Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Kinéztem egy szett Intra 16-os felnit, 6J-s. 205/55ös abroncs van rajta még használható állapotban, a felni ET 44-es. Elfér ez így a kerékjáratban? A váltóméret miatt kérdezem mert az ugye 50es lenne. De az 55ösök között több jó abroncs is van mint a Hankook, Falken, Fulda kevesebbért.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, AstryG írta:

Kinéztem egy szett Intra 16-os felnit, 6J-s. 205/55ös abroncs van rajta még használható állapotban, a felni ET 44-es. Elfér ez így a kerékjáratban? A váltóméret miatt kérdezem mert az ugye 50es lenne. De az 55ösök között több jó abroncs is van mint a Hankook, Falken, Fulda kevesebbért.

Nekem ET49 esen elfért.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 12. 27. at 10:13, AstryG írta:

Kinéztem egy szett Intra 16-os felnit, 6J-s. 205/55ös abroncs van rajta még használható állapotban, a felni ET 44-es. Elfér ez így a kerékjáratban? A váltóméret miatt kérdezem mert az ugye 50es lenne. De az 55ösök között több jó abroncs is van mint a Hankook, Falken, Fulda kevesebbért.

nekem volt téli 205/55R16 és ültetéssel is elfért. 

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...
1 perc, Highsmith írta:

Sziasztok

egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy opel g astrám 2004-es amin 195/65R15 gumi van most lemezfelni van rajta ami 6jx15 et43 méretű. Alufelnit vennék rá csak nem értek hozzá hogy ez jó lenne-e rá? 6,5Jx15 4x100 ET 38 Dezent Alufelni

ha 4 csavaros a lemezfelnid is és az alufelni középfurata nem kisebb mint 56,5mm akkor felrakható.

Ha nem pont ekkkora akkor központosítógyűrű kell  hozzá.

Link to comment
Megosztás:

40 perce, Highsmith írta:

És az nem számít hogy a lemezfelni  6jx15 et43 az alufelni meg 6,5Jx15 4x100 ET 38 azért kérdezem mert abszolút nem értek hozzá vagy hogy miben is nyilvánulna meg a különbség. 

Ha jól tudom minél nagyobb az ET a felni annál jobban "rámegy" az agyra, tehát jelen esetben 5 milivel kijjebb lesz a kerék alufelnivel. Ha az alufelni volt az eredeti, akkor meg 5 milivel beljebb az acéllal. https://www.maxigumi.hu/gumiabroncs-tanacsadas/felni-et-szam

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Ha jól tudom minél nagyobb az ET a felni annál jobban "rámegy" az agyra, tehát jelen esetben 5 milivel kijjebb lesz a kerék alufelnivel. Ha az alufelni volt az eredeti, akkor meg 5 milivel beljebb az acéllal. https://www.maxigumi.hu/gumiabroncs-tanacsadas/felni-et-szam

Majdnem. Mivel az alufelni fél collal szélesebb is (6,5 a 6 helyett), így azzal szerelve a kerék külső széle 11mm-el kijjebb lesz mint lemezfelnivel, a belső széle pedig 1mm-el beljebb. De semmi ok az aggodalomra, ettől még bőven elfér. Info: http://www.aabroncs.hu/kerek-et-kalkulator.html

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Highsmith írta:

Sziasztok

egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy opel g astrám 2004-es amin 195/65R15 gumi van most lemezfelni van rajta ami 6jx15 et43 méretű. Alufelnit vennék rá csak nem értek hozzá hogy ez jó lenne-e rá? 6,5Jx15 4x100 ET 38 Dezent Alufelni

Én nem nagyon merek más felnit alátenni inkább gyárit. Igazoltatáskor még abba is beleköthetnek jogosan. :( Bár még a típus idegen felnibe is hiába gyári :brooding: Szép Magyarország..

Módosítva : AstryG
Link to comment
Megosztás:

7 perce, AstryG írta:

Én nem nagyon merek más felnit alátenni inkább gyárit. Igazoltatáskor még abba is beleköthetnek jogosan. :( Bár még a típus idegen felnibe is hiába gyári :brooding: Szép Magyarország..

Honnan tudja a rendőr hogy nem eredeti felni van az autón? Ezernyi fajta autó van.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

15 perce, AstryG írta:

Én nem nagyon merek más felnit alátenni inkább gyárit. Igazoltatáskor még abba is beleköthetnek jogosan. :( Bár még a típus idegen felnibe is hiába gyári :brooding: Szép Magyarország..

Még vizsgán se szólnak a másmilyen gyári alufelniért.Nemhogy a rendőr.

Link to comment
Megosztás:

6 perce, Geopake írta:

Még vizsgán se szólnak a másmilyen gyári alufelniért.Nemhogy a rendőr.

Szerintem a nem gyári amit megszólhatnak. A gyári piszkálása az már szerintem is csak barokkos túlzás. Illetve ha fogást hagy az ember magán és megfejeli 4-5centi ültetéssel a 17-es felnit. De akkor ugye még inkább van mit szóvá tenni, az is illegális engedély nélkül.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, tgabika76 írta:

Majdnem. Mivel az alufelni fél collal szélesebb is (6,5 a 6 helyett), így azzal szerelve a kerék külső széle 11mm-el kijjebb lesz mint lemezfelnivel, a belső széle pedig 1mm-el beljebb. De semmi ok az aggodalomra, ettől még bőven elfér. Info: http://www.aabroncs.hu/kerek-et-kalkulator.html

Jó ez a kalkulátor. Akkor ezek szerint a Tigra penták 5mm-el kerülnek bentebb és 21mm-el kintebb 7J-vel és ET41-el

kepatmeretezes_hu_foto09063wz2x.jpg

Első keréknél se jelent gondot a 2centi, nem kerülnek túlságosan kintebb?

Link to comment
Megosztás:

54 perce, AstryG írta:

Fogalmam sincs. Ez tavaly volt a Totalcar-on úgy emlékszem.

Megtaláltam a cikket: 

Nagyobb a kerék? Leveszik a rendszámod

ZÁCH DÁNIELKÖVETÉS
2016.10.28. 06:11
 
Már több mint tizenkétezer tagja van annak a Facebook-csoportnak, amelyben a kisebb-nagyobb átalakítások miatt kiszórt bírságok és a rendszámlevétel ellen tiltakoznak az érintettek. Eközben egy ajkai olvasónknak, csak több hónapig tartó küzdelem árán sikerült legalizálnia egy Volkswagen Golf teljes futómű-átalakítását. A nagy magyar tuningvitában mindenkinek igaza van, ezért egyre hevesebbek az indulatok.
Igazából csak a címben van, a cikk többi részében a tuningautósok bacogatásáról van szó meg egy konkrét esetről amikor az emberke sportfutóművet tesz egy Golf alá, és azt papírozza :
2775526-20180225-fR4G4Q.jpg
Azért ez már messze nem egy típusidegen kerék kategória. 
 
 
Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Megtaláltam a cikket: 

Nagyobb a kerék? Leveszik a rendszámod

ZÁCH DÁNIELKÖVETÉS
2016.10.28. 06:11
 
Már több mint tizenkétezer tagja van annak a Facebook-csoportnak, amelyben a kisebb-nagyobb átalakítások miatt kiszórt bírságok és a rendszámlevétel ellen tiltakoznak az érintettek. Eközben egy ajkai olvasónknak, csak több hónapig tartó küzdelem árán sikerült legalizálnia egy Volkswagen Golf teljes futómű-átalakítását. A nagy magyar tuningvitában mindenkinek igaza van, ezért egyre hevesebbek az indulatok.
Igazából csak a címben van, a cikk többi részében a tuningautósok bacogatásáról van szó meg egy konkrét esetről amikor az emberke sportfutóművet tesz egy Golf alá, és azt papírozza :
2775526-20180225-fR4G4Q.jpg
Azért ez már messze nem egy típusidegen kerék kategória. 
 
 

Igen ez, nem is jól emlékeztem 16-os cikk. Na ja, egy sportfutómű valóban nem egy típusidegen felni. De ebből is következhet, hogy még inkább cseszegethetik az embert csupán egy nem gyári felni miatt is, hisz nem szabadna azt sem feltenni csak engedéllyel. Pedig ha nem óriási a különbség a gyári méreteket tekintve és a sárvédő alól sem lóg ki az új felni akkor nem kellene érte piszkálódni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.