Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Sziasztok.

Lenne egy kérdésem.2007-ES MERIVÁM van.Bioetanol üzemanyagot probálgatom.Eddig nem is volt probléma mert felesben tankoltam.De most mohobb lettem és 30-70%-ban tankoltam az etanolt. Erre hibajelet küldött a motor /kis sárga motor a müszerfalon/.A zt tanácsolták ,hogy tankoljak rá még benzint.Ez meg is történt de semmi változás.A kérdésem az lenne, hogy tudom megszüntetni a hiba jelet?

Sztem ha már rendesen összekeveredik az utólag rátankolt benzin a tankban levő etanolossal, akkor el fog múlni magától.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem a termosztátot.

Kivettem a régit és 92 fok van ráírva, zárva volt. Ezzel a kék mező végétől nem ment feljebb a vízhőfok mutató.

Betettem az újat ami 88 fokon nyit, így elmegy a mutató az első vonalig.

Hogyvanez? Miért nem melegedik fel rendesen? :D :)

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem a termosztátot.

Kivettem a régit és 92 fok van ráírva, zárva volt. Ezzel a kék mező végétől nem ment feljebb a vízhőfok mutató.

Betettem az újat ami 88 fokon nyit, így elmegy a mutató az első vonalig.

Hogyvanez? Miért nem melegedik fel rendesen? :D :)

Milyen kocsid van, benzines, diesel? Benzinesbe 92-fokos kell. Nekem is mind zárva voltak a rossz temosztátjaim, nem jelent semmit, nem biztos, hogy nyitva van, lehet csak sokkal korábban nyit mint kéne. Ha jó a termosztát álló helyzetben járó motornál oyan 10-15 perc alatt kell felmelegednie annyir a víznek, hogy kinyisson, ekkor hirtelen forrósodik fel a hűtő, a mutató meg látványosan visszaesik.

Link to comment
Megosztás:

Milyen kocsid van, benzines, diesel? Benzinesbe 92-fokos kell. Nekem is mind zárva voltak a rossz temosztátjaim, nem jelent semmit, nem biztos, hogy nyitva van, lehet csak sokkal korábban nyit mint kéne. Ha jó a termosztát álló helyzetben járó motornál oyan 10-15 perc alatt kell felmelegednie annyir a víznek, hogy kinyisson, ekkor hirtelen forrósodik fel a hűtő, a mutató meg látványosan visszaesik.

Benzines a kocsi, a 92 fokosat is max fél éve tettem bele, azzal sem volt jó. Figyelem majd a mutatót meg fogdosom a hűtőt, aztán amikor érzem hogy megy bele a víz megpróbálom megmérni hány foknál tart...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem a termosztátot.

Kivettem a régit és 92 fok van ráírva, zárva volt. Ezzel a kék mező végétől nem ment feljebb a vízhőfok mutató.

Betettem az újat ami 88 fokon nyit, így elmegy a mutató az első vonalig.

Hogyvanez? Miért nem melegedik fel rendesen? :D :)

Csak ötletszintű, de lehet hogy semmi baj nincs a vízhőfokoddal, ellenben én megpróbálnék egy hőfokjeladó cserét (amelyik az órának küldi a jelet), lehet hogy az a rossz.

Link to comment
Megosztás:

Cseréltem jeladót is, vettem először újat, az kb két perc után felküldte a mutatót a pirosba. Aztán adtak egy bontottat hogy próbáljam meg azzal, most ez van benne. A kiegyenlítőtartályban mértünk hőmérsékletet, max 65 fok volt...

Nem tudom mi számít olcsó termosztátnak ezek olyan 3000 ft körül voltak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beskiccelem ide is, hátha valakitől kapok választ...

Omegába keresek y22dth motort. Mert ugyanis megfőzték a fent említett motort, és olaj dőlt a kipufogón keresztül, illetve a nívó pálcán tört föl, szóval elég halott a dolog.

Cserébe ez a motor nem volt csak fronterába, saab 9-5-be, illetve omegába. Ezért jó ritka, és ami van annak is elkérik az árát(1600 és 2200 euro).

Szóval a nagy kérdés, hogy Y22DTH és Y22DTR közt maga a blokkba van külömbség? Ugyanis a hengerfej csont ugyanaz, sőt a láncfeszítők is. Az ürtartalom is cm3-re megeggyezik. A hengerfej passzol a 2.0 dízelére is. Adagoló is szerintem ugyanaz.

Az opel-infos.de alapján ezek szerint csak a teljesítménybe vagy külömbség. Tehát bele tudom tenni omegába a vectra y22dtr blokkját, vagy lesz probléma a motortartó bakokkal?(egyik oldalt tudtam összenézni a két motorkódút és elsőre ott stimmelt a 3 csavaroási pont.)

Esetleg TIS-be valaki meg tudná nézni nekem???!

Vagy ha bontóba jár körbe tudna fényképezni nekem egy y22DTR-t

Link to comment
Megosztás:

létezik hogy a lambda szonda tartós pályás nyargalás után túlmelegszik és nem mér jól???

az asszony off gépében tapasztalom minden száguldás után.szegénynek látom a keveréket,de ha megyek 2-3 percet normálisan akkor jól mér.

Mivel ha jól tudom a kipufcsőben van amúgy is kellneki melegednie nem? Annyira melegszik amennyire a gázok melegítik.

Link to comment
Megosztás:

Mivel ha jól tudom a kipufcsőben van amúgy is kellneki melegednie nem? Annyira melegszik amennyire a gázok melegítik.

az ok,de nem órákon keresztül tartó majdnem padlógázra tervezték sztem.

néztem néhányszor sötétben a kipuffot és bizony a csonk után a cső még 40-50 centire is vörös volt.a szonda meg a csonkban van a szelepek után 20 centire,szal azért ott van meleg rendesen ha tolom a gépnek.

az is lehet kezd a szonda meghalni,bár nagyon gyorsan reagál.......

Link to comment
Megosztás:

az ok,de nem órákon keresztül tartó majdnem padlógázra tervezték sztem.

néztem néhányszor sötétben a kipuffot és bizony a csonk után a cső még 40-50 centire is vörös volt.a szonda meg a csonkban van a szelepek után 20 centire,szal azért ott van meleg rendesen ha tolom a gépnek.

az is lehet kezd a szonda meghalni,bár nagyon gyorsan reagál.......

Szerintem magát a motort sem órákon keresztüli majdnem padlóra tervezték. :D :) Izzó leömlő? Azért az durva! :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem magát a motort sem órákon keresztüli majdnem padlóra tervezték. :D :) Izzó leömlő? Azért az durva! :)

Pedig a gyári próbapadon nagyon sok órán keresztül fullgázon terhelik a motort a fejlesztés során.

Voltam idén a műegyetemen nyíltnapon, és egy BMW motor volt náluk fékpadon, bedolgoznak a motorgyárnak, és 400 órát járatták koppon.

Mesélték a számokat is, hogy milyen mennyiségű üzemanyag fogyott, többször fordult a tanker náluk :lol:

A vörösen izzó leömlő meg nem ritka dolog. :-)

Link to comment
Megosztás:

Pedig a gyári próbapadon nagyon sok órán keresztül fullgázon terhelik a motort a fejlesztés során.

Voltam idén a műegyetemen nyíltnapon, és egy BMW motor volt náluk fékpadon, bedolgoznak a motorgyárnak, és 400 órát járatták koppon.

Mesélték a számokat is, hogy milyen mennyiségű üzemanyag fogyott, többször fordult a tanker náluk :)

A vörösen izzó leömlő meg nem ritka dolog. :-)

Nem kell ahhoz próbapad, mert amikor a tulaj jön haza Belgiumból, 14 órát autópályán , a német határig 120-szal, utána meg ahogy engedi a német forgalom, de úgy 150-180 közt... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.