FPepe Elküldve Október14, 2009 Megoszt Elküldve Október14, 2009 Sziasztok. Lenne egy kérdésem.2007-ES MERIVÁM van.Bioetanol üzemanyagot probálgatom.Eddig nem is volt probléma mert felesben tankoltam.De most mohobb lettem és 30-70%-ban tankoltam az etanolt. Erre hibajelet küldött a motor /kis sárga motor a müszerfalon/.A zt tanácsolták ,hogy tankoljak rá még benzint.Ez meg is történt de semmi változás.A kérdésem az lenne, hogy tudom megszüntetni a hiba jelet? Sztem ha már rendesen összekeveredik az utólag rátankolt benzin a tankban levő etanolossal, akkor el fog múlni magától. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október15, 2009 Megoszt Elküldve Október15, 2009 Sajna a nagyobb arányhoz, illetve a tiszta E85 üzemhez már átalakító elektronika kell. De van erről egy jó kis topic itt a fórumon: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry560464 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Piczi Elküldve Október15, 2009 Megoszt Elküldve Október15, 2009 Tegnap kicseréltem a termosztátot. Kivettem a régit és 92 fok van ráírva, zárva volt. Ezzel a kék mező végétől nem ment feljebb a vízhőfok mutató. Betettem az újat ami 88 fokon nyit, így elmegy a mutató az első vonalig. Hogyvanez? Miért nem melegedik fel rendesen? :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október15, 2009 Megoszt Elküldve Október15, 2009 Tegnap kicseréltem a termosztátot. Kivettem a régit és 92 fok van ráírva, zárva volt. Ezzel a kék mező végétől nem ment feljebb a vízhőfok mutató. Betettem az újat ami 88 fokon nyit, így elmegy a mutató az első vonalig. Hogyvanez? Miért nem melegedik fel rendesen? :D :) Milyen kocsid van, benzines, diesel? Benzinesbe 92-fokos kell. Nekem is mind zárva voltak a rossz temosztátjaim, nem jelent semmit, nem biztos, hogy nyitva van, lehet csak sokkal korábban nyit mint kéne. Ha jó a termosztát álló helyzetben járó motornál oyan 10-15 perc alatt kell felmelegednie annyir a víznek, hogy kinyisson, ekkor hirtelen forrósodik fel a hűtő, a mutató meg látványosan visszaesik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Piczi Elküldve Október15, 2009 Megoszt Elküldve Október15, 2009 Milyen kocsid van, benzines, diesel? Benzinesbe 92-fokos kell. Nekem is mind zárva voltak a rossz temosztátjaim, nem jelent semmit, nem biztos, hogy nyitva van, lehet csak sokkal korábban nyit mint kéne. Ha jó a termosztát álló helyzetben járó motornál oyan 10-15 perc alatt kell felmelegednie annyir a víznek, hogy kinyisson, ekkor hirtelen forrósodik fel a hűtő, a mutató meg látványosan visszaesik. Benzines a kocsi, a 92 fokosat is max fél éve tettem bele, azzal sem volt jó. Figyelem majd a mutatót meg fogdosom a hűtőt, aztán amikor érzem hogy megy bele a víz megpróbálom megmérni hány foknál tart... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október15, 2009 Megoszt Elküldve Október15, 2009 nem fordítva raktad bele? :D mondjuk lehet rossz is az a 92-es, főleg ha utángyári olcsó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 nem fordítva raktad bele? :D Akkor 105-nél nyitna, én már csak tudom. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 Tegnap kicseréltem a termosztátot. Kivettem a régit és 92 fok van ráírva, zárva volt. Ezzel a kék mező végétől nem ment feljebb a vízhőfok mutató. Betettem az újat ami 88 fokon nyit, így elmegy a mutató az első vonalig. Hogyvanez? Miért nem melegedik fel rendesen? :D :) Csak ötletszintű, de lehet hogy semmi baj nincs a vízhőfokoddal, ellenben én megpróbálnék egy hőfokjeladó cserét (amelyik az órának küldi a jelet), lehet hogy az a rossz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 Ha a másik termosszal felmegy üzemi környékére a hőmérséklet, akkor nem a jeladó a rossz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Piczi Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 Cseréltem jeladót is, vettem először újat, az kb két perc után felküldte a mutatót a pirosba. Aztán adtak egy bontottat hogy próbáljam meg azzal, most ez van benne. A kiegyenlítőtartályban mértünk hőmérsékletet, max 65 fok volt... Nem tudom mi számít olcsó termosztátnak ezek olyan 3000 ft körül voltak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 Ha nem akarsz csalódni, vegyél bele gyári 92 fokosat :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október16, 2009 Megoszt Elküldve Október16, 2009 Wahlert bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
cserko Elküldve Október17, 2009 Megoszt Elküldve Október17, 2009 Sztem ha már rendesen összekeveredik az utólag rátankolt benzin a tankban levő etanolossal, akkor el fog múlni magától. Köszi a válasz a probléma megoldva elmült a hibajel. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
cserko Elküldve Október17, 2009 Megoszt Elküldve Október17, 2009 Sajna a nagyobb arányhoz, illetve a tiszta E85 üzemhez már átalakító elektronika kell. De van erről egy jó kis topic itt a fórumon: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry560464 Köszi Átbutorozom oda.De külömben a hibajel megszünt magátol.Szerencsére. Link to comment Megosztás: More sharing options...
psz Elküldve Október24, 2009 Megoszt Elküldve Október24, 2009 Sziasztok! Beskiccelem ide is, hátha valakitől kapok választ... Omegába keresek y22dth motort. Mert ugyanis megfőzték a fent említett motort, és olaj dőlt a kipufogón keresztül, illetve a nívó pálcán tört föl, szóval elég halott a dolog. Cserébe ez a motor nem volt csak fronterába, saab 9-5-be, illetve omegába. Ezért jó ritka, és ami van annak is elkérik az árát(1600 és 2200 euro). Szóval a nagy kérdés, hogy Y22DTH és Y22DTR közt maga a blokkba van külömbség? Ugyanis a hengerfej csont ugyanaz, sőt a láncfeszítők is. Az ürtartalom is cm3-re megeggyezik. A hengerfej passzol a 2.0 dízelére is. Adagoló is szerintem ugyanaz. Az opel-infos.de alapján ezek szerint csak a teljesítménybe vagy külömbség. Tehát bele tudom tenni omegába a vectra y22dtr blokkját, vagy lesz probléma a motortartó bakokkal?(egyik oldalt tudtam összenézni a két motorkódút és elsőre ott stimmelt a 3 csavaroási pont.) Esetleg TIS-be valaki meg tudná nézni nekem???! Vagy ha bontóba jár körbe tudna fényképezni nekem egy y22DTR-t Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve Október31, 2009 Megoszt Elküldve Október31, 2009 létezik hogy a lambda szonda tartós pályás nyargalás után túlmelegszik és nem mér jól??? az asszony off gépében tapasztalom minden száguldás után.szegénynek látom a keveréket,de ha megyek 2-3 percet normálisan akkor jól mér. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November1, 2009 Megoszt Elküldve November1, 2009 létezik hogy a lambda szonda tartós pályás nyargalás után túlmelegszik és nem mér jól??? az asszony off gépében tapasztalom minden száguldás után.szegénynek látom a keveréket,de ha megyek 2-3 percet normálisan akkor jól mér. Mivel ha jól tudom a kipufcsőben van amúgy is kellneki melegednie nem? Annyira melegszik amennyire a gázok melegítik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve November1, 2009 Megoszt Elküldve November1, 2009 Mivel ha jól tudom a kipufcsőben van amúgy is kellneki melegednie nem? Annyira melegszik amennyire a gázok melegítik. az ok,de nem órákon keresztül tartó majdnem padlógázra tervezték sztem. néztem néhányszor sötétben a kipuffot és bizony a csonk után a cső még 40-50 centire is vörös volt.a szonda meg a csonkban van a szelepek után 20 centire,szal azért ott van meleg rendesen ha tolom a gépnek. az is lehet kezd a szonda meghalni,bár nagyon gyorsan reagál....... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November1, 2009 Megoszt Elküldve November1, 2009 az ok,de nem órákon keresztül tartó majdnem padlógázra tervezték sztem. néztem néhányszor sötétben a kipuffot és bizony a csonk után a cső még 40-50 centire is vörös volt.a szonda meg a csonkban van a szelepek után 20 centire,szal azért ott van meleg rendesen ha tolom a gépnek. az is lehet kezd a szonda meghalni,bár nagyon gyorsan reagál....... Szerintem magát a motort sem órákon keresztüli majdnem padlóra tervezték. :D :) Izzó leömlő? Azért az durva! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve November1, 2009 Megoszt Elküldve November1, 2009 Szerintem magát a motort sem órákon keresztüli majdnem padlóra tervezték. :D :) Izzó leömlő? Azért az durva! :) nekem az opelen(kéken)is simán tud izzani az Y-n.főleg nyáron,de még télen is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November1, 2009 Megoszt Elküldve November1, 2009 nekem az opelen(kéken)is simán tud izzani az Y-n.főleg nyáron,de még télen is. Hű ez tök király, még nem is néztem az ennyémet. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve November1, 2009 Megoszt Elküldve November1, 2009 Hű ez tök király, még nem is néztem az ennyémet. :) pályán 1 óra kergetés után látszik,főleg sötétben.nappal nem annyira vörös. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PeC Elküldve November2, 2009 Megoszt Elküldve November2, 2009 Szerintem magát a motort sem órákon keresztüli majdnem padlóra tervezték. :D :) Izzó leömlő? Azért az durva! :) Pedig a gyári próbapadon nagyon sok órán keresztül fullgázon terhelik a motort a fejlesztés során. Voltam idén a műegyetemen nyíltnapon, és egy BMW motor volt náluk fékpadon, bedolgoznak a motorgyárnak, és 400 órát járatták koppon. Mesélték a számokat is, hogy milyen mennyiségű üzemanyag fogyott, többször fordult a tanker náluk :lol: A vörösen izzó leömlő meg nem ritka dolog. :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve November2, 2009 Megoszt Elküldve November2, 2009 Pedig a gyári próbapadon nagyon sok órán keresztül fullgázon terhelik a motort a fejlesztés során. Voltam idén a műegyetemen nyíltnapon, és egy BMW motor volt náluk fékpadon, bedolgoznak a motorgyárnak, és 400 órát járatták koppon. Mesélték a számokat is, hogy milyen mennyiségű üzemanyag fogyott, többször fordult a tanker náluk :) A vörösen izzó leömlő meg nem ritka dolog. :-) Nem kell ahhoz próbapad, mert amikor a tulaj jön haza Belgiumból, 14 órát autópályán , a német határig 120-szal, utána meg ahogy engedi a német forgalom, de úgy 150-180 közt... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 900 fokig mérnek jól elméletileg ezek a szondák :) Utána viszont károsodhatnak is, szal csak óvatosan :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts