FPepe Elküldve Október14, 2009 Elküldve Október14, 2009 Sziasztok. Lenne egy kérdésem.2007-ES MERIVÁM van.Bioetanol üzemanyagot probálgatom.Eddig nem is volt probléma mert felesben tankoltam.De most mohobb lettem és 30-70%-ban tankoltam az etanolt. Erre hibajelet küldött a motor /kis sárga motor a müszerfalon/.A zt tanácsolták ,hogy tankoljak rá még benzint.Ez meg is történt de semmi változás.A kérdésem az lenne, hogy tudom megszüntetni a hiba jelet? Sztem ha már rendesen összekeveredik az utólag rátankolt benzin a tankban levő etanolossal, akkor el fog múlni magától.
opel16v Elküldve Október15, 2009 Elküldve Október15, 2009 Sajna a nagyobb arányhoz, illetve a tiszta E85 üzemhez már átalakító elektronika kell. De van erről egy jó kis topic itt a fórumon: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry560464
Piczi Elküldve Október15, 2009 Elküldve Október15, 2009 Tegnap kicseréltem a termosztátot. Kivettem a régit és 92 fok van ráírva, zárva volt. Ezzel a kék mező végétől nem ment feljebb a vízhőfok mutató. Betettem az újat ami 88 fokon nyit, így elmegy a mutató az első vonalig. Hogyvanez? Miért nem melegedik fel rendesen? :D :)
zotya975 Elküldve Október15, 2009 Elküldve Október15, 2009 Tegnap kicseréltem a termosztátot. Kivettem a régit és 92 fok van ráírva, zárva volt. Ezzel a kék mező végétől nem ment feljebb a vízhőfok mutató. Betettem az újat ami 88 fokon nyit, így elmegy a mutató az első vonalig. Hogyvanez? Miért nem melegedik fel rendesen? :D :) Milyen kocsid van, benzines, diesel? Benzinesbe 92-fokos kell. Nekem is mind zárva voltak a rossz temosztátjaim, nem jelent semmit, nem biztos, hogy nyitva van, lehet csak sokkal korábban nyit mint kéne. Ha jó a termosztát álló helyzetben járó motornál oyan 10-15 perc alatt kell felmelegednie annyir a víznek, hogy kinyisson, ekkor hirtelen forrósodik fel a hűtő, a mutató meg látványosan visszaesik.
Piczi Elküldve Október15, 2009 Elküldve Október15, 2009 Milyen kocsid van, benzines, diesel? Benzinesbe 92-fokos kell. Nekem is mind zárva voltak a rossz temosztátjaim, nem jelent semmit, nem biztos, hogy nyitva van, lehet csak sokkal korábban nyit mint kéne. Ha jó a termosztát álló helyzetben járó motornál oyan 10-15 perc alatt kell felmelegednie annyir a víznek, hogy kinyisson, ekkor hirtelen forrósodik fel a hűtő, a mutató meg látványosan visszaesik. Benzines a kocsi, a 92 fokosat is max fél éve tettem bele, azzal sem volt jó. Figyelem majd a mutatót meg fogdosom a hűtőt, aztán amikor érzem hogy megy bele a víz megpróbálom megmérni hány foknál tart...
opel16v Elküldve Október15, 2009 Elküldve Október15, 2009 nem fordítva raktad bele? :D mondjuk lehet rossz is az a 92-es, főleg ha utángyári olcsó.
zotya975 Elküldve Október16, 2009 Elküldve Október16, 2009 nem fordítva raktad bele? :D Akkor 105-nél nyitna, én már csak tudom. :)
tgabika76 Elküldve Október16, 2009 Elküldve Október16, 2009 Tegnap kicseréltem a termosztátot. Kivettem a régit és 92 fok van ráírva, zárva volt. Ezzel a kék mező végétől nem ment feljebb a vízhőfok mutató. Betettem az újat ami 88 fokon nyit, így elmegy a mutató az első vonalig. Hogyvanez? Miért nem melegedik fel rendesen? :D :) Csak ötletszintű, de lehet hogy semmi baj nincs a vízhőfokoddal, ellenben én megpróbálnék egy hőfokjeladó cserét (amelyik az órának küldi a jelet), lehet hogy az a rossz.
opel16v Elküldve Október16, 2009 Elküldve Október16, 2009 Ha a másik termosszal felmegy üzemi környékére a hőmérséklet, akkor nem a jeladó a rossz...
Piczi Elküldve Október16, 2009 Elküldve Október16, 2009 Cseréltem jeladót is, vettem először újat, az kb két perc után felküldte a mutatót a pirosba. Aztán adtak egy bontottat hogy próbáljam meg azzal, most ez van benne. A kiegyenlítőtartályban mértünk hőmérsékletet, max 65 fok volt... Nem tudom mi számít olcsó termosztátnak ezek olyan 3000 ft körül voltak.
opel16v Elküldve Október16, 2009 Elküldve Október16, 2009 Ha nem akarsz csalódni, vegyél bele gyári 92 fokosat :D
cserko Elküldve Október17, 2009 Elküldve Október17, 2009 Sztem ha már rendesen összekeveredik az utólag rátankolt benzin a tankban levő etanolossal, akkor el fog múlni magától. Köszi a válasz a probléma megoldva elmült a hibajel. :D
cserko Elküldve Október17, 2009 Elküldve Október17, 2009 Sajna a nagyobb arányhoz, illetve a tiszta E85 üzemhez már átalakító elektronika kell. De van erről egy jó kis topic itt a fórumon: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry560464 Köszi Átbutorozom oda.De külömben a hibajel megszünt magátol.Szerencsére.
psz Elküldve Október24, 2009 Elküldve Október24, 2009 Sziasztok! Beskiccelem ide is, hátha valakitől kapok választ... Omegába keresek y22dth motort. Mert ugyanis megfőzték a fent említett motort, és olaj dőlt a kipufogón keresztül, illetve a nívó pálcán tört föl, szóval elég halott a dolog. Cserébe ez a motor nem volt csak fronterába, saab 9-5-be, illetve omegába. Ezért jó ritka, és ami van annak is elkérik az árát(1600 és 2200 euro). Szóval a nagy kérdés, hogy Y22DTH és Y22DTR közt maga a blokkba van külömbség? Ugyanis a hengerfej csont ugyanaz, sőt a láncfeszítők is. Az ürtartalom is cm3-re megeggyezik. A hengerfej passzol a 2.0 dízelére is. Adagoló is szerintem ugyanaz. Az opel-infos.de alapján ezek szerint csak a teljesítménybe vagy külömbség. Tehát bele tudom tenni omegába a vectra y22dtr blokkját, vagy lesz probléma a motortartó bakokkal?(egyik oldalt tudtam összenézni a két motorkódút és elsőre ott stimmelt a 3 csavaroási pont.) Esetleg TIS-be valaki meg tudná nézni nekem???! Vagy ha bontóba jár körbe tudna fényképezni nekem egy y22DTR-t
nagy istván Elküldve Október31, 2009 Elküldve Október31, 2009 létezik hogy a lambda szonda tartós pályás nyargalás után túlmelegszik és nem mér jól??? az asszony off gépében tapasztalom minden száguldás után.szegénynek látom a keveréket,de ha megyek 2-3 percet normálisan akkor jól mér.
zotya975 Elküldve November1, 2009 Elküldve November1, 2009 létezik hogy a lambda szonda tartós pályás nyargalás után túlmelegszik és nem mér jól??? az asszony off gépében tapasztalom minden száguldás után.szegénynek látom a keveréket,de ha megyek 2-3 percet normálisan akkor jól mér. Mivel ha jól tudom a kipufcsőben van amúgy is kellneki melegednie nem? Annyira melegszik amennyire a gázok melegítik.
nagy istván Elküldve November1, 2009 Elküldve November1, 2009 Mivel ha jól tudom a kipufcsőben van amúgy is kellneki melegednie nem? Annyira melegszik amennyire a gázok melegítik. az ok,de nem órákon keresztül tartó majdnem padlógázra tervezték sztem. néztem néhányszor sötétben a kipuffot és bizony a csonk után a cső még 40-50 centire is vörös volt.a szonda meg a csonkban van a szelepek után 20 centire,szal azért ott van meleg rendesen ha tolom a gépnek. az is lehet kezd a szonda meghalni,bár nagyon gyorsan reagál.......
zotya975 Elküldve November1, 2009 Elküldve November1, 2009 az ok,de nem órákon keresztül tartó majdnem padlógázra tervezték sztem. néztem néhányszor sötétben a kipuffot és bizony a csonk után a cső még 40-50 centire is vörös volt.a szonda meg a csonkban van a szelepek után 20 centire,szal azért ott van meleg rendesen ha tolom a gépnek. az is lehet kezd a szonda meghalni,bár nagyon gyorsan reagál....... Szerintem magát a motort sem órákon keresztüli majdnem padlóra tervezték. :D :) Izzó leömlő? Azért az durva! :)
nagy istván Elküldve November1, 2009 Elküldve November1, 2009 Szerintem magát a motort sem órákon keresztüli majdnem padlóra tervezték. :D :) Izzó leömlő? Azért az durva! :) nekem az opelen(kéken)is simán tud izzani az Y-n.főleg nyáron,de még télen is.
zotya975 Elküldve November1, 2009 Elküldve November1, 2009 nekem az opelen(kéken)is simán tud izzani az Y-n.főleg nyáron,de még télen is. Hű ez tök király, még nem is néztem az ennyémet. :)
nagy istván Elküldve November1, 2009 Elküldve November1, 2009 Hű ez tök király, még nem is néztem az ennyémet. :) pályán 1 óra kergetés után látszik,főleg sötétben.nappal nem annyira vörös.
PeC Elküldve November2, 2009 Elküldve November2, 2009 Szerintem magát a motort sem órákon keresztüli majdnem padlóra tervezték. :D :) Izzó leömlő? Azért az durva! :) Pedig a gyári próbapadon nagyon sok órán keresztül fullgázon terhelik a motort a fejlesztés során. Voltam idén a műegyetemen nyíltnapon, és egy BMW motor volt náluk fékpadon, bedolgoznak a motorgyárnak, és 400 órát járatták koppon. Mesélték a számokat is, hogy milyen mennyiségű üzemanyag fogyott, többször fordult a tanker náluk :lol: A vörösen izzó leömlő meg nem ritka dolog. :-)
Opelaner Elküldve November2, 2009 Elküldve November2, 2009 Pedig a gyári próbapadon nagyon sok órán keresztül fullgázon terhelik a motort a fejlesztés során. Voltam idén a műegyetemen nyíltnapon, és egy BMW motor volt náluk fékpadon, bedolgoznak a motorgyárnak, és 400 órát járatták koppon. Mesélték a számokat is, hogy milyen mennyiségű üzemanyag fogyott, többször fordult a tanker náluk :) A vörösen izzó leömlő meg nem ritka dolog. :-) Nem kell ahhoz próbapad, mert amikor a tulaj jön haza Belgiumból, 14 órát autópályán , a német határig 120-szal, utána meg ahogy engedi a német forgalom, de úgy 150-180 közt... :)
opel16v Elküldve November3, 2009 Elküldve November3, 2009 900 fokig mérnek jól elméletileg ezek a szondák :) Utána viszont károsodhatnak is, szal csak óvatosan :)
Recommended Posts