Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Eljött az ideje a nyári cserének, tegnap este felraktam a kicsikére őket, télieket meg mindjárt mosom el és szépen elrakom őket :)

Az ilyenkor talán szokásosnak vélt kérdés. Mennyire szoktátok fújni a gumikat? A gyári értékre elől/hátul vagy egységesen 2.2 illetve esetleg 2.4 bar?

Link to comment
Megosztás:

Eljött az ideje a nyári cserének, tegnap este felraktam a kicsikére őket, télieket meg mindjárt mosom el és szépen elrakom őket :)

Az ilyenkor talán szokásosnak vélt kérdés. Mennyire szoktátok fújni a gumikat? A gyári értékre elől/hátul vagy egységesen 2.2 illetve esetleg 2.4 bar?

Egyszer már ez eoljott akkor kiderült hogy ahány évjárat annyi különböző értékét írtak a tanksapka fedelre. Én elől 2.4 hátul 2.2

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Bár nem "elegáns" megoldás és nem is nagyon erőltetném, de azért eljátszottam a gondolattal: mi van ha elől 185/65 R15 és hátul 195/60 R15 gumi van felszerelve? Ez ütközik valami szabályba/előírásba vagy "csak" nem egészséges?

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Bár nem "elegáns" megoldás és nem is nagyon erőltetném, de azért eljátszottam a gondolattal: mi van ha elől 185/65 R15 és hátul 195/60 R15 gumi van felszerelve? Ez ütközik valami szabályba/előírásba vagy "csak" nem egészséges?

Igen! Azonos méretnek kell lennie mind a négynek. A mintázatnak csak a 2-2 (elsők ill. hátsók)keréken kell egyeznie!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Bár nem "elegáns" megoldás és nem is nagyon erőltetném, de azért eljátszottam a gondolattal: mi van ha elől 185/65 R15 és hátul 195/60 R15 gumi van felszerelve? Ez ütközik valami szabályba/előírásba vagy "csak" nem egészséges?

Szia!

Szerintem nem szabálytalan. Azonos szerkezetűnek kell lenni az összes abroncsnak, és tengelyenként azonos méretűnek valamint mintázatúnak. Tengelyenként lehet más a méret. Vannak gyárilag elöl-hátul különböző méretű abronccsal szerelt járművek. (szgk. esetében pl. Smart).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szerintem nem szabálytalan. Azonos szerkezetűnek kell lenni az összes abroncsnak, és tengelyenként azonos méretűnek valamint mintázatúnak. Tengelyenként lehet más a méret. Vannak gyárilag elöl-hátul különböző méretű abronccsal szerelt járművek. (szgk. esetében pl. Smart).

Tévedsz!!!!!!!!!

http://gumibiznisz.hu/gumiabroncs-hatosagi-eloirasok/

Azok amelyek gyárilag különböző mérettel jönnek ki azoknak a forgalmiban rögzítik a kerék méretét. De itt csak egyszerűen felhasználói cseréről van szó!

Módosítva : gezoli
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen! Azonos méretnek kell lennie mind a négynek. A mintázatnak csak a 2-2 (elsők ill. hátsók)keréken kell egyeznie!

Szia!

Szerintem nem szabálytalan. Azonos szerkezetűnek kell lenni az összes abroncsnak, és tengelyenként azonos méretűnek valamint mintázatúnak. Tengelyenként lehet más a méret. Vannak gyárilag elöl-hátul különböző méretű abronccsal szerelt járművek. (szgk. esetében pl. Smart).

Tévedsz!!!!!!!!!

http://gumibiznisz.hu/gumiabroncs-hatosagi-eloirasok/

Azok amelyek gyárilag különböző mérettel jönnek ki azoknak a forgalmiban rögzítik a kerék méretét. De itt csak egyszerűen felhasználói cseréről van szó!

Nem akartam én egy egyszerű kérdéssel ekkora lavinát elindítani. Én is arra gondoltam, hogy egyre több gyártó más méretet szerel gyárilag az első ill. hátsó tengelyre. A linkelt részben sem arra tér ki -az én olvasatomban- hogy a méret is legyen egyező, hanem a szerkezete legyen azonos.

Link to comment
Megosztás:

Tévedsz!!!!!!!!!

http://gumibiznisz.hu/gumiabroncs-hatosagi-eloirasok/

Azok amelyek gyárilag különböző mérettel jönnek ki azoknak a forgalmiban rögzítik a kerék méretét. De itt csak egyszerűen felhasználói cseréről van szó!

A linkelt oldal szerint is csak a tengelyenkénti méretazonosság előírás.

Persze ettől még ehet hogy igazad van, de erről ez nem győzött meg.

Link to comment
Megosztás:

Én nem raknám fel. Össze fogja húzni a gumi közepét a felni. És az 1.6-os motor sem nagyon díjazná, már ha a tiédre kellene.

Beszéltem ma a szerelőmmel és ő sem javasolta a 225-ös méretet. Illetve további probléma merült fel, mert szépen elterveztem, hogy a crossclimate gumit az alufelnire veszem, és azt használom folyamatosan, viszont azt mondja a szerelő, nem bírná sokáig a telet, 1-2 tél alatt megadná magát. Valóban ennyire rossz lenne a helyzet? Kb. 2500-3000 km-t megyek max. egy télen, nehezen tudom elhinni, hogy ennyire könnyen tönkre menne. Használ valamelyikőtök télen is alufelnit? Vagy inkább én is tegyek le róla?

Link to comment
Megosztás:

Beszéltem ma a szerelőmmel és ő sem javasolta a 225-ös méretet. Illetve további probléma merült fel, mert szépen elterveztem, hogy a crossclimate gumit az alufelnire veszem, és azt használom folyamatosan, viszont azt mondja a szerelő, nem bírná sokáig a telet, 1-2 tél alatt megadná magát. Valóban ennyire rossz lenne a helyzet? Kb. 2500-3000 km-t megyek max. egy télen, nehezen tudom elhinni, hogy ennyire könnyen tönkre menne. Használ valamelyikőtök télen is alufelnit? Vagy inkább én is tegyek le róla?

Az összes céges H Astran alufelni van, csak a gumit cserélik rajta. KB 3 évesek a kocsik semmi baja egyiknek sem és van amelyik napi 200km-t megy vagy többet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Beszéltem ma a szerelőmmel és ő sem javasolta a 225-ös méretet. Illetve további probléma merült fel, mert szépen elterveztem, hogy a crossclimate gumit az alufelnire veszem, és azt használom folyamatosan, viszont azt mondja a szerelő, nem bírná sokáig a telet, 1-2 tél alatt megadná magát. Valóban ennyire rossz lenne a helyzet? Kb. 2500-3000 km-t megyek max. egy télen, nehezen tudom elhinni, hogy ennyire könnyen tönkre menne. Használ valamelyikőtök télen is alufelnit? Vagy inkább én is tegyek le róla?

A gyári alufelnit használom télen. Nem szép, de már 14 éves.
Link to comment
Megosztás:

Bár nem "elegáns" megoldás és nem is nagyon erőltetném, de azért eljátszottam a gondolattal: mi van ha elől 185/65 R15 és hátul 195/60 R15 gumi van felszerelve? Ez ütközik valami szabályba/előírásba vagy "csak" nem egészséges?

Egyébként miért lenne ez jó neked?
Link to comment
Megosztás:

Egyébként miért lenne ez jó neked?

Egy ismerős eladta a kocsiját téli gumikkal, a nyári szettet meg felni+gumira "lebontva" kívánja értékesíteni. Neki lenne Michelin Energy Saver 195/60 R15-ös 2013 év végi alig 15 ezret futott hibátlan gumijai. Nekem meg kellene cserélnem két nyárit, emiatt gondolkodtam el rajta (15-öt kérne egy párért).... (Mind a 4-et nem szeretném/tudom cserélni, másba kell tenni a családi kassza szerény lehetőségeit. Most ilyen a helyzet, ez van, ebből főzünk...)

Link to comment
Megosztás:

imy, on 27 Mar 2015 - 3:12 PM, said:

Milyen márka/típus preferált mostanság? A gumim max 1 évet még elmegy, 3.5mm barázda van rajta. Ma tettem fel a nyárikat.

Ahogy néztem a 4db, közel 200e. (225/50-17)

Itt nézegettem hirtelen: http://www.autogumibolt.hu/ebolt/gumi/talalat/index.html

A Hankooktól felfelé érdemes gondolkodni szerintem, azaz 39-40 ezer/db+szerelés. 160-170 ezret simán ott lehet hagyni, az biztos.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Michelin, continental ;)

Igen, Michelin van most rajta. Gagyit majd nem akarok.

Itt nézegettem hirtelen: http://www.autogumibolt.hu/ebolt/gumi/talalat/index.html

A Hankooktól felfelé érdemes gondolkodni szerintem, azaz 39-40 ezer/db+szerelés. 160-170 ezret simán ott lehet hagyni, az biztos.

Éppen én is ezt találtam meg.

Szerintem jövőre csere, mert lassan eléri a kopásjelzőt. Az kb 2.5mm-nél van. Olvastam széles gumiknál egyre nagyobb mélységnél cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

Igen, Michelin van most rajta. Gagyit majd nem akarok.

Éppen én is ezt találtam meg.

Szerintem jövőre csere, mert lassan eléri a kopásjelzőt. Az kb 2.5mm-nél van. Olvastam széles gumiknál egyre nagyobb mélységnél cserélni kell.

Szerintem maradj hú a mostanihoz. Vagy a próbáld ki a Contit. Lassan nekem is cserés lesz mindkét garnitúra és a két márka közül szeretnék majd választani ;)

Amúgy is a J már megilleti :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló!

Váltóméret kalkulátor a gyári 195/60R15-ös gumiabroncs mérethez a 195/65R15-ös méretű abroncsot nem ajánlja, mivel nagyobb az eltérés 2,5 %-nál, azonban a szintén gyári 185/65R15-ös mérethez már azt írja, hogy nyugodtan felcserélhető, mivel tűréshatáron belül van. Árban kedvezőbb a 196/65R15, mint a /60-as.

A kérdéseim:

Most akkor nyugodtan feltehető a 195/65R15-ös méretű gumi, vagy sem?

Okoz-e valamilyen problémát, ha ezt a méretet használja valaki?

Köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.