Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Hát evvel erőtlet, de már majdnem 1 éve így járok vele.

Nekem gyárilag 95/91-es dugó van. Sajnos nekem is sikerült becsörgetni. Kapott új gyertyákat, átfordítottam 91-re és szinte teljesen megszűnt. Teljesítményben semmit nem vettem észre. Lehetne bele drágább benyát vagy oktánszám emelőt önteni, de én skót vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Nekem gyárilag 95/91-es dugó van. Sajnos nekem is sikerült becsörgetni. Kapott új gyertyákat, átfordítottam 91-re és szinte teljesen megszűnt. Teljesítményben semmit nem vettem észre. Lehetne bele drágább benyát vagy oktánszám emelőt önteni, de én skót vagyok.

Szoknyában is jársz? Muti képet! :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Üdv!

Régebben már írtam a problémámról, de aztán nem lett megoldás, csak tünet kezelés, most újra próbálkozom.

1 éve fel lett újítva a motorom, c14se. Fúrás, új dugók, új hajtókarok, főtengely köszörülés, hengerfejsíkolás, szelepek becsiszolása, hidrotőkék stb.

Mielött vettem a motort 1x már biztos lehúztak a hengerfejből 1 picit, mert nem gyári csavarokkal volt felrakva.

Az a bajom, hogy becsörög a motor...

Szia!

Lehet tudni, hogy milyen cuccokkal építették össze a motort? Pl. a dugó, hajtókar milyen motorba való? Ugyanis a 16 szelepes cuccait be lehet építeni, de azzal a kompresszió az egekbe ugrik. Vagy ha sokat vettek le a hengerfejből, akkor szintén. Viszont ha felkülditek egy gépre és futtattok egy diagnosztikát, akkor kiadja ha valami baja van és kiírja hogy milyen dugót érzékel...

Remélem tudtam érdemben segíteni...

Pic

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

A Corsa, C14NZ a következőt tüneteket produkálja:

Ha próbálok tartani egy bizonyos fordulatszámot egy pár másodpercig bírja, aztán fullad, ilyenkor ha elveszem a gázt és újra próbálom akkor megint jó egy kis ideig, vagy ha lepadlózom akkor húz megint. Néha ingadozik kicsit az alapjárat is. Lehet érdekesen hangzik de ezek a tünetek annál erősebben jelentkeznek minél régebb óta van rajta az aksin a saru, ezért úgy három-négy naponta le szoktam venni egy pár percre, utána majdnem hibátlan egy ideig. Kapott nagyobb előgyújtást így kevésbé fullad mint eddig de nem baro....

Motorfelújítás óta csinálja ezt, alapjárati motor és lambdaszonda hibakódot mutat az ECU. A lambdaszonda új, az alapjárati motor és az összes szenzor tutira jól működik, minden kopó alkatrész cserélve van, a kipufogó elvileg nincs eldugulva. Amúgy megbízható, indul mindig, nem szokott leállni és 7liter körül fogyaszt.

Várom az ötleteket! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Corsa, C14NZ a következőt tüneteket produkálja:

Ha próbálok tartani egy bizonyos fordulatszámot egy pár másodpercig bírja, aztán fullad, ilyenkor ha elveszem a gázt és újra próbálom akkor megint jó egy kis ideig, vagy ha lepadlózom akkor húz megint. Néha ingadozik kicsit az alapjárat is. Lehet érdekesen hangzik de ezek a tünetek annál erősebben jelentkeznek minél régebb óta van rajta az aksin a saru, ezért úgy három-négy naponta le szoktam venni egy pár percre, utána majdnem hibátlan egy ideig. Kapott nagyobb előgyújtást így kevésbé fullad mint eddig de nem baro....

Motorfelújítás óta csinálja ezt, alapjárati motor és lambdaszonda hibakódot mutat az ECU. A lambdaszonda új, az alapjárati motor és az összes szenzor tutira jól működik, minden kopó alkatrész cserélve van, a kipufogó elvileg nincs eldugulva. Amúgy megbízható, indul mindig, nem szokott leállni és 7liter körül fogyaszt.

Várom az ötleteket! Köszönöm!

Az az új lambda milyen gyártmány? Ez az az alkatrész, amiből csak gyárit szabad beletenni!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A Corsa, C14NZ a következőt tüneteket produkálja:

Ha próbálok tartani egy bizonyos fordulatszámot egy pár másodpercig bírja, aztán fullad, ilyenkor ha elveszem a gázt és újra próbálom akkor megint jó egy kis ideig, vagy ha lepadlózom akkor húz megint. Néha ingadozik kicsit az alapjárat is. Lehet érdekesen hangzik de ezek a tünetek annál erősebben jelentkeznek minél régebb óta van rajta az aksin a saru, ezért úgy három-négy naponta le szoktam venni egy pár percre, utána majdnem hibátlan egy ideig. Kapott nagyobb előgyújtást így kevésbé fullad mint eddig de nem baro....

Motorfelújítás óta csinálja ezt, alapjárati motor és lambdaszonda hibakódot mutat az ECU. A lambdaszonda új, az alapjárati motor és az összes szenzor tutira jól működik, minden kopó alkatrész cserélve van, a kipufogó elvileg nincs eldugulva. Amúgy megbízható, indul mindig, nem szokott leállni és 7liter körül fogyaszt.

Várom az ötleteket! Köszönöm!

A nagyobb előgyujtást hogyan kapta? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

És ha én kicseréltem a gyári rosszat, egy utángyártott jóra akkor előfordulhat hogy megmaradnak ugyanazok a hibák?

Sajnos az utángyáriaknak megvan az a különleges képességük, hogy olykor már a beszereléskor sz.rok. Bár nekem ilyen tapasztalatom még nincs szerencsére, mivel még mindig a gyári van benne, amivel kigurult. Ez is jelezvén, hogy ilyet kell venni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Abszolút alátámasztom, az utángyártott szonda lehet hogy csak 10e, de ritkán bír ki egy évnél többet. A gyári meg 30e, de jó akár 10 évig is.

Persze lelked rajta hogy mit használsz, beleteheted az utángyártottat is, csak majd jusson eszedbe hogy mit mondtunk mondjuk egy év múlva mikor megint cserélned kell...

Link to comment
Megosztás:

A különbség egyébként elég nagy a gyári és az utángyártott szondák között.

A gyári szondák már vagy 15 éve Planár szondák az opelnél, míg az utángyártottak közül ezek az olcsón

mind Nernst szondák. Alapból más képességű szondák, más éledési idővel, más jelalakkal.

Tehát jó eséllyel már az új utángyári szonda sem fog jól üzemelni. Ha szerencséd van, akkor még egy

ideig nem csúszik ki a tűréshatárból.

Link to comment
Megosztás:

Elfelejtettem még egy fontos dolgot leírni. A motor nem melegszik be rendesen, a mutató alig mozdul ki a kék mezőből, bár termosztátot cseréltem, de szerintem olyat adtak ami alacsonyabb hőmérsékleten nyit, mert előtte egyáltalán nem mozdult a mutató, vettem megint újat, csak idő kéne hogy kicseréljem.

Ha jól tudom a lambda csak üzemmeleg motornál működik jól. Lehet hogy ennyi okozza a problémát?

Link to comment
Megosztás:

Elfelejtettem még egy fontos dolgot leírni. A motor nem melegszik be rendesen, a mutató alig mozdul ki a kék mezőből, bár termosztátot cseréltem, de szerintem olyat adtak ami alacsonyabb hőmérsékleten nyit, mert előtte egyáltalán nem mozdult a mutató, vettem megint újat, csak idő kéne hogy kicseréljem.

Ha jól tudom a lambda csak üzemmeleg motornál működik jól. Lehet hogy ennyi okozza a problémát?

Bemelegszik a motor rossz termosztáttal is, csak lassabban. A lambga meg a kipufcsőben van, szerintem nem befolyásolja a rosszalkodó termosztát. Amúgy rá van írva hány fokon kezd nyitni, nézd meg mielőtt beszereled.

Link to comment
Megosztás:

Elfelejtettem még egy fontos dolgot leírni. A motor nem melegszik be rendesen, a mutató alig mozdul ki a kék mezőből, bár termosztátot cseréltem, de szerintem olyat adtak ami alacsonyabb hőmérsékleten nyit, mert előtte egyáltalán nem mozdult a mutató, vettem megint újat, csak idő kéne hogy kicseréljem.

Ha jól tudom a lambda csak üzemmeleg motornál működik jól. Lehet hogy ennyi okozza a problémát?

Valszeg rossz termosztátot adtak, nem tudod visszavetetni?

Igen, a lambda-szonda csak üzemmeleg motor környékén dolgozik jól, illetve csak onnantól nézi az ECU a lambda értéket, de ha nem melegszik fel eléggé a víz, akkor a lambdát sem nézi az ECU addig.

Link to comment
Megosztás:

Valszeg rossz termosztátot adtak, nem tudod visszavetetni?

Igen, a lambda-szonda csak üzemmeleg motor környékén dolgozik jól, illetve csak onnantól nézi az ECU a lambda értéket, de ha nem melegszik fel eléggé a víz, akkor a lambdát sem nézi az ECU addig.

Nem hinném hogy visszavennék, állítólag van vagy három féle, csak amikor az elsőt vettem még nem tudtam és ilyet adtak...

Akkor ha most nekem nem nézi a kompjúter a lambdát akkor nem is a lambda okozza a fulladást?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Lenne egy kérdésem.2007-ES MERIVÁM van.Bioetanol üzemanyagot probálgatom.Eddig nem is volt probléma mert felesben tankoltam.De most mohobb lettem és 30-70%-ban tankoltam az etanolt. Erre hibajelet küldött a motor /kis sárga motor a müszerfalon/.A zt tanácsolták ,hogy tankoljak rá még benzint.Ez meg is történt de semmi változás.A kérdésem az lenne, hogy tudom megszüntetni a hiba jelet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.