Demó Elküldve Március27, 2009 Megoszt Elküldve Március27, 2009 Ilyet én is keresek 3D modellezés/makettezés céljából. Ha esetleg van C20XE-ről is jó lenne. Nekem van pár metszetem C20XE-ről, majd előkotrom őket, ha kellenek... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Március27, 2009 Megoszt Elküldve Március27, 2009 Nekem van pár metszetem C20XE-ről, majd előkotrom őket, ha kellenek... :lol: Jól hangzik. Valami ilyesminek a csinálására gondoltam (persze Opel Motor) lehetőleg méretarányosan (1:8 vagy ilyesmi). Persze nem kis fába vágnám a fejszém, de megpróbálnám. 5 percenként meg kicsit fárasztó lenne sublerrel kimászkálni a kocsihoz ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Március27, 2009 Megoszt Elküldve Március27, 2009 hát, nekem van egy pár rajzom Opel Astra-hoz, mind méretarányos, de nincs mindegyikhez konkrét méret. Pontosan: - Hengerfej + méretek - Motor keresztmetszeti képe 2 oldal - Motor szekvenciális váltóval - Motor szinkronváltóval - Sebességváltó(csomó alkatrésszel) + méretek 13 oldal - Differenciálmű 2 oldal - Kerékagy + méretek 2 oldal - Differenciálmű ősszeállítási rajz méretekkel - féltengelyhajtás részősszeállítási rajz méretekkel illetve ezekközül néhány dolog megvan pdf-ben is, rajzzal és mérettekkel. Létezik egy olyan könyv, hogy: Ocskó Gyula - Gépjárműtechnikai Szakrajz, cd melléklettel az ára kb 4500 Ft, Maróti adja ki......maroti.net Első sorban, ezt ajánlom mindenkinek, de ha valakinek kell akár meg tudom mutatni. CD-mellékLET ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
picee Elküldve Március29, 2009 Megoszt Elküldve Március29, 2009 Létezik egy olyan könyv, hogy: Ocskó Gyula - Gépjárműtechnikai Szakrajz, cd melléklettel az ára kb 4500 Ft, Maróti adja ki......maroti.net Első sorban, ezt ajánlom mindenkinek, de ha valakinek kell akár meg tudom mutatni. CD-mellékLET :lol: Hali! A hengerfejes dolog jól jönne, C14NZ C14SE C16SE-hez kellene. Amúgy az a mellékletes dolog az én elképzeléseimhez túlságosan egyszerűek... Áttervezek egy motort és ahhoz kellenek a méretek meg az anyagminőségek és az opel nem igazán együttműködő ezeknek a kiadásában. Ha így megy tovább a tervezéshez darabokra kell majd szednem a motort és mindent manuálisan lemérni ;) ami nem 2 perces dolog és hát sajnos nem is a legprecízebb... Mellesleg a gyári szervízprogramokban sincsenek benne az igazán fontos adatok... Pic Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 a cd melléklet és a könyv ugyanaz, vagyis pár dologgal több van a könyvben, pl megtanit autocadben rajzolni........ az opel nem fog kiadni semmilyen ilyen dolgot, ne is reménykedj, c14nz--->se dologban, meg szerintem kérdezd meg itt a forumon Tápioszecső-t, ha jol tudom ő csinált ilyet de mielőtt nekiállsz méregetni, kérdezz meg egy hozzáértőt, autó szerelőt, lehet ő előbb megmondja, hogy érdemes-e és/vagy lehet-e. Az anyagminőséghez meg annyit...a gyártás szempontjából a legtakarékosabb, a te szempontod szerint, pedig a legerősebb legyen. Árat nem irok, mert az úgyis drága lesz 1-5 db-ot kiönteni. Jah, és ne feledkezz meg a mechanikai és áramlástani tényezőkről, amik sok-sok mindentől függnek. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Hát igen, ilyen adatokhoz úgysem jutsz hozzá. Ha nekiállsz méregetni, abból például az anyagminőség még úgysem lesz meg. Amennyit meg ki lehet hozni ekkora motorokból, annyit a gyári anyag is elbír simán (kivéve, ha esetleg turbósítani akarnál, de annak meg nem sok értelme). Jobban jársz, ha tényleg a gyakorlatiasabb részének nézel utána pl. Tápi hozzászólásaiból (az aláírásában is vannak hivatkozások), ha mondjuk 1.4-es tuningolásán gondolkozol. Nem akarunk lebeszélni, de sok felesleges szívástól kíméled meg magadat, mert már sokan próbálkoztak ezzel a rögös úttal. Csodák nincsenek, amennyit meg ki lehet préselni ezekből a motorokból nem biztos, hogy megéri az ár/érték (jelen esetben teljesítmény) arányt. Akkor már olcsóbb egy motorcsere például ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Picee...... gondolkodj el erősen egy motorcserén is, mert pl a c20ne, már kb 2-300ból benn van a kocsiban, és az azért mindjárt másabb. de amugy a turbósítás sem lehet rossz dolog, mondjuk egy 1,6 gsi moci+turbó+összkerék, az már úgy egész fa...án mehet, persze ott a költségek már 10^6 ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kojakarettenetes Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 Picee...... gondolkodj el erősen egy motorcserén is, mert pl a c20ne, már kb 2-300ból benn van a kocsiban, és az azért mindjárt másabb. de amugy a turbósítás sem lehet rossz dolog, mondjuk egy 1,6 gsi moci+turbó+összkerék, az már úgy egész fa...án mehet, persze ott a költségek már 10^6 ;) Miért kerül 2-300-ba egy c20ne?? Ha atomjaira szeded és felújítod az egészet, akkor igen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Március30, 2009 Megoszt Elküldve Március30, 2009 akkor olcsobb, nem tudom mennyi, annyiból biztos benn lesz..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
picee Elküldve Március31, 2009 Megoszt Elküldve Március31, 2009 Hát srácok az az igazság, hogy valamelyest konyítok a témához (legalább is szeretném ezt hinni magamról). Nem csak önmagam szopatásáért csinálom az egészet, viszont nem sufnizni akarok, tehát gyakorlatilag öntvénytől kezdve tervezem és építem fel a motort. Persze nem az a cél, hogy 32456 forintból kijöjjön. Az anyagminőségeket valóban necces kitalálni, de azért 1-2 célméréssel meg lehet tudni róla ezt-azt. Amúgy minden, amiből egyedi dolog kerül majd bele saját tervezésű lesz és úgy fogom legyártatni. Terveim szerint olyan 120-140 kW/L teljesítményre akarom összehozni, ami azért nem mindennapi. Ja és egy C20NE-t kb 45-ből be tudnék tenni a kocsiba, de nem ez a cél. Azt minden "paraszt" meg tudja csinálni ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Március31, 2009 Megoszt Elküldve Március31, 2009 Terveim szerint olyan 120-140 kW/L teljesítményre akarom összehozni, ami azért nem mindennapi. Szívóban azért az szép mutatvány lesz... Nem technikában, hanem árban... Olcsóbb venni egy hayabusát és még nyersz is vele 100 ccm-t... ;) Az is kb ilyen fajlagos teljesítményt tud (sőőőőt), igaz jóval 10000 1/min fordulat felett; ott még épp van nyomaték * jó sok furdulat = sok paci. Ilyen az Honda S2000 is autóban, mégsem megy sokkal-sokkal jobbat, mint egy GSi (a csúcsnyomatéka kb. meg is egyezik). Árban meg azért nagyon nem egy kategória a kettő. Én biztos nem hergelném magam szívó ügyben, a ccm senkit sem érdekel, annyi pénzből pedig, amennyiből 120-140(!) kW/L(!) teljesítményű lesz egy szívó opel motor már egészen vicces, 2000-es turbós, összkerekes Vectrát lehetne építeni... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Március31, 2009 Megoszt Elküldve Március31, 2009 addig is, itt is akad néhány hasznos dolog, kis német tudás kell, de cserébe van sok fajta programhoz támogatás jó töltögetést Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Április1, 2009 Megoszt Elküldve Április1, 2009 Az anyagminőségeket valóban necces kitalálni, de azért 1-2 célméréssel meg lehet tudni róla ezt-azt. Amúgy minden, amiből egyedi dolog kerül majd bele saját tervezésű lesz és úgy fogom legyártatni. Terveim szerint olyan 120-140 kW/L teljesítményre akarom összehozni, ami azért nem mindennapi. Nem egyértelmű számomra, ezt 1400 ccm-ből szeretnéd megoldani? Ha nem túl titkosak elmondod mik az alapkoncepciók? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Április1, 2009 Megoszt Elküldve Április1, 2009 Miért kerül 2-300-ba egy c20ne?? Ha atomjaira szeded és felújítod az egészet, akkor igen. Vagy, hogyha olyan kocsiba rakod, amiben gyárilag nem létezett ilyen meg utána megállni is szeretnél tudni vele ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Április1, 2009 Megoszt Elküldve Április1, 2009 Hát srácok az az igazság, hogy valamelyest konyítok a témához (legalább is szeretném ezt hinni magamról). Nem csak önmagam szopatásáért csinálom az egészet, viszont nem sufnizni akarok, tehát gyakorlatilag öntvénytől kezdve tervezem és építem fel a motort. Persze nem az a cél, hogy 32456 forintból kijöjjön. ... Ha tudsz motorblokkot önteni, az engem is érdekelne ;) Viccet félretéve, nem akarlak lebecsülni -nem vitatom, hogy értesz hozzá, de a gyárilag kitalált alkatrészeknél nem hiszem, hogy sokkal okosabbat tudnál csinálni. Ennyi pénzből időből, rászánt energiából teljesen jó dolgokat lehet "parasztosan" is építeni felújított, vagy gyári alkatrészekből és az is simán elmegy többszázezer kilométert. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április1, 2009 Megoszt Elküldve Április1, 2009 Az anyagminőségeket valóban necces kitalálni, de azért 1-2 célméréssel meg lehet tudni róla ezt-azt. Amúgy minden, amiből egyedi dolog kerül majd bele saját tervezésű lesz és úgy fogom legyártatni. Terveim szerint olyan 120-140 kW/L teljesítményre akarom összehozni, ami azért nem mindennapi. Irigyellek a gazdagságodért ;) Egy jó ismerősömnek nemrég baráti árban volt 700e ft 6db hajtókar legyártatása, és a spéci dugók megvétele hozzá... gondolom ennél olcsóbban neked sem menne, ha nem csak az első sarokig szeretnéd használni a gépet :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
picee Elküldve Április1, 2009 Megoszt Elküldve Április1, 2009 Na jó, lehet hogy egy csöppet túloztam. Természetesen feltöltéses lesz a motor, és blokkot se akarok önteni. Igazából hajtókart, dugót is - ha találok katalógusban megfelelőt - venni akarom bele. (habár a dugattyúfelszín geometriája biztos nem lesz 100%-os) Az elképzelés konkrétan egy önállóan kidolgozott TDK munka volna, rendesen megcifrázva a technikai dolgokkal, mintegy ugródeszkának szánom, hátha valakinek megtetszik és a szárnyai alá vesz... Az alapkoncepció, hogy egy C14NZ-ből C14NET-t készítsek. Igaz szép vállalkozás és nem 2 hetesre tervezem, jelenleg még csak az ötletelésnél tartok benne, útközben lehet hogy változik a felállás. Azért erre a motorra esett a választás, mert strapabíró a blokk és ráadásul van is egy ilyenem kompletten ;) Valószínűleg lesz partnerem az építkezésben, úgyhogy az elektronikát is megbuheráljuk, de ahhoz nem nagyon van magamtól indíttatásom. Az egész műveletet szigorú külső monitoring alatt végzem majd, teljes terv és kivitelezési dokumentációval, mérési és kísérleti eredményekkel. Anyagi oldalról biztos hogy 7 számjegy környékén lesz a végösszeg, viszont minőségre felveszi majd a versenyt bármelyik nyugati tuning cég munkájával. Tehát ennyire komoly beavatkozásra készülök, persze ár/teljesítmény arányban bőven rosszabb lesz mint a direktszűrő power vagy a streetracing matrica, de hangsúlyozom, NEM az a cél hogy 2 fillérből összehányjak valamit. Ja és a pláne, hogy az egyik fő cél az EURO3 emissziós szint elérése. Miután megépült, utána meg bekerül egy autóba és mindenkit rommá verek vele... :lol: Ha van kérdés, szívesen válaszolok... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április1, 2009 Megoszt Elküldve Április1, 2009 Ha van kérdés, szívesen válaszolok... Honnan van ennyi pénzed? És ha tényleg van, akkor miért nem egy nagyobb motort építesz meg normálisan? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Április1, 2009 Megoszt Elküldve Április1, 2009 Természetesen feltöltéses lesz a motor... De akkor hol marad a kihívás? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Április1, 2009 Megoszt Elküldve Április1, 2009 Miután megépült, utána meg bekerül egy autóba és mindenkit rommá verek vele... ;) sztem először csinálj(atok) egy "mezei" turbósítást a kocsihoz, és ha ez meg van, akkor már jobban fogod látni, hogy mégis mi merre hogyan, meg persze nem mindegy, hogy 0,4 bar-on, vagy 2,0 baron fogja tudni ezt a teljesítményt. De tényleg sok sikert hozzá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április2, 2009 Megoszt Elküldve Április2, 2009 ...Ja és a pláne, hogy az egyik fő cél az EURO3 emissziós szint elérése. Az nem dieselekre vonatkozik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Április2, 2009 Megoszt Elküldve Április2, 2009 Az nem dieselekre vonatkozik? Minden van mindenre. http://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_...1si_norm%C3%A1k Link to comment Megosztás: More sharing options...
Demó Elküldve Április2, 2009 Megoszt Elküldve Április2, 2009 Ahhoz, hogy egy szívóból 140kW/liter teljesítényt kipréselj, nagyságrendileg egy ház árában kell gondolkodni. Az ott kezdődik, hogy szétszeded a motort és az üres blokkon és üres hengerfejen kívül mindent kidobsz ócskavasba. Aztán szépen megrendeled hozzá a drágábbnál drágább dolgokat, leadod a hengerfejed egy olyannak, aki ért is hozzá (nem itthon) és kicsengeted neki az 1000-1500 eurót, attól függően, hogy mit akarsz. természetesen ez még veztengely és fix tőkék nélkül értendő ár. A kovácsolt főtengely is párezer euróért vásárolható, ebben akár segíteni is tudok, mert van kapcsolatom. De az egész motort olyannak kell összeraknia, aki ért hozzá, különben nem lesz belőle semmi. És akkor még nem beszéltünk a programozható elektronikáról, a szívórészről és semmiről ami a motoron kívül van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Demó Elküldve Április2, 2009 Megoszt Elküldve Április2, 2009 Egyébként szívóban még nem nagyon láttam 110-120kW/l-től erősebb Opel motort... 2000-esből inkább csak 110kW/l, 1.3-asból és 1.6-osból van jobb is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Április2, 2009 Megoszt Elküldve Április2, 2009 Egyébként szívóban még nem nagyon láttam 110-120kW/l-től erősebb Opel motort... De hát írta, hogy feltöltős lesz. 2000-esből inkább csak 110kW/l, 1.3-asból és 1.6-osból van jobb is. Ebből is látszik, hogy egy kismotor sokkal jobb. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts