Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

ami akár 6 hónap is lehet... :)

Előfordul. Mondjuk októberben ritkán fagy, áprilisban sem rendszeres :)

Azért az érdekes hogy a 195/65 az olcsóbb mint a 195/60.Elvileg több anyag van benne, nem?

Szerintem gyakoribb méret, azért olcsóbb.

Egy kollégámnak gumis a familiából valaki.

Mondtam milyen gumik érdekelnének (195/60), egyből kérdezte: G Astrát vettem? :)

Mert hogy leginkább azokhoz keresik.

Link to comment
Megosztás:

Kleber Krisalp HP2-ről van valakinek tapasztalata?

Nagyon alul végzett...

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_test_185_60_R15.aspx?ComponentId=185944&SourcePageId=31821

Amúgy kaptam a kocsihoz Kléber Krisalp HP gumit (tehát a korábbi változat). Mintázata alapján nyáriguminak mondanám inkább, teljesítménye kapcsán pedig négyévszakosnak, nem kopik, de nem is tapad.

185/65-ben tavaly többen vettek Firestone WinterHawk 3-at (14500 Ft/db). Idén már 195/60 méretben is kapható (16400 Ft/db). Meg kell kérdezni hogy bevált-e.

Módosítva : gedikart
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nagyon alul végzett...

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_test_185_60_R15.aspx?ComponentId=185944&SourcePageId=31821

Amúgy kaptam a kocsihoz Kléber Krisalp HP gumit (tehát a korábbi változat). Mintázata alapján nyáriguminak mondanám inkább, teljesítménye kapcsán pedig négyévszakosnak, nem kopik, de nem is tapad.

185/65-ben tavaly többen vettek Firestone WinterHawk 3-at (14500 Ft/db). Idén már 195/60 méretben is kapható (16400 Ft/db). Meg kell kérdezni hogy bevált-e.

Én nekem az van, azaz azt adták a kocsihoz még új korában az Opelnél. Nekem nincs vele gondom.

Link to comment
Megosztás:

Meg tudnátok győzni arról, hogy miért jobb a 185/65R15 mint a 195/60R15 méretű téli gumi?Egész este ezen filóztam, hogy melyiket vegyem, de nem tudtam dönteni.

Mert olcsóbb!

Firestone téli van valakinek?

Milyen?

Hankook van még hasonló árban, még Barum.

Utóbbi már ismerős. Más kocsimon volt más méretben, nyáriban :D

Link to comment
Megosztás:

Meg tudnátok győzni arról, hogy miért jobb a 185/65R15 mint a 195/60R15 méretű téli gumi?Egész este ezen filóztam, hogy melyiket vegyem, de nem tudtam dönteni.

Normál vezetési körülmények között valóban nem veszed észre a különbséget. Gyári lemezfelnin ugyan úgy is néz ki a kocsi, nem változtat a megjelenésén a keskenyebb gumi.

Az előttem író jól mondta, az egyik kézen foghatóbb oka, hogy szinte ugyan olyan, de olcsóbb!

Másik ok, hogy mivel keskenyebb, kisebb felületen érintkezik a talajjal, de emellett a járműnek ugyan olyan marad a súlya, ezért az egy négyzetmilliméterre jutó tömeg több a keskenyebb gumi esetében. Ez pedig kedvező a vízen, havon, vagy jégen való haladáskor.

Gyakorlatilag egy G Astrával az ésszerű közlekedés keretén belül nem fogsz különbséget észrevenni, de ha azonos körülmények között, a határokat feszegetnénk, akkor:

A száraz úton, a 195-ös gumi sokalna be később

A vizes, havas, vagy jeges úton, a 185-ös gumi sokalna be később...

Én téli esetében maradok a 185-ösnél! Ha belegondolok, száraz úton soha meg sem közelítem a tapadási határokat, mert az már iszonyatos tempó. Havas úton meg sokszor már 50-60 köröl a tapadási határokat feszegeti az ember. Gondolj csak rá, hogy hányszor pörög ki a kerék vagy szólal meg az ABS. Na az a tapadási határ.

Módosítva : merenyi85
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Végezetül még 1 kérdés.

Most 7 éves a téli gimim.Nem jó márka mert Sportiva, viszont komolyabb bajom nem volt vele.Tavaly észre vettem hogy keményebb a gumi anyaga.

Azért gondolkozom a cserén.Azt jól gondolom nem, hogy egy 7 éves gumit le kéne cserélni?

Amúgy nem kopott meg ilyesmi, csak kemény lett.

Link to comment
Megosztás:

Végezetül még 1 kérdés.

Most 7 éves a téli gimim.Nem jó márka mert Sportiva, viszont komolyabb bajom nem volt vele.Tavaly észre vettem hogy keményebb a gumi anyaga.

Azért gondolkozom a cserén.Azt jól gondolom nem, hogy egy 7 éves gumit le kéne cserélni?

Amúgy nem kopott meg ilyesmi, csak kemény lett.

Szerintem a következő fázis az lesz, hogy elkezd repedezni.

A téli gumi amúgy is puhább, mint a nyári, ha kikeményedik, az nem biztos hogy frankó...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Végezetül még 1 kérdés.

Most 7 éves a téli gimim.Nem jó márka mert Sportiva, viszont komolyabb bajom nem volt vele.Tavaly észre vettem hogy keményebb a gumi anyaga.

Azért gondolkozom a cserén.Azt jól gondolom nem, hogy egy 7 éves gumit le kéne cserélni?

Amúgy nem kopott meg ilyesmi, csak kemény lett.

Szia!

Igen, jól gondolod. Nekem sem a gumi mintájával volt bajom, hanem azzal, hogy megkeményedett, és nem olyan jó a tapadás. Nekem a nyárim 205-ös, a téli 195-ös.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Végezetül még 1 kérdés.

Most 7 éves a téli gimim.Nem jó márka mert Sportiva, viszont komolyabb bajom nem volt vele.Tavaly észre vettem hogy keményebb a gumi anyaga.

Azért gondolkozom a cserén.Azt jól gondolom nem, hogy egy 7 éves gumit le kéne cserélni?

Amúgy nem kopott meg ilyesmi, csak kemény lett.

Hát nem baj, ha cseréled. ;)

Nekem 2007/12 havi. Akkori gumik vannak. A nyárit szerintem tavasszal lecserélem, s következő télre kap egy szett télit is. Örülnék már, ha nem kellene hallgatnom a gyári hangos Dunlopokat. :D

Link to comment
Megosztás:

Másik ok, hogy mivel keskenyebb, kisebb felületen érintkezik a talajjal, de emellett a járműnek ugyan olyan marad a súlya, ezért az egy négyzetmilliméterre jutó tömeg több a keskenyebb gumi esetében. Ez pedig kedvező a vízen, havon, vagy jégen való haladáskor.

Gyakorlatilag egy G Astrával az ésszerű közlekedés keretén belül nem fogsz különbséget észrevenni, de ha azonos körülmények között, a határokat feszegetnénk, akkor:

A száraz úton, a 195-ös gumi sokalna be később

A vizes, havas, vagy jeges úton, a 185-ös gumi sokalna be később...

Én téli esetében maradok a 185-ösnél! Ha belegondolok, száraz úton soha meg sem közelítem a tapadási határokat, mert az már iszonyatos tempó. Havas úton meg sokszor már 50-60 köröl a tapadási határokat feszegeti az ember. Gondolj csak rá, hogy hányszor pörög ki a kerék vagy szólal meg az ABS. Na az a tapadási határ.

Én ezért vettem 195/60-at tavaly (előtte egy szezonban 185/65-öt használtam):

- a kormányzás/kanyarodás 185/65-tel furcsább - többet kell tekerni a kormányt - mintha nagyobb lenne a holtjátéka

- nagyobb tempóról fékezés száraz úton rosszabb, mankókerekesebb érzés vele megállni a 195/60-hoz képest

- esőben nagyobb vízkiszorítás a több lamella miatt

- jégen szintén segít a több lamella

- hóban jobb a keskenyebb gumi (rally-n 185-nél jóval keskenyebb és persze szöges gumit tesznek fel). Nem gondolom, hogy 195-ös méret sokkal gyengébb lenne utcára a 185/65-höz képest (csak hóban).

- ár, kb 8-9 ezer Ft plusz kiadást jelent a 4db 195/60-as gumi, de 6 évvel kalkulálva, éves szinten +1500 Ft.

Link to comment
Megosztás:

Én ezért vettem 195/60-at tavaly (előtte egy szezonban 185/65-öt használtam):

- a kormányzás/kanyarodás 185/65-tel furcsább - többet kell tekerni a kormányt - mintha nagyobb lenne a holtjátéka

- nagyobb tempóról fékezés száraz úton rosszabb, mankókerekesebb érzés vele megállni a 195/60-hoz képest

- esőben nagyobb vízkiszorítás a több lamella miatt

- jégen szintén segít a több lamella

- hóban jobb a keskenyebb gumi (rally-n 185-nél jóval keskenyebb és persze szöges gumit tesznek fel). Nem gondolom, hogy 195-ös méret sokkal gyengébb lenne utcára a 185/65-höz képest (csak hóban).

- ár, kb 8-9 ezer Ft plusz kiadást jelent a 4db 195/60-as gumi, de 6 évvel kalkulálva, éves szinten +1500 Ft.

A váltáskor tapasztalt különbségek, sokszor a gumi korán, állapotán, minőségén múlik!

Én 4 éves legalacsonyabb kategóriába tartozó 195/60 R15-ös téligumit kaptam a kocsihoz. Egy szezon után a 2013.év ADAC tesztgyőztesére cseréltem 185/65 R15 méretben. És természetesem mindenben túlteljesíti...

Megértem az érveidet, viszont 100 szónak is egy a vége: Gyakorlatilag csak a méretben nem igazán vehető észre különbség! Kinek mi a szimpatikusabb!

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak egy problémám volt az eddigi (Sportiva) téigumimmal ami 185/65/R15 volt.Mégpedig hogy autópályán 130-nál éreztem hogy nem 195-ös a gumi.Kicsit instabil volt.Most azért a Ti véleményetek alapján 185/65R15 -öt rendeltem Firestone Winterhawk 3-mat. Kivácsi leszek...

Link to comment
Megosztás:

Kinek meddig bírják a gumik?Én most cseréltem le a télit 2007-es volt a régi.A nyári gumim 2010-es és ma láttam megdöbbenve hogy repedezik!Mi a férfinemiszerv van ezekkel a szar gumikkal?Most 4 évente vegyek gumit?

Nem tudom, de kb 4 évvel ezelőtt vettünk 2 garnitúra (egyforma DOT) Nokian I3-at off autókra, és az enyémen 3 év után nem volt semmi mértékű repedezés, a másik autón, mely kevésbé volt használva pedig a bordák mentén repedezett.

Módosítva : gedikart
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, de kb 4 évvel ezelőtt vettünk 2 garnitúra (egyforma DOT) Nokian I3-at off autókra, és az enyémen 3 év után nem volt semmi mértékű repedezés, a másik autón, mely kevésbé volt használva pedig a bordák mentén repedezett.

Nekem az I3al csak rossz tapasztalatom van, 13"-os és 16"-ban is használtam/használom, de 5 évesen olyan repedezett és kemény mint egy 8-10 éves, pedig minta még 5,5-6mm, és ha már kicsit is nedves az út csúszik mintha jégen mennék...
Link to comment
Megosztás:

Nekem az I3al csak rossz tapasztalatom van, 13"-os és 16"-ban is használtam/használom, de 5 évesen olyan repedezett és kemény mint egy 8-10 éves, pedig minta még 5,5-6mm, és ha már kicsit is nedves az út csúszik mintha jégen mennék...

Én 7-8 éves koruk körül cserélem, a minta nekem is még bőven jó ilyenkor (4-5 mm között), de az utolsó évben már érezni, hogy nem az igazi... A repedezéssel annyira nem törődöm, volt olyan prémium gumim ami 3 év után már olyan volt, de a teljesítménye nem romlott annyira hogy észrevegyen, így ezzel nem szoktam foglalkozni... :)

Érdekes az Adac tesztben, hogy az Alpin 5-ös Misi szárazon nyújtott gyengébbet, ez pont fordítva szokott lenni...

Link to comment
Megosztás:

Kinek meddig bírják a gumik?Én most cseréltem le a télit 2007-es volt a régi.A nyári gumim 2010-es és ma láttam megdöbbenve hogy repedezik!Mi a férfinemiszerv van ezekkel a szar gumikkal?Most 4 évente vegyek gumit?

A téligumik gyártótól függetlenül általában tovább bírják, mivel ősszel-télen jóval kisebb az UV-sugárzás. A nyári tűző napon kapja a gumi (is) rendesen. Ez a legnagyobb gyilkosa a guminak, pláne, hogy a modern keverékekbe jóval több adalék is kerül, amik kevésbé bírják ezt.

A legtöbb esetben nincs ideje megérni a guminak a kopás miatti cserét, a repedezés, keményedés miatt előbb ki kell(ene) dobni...

Link to comment
Megosztás:

Szóval a repedésekkel nem kell foglalkozni?Az nem veszélyes?

Azért autópályán 130-nál, mikor hátul alszik a gyerek, én nem a repedezés miatt akarok aggódni...

Persze a kezdődő mikrorepedések még nem veszélyesek, de ha komolyabbra fordul a dolog, egy satuféknél nehogy ledobja nekem a futófelületet, meg nehogy elmorzsolódjon...

Link to comment
Megosztás:

Azért autópályán 130-nál, mikor hátul alszik a gyerek, én nem a repedezés miatt akarok aggódni...

Persze a kezdődő mikrorepedések még nem veszélyesek, de ha komolyabbra fordul a dolog, egy satuféknél nehogy ledobja nekem a futófelületet, meg nehogy elmorzsolódjon...

Én is ezekre gondoltam, egyébként én használok ilyen gumiápoló habokat spray-ket, talán valamit érnek ez ellen (késleltetik az öregedést) illetve jobban is néz ki egy frissen lekezelt gumival a tiszta autó... :) Gumicserénél kívül-belül letakarítom a garnitúrákat és lefújom, szezon közben meg általában havonta a külső oldalt... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.