Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

hát, nekem van egy pár rajzom Opel Astra-hoz, mind méretarányos, de nincs mindegyikhez konkrét méret.

Pontosan:

- Hengerfej + méretek

- Motor keresztmetszeti képe 2 oldal

- Motor szekvenciális váltóval

- Motor szinkronváltóval

- Sebességváltó(csomó alkatrésszel) + méretek 13 oldal

- Differenciálmű 2 oldal

- Kerékagy + méretek 2 oldal

- Differenciálmű ősszeállítási rajz méretekkel

- féltengelyhajtás részősszeállítási rajz méretekkel

illetve ezekközül néhány dolog megvan pdf-ben is, rajzzal és mérettekkel.

Létezik egy olyan könyv, hogy: Ocskó Gyula - Gépjárműtechnikai Szakrajz, cd melléklettel az ára kb 4500 Ft,

Maróti adja ki......maroti.net

Első sorban, ezt ajánlom mindenkinek, de ha valakinek kell akár meg tudom mutatni.

CD-mellékLET ;)

Link to comment
Megosztás:

Létezik egy olyan könyv, hogy: Ocskó Gyula - Gépjárműtechnikai Szakrajz, cd melléklettel az ára kb 4500 Ft,

Maróti adja ki......maroti.net

Első sorban, ezt ajánlom mindenkinek, de ha valakinek kell akár meg tudom mutatni.

CD-mellékLET :lol:

Hali!

A hengerfejes dolog jól jönne, C14NZ C14SE C16SE-hez kellene. Amúgy az a mellékletes dolog az én elképzeléseimhez túlságosan egyszerűek... Áttervezek egy motort és ahhoz kellenek a méretek meg az anyagminőségek és az opel nem igazán együttműködő ezeknek a kiadásában. Ha így megy tovább a tervezéshez darabokra kell majd szednem a motort és mindent manuálisan lemérni ;) ami nem 2 perces dolog és hát sajnos nem is a legprecízebb... Mellesleg a gyári szervízprogramokban sincsenek benne az igazán fontos adatok...

Pic

Link to comment
Megosztás:

a cd melléklet és a könyv ugyanaz, vagyis pár dologgal több van a könyvben, pl megtanit autocadben rajzolni........

az opel nem fog kiadni semmilyen ilyen dolgot, ne is reménykedj,

c14nz--->se dologban, meg szerintem kérdezd meg itt a forumon Tápioszecső-t, ha jol tudom ő csinált ilyet

de mielőtt nekiállsz méregetni, kérdezz meg egy hozzáértőt, autó szerelőt, lehet ő előbb megmondja, hogy érdemes-e és/vagy lehet-e.

Az anyagminőséghez meg annyit...a gyártás szempontjából a legtakarékosabb, a te szempontod szerint, pedig a legerősebb legyen. Árat nem irok, mert az úgyis drága lesz 1-5 db-ot kiönteni.

Jah, és ne feledkezz meg a mechanikai és áramlástani tényezőkről, amik sok-sok mindentől függnek. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, ilyen adatokhoz úgysem jutsz hozzá. Ha nekiállsz méregetni, abból például az anyagminőség még úgysem lesz meg.

Amennyit meg ki lehet hozni ekkora motorokból, annyit a gyári anyag is elbír simán (kivéve, ha esetleg turbósítani akarnál, de annak meg nem sok értelme). Jobban jársz, ha tényleg a gyakorlatiasabb részének nézel utána pl. Tápi hozzászólásaiból (az aláírásában is vannak hivatkozások), ha mondjuk 1.4-es tuningolásán gondolkozol. Nem akarunk lebeszélni, de sok felesleges szívástól kíméled meg magadat, mert már sokan próbálkoztak ezzel a rögös úttal. Csodák nincsenek, amennyit meg ki lehet préselni ezekből a motorokból nem biztos, hogy megéri az ár/érték (jelen esetben teljesítmény) arányt. Akkor már olcsóbb egy motorcsere például ;)

Link to comment
Megosztás:

Picee......

gondolkodj el erősen egy motorcserén is, mert pl a c20ne, már kb 2-300ból benn van a kocsiban, és az azért mindjárt másabb.

de amugy a turbósítás sem lehet rossz dolog, mondjuk egy 1,6 gsi moci+turbó+összkerék, az már úgy egész fa...án mehet, persze ott a költségek már 10^6 ;)

Link to comment
Megosztás:

Picee......

gondolkodj el erősen egy motorcserén is, mert pl a c20ne, már kb 2-300ból benn van a kocsiban, és az azért mindjárt másabb.

de amugy a turbósítás sem lehet rossz dolog, mondjuk egy 1,6 gsi moci+turbó+összkerék, az már úgy egész fa...án mehet, persze ott a költségek már 10^6 ;)

Miért kerül 2-300-ba egy c20ne??

Ha atomjaira szeded és felújítod az egészet, akkor igen.

Link to comment
Megosztás:

Hát srácok az az igazság, hogy valamelyest konyítok a témához (legalább is szeretném ezt hinni magamról). Nem csak önmagam szopatásáért csinálom az egészet, viszont nem sufnizni akarok, tehát gyakorlatilag öntvénytől kezdve tervezem és építem fel a motort. Persze nem az a cél, hogy 32456 forintból kijöjjön.

Az anyagminőségeket valóban necces kitalálni, de azért 1-2 célméréssel meg lehet tudni róla ezt-azt. Amúgy minden, amiből egyedi dolog kerül majd bele saját tervezésű lesz és úgy fogom legyártatni. Terveim szerint olyan 120-140 kW/L teljesítményre akarom összehozni, ami azért nem mindennapi.

Ja és egy C20NE-t kb 45-ből be tudnék tenni a kocsiba, de nem ez a cél. Azt minden "paraszt" meg tudja csinálni

;)

Link to comment
Megosztás:

Terveim szerint olyan 120-140 kW/L teljesítményre akarom összehozni, ami azért nem mindennapi.

Szívóban azért az szép mutatvány lesz... Nem technikában, hanem árban...

Olcsóbb venni egy hayabusát és még nyersz is vele 100 ccm-t... ;)

Az is kb ilyen fajlagos teljesítményt tud (sőőőőt), igaz jóval 10000 1/min fordulat felett; ott még épp van nyomaték * jó sok furdulat = sok paci.

Ilyen az Honda S2000 is autóban, mégsem megy sokkal-sokkal jobbat, mint egy GSi (a csúcsnyomatéka kb. meg is egyezik). Árban meg azért nagyon nem egy kategória a kettő.

Én biztos nem hergelném magam szívó ügyben, a ccm senkit sem érdekel, annyi pénzből pedig, amennyiből 120-140(!) kW/L(!) teljesítményű lesz egy szívó opel motor már egészen vicces, 2000-es turbós, összkerekes Vectrát lehetne építeni... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az anyagminőségeket valóban necces kitalálni, de azért 1-2 célméréssel meg lehet tudni róla ezt-azt. Amúgy minden, amiből egyedi dolog kerül majd bele saját tervezésű lesz és úgy fogom legyártatni. Terveim szerint olyan 120-140 kW/L teljesítményre akarom összehozni, ami azért nem mindennapi.

Nem egyértelmű számomra, ezt 1400 ccm-ből szeretnéd megoldani?

Ha nem túl titkosak elmondod mik az alapkoncepciók?

Link to comment
Megosztás:

Hát srácok az az igazság, hogy valamelyest konyítok a témához (legalább is szeretném ezt hinni magamról). Nem csak önmagam szopatásáért csinálom az egészet, viszont nem sufnizni akarok, tehát gyakorlatilag öntvénytől kezdve tervezem és építem fel a motort. Persze nem az a cél, hogy 32456 forintból kijöjjön.

...

Ha tudsz motorblokkot önteni, az engem is érdekelne ;)

Viccet félretéve, nem akarlak lebecsülni -nem vitatom, hogy értesz hozzá, de a gyárilag kitalált alkatrészeknél nem hiszem, hogy sokkal okosabbat tudnál csinálni. Ennyi pénzből időből, rászánt energiából teljesen jó dolgokat lehet "parasztosan" is építeni felújított, vagy gyári alkatrészekből és az is simán elmegy többszázezer kilométert.

Link to comment
Megosztás:

Az anyagminőségeket valóban necces kitalálni, de azért 1-2 célméréssel meg lehet tudni róla ezt-azt. Amúgy minden, amiből egyedi dolog kerül majd bele saját tervezésű lesz és úgy fogom legyártatni. Terveim szerint olyan 120-140 kW/L teljesítményre akarom összehozni, ami azért nem mindennapi.

Irigyellek a gazdagságodért ;)

Egy jó ismerősömnek nemrég baráti árban volt 700e ft 6db hajtókar legyártatása, és a spéci dugók megvétele hozzá...

gondolom ennél olcsóbban neked sem menne, ha nem csak az első sarokig szeretnéd használni a gépet :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na jó, lehet hogy egy csöppet túloztam. Természetesen feltöltéses lesz a motor, és blokkot se akarok önteni. Igazából hajtókart, dugót is - ha találok katalógusban megfelelőt - venni akarom bele. (habár a dugattyúfelszín geometriája biztos nem lesz 100%-os)

Az elképzelés konkrétan egy önállóan kidolgozott TDK munka volna, rendesen megcifrázva a technikai dolgokkal, mintegy ugródeszkának szánom, hátha valakinek megtetszik és a szárnyai alá vesz...

Az alapkoncepció, hogy egy C14NZ-ből C14NET-t készítsek. Igaz szép vállalkozás és nem 2 hetesre tervezem, jelenleg még csak az ötletelésnél tartok benne, útközben lehet hogy változik a felállás. Azért erre a motorra esett a választás, mert strapabíró a blokk és ráadásul van is egy ilyenem kompletten ;) Valószínűleg lesz partnerem az építkezésben, úgyhogy az elektronikát is megbuheráljuk, de ahhoz nem nagyon van magamtól indíttatásom. Az egész műveletet szigorú külső monitoring alatt végzem majd, teljes terv és kivitelezési dokumentációval, mérési és kísérleti eredményekkel. Anyagi oldalról biztos hogy 7 számjegy környékén lesz a végösszeg, viszont minőségre felveszi majd a versenyt bármelyik nyugati tuning cég munkájával. Tehát ennyire komoly beavatkozásra készülök, persze ár/teljesítmény arányban bőven rosszabb lesz mint a direktszűrő power vagy a streetracing matrica, de hangsúlyozom, NEM az a cél hogy 2 fillérből összehányjak valamit. Ja és a pláne, hogy az egyik fő cél az EURO3 emissziós szint elérése.

Miután megépült, utána meg bekerül egy autóba és mindenkit rommá verek vele... :lol:

Ha van kérdés, szívesen válaszolok...

Link to comment
Megosztás:

Miután megépült, utána meg bekerül egy autóba és mindenkit rommá verek vele... ;)

sztem először csinálj(atok) egy "mezei" turbósítást a kocsihoz, és ha ez meg van, akkor már jobban fogod látni, hogy mégis mi merre hogyan, meg persze nem mindegy, hogy 0,4 bar-on, vagy 2,0 baron fogja tudni ezt a teljesítményt.

De tényleg sok sikert hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Ahhoz, hogy egy szívóból 140kW/liter teljesítényt kipréselj, nagyságrendileg egy ház árában kell gondolkodni.

Az ott kezdődik, hogy szétszeded a motort és az üres blokkon és üres hengerfejen kívül mindent kidobsz ócskavasba.

Aztán szépen megrendeled hozzá a drágábbnál drágább dolgokat, leadod a hengerfejed egy olyannak, aki ért is hozzá (nem itthon) és kicsengeted neki az 1000-1500 eurót, attól függően, hogy mit akarsz. természetesen ez még veztengely és fix tőkék nélkül értendő ár. A kovácsolt főtengely is párezer euróért vásárolható, ebben akár segíteni is tudok, mert van kapcsolatom. De az egész motort olyannak kell összeraknia, aki ért hozzá, különben nem lesz belőle semmi.

És akkor még nem beszéltünk a programozható elektronikáról, a szívórészről és semmiről ami a motoron kívül van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.