen megint bem akarok senkit megvádolni semmivel.

  • 1 month later...
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Lenne egy fura kérdésem. Nyári gumit kell vennem az idén tavasszal, nézegettem a gumikat, beírtam az ecat24be az alvázszámom hogy gyárilag mivel szerelték, és 185/65 R15 88H gumikkal. Nos nézegettem én az abroncsokat, muszáj nekem H-t vennem? az elvileg a sebesség indexet jelöli ami 22km/ környékén van, T jelzésűeket néztem azok is 190km/h ha jól emlékszem. Nem száguldozom én, meg annyit lehet nem is menne :D

Szóval szerintetek is elég lenne a T? sebesség indexen kívül van más jelentése ennek a betűknek?

Köszönöm nektek!

Módosítva : ftamas0201
Elküldve
18 órája, ftamas0201 írta:

Sziasztok!

Lenne egy fura kérdésem. Nyári gumit kell vennem az idén tavasszal, nézegettem a gumikat, beírtam az ecat24be az alvázszámom hogy gyárilag mivel szerelték, és 185/65 R15 88H gumikkal. Nos nézegettem én az abroncsokat, muszáj nekem H-t vennem? az elvileg a sebesség indexet jelöli ami 22km/ környékén van, T jelzésűeket néztem azok is 190km/h ha jól emlékszem. Nem száguldozom én, meg annyit lehet nem is menne :D

Szóval szerintetek is elég lenne a T? sebesség indexen kívül van más jelentése ennek a betűknek?

Köszönöm nektek!

Az csak a sebesség index. Hivatalosan 188Km/ h a vége, gyanítom ezért nem a (T)190-es hanem a (H)210-es gumi került rá alapból. Én nem hiszem hogy problémát okozna, de ezt neked kell eldöntened. Nekem is most T-s gumi van rajta, aztán eddig 153-volt a vége, csak most lett kissé "felhúzva" kb. 175 Km/h ra. 

Elküldve
11 órája, zotya975 írta:

Az csak a sebesség index. Hivatalosan 188Km/ h a vége, gyanítom ezért nem a (T)190-es hanem a (H)210-es gumi került rá alapból. Én nem hiszem hogy problémát okozna, de ezt neked kell eldöntened. Nekem is most T-s gumi van rajta, aztán eddig 153-volt a vége, csak most lett kissé "felhúzva" kb. 175 Km/h ra. 

Hozzátartozik még hogy a gumik sebességindexe azt a tempót jelzi, amit az abroncs még tartósan (= több 10, akár 100km-en keresztül is) elvisel, szóval ez nem azt jelenti hogy a 190km/h-s sebességindexű gumi azonnal darabjaira fog szakadni amint 200-ra gyorsítasz, időnként, átmeneti jelleggel elbír jóval nagyobb tempót is. Például a '80-as években még nem is nagyon voltak ZR (=240 felett) feletti sebességindexű gumik, egyebek közt ezt szerelték a Lamborghini akkori csúcsmodelljére is, holott az hivatalosan 306 km/h-val is tudott menni...

Ugyanakkor nem gondolom hogy az alacsonyabb sebességindexű abronccsal sokat spórolnál, már ha ez a cél...

  • Like 1
Elküldve

Elnézést a késői válaszért.

Köszönöm szépen mindkettőtöknek. igazából Continental Premium contact 5-re van egy brutál ajánlatom egy ismerősnél és ezért kérdeztem, de szerintem lecsapok rá. főúton közlekedem és városokban max 110 a sebesség, nem fog szétesni, nem is gyilkolnám szerencsétlen autóm :D

 

Elküldve

üdv 

Segítségetek kérném! 

astra g sedan

gumi méret: 195/65/15 

gyári acélfelni méret: 4x100 ET49

Szerintetek mekkora nyomtáv szélesítő illene maximum az auto alá, hogy ne lógjon ki, de ne is legyen bent a kerék??????????  

válaszokat előre is köszönöm 

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Elküldve

Uraim, elsősorban a felnigurukhoz szólnák.., szóval elfér hátul a G Astrán a 6,5J széles 16"-os Et37-es felni, 205/55-ös gumival? 

Elküldve

Sziasztok!

A héten defektet kaptam és a gumis, amikor csinálta a kereket, megállapította, hogy 1: a kerékagyban különböző méretű furatok vannak, a rögzítőcsavarok is különböző átmérőjűek 2: nem gyári felnim van, hanem Renault. Akinek gyári acélfelnije van, leírná, hogy milyen feliratok, azonosítók vannak rajta, illetve hol? Előre is köszönöm!

Elküldve
On 2019. 03. 17. at 10:22, Vardar írta:

Sziasztok!

A héten defektet kaptam és a gumis, amikor csinálta a kereket, megállapította, hogy 1: a kerékagyban különböző méretű furatok vannak, a rögzítőcsavarok is különböző átmérőjűek 2: nem gyári felnim van, hanem Renault. Akinek gyári acélfelnije van, leírná, hogy milyen feliratok, azonosítók vannak rajta, illetve hol? Előre is köszönöm!

GM 6Jx15 ET49

  • Like 1
Elküldve
On 2019. 03. 18. at 19:37, csicsó írta:

GM 6Jx15 ET49 

Köszönöm, közben már kutakodtam az interneten és a következőket találtam, hátha valakinek jól jön:

Kerékfelfogató csavarok száma: 5 db jelölés: QU

Kerékfelfogató csavarok száma: 4 db jelölés: QT, PB

 

  • 2 months later...
Elküldve

Sziasztok! Gyors segítségre lenne szükségem. Porfestve lettek a felnik. Túl vastag lett a festés. A gumis rakta fel a kerekeket. Alig mentek fel az agyra középen (az agy letolta a festés egy részét), a kerékcsavarok húzták be. Otthon próbálom leszedni, de előbb rángatom le az emelőről az autót, mielőtt lejön. A gumis azt mondta méteres puhafával üssem meg belülről a felni peremét, jó erősen. Nincs olyanom. Ököllel verve a gumit meg sem mozdul. Nagyon sürgős. Egyéb ötlet?

Elküldve
3 órája, freddy_ írta:

Sziasztok! Gyors segítségre lenne szükségem. Porfestve lettek a felnik. Túl vastag lett a festés. A gumis rakta fel a kerekeket. Alig mentek fel az agyra középen (az agy letolta a festés egy részét), a kerékcsavarok húzták be. Otthon próbálom leszedni, de előbb rángatom le az emelőről az autót, mielőtt lejön. A gumis azt mondta méteres puhafával üssem meg belülről a felni peremét, jó erősen. Nincs olyanom. Ököllel verve a gumit meg sem mozdul. Nagyon sürgős. Egyéb ötlet?

Szia!

Esetleg egy vastagabb deszkát fektess rá a felnire, és azt üsd kalapáccsal ha van akkor gumikalapáccsal. Talán a festés is megússza és a kerék is lejön. Amúgy nem feltétlenül muszáj hátulról ütni, csinálhatod szemből is. A lényeg hogy több ponton kell ütni, de mindig 180°-ban egymással szemben. Esetleg egy kis WD40-et adhatsz a kerékagy és a felni közé hátha segít.

  • Like 1
Elküldve
15 órája, freddy_ írta:

Sziasztok! Gyors segítségre lenne szükségem. Porfestve lettek a felnik. Túl vastag lett a festés. A gumis rakta fel a kerekeket. Alig mentek fel az agyra középen (az agy letolta a festés egy részét), a kerékcsavarok húzták be. Otthon próbálom leszedni, de előbb rángatom le az emelőről az autót, mielőtt lejön. A gumis azt mondta méteres puhafával üssem meg belülről a felni peremét, jó erősen. Nincs olyanom. Ököllel verve a gumit meg sem mozdul. Nagyon sürgős. Egyéb ötlet?

Nem volt náluk csiszolóvászon? Ilyenkor tetszik vagy nem, de le kell csiszolni a vastag festékréteget. Arra nem gondoltál, hogy majd egyszer le is kell venni? Nemrég cseréltem le a téli gumikat. A gyári lemezfelni is rá tud rohadni az agyra! Próbáld egy jó nagy csapágy lehúzóval. 3x120° a kerékagyra meg tegyél valamit, azt ne rongálja meg. (de ne kérdezd meg hogy mit, legyél már önálló!)

  • Like 1
Elküldve (edited)
3 órája, DarthVödör írta:

Nem volt náluk csiszolóvászon? Ilyenkor tetszik vagy nem, de le kell csiszolni a vastag festékréteget. Arra nem gondoltál, hogy majd egyszer le is kell venni? Nemrég cseréltem le a téli gumikat. A gyári lemezfelni is rá tud rohadni az agyra! Próbáld egy jó nagy csapágy lehúzóval. 3x120° a kerékagyra meg tegyél valamit, azt ne rongálja meg. (de ne kérdezd meg hogy mit, legyél már önálló!)

A gumis szúrta el. Hiába mondtam, hogy csiszolja meg, azt mondta nem kell/nem akarja. Az agyba beleszakított egy menetet... Megemlítettem az új agyak árait. Felelősség (13 év után): "nem tud mit csinálni".

A megoldás az lett, hogy a felninek és guminak támasztott vastag puhafán keresztül nagykalapáccsal vertem le hátulról. Nagyon nehezen és lassan jött le, forgatva a kereket. Az óriás gumikalapács nem ért semmit. Az autót előtte a kereszttartónál alábakoltam. Lehet, hogy a felni festésén meglátszik, de máshogyan nem tudtam leszedni. A többit is így próbálom. Reménykedem, hogy az első futóművet és a kerékcsapágyakat nem vágom gallyra.

Módosítva : freddy_
  • 2 weeks later...
Elküldve (edited)

A gumis tönkretett egy kerékagyam a kerékcsavarokkal együtt (egy csavaron félig nincs menet, a többit megnyúzta), illetve a jobb oldalon rozsda miatt jobb lenne az összes kerékcsavart cserélni. A gyári kerékcsavar durván 1300, a Febi 300 forintba kerül a Cromax-nál. Az otthról beszerzés nekem nagyon macerás és nem gazdaságos. Helyben csak Febi-t találtam (2 EUR / darab áron). A Febi - kép alapján ugyanúgy néz ki, mint a gyári - megfelel gyárinak vagy vállalható minőségű?

Módosítva : freddy_
Elküldve
20 órája, freddy_ írta:

A gumis tönkretett egy kerékagyam a kerékcsavarokkal együtt (egy csavaron félig nincs menet, a többit megnyúzta), illetve a jobb oldalon rozsda miatt jobb lenne az összes kerékcsavart cserélni. A gyári kerékcsavar durván 1300, a Febi 300 forintba kerül a Cromax-nál. Az otthról beszerzés nekem nagyon macerás és nem gazdaságos. Helyben csak Febi-t találtam (2 EUR / darab áron). A Febi - kép alapján ugyanúgy néz ki, mint a gyári - megfelel gyárinak vagy vállalható minőségű?

Kerékcsavarnál szerintem ennyire nem para az utángyártott. Mivel eleve kerékcsavarnak készült, adott szilárdságú acélból van mindegyik, gyártótól függetlenül, mert ez a követelmény. Én pl. egy nagy vödörből kikotort isten tudja honnan való bontott kerékcsavarokat használok (nyilván Opelhez való, az egyiken még festékmaradvány is van, az alapján a kettővel ezelőtti A Corsám kerékcsavarja), tökéletesen megfelelnek, soha semmi problémám nem volt velük.

 

  • Like 1
Elküldve
On 2019. 06. 08. at 22:09, freddy_ írta:

A gumis tönkretett egy kerékagyam a kerékcsavarokkal együtt (egy csavaron félig nincs menet, a többit megnyúzta), illetve a jobb oldalon rozsda miatt jobb lenne az összes kerékcsavart cserélni. A gyári kerékcsavar durván 1300, a Febi 300 forintba kerül a Cromax-nál. Az otthról beszerzés nekem nagyon macerás és nem gazdaságos. Helyben csak Febi-t találtam (2 EUR / darab áron). A Febi - kép alapján ugyanúgy néz ki, mint a gyári - megfelel gyárinak vagy vállalható minőségű?

Én nyugodtan megvenném a Febit. Legutóbb hengerfej csavarokat vettem belőle, jónak tűntek és még mindig tartanak. :)

  • Like 1
Elküldve
On 2019. 06. 08. at 22:09, freddy_ írta:

A gumis tönkretett egy kerékagyam a kerékcsavarokkal együtt (egy csavaron félig nincs menet, a többit megnyúzta), illetve a jobb oldalon rozsda miatt jobb lenne az összes kerékcsavart cserélni. A gyári kerékcsavar durván 1300, a Febi 300 forintba kerül a Cromax-nál. Az otthról beszerzés nekem nagyon macerás és nem gazdaságos. Helyben csak Febi-t találtam (2 EUR / darab áron). A Febi - kép alapján ugyanúgy néz ki, mint a gyári - megfelel gyárinak vagy vállalható minőségű?

Dehogy kell érte adni 1300at, gyári csavar darabja valami 480. Kauffer-ről rendeltem ez az https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=catalog2&op=10&manuf=561&model=3878&model=3878&motor=b-1598&typid=9984&level1=10113&level2=10313&last=2070&artid=99 90 7066&brand=SWAG

  • Like 1
Elküldve
3 perce, AstryG írta:

Jó újra látni a fórumon! Sajnos az sem gyári, hanem SWAG. A SWAG lett volna a másik tippem a Febi mellett, ez a kettő képek alapján a gyárival azonos módon néz ki. A Febi-t tudom beszerezni könnyebben, ezért kérdeztem azt. Az említett üzlettel nem voltak jó tapasztalataim, a magyarországi beszerzés egyébként is körülményes lenne, de azért köszönöm a fáradozásod.

Elküldve
2 órája, freddy_ írta:

Jó újra látni a fórumon! Sajnos az sem gyári, hanem SWAG. A SWAG lett volna a másik tippem a Febi mellett, ez a kettő képek alapján a gyárival azonos módon néz ki. A Febi-t tudom beszerezni könnyebben, ezért kérdeztem azt. Az említett üzlettel nem voltak jó tapasztalataim, a magyarországi beszerzés egyébként is körülményes lenne, de azért köszönöm a fáradozásod.

Elkavarodtam időközben. Nem azért írtam mert, hogy Swag hanem mert GM logo-s kerékcsavar! Konkrétan ennek a gyártási száma alapján keresve neten a külföldi képeken is olyan csavarok vannak amiken rajta a logo. Erre úgy jöttem rá hogy az alufelnikhez rendeltem mondván legyenek újak és néztem is hogy marha drága az eredeti ezért inkább maradtam a közép árnál. Amikor megérkezetek látom hogy milyenek, jé de érdekes gondoltam. Szóval gyári legalábbis szerintem az.

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Elküldve
On ‎2019‎.‎06‎.‎10‎. at 23:22, AstryG írta:

Nem azért írtam mert, hogy Swag hanem mert GM logo-s kerékcsavar!

Igazad van. A Febi is GM logós. A Febi és a SWAG a bilstein group-hoz tartozik, emiatt akár ugyanaz is lehet a kettő két különböző áron.

Sajnos a 10db vásárolt csavarból 6db enyhén menetsérült (a menet éle ki van nyalva, némelyiken több egymás melletti). Nem értem, hogy ezeket így gyártják vagy ennyire nem szakszerűen kezelik (biztosan nem a hozzám való szállításban sérült meg, atombiztos csomagolásban jött).

  • Like 1
Elküldve
On 2019. 06. 19. at 16:16, freddy_ írta:

Igazad van. A Febi is GM logós. A Febi és a SWAG a bilstein group-hoz tartozik, emiatt akár ugyanaz is lehet a kettő két különböző áron.

Sajnos a 10db vásárolt csavarból 6db enyhén menetsérült (a menet éle ki van nyalva, némelyiken több egymás melletti). Nem értem, hogy ezeket így gyártják vagy ennyire nem szakszerűen kezelik (biztosan nem a hozzám való szállításban sérült meg, atombiztos csomagolásban jött).

Simán. Megy a zsiványkodás az autóiparban is :)

Én nem vettem észre ilyet pedig mikor anno megjöttek nézegettem a csavarokat. Nem feltétlen kezelhetik szakszerűen, gondolják acél csavarok vaskosak, gyártáskor is ,,dobálhatja" a gép őket  egymásra, szóval ki tudja :confused:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.