Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Sziasztok!
Hatalmas problémám van egy Combo Tour autó motorjával, motorkód: Z16SE. Konkrétan 2500/3000-es fordulatszám felett terheléstől függően a két érték között mozog de fixen elkezd villogni az olajnyomás visszajelző lámpa. Olaj kb 1 éve vagy kevesebb ideje lett cserélve benne és a szintje is megfelelő, majdnem max-on van. No de még hogy teljes legyen a kép meg van karcolva a 2-es hengerfal autószerelő szerint. A motorvezérlő meg jelzi hogy nincs meg a megfelelő kompresszió a motorban (valószínű a 2-es hengerben). Ugyan akkor a gyertya helyére csavart nyomásmérő óra pedig nem mutat elváltozást értékben. És még van egy olyan dolog is hozzá hogy tavaly nyáron a motor elkezdett melegedni , emiatt a hűtővíz felfelé ment. Mivel édesanyámé az autó és nem akart lerobbanni így felkapcsolta a fűtést maximumra, így haza tudott jönni olyan 20km-t városból kifelé. El lett víve szerelőhöz, ECU-t cseréltek meg egy EGR szelep tömítést, meg még egy rakat dolgot többek között főtengely jeladót is. Cserék után rendbe is jött ideig-óráig. Most ott tartunk hogy nehezen indul, ha indul. De mitől? Ha nem akar harmadszorra vagy negyedszerre sem elindulni akkor a motorvezérlő felső csatlakozóját átmozgatva kb pöccre indul, vagy párat forgat a motoron de beindul. Ez mitől van? kontakt hibás a csatlakozó, vagy az ECU-ban keresendő a belső kontakthiba, avagy egyszerre a kettő is lehet? Másik kedvencem hogy nagyobb melegben araszolgatást nem bírja, mint pl belvárosi dugók. Hűtővíz hőfok 90°C körül van de semmiképpen nem fölötte a műszer szerint. A ventilátort az utastérben lehet hallani hogy bekapcsolt. Egyszer csak elkezd dadogni majd ha nem indul meg a kocsisor lendületesebben hogy hűljön a motor akkor dadogás után elkezd fulladozni majd le is áll. Ekkor be sem lehet indítani egy jó darabig. Tippem szerint ECU túlmelegedett, mert ha kap némi hűtést, szájjal fújjuk, akkor hamarabb tér észhez és hamarabb indul tovább. A főtengely jeladó és a csatlakozója ki lett cserélve, toldva lett a kábel de előtte is ugyan ez volt már, de a helyzet változatlan maradt.
A segítséget előre is köszönöm.
Üdv McDeath
U.I.: Elnézést a hosszú szövegért :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok,

Van egy óriási problémám.

Z17DTH motor

A kiskulcsos autó világít, kivillogtatva 0380 hibakódot ad.

Izzítórelét cseréltem, izzító gyertyákat kimértem, elvileg minden jó, de a hibakód nem tűnik el.

Próbáltam törölni OBD II csatin keresztül 2 progival is, de csak egy pillanatra tűnik el, majd ismét megjelenik.

A programok viszont nem találnak hibakódot.

Kezd megörjíteni adolog.

Lécci segítsen valaki.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Pár hete vettem egy Opel Astrat 1.7 dízelt, és van egy gondom a motorral. Ezért is regisztráltam, hátha tapasztalt már valaki ilyet, és tudja mi lehet a gond vele. Alapjáraton a motor fordulata ingadozik, hidegen és melegen egyaránt. Kérdeztem már egy pár Opel tulajt, akinek ilyen motorja van, és azt mondták, hogy ezek az 1.7-es dízel motorok ilyenek. De nekem annyira ingadozik, hogy hidegen a lámpát nem merem fölkapcsolni sötétben, mert aki látja azt hiszi UFO van a közelben. :)

Tapasztalt már valaki hasonlót ilyen tipusú motornál? Ha igen, mi volt a probléma, és a megoldás?

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

hello mindenki! hátha tud valaki valami ötlettel előállni.

van egy 1995ös opel tigrám x14xe. az a gondom, hogy hidegen indul.. és megyek vele kb. 10km-t és leáll. eddig kigyulladt a engine lámpa is és nem indult... várni kell vele vagy egy orát, hogy ujra induljon. elvittem szervizbe. a kod 47 és 85. azt mondták attol még nem kéne leállnia. cserélve lett az AC és megpucolták az egr szelepet. a lámpa azota nem gyullad ki, viszont ugyan ugy leáll a motor és nem indul. ha utána probálom inditani, olyan mintha egy traktort inditanék vagy egy barkast. ha adok neki gázt akkor beindul, viszont leesik az alap és le is áll azonnal. valami ötlet? esetleg a computer a rossz? nincs ötletem :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nemrég vásároltam egy Opel Astra H 1,6-os autót, aminek a motorkódja A16XER .

Indításkor figyeltem fel a következő jelenségre hogy ha ráteszem a gyújtást és megvárom míg az üzemanyag szivattyú megáll és csak utána indítok, az olajnyomás lámpa kb 3-4 másodperc múlva alszik el. A jelenség független attól hogy milyen hőmérsékletű a motor.

Ha a gyújtás után nem várok és rögtön indíttok az olajlámpa azonnal elalszik, de rövid időn bellül ismét felvillan majd elalszik. Melegen nincs gond az olajnyomással.

Találkozott valaki hasonló problémával?

Mi okozhatja ezt a jelenséget?

köszi

Tibi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy bosszantó problémával fordulnék hozzátok, egyetlen forumozónál olvastam hasonló jelenséget az autóval, de őt nem tudom elérni, semilyen elérhetősége nincs megadva és kb. egy éve nem jelentkezett be... nah mindegy, hátha vki tud rá mit mondani...

Szóval egy Opel Astra H kombi 1.7 CDTI (101 lovas) autóról van szó jelenleg 112e km-rel, a jelenség viszont (továbbra is), mivel ezt csak és kizárólag hidegben csinálja, (utoljára talán kora tavasszal), ezért eddig semmi problémám nem is volt. Nah most, Ausztriában dolgozom és bejött a combos tél (nappal is -4 -6 fok, éjjel meg még hidegebb...), szóval ha az autó hosszabb ideig áll (ma pl. 3. napja), gyujtás, megvárom amíg a visszajelzők kialszanak, ill. még pár másodpercet utána, majd indítok, indul, pöcc-röff, jár tökéletesen olyan 5-8másodpercet, majd mintha "elkezdene fuldokolni" leáll. Ezután nagyon nehezen indul vissza kb. 2. 3. 6-8másodperces indítózás után, majd utána soha többet nem csinálja, utána sehogy nem tudom előidézni ezt újra... csak ha 2-3napot áll hidegben. Néztem hibakódot többször is, semmi. Cseréltem már üzemanyagnyomás érzékelőt, tisztítottunk EGR szelepet(ami egyébként teljesen normális állapotú volt, nem volt agyonkokszosodva, tökéletesen működik...), cseréltem üzemanyagszűrőt. Tisztítva is volt többször is az üzemanyagnyomás érzékelő, hátha oda "kocsonyásodik" a gázolaj (ami elméletileg nem lehet, csak osztrák Shell-en tankolok).
Kérem akivel fordult elő hasonló, vagy tud vkit akinek volt és megoldódott, írjon rám privátban. Voltam vele már szervízben is, sajnos ők sem tudnak hozzá mit szólni, mert minden diagnosztizálható adat rendben van, minden érték megfelelő... és tényleg csak hidegben csinálja.
Még egy olyanra gondoltam, régi benzineseknél szokott olyan lenni hogy hidegindításnál elfogy neki a nafta és így fuldokolva leáll, mert nem termel először annyit az üzemanyagszivattyú, majd az indítózás alatt termeli vissza. (na de ez volna egy korszerű, nagynyomású közösnyomócsöves diesellel?)

Vagy visszaengedne valahol a rendszer? Lehet az üzemanyagcsőben valahol visszafolyásgátló-szelep...? Nem tudok már mire gondolni...

Köszönöm!

Szép napot! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy hozzáértő véleményét szeretném kérni. 2.0 DTI gépsárkányom nem igazán van formában. Finoman nyomom neki a gázt, elég gyéren gyorsul, majd egyik pillanatról a másikra megtáltosodik a gép és megindul mint egy barom... Olyankor meg is jön a hangja, az az igazi TD hang... Miért nincsen egyenletes gyorsulásom? Mi miatt lódulhat meg ennyire egyik pillanatról a másikra? Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nagy az én problémám. :-/ G-s astránk van 2000-es ecotech motorral, 2001-és az évjárat.Pár hete az astránk elkezdett haldokolni. Egyre többször indult be nehezen. Csak pörög a motor, de semmi. Mindegy, hogy meleg van vagy hideg van. Gyanakodtunk az önindítóra. Kicserélték az izzítógyertyákat. De nem lett jobb. Azóta cseréltek rajta aksit, generátort, szűrőket, olajat. Ennek ellenére nem javult a.dolog, sőt még talán rosszabb lett. Jelenleg nem tudjuk már beindítani se. Több szerelőt is felkerestünk, de eddig egyik se tudott megoldást találni a problémára.

Remélem valaki tud nekem új infókat írni. Szükségünk van az autóra, minden napos használatra kell. Nagyon várom a válaszokat. Előre is köszönöm a segítséget. :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

segítsetek már légyszi! A probléma a következő2004 corsa 1.0 xep hidegen indul kb20 km után megbolondul megtorpan ,majd később megint,utánna kivágja a sárga kulcsos ledet ami egy jó darabig világit,majd átvált a kibocsátást visszajelző sárga lámpájára ami folyamatosan ég.az autó alapjárata 1500ra ugrik .Nem a megszokott 700-800-as fordulata van, a magas alapjárat lámpánál magátol ugrál mintha nyomkodnám a gázpedált,váltok nekilódul ,ha megállok ismét ugrál az alapjárat,megállok,kis idő mulva indítok beindul,kibocsátás lámpa folyamatosan világít a túnetek ismétlődnek.Megálltam a kútnál idítókulcs be,indul,a hibajelző elalszik autó tökéletesen megy,ma inditok beindul pöcre minden oké helyben,rövid utakat autóztam semmi gond jól húz ,pöcre indul.délután indulok dolgozni,indul pöcre kb 20km után a fentieket produkálja a motor eléri az üzemi hőfokot még pár km-ig jó azután már megtorpan,lámpa ki és ugyanaz a helyzet,szórakozik az alapjárat ,melegen.mi a nyavaja van vele,a tettünk rá cod olvasót de sajna nem tudta olvasni ennek a códját,és most nem tudom mire gondoljak.Holnap csinálok egy folytószelep tisztítást,ha valami jó és érthető,leirásotok van,szivesen venném.Gondolok még agr szelepre,vagy netán a lambda szoda,netán gyújtás trafó szórakozik,minden most volt cserélve két hónapja gyergyák olaj szűrők,légyszi irjatok mi lehet ,sürgős lenne. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

segítsetek már légyszi! A probléma a következő2004 corsa 1.0 xep hidegen indul kb20 km után megbolondul megtorpan ,majd később megint,utánna kivágja a sárga kulcsos ledet ami egy jó darabig világit,majd átvált a kibocsátást visszajelző sárga lámpájára ami folyamatosan ég.az autó alapjárata 1500ra ugrik .Nem a megszokott 700-800-as fordulata van, a magas alapjárat lámpánál magátol ugrál mintha nyomkodnám a gázpedált,váltok nekilódul ,ha megállok ismét ugrál az alapjárat,megállok,kis idő mulva indítok beindul,kibocsátás lámpa folyamatosan világít a túnetek ismétlődnek.Megálltam a kútnál idítókulcs be,indul,a hibajelző elalszik autó tökéletesen megy,ma inditok beindul pöcre minden oké helyben,rövid utakat autóztam semmi gond jól húz ,pöcre indul.délután indulok dolgozni,indul pöcre kb 20km után a fentieket produkálja a motor eléri az üzemi hőfokot még pár km-ig jó azután már megtorpan,lámpa ki és ugyanaz a helyzet,szórakozik az alapjárat ,melegen.mi a nyavaja van vele,a tettünk rá cod olvasót de sajna nem tudta olvasni ennek a códját,és most nem tudom mire gondoljak.Holnap csinálok egy folytószelep tisztítást,ha valami jó és érthető,leirásotok van,szivesen venném.Gondolok még agr szelepre,vagy netán a lambda szonda,netán gyújtás trafó szórakozik,minden most volt cserélve két hónapja gyergyák olaj szűrők,légyszi irjatok mi lehet ,sürgős lenne. :unsure:

Én is erre a kettőre tippelnék. Kiolvasás márkaszervizben történt?

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok! 3.0 V6 Opel Signumommal van egy problema amire eddig egyetlen szerelo/elvileg Opel szakertok/sem tudta a megoldast. Nem mindig de egyre tobbszor ha leallitom es utana ujra elindulok vele egyszeruen bedadog, rangat az auto. A fordulatszam folmegy de a sebesseg nem. Egy ido utan ha sokat valtogatok megjavul,/automata valto de ilyenkor atrakom manualba/. Mar.mondtak, h valto de az gyonyoruen mukodik alt. Lehetseges, h turbo esetleg v mi lehet? Koszi a segitseget elore is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Sikerült vennem egy 92.000 km-es Astra G dieselt 82 LE. Kopogott de jó áron volt. Szokásos duma , kérdem a szerelőm hogy mi ez azt mondja hidrótőke ?? Na mindegy.. Hiba jelenség a következő volt : menet közben egy kicsit odaléptem neki, erre nagy füst és nagyon megindult. Mivel soha nem volt ilyen tapasztalatom , azt hittem kitisztult végre a motor és jobb lesz !! Erre nemsoká meg akartam állni , mikor újra felpörgött majd kivettem a kulcsot de akkor is max. fordulaton tovább pörgette..végre leállt de meg sem nyikkant utána..Vittem a szerelőhöz mire mondja hogy adagoló..Oké rendben van csak mi van ha más én meg megveszem nem kevés pénzért..?? Nem volt vkinek. hasonló hibája??, vagy tudja mi lehet a baja?, Köszi srácok..

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok

Segítségeteket kérném pár napja vásárolta egy Zafira A-t 2.0 dieselt 2001 évj. első nap minden rendben volt vele mindjárt mentem is vele úgy 250km-et. Autót este leparkoltam reggel nehezen indult,napközben egész nap közlekedtem vele nem volt gond. következö nap nem indult be csak húzásra. rájöttem hogyha 5-6 óránként beindítom akkor minden rendben. menetközben nem füstöl, jól húz vegyesen kb 6 litert eszik . valakinek van esetleg ötlete hogy mi okozhatja ezt? Ja és izzítógyergyát kicseréltem meg a motorolajat meg a szúrőket is. köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Segítségeteket kérném pár napja vásárolta egy Zafira A-t 2.0 dieselt 2001 évj. első nap minden rendben volt vele mindjárt mentem is vele úgy 250km-et. Autót este leparkoltam reggel nehezen indult,napközben egész nap közlekedtem vele nem volt gond. következö nap nem indult be csak húzásra. rájöttem hogyha 5-6 óránként beindítom akkor minden rendben. menetközben nem füstöl, jól húz vegyesen kb 6 litert eszik . valakinek van esetleg ötlete hogy mi okozhatja ezt? Ja és izzítógyergyát kicseréltem meg a motorolajat meg a szúrőket is. köszi

Szia!

Nekem volt egy történetem a gázolajszűrő cserével... Lelevegősödött a rendszer a filter cserélése után és egy halál volt mire normalizálódott. Elindulhatsz ebbe az irányba is a hibafelderítésben. Biztosan számtalan lehetőség van még, ez az én tapasztalatom!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem volt egy történetem a gázolajszűrő cserével... Lelevegősödött a rendszer a filter cserélése után és egy halál volt mire normalizálódott. Elindulhatsz ebbe az irányba is a hibafelderítésben. Biztosan számtalan lehetőség van még, ez az én tapasztalatom!

Üdv.

Köszönöm a gyors választ.Én is üzemanyag problémára gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

1.9 CDTI motorral szerelt Opel Zafira B-vel van egy kis gond...

A hiba jelenség az volt, hogy mentem vele, egyszer csak elkezdett egyre jobban füstölni, a fogyasztás (kijelző szerint) 34l körüli értékre ugrott (fordulatszám nem változott), alapjáraton pedig 15l, ez szép lassan visszament 5l-re. araszolva mentem vele, mikor a hiba jelentkezett, kb 1km után elhagyta. a fogyasztás alapjáraton akkor esett vissza, mikor a fűtést maxra tekertem (ventit és a hőmérsékletet is).

Mi lehet a baja?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

segitsegeteket kérnem! lenne egy c20ne motor és olyat csinal hogy menet közbe fogja magát és leáll gyujtasra teszi magat de a check control lampa nem vilagit! leveszem a gyujtas és utana ha rateszem nem vilagit vagy van hogy csak be be pislakol! kicsereltem az ac relet! az ecu csatlakozokat befujtam kontakt sprével meg minden csatit! az ecu tönkre tud menni vagyis csereljem ki vagy valahol szakadas van vagy mi lehet! tanacstalan vagyok!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.