opel16v Elküldve Február26, 2007 Elküldve Február26, 2007 Talán azért van így, mert sokkal stabilabban lehet szabályozni így az alapjáratot. (a szabályzókúp mindig azonos pozícióban ad ugyanakkora légtömeget, míg mondjuk a folytószelepet támasztva kopna, illetve a folytószelep aktuális állapotától is függne)
Tápiószecső Elküldve Február26, 2007 Elküldve Február26, 2007 Talán azért van így, mert sokkal stabilabban lehet szabályozni így az alapjáratot. (a szabályzókúp mindig azonos pozícióban ad ugyanakkora légtömeget, míg mondjuk a folytószelepet támasztva kopna, illetve a folytószelep aktuális állapotától is függne) Ááá, nemhiszem. Lazán utánaállítana egy kis kopásnak, olyan mintha a kúp vagy a járata kicsit bekokszosodik. Azt is jól lekezelni. De ha mégis, akkor nem tolná hanem húzná a mechanikát, akkor meg nem kopik semmit.
opel16v Elküldve Február26, 2007 Elküldve Február26, 2007 De ha mégis, akkor nem tolná hanem húzná a mechanikát, akkor meg nem kopik semmit. És szerinted melyiket egyszerűbb és olcsóbb megvalósítani? :unsure: Mert szerintem egyszerűbb úgy önteni a folytószelepházat, hogy alapvetően benne legyenek a plusz levegőjáratok (ettől nem lesz drágább), majd rácsavarozni egy natúr léptetőmotort, a tengelyén kúppal. :huh:
Tápiószecső Elküldve Február26, 2007 Elküldve Február26, 2007 És szerinted melyiket egyszerűbb és olcsóbb megvalósítani? :unsure: Mert szerintem egyszerűbb úgy önteni a folytószelepházat, hogy alapvetően benne legyenek a plusz levegőjáratok (ettől nem lesz drágább), majd rácsavarozni egy natúr léptetőmotort, a tengelyén kúppal. :lol: Hát az enyémet. :huh: Tuti nem egyszerűbb megtervezni azt az öntött cuccot, mint a léptetőmotor végére egy kapmót rakni és beakasztani a mechanikába. Ráadásul (legalábbis az enyémet) még marni is kell. Szóval nemcsak nehezebb, hanem gazdaságtalanabb is. Szerintem más oka kell legyen. Sőt... Nálam még a szívósort is oda kellett igazítani, mert ott folytatódik a járat. Azzal együtt meg a tömítést. Kizárt, hogy ez legyen a legegyszerűbb.
opel16v Elküldve Február26, 2007 Elküldve Február26, 2007 Én teljesen bizonyos vagyok benne, hogy a legfőbb oka a gazdaságosság volt, de abban is biztos vagyok, hogy stabilabb szabályzást ad ez a fajta alapjárati rendszer. Viszont egyikőnk sem fejlesztőmérnök németországban, szal sosem fogjuk megtudni, mi a valódi magyarázat szóról szóra. :unsure: (egyébként én tudnék még egy harmadik módot is, amikor egy vákumszeleppel szabályoznák az alapjárati levegőcsatorna szelepét. még olcsóbb lenne :huh: )
Tom Elküldve Február26, 2007 Elküldve Február26, 2007 Szerintem ez valami régről maradt dolog lehet. Igazából az alapjárati szabályozás egy gumicső és egy sima csap (egy Kadettklubbos verdában ténylegesen egy kerticsap van a moci helyén :lol: ). Ennél egyszerűbb és olcsóbb megoldás tényleg nincs. Gondolom valami ilyesmi lehetett az alap. Aztán valahogy túlbonyolították azzal a viszonylag kényes alapjárati motorral. De szerintem is precízebben szabályozható ezzel az alapjárat, mint a folytószelep mozgatásával. És persze én (is) csak találgatok. :unsure: :huh:
Tápiószecső Elküldve Február27, 2007 Elküldve Február27, 2007 Még az jutott eszembe, hogy a légáramlás nem lineárisan követné a pillangószelep nyitásszögét, míg a hagyományos megoldásnál ez a probléma nincs. Esetleg más autókban ismertek megoldást? Ott is ugyanilyen?
Tom Elküldve Február27, 2007 Elküldve Február27, 2007 Még az jutott eszembe, hogy a légáramlás nem lineárisan követné a pillangószelep nyitásszögét, míg a hagyományos megoldásnál ez a probléma nincs. Esetleg más autókban ismertek megoldást? Ott is ugyanilyen? Én úgy tudom, h az alapjárati moci elég elterjedt, legalábbis hallottam már más márkánál (pl. Ford) is.
opel16v Elküldve Február27, 2007 Elküldve Február27, 2007 Az összes általam ismert elektronikus injektoros típusban ilyen az alapjárati szabályzás, szabvány az ecu gyártók körében is a 4 vagy 5 pólusú léptetőmotor.
Tápiószecső Elküldve Február27, 2007 Elküldve Február27, 2007 A léptetőmotor világos, hogy tökéletes erre a feladatra. Igazából az elrendezésre gondoltam. De majd keresgélek a neten.
szt Elküldve Február28, 2007 Elküldve Február28, 2007 Egy ideje gondolkodom azon, hogy az alapjárati szabályzást miért nem a fojtószelep mozgatásával oldják meg. De magyarázatot nem igazán találtam. Mert nagyon kicsiket kellene nagyon precizen mozgatni, ráadásul a hasznos működési tartomány mittomén alsó 5%-ában. Ilyen szabályzót csinálni nehéz. Arról nem is beszélve, hogy az a kopás, elkoszolódás, ami a fojtószelepet "normál" üzemben 1%-osan befolyásolja (tehát még bőven tűrésen belül van), ezt az "alapjárati szabályzót" alaposan megbillentené... Sokkal olcsóbb 2 db, relatíve pontatlan szerkezetet csinálni (csak az egyiket kicsiben), mint a "nagyot" megcsinálni nagyon precízre. Az se lehetetlen aztán, hogy a fojtószelep tehetetlensége egyszerűen túl nagy ehhez a feladathoz (túl nagy frekvenciával kellene rángatni és megsínylené a mechanika). Gondolom az is csak léptetőmotorral megy, az meg nem tud akármilyen kicsit lépni. Szerintem amit mondasz, az ahhoz hasonló, minha egy vízcsapot próbálnál meg beállítgatni úgy, hogy mp-enként 1 helyett kettőt csöppenjen.... még ha az egész szerkezet lenne ennyire precíz, akkor se lenne könnyű ilyen piciket forgatni rajta. Se géppel, se kézzel. T.
Tápiószecső Elküldve Március2, 2007 Elküldve Március2, 2007 Mert nagyon kicsiket kellene nagyon precizen mozgatni, ráadásul a hasznos működési tartomány mittomén alsó 5%-ában. Ilyen szabályzót csinálni nehéz. Szerintem amit mondasz, az ahhoz hasonló, minha egy vízcsapot próbálnál meg beállítgatni úgy, hogy mp-enként 1 helyett kettőt csöppenjen.... még ha az egész szerkezet lenne ennyire precíz, akkor se lenne könnyű ilyen piciket forgatni rajta. Se géppel, se kézzel. Nehéz? :blush: Egy áttétel oszt annyi. Arról nem is beszélve, hogy az a kopás, elkoszolódás, ami a fojtószelepet "normál" üzemben 1%-osan befolyásolja (tehát még bőven tűrésen belül van), ezt az "alapjárati szabályzót" alaposan megbillentené... Mint fent említettem szerintem utána tud menni. Ebben 99%-ig biztos vagyok. Sokkal olcsóbb 2 db, relatíve pontatlan szerkezetet csinálni (csak az egyiket kicsiben), mint a "nagyot" megcsinálni nagyon precízre. Az se lehetetlen aztán, hogy a fojtószelep tehetetlensége egyszerűen túl nagy ehhez a feladathoz (túl nagy frekvenciával kellene rángatni és megsínylené a mechanika). Gondolom az is csak léptetőmotorral megy, az meg nem tud akármilyen kicsit lépni. Lehet. Higgyétek el próbálom, de valahogy akkor sem értem. Szerintem jóval bonyolultabb dolgokat meg tudnak oldani. De biztos bennem van a hiba, inkább ne próbáljatok meggyőzni. :D
redline Elküldve Március2, 2007 Elküldve Március2, 2007 Lehet. Higgyétek el próbálom, de valahogy akkor sem értem. Szerintem jóval bonyolultabb dolgokat meg tudnak oldani. De biztos bennem van a hiba, inkább ne próbáljatok meggyőzni. :D Persze, hogy meg tudnak oldani de a kérdés az, hogy megéri e? Lehet e olyan olcsón gyártani és supportálni, hogy a gyártónak ez megérje és nyernek e vele annyit amennyibe kerül. Van az IT-ben az a mondás, hogy hardverből (azaz erőböl) minden problémát meg lehet oldani....csak nem biztos, hogy megéri :blush:
opel16v Elküldve Március2, 2007 Elküldve Március2, 2007 Lehet. Higgyétek el próbálom, de valahogy akkor sem értem. Szerintem jóval bonyolultabb dolgokat meg tudnak oldani. De biztos bennem van a hiba, inkább ne próbáljatok meggyőzni. :D Szerinted ha oldalcsíkokon, meg egy-egy szál elektromos vezetéken spórolnak a gyártáson, akkor egy precíz léptető és áttételezés, meg bonyolultabb motorvezérlő miért lenne realizálható megoldás? :blush:
Tápiószecső Elküldve Március2, 2007 Elküldve Március2, 2007 Szerinted ha oldalcsíkokon, meg egy-egy szál elektromos vezetéken spórolnak a gyártáson, akkor egy precíz léptető és áttételezés, meg bonyolultabb motorvezérlő miért lenne realizálható megoldás? :blush: Hát pont ezért. :D Ebben az esetben sok anyagot meg lehetne spórolni. Az elektronika meg csak fejlesztésben kerülne többe, anyagárban kb. ugyanott maradna. Gondolom nem véletlen csinálnak mostanában mindent elekrtonikusan. (fojtószelepmozgatás, kormányzás, fék, kitudjamégmi) De hagyjuk tényleg, azt hittem valami jelentősebb oka van, de lehet hogy így tényleg meg tudtak spórolni 10 forintot.
Tom Elküldve Március2, 2007 Elküldve Március2, 2007 Hát pont ezért. :D Ebben az esetben sok anyagot meg lehetne spórolni. Az elektronika meg csak fejlesztésben kerülne többe, anyagárban kb. ugyanott maradna. Gondolom nem véletlen csinálnak mostanában mindent elekrtonikusan. (fojtószelepmozgatás, kormányzás, fék, kitudjamégmi) De hagyjuk tényleg, azt hittem valami jelentősebb oka van, de lehet hogy így tényleg meg tudtak spórolni 10 forintot. Több alkatrész => többet viszed márkaszervízbe... :blush:
opel16v Elküldve Március2, 2007 Elküldve Március2, 2007 De hagyjuk tényleg, azt hittem valami jelentősebb oka van, de lehet hogy így tényleg meg tudtak spórolni 10 forintot. Szerintem nem 10Ft spórolás volt ez. A precíz mechanika jóval többe kerül, és több a hibalehetősége is. Lényeg hogy egyszerűbb és olcsóbb a jelenlegi megoldás, és kevesebb a baj is vele. Szerintem minden szempont szerint ez a legjobb megoldás. :blush:
Tápiószecső Elküldve Március2, 2007 Elküldve Március2, 2007 Szerintem minden szempont szerint ez a legjobb megoldás. :D Csak ezt ne írtad volna. ;) Áramlástanilag tuti nem ez a legjobb. De még sok mást is ki tudnék találni de nem fárasztalak titeket. :blush:
opel16v Elküldve Március2, 2007 Elküldve Március2, 2007 Csak ezt ne írtad volna. :D Áramlástanilag tuti nem ez a legjobb. De még sok mást is ki tudnék találni de nem fárasztalak titeket. :blush: A pici résnyire nyitott pillangószelep mennyivel jobb áramlástanilag? Főleg hogy a depresszió folyamatos eléggé nagy változásai "lebegtetik" a szelepet folyamatosan... ;)
Tápiószecső Elküldve Március2, 2007 Elküldve Március2, 2007 A pici résnyire nyitott pillangószelep mennyivel jobb áramlástanilag? Főleg hogy a depresszió folyamatos eléggé nagy változásai "lebegtetik" a szelepet folyamatosan... :D A mostani kialakításnál jelen lévő lyukak és járatok káros hatására gondoltam teljes nyitásnál. Engem alapjáraton nem zavar az áramlás "rosszasága", viszont WOT-nál annál inkább. Egyébként maga a pillangószelep is úgy sz*r ahogy van. De ezt legalább tudom miért alkalmazzák mégis. :blush:
opel16v Elküldve Március2, 2007 Elküldve Március2, 2007 A mostani kialakításnál jelen lévő lyukak és járatok káros hatására gondoltam teljes nyitásnál. Engem alapjáraton nem zavar az áramlás "rosszasága", viszont WOT-nál annál inkább. Egyébként maga a pillangószelep is úgy sz*r ahogy van. De ezt legalább tudom miért alkalmazzák mégis. :D A mostani megoldás káros hatásai normál üzemben szerintem elhanyagolhatóan kicsik. ;) Nem sportra tervezik ezeket a motorokat, még a C20XE is inkább tömegcikk, mint egy jól élezett, finomhangolt sportmotor. :lol: Lehet az általad emlegetett szempontok alapján nagyon frankó motorokat építeni, csak azok nem a sokezres darabszámban eladott tömegautókba készülnek. :lol: Tudsz venni Pagani-t, meg Lamborghini-t, meg még sorolhatnám, ahol ilyen szempontok alapján terveznek. :blush:
Tápiószecső Elküldve Március2, 2007 Elküldve Március2, 2007 Tudsz venni Pagani-t, meg Lamborghini-t, meg még sorolhatnám, ahol ilyen szempontok alapján terveznek. :blush: Ha tényleg tudnék... :D
opel16v Elküldve Március2, 2007 Elküldve Március2, 2007 Ha tényleg tudnék... :blush: Még bármi megeshet. :D
berlina Elküldve Június12, 2007 Elküldve Június12, 2007 Kivettem a motorszellőztetőből (kurbelwellehauseentlüfter) a fémszitát, tele volt sárral, alig eresztett át valamit, mosáskor darabokra tört. tippeket várok mivel helyettesítsem? hol szerezhető be? tulképp egy (néhány) drótháló volt benne összehajtogatva.
Blitz Elküldve Június13, 2007 Elküldve Június13, 2007 Kivettem a motorszellőztetőből (kurbelwellehauseentlüfter) a fémszitát, tele volt sárral, alig eresztett át valamit, mosáskor darabokra tört. tippeket várok mivel helyettesítsem? hol szerezhető be? tulképp egy (néhány) drótháló volt benne összehajtogatva. Lehet kapni mosogatáshoz ilyen "vatta" szerű anyagot.
Recommended Posts