Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Calibra tuning


Zorro_16V

Recommended Posts

  • Hozzászólások 265
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

  • 1 month later...
  • 9 months later...
Kézifűrész? :lol:

Kifűrészelsz a váltóútból? :)

Akkor már a fékútból és a gyorsulásból is kivághatnál egy keveset!! :) :)

Egyébként asszem nem olyan jó cucc sajnos, mint aminek hangzik, Antinak legalábbis nem nagyon jött be az elmondásai szerint. Nem tud olyan gyorsan váltani a váltó, mint ahogy a húzod a kart. Opel feeling... :)

Link to comment
Megosztás:

Egyébként asszem nem olyan jó cucc sajnos, mint aminek hangzik, Antinak legalábbis nem nagyon jött be az elmondásai szerint. Nem tud olyan gyorsan váltani a váltó, mint ahogy a húzod a kart. Opel feeling... :lol:

Tudtommal a váltó nem vált tőle gyorsabban, csak a karon kell rövidebbet húzni, viszont miután a rudazat áttétele változik, ezért valszeg nagyobb erő kell majd hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal a váltó nem vált tőle gyorsabban, csak a karon kell rövidebbet húzni, viszont miután a rudazat áttétele változik, ezért valszeg nagyobb erő kell majd hozzá.

Ezt magyarázom én is. :)

Ha mondjuk 0.5 mp alatt cserél fokozatot a váltó (teljesen hasraütött adat), akkor ahhoz lett belőve minden (váltókar hossza is, meg a rudazat), hogy átlagos váltás (ahogy húzod a kart) az mondjuk 0.6-0.7 sec legyen. Ha gyorsan téped, akkor meg mondjuk 0.5. Ha most modosítasz a váltókaron, meg a arudazaton, akkor rántásnál lemegy ez az idő mondjuk 0.5 alá és a nyekken a váltó, vagy be sem veszi a fokozatot. De aztán lehet hogy ez az elmélet nem helytálló. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ja ez így okés, csak a szinkrongyűrű nem tudja ilyen gyorsan venni a lapot...ezért pikk-pakk szét fog ugrani a váltód...kezdetben csak recseni fog váltáskor...

De ha kitapasztalod mi az a leggyorsabb sebesség amivel még lehet húzni, akkor viszonylag nyugisabb váltásokkal is ugyanolyan rövid kapcsolási időd lesz, mintha a sima váltót rángatnád, nem?

Link to comment
Megosztás:

Ja ez így okés, csak a szinkrongyűrű nem tudja ilyen gyorsan venni a lapot...ezért pikk-pakk szét fog ugrani a váltód...kezdetben csak recseni fog váltáskor...

Húúúúú, ez már ismerős, jelenleg is ezzel a problémával küzdök a cégautónál: a 3. fokozat fékezőgyűrűje magadta megát, és most ha nem akarom hogy recsegjen akkor kb. 3 másodpercig tart míg berakom harmadikba. Majd vigyázok. :lol:

Ööö... amúgymeg sima F16 nem túl drága, annyit lehet megér hogy pár évente vegyek 15-ért egy új váltót, még ha ez most kicsit hülyén is hangzik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.