srr Elküldve Február15, 2006 Megoszt Elküldve Február15, 2006 Van ilyen lámpa is? :rolleyes: Nem check control, mint a F Astrákban? Egyébként valszeg ugyanaz lesz a hiba, tehát vagy lambdaszonda, vagy AGR szelep. :blink: Valószínüleg egyre gondolunk. Ez a motor sziluettjét formázó sárga piktogram. (Szabálytalan sokszög, feltételezem ez a motor akar lenni.) ;) Úgy tudom a lambda szonda hibája a katalizátort tönkrevághatja, de az AGR szelepet meg mindenki kiiktatni szokta, ahogy utánanéztem. Történhet gond, ha az AGR hibás és nem cseréltetem ki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Február15, 2006 Megoszt Elküldve Február15, 2006 Történhet gond, ha az AGR hibás és nem cseréltetem ki? Ha lezárod, akkor nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február15, 2006 Megoszt Elküldve Február15, 2006 Nálad ráadásul két lambda is van. :rolleyes: AGR okozhat kellemetlen meglepit, ha nyitva szorul meg, leáll a motor, és nem tudod újraindítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
srr Elküldve Február15, 2006 Megoszt Elküldve Február15, 2006 A 2 db lamba szonda az nagyon jó hír. :rolleyes: Az egyik közvetlenül a leömlőnél van a motortérben azt láttam, a másik lehet, hogy a kocsi alatt van valahol? Ebben az esetben még az is lehetséges hogy hó szaggatta meg a kábeleket, mert pont mielött a hiba történt, ilyen helyen jártam. Kollégám off Ford on autóján is a kábel volt megszaggatva egyszer. Azt hiszem holnap majd megpróbálok alánézni az autónak. Egyelőre az autópályás menet még nem segített az autónak, talán nem is fog egyáltalán. Azért gondolok hogy javíthat a helyzetem, mert 2 ismerősnek is hasonló, motordiagnosztikás hibajelzése volt még régebben. Az egyik Opelos kollégának magátol elaludt a lámpa pár nap után (volt autópályázás is a pár napban), a másik off VW-s on pedig barátja tanácsára fél percig, percig 5000-es fordulaton pörgette a motorját egyhelyben és ott is megszünt a hiba. :blink: Ha lezárod, akkor nem. Köszi! Lezárni nem fogom akkor sem, ha ez a problémás, mert akkor meg minden zöldkártyázás elött vessződhetek vele és ezt nem akarom a nyakamba venni. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjoc Elküldve Február15, 2006 Megoszt Elküldve Február15, 2006 Szerintem mindenképpen a levegő-benzin szabályzás van megkeverve, vagyis első körben a MAP szenzort, majd a folytószelep-potit cserélném... Aztán jöhet még a lambda is... :rolleyes: mennyibe kerülhetnek ezek a szerkezetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február16, 2006 Megoszt Elküldve Február16, 2006 Bontóból nem tetemes összeg. Csak lutri hogy meddig lesz jó, vagy jó-e egyáltalán. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjoc Elküldve Február19, 2006 Megoszt Elküldve Február19, 2006 Hi! Szintén zenész, u.a motor, u.a tünetek. Többmint 1 éve, most a lesz@rom kategóriában van, de még próbálkozom. :rolleyes: Végig játszottam én is ezeket, amiket írtál. Most egy pillangószelep poti csere jön majd, meg MAP szenzor próbára, de keptam tippeket még gyújtás alapbeállításra is. / köszi Udi!!/ Ha sikerül megoldanod az X -aktát, ne kímélj! :D Helló! A mai fejlemények: Reggel elmentem a szerelőhöz, szétszedte a folytószelepházat, semmi, befogott valami 2 lyukat a szétszedett szerlezet oldalán, és azt mondta, valahol fals levegőt szív, végignézett egy csomó mindent, majd végül leszedte az a kis vákumszelepet a fekete takaróműanyag alat a MAP szenzor mellett. Háááát tele volt fekete cuccal ;) , azt mondja az aktívszénszűrőm megdöglött, kiköpte a belét, minden tele volt kis apró szén daradokkal, a vákumszelep, a csövei, a folytószelepháznál elől hol a cső csatlakozik addig. :blink: Most ki lett tisztítva minden és le van húzva az aktívszén csöve a vákumszelepről, holnap megyek megtudom mennyi egy ilyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február19, 2006 Megoszt Elküldve Február19, 2006 Helló! A mai fejlemények: Reggel elmentem a szerelőhöz, szétszedte a folytószelepházat, semmi, befogott valami 2 lyukat a szétszedett szerlezet oldalán, és azt mondta, valahol fals levegőt szív, végignézett egy csomó mindent, majd végül leszedte az a kis vákumszelepet a fekete takaróműanyag alat a MAP szenzor mellett. Háááát tele volt fekete cuccal :blink: , azt mondja az aktívszénszűrőm megdöglött, kiköpte a belét, minden tele volt kis apró szén daradokkal, a vákumszelep, a csövei, a folytószelepháznál elől hol a cső csatlakozik addig. :rolleyes: Most ki lett tisztítva minden és le van húzva az aktívszén csöve a vákumszelepről, holnap megyek megtudom mennyi egy ilyen. Hát hallod,ezt tényleg megkéne csinálni oszt eladni!Vegyél hama egy dizel G caravánt,azzal talán nem lesz ennyi gond! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Február19, 2006 Megoszt Elküldve Február19, 2006 vákuumméröt csatlakoztattam az egyik vákuumcsöre, viccesen pattog a mutatója .46 és .64 között, szinte számolni lehet a szívóütemeket alapjáraton 1000 fölött már stabil a vákuum, nem ideges a mutató az ECON müszer a müszerfalon nem ennyire érzékeny, az szépen lassan mozdul a változásra (csak egy jelenség, semmi különös, nincs probl) Link to comment Megosztás: More sharing options...
npetike Elküldve Február19, 2006 Megoszt Elküldve Február19, 2006 Nekem a benzinpumpa/befecskendezés relé csinálta ugyanezt. Vettem egy újat és nemsokára az is bekrepált. Akkor szétszedtem a első rosszat, mert az új még garis volt és lehetee látni ahol elvállt a forrasztás. Godolom ahogy bemelegedett eléggé megnőtt a rés és elment a kontakt. Jól megforrasztottam és utána már nem csinálta. De volt már hasonló gondom szarul beszerelt riasztó miatt is, igaz "csak" az önindítót nem forgatta. Üdv! Valszószínű nekem is ez volt a bibi, most megy rendesen a gép. Bár a 13.6 lityis fogyasztás még mindig aggaszt. Ma kicseréltem a légszűrőt, elég koszos volt meg a gyertyákat is. A kövi projektem szerintem a hőfokjeladók, termosztát, lambdaszonda cseréje lesz. A Lambdaszondát hogyan tudnám leellenőrizni?? Multiméterrel nekieshetek?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pjoc Elküldve Február20, 2006 Megoszt Elküldve Február20, 2006 Üdv! Valszószínű nekem is ez volt a bibi, most megy rendesen a gép. Bár a 13.6 lityis fogyasztás még mindig aggaszt. Ma kicseréltem a légszűrőt, elég koszos volt meg a gyertyákat is. A kövi projektem szerintem a hőfokjeladók, termosztát, lambdaszonda cseréje lesz. A Lambdaszondát hogyan tudnám leellenőrizni?? Multiméterrel nekieshetek?? A Teh2 megmutatja, szerintem megér 3 -4 ezret hogy ne cseréld ki fölöslegesen. Az enyém lusta volt, cserélve lett, elég jelentős a változás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február20, 2006 Megoszt Elküldve Február20, 2006 A Lambdaszondát hogyan tudnám leellenőrizni?? Multiméterrel nekieshetek?? Hi! Lambdát szkóppal lehetne ellenőrizni, mert ott nem csak a jelszint a lényeges, hanem a változás sebessége is, azt meg nem látod multiméterrel :rolleyes: De akkor már inkább Tech2. Link to comment Megosztás: More sharing options...
srr Elküldve Február22, 2006 Megoszt Elküldve Február22, 2006 Egyelőre az autópályás menet még nem segített az autónak, talán nem is fog egyáltalán. Azért gondolok hogy javíthat a helyzetem, mert 2 ismerősnek is hasonló, motordiagnosztikás hibajelzése volt még régebben. Az egyik Opelos kollégának magátol elaludt a lámpa pár nap után (volt autópályázás is a pár napban), a másik off VW-s on pedig barátja tanácsára fél percig, percig 5000-es fordulaton pörgette a motorját egyhelyben és ott is megszünt a hiba. :rolleyes: Köszi! Lezárni nem fogom akkor sem, ha ez a problémás, mert akkor meg minden zöldkártyázás elött vessződhetek vele és ezt nem akarom a nyakamba venni. :blink: Sziasztok! Ezt írtam még múlt héten, időközben változtak a dolgok, csak nem volt időm írni. Szóval kb 140 kilométer kicsit intenzívebb hajtás után, a hibalámpa egyszercsak indításnál nem világított már. Utána még mentem kb 100 kilométert és többször is újraindítottam, de nem jött még vissza a hiba. Nem lehetek benne biztos hogy miért volt az egész. Arra gondolok, mivel a hideg miatt nem hajtottam a motort, kicsit ráfért a kikormolás. A 16v motorokat pörgetni kell, mert azt szeretik. Uff. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Február22, 2006 Megoszt Elküldve Február22, 2006 Sziasztok! Ezt írtam még múlt héten, időközben változtak a dolgok, csak nem volt időm írni. Szóval kb 140 kilométer kicsit intenzívebb hajtás után, a hibalámpa egyszercsak indításnál nem világított már. Utána még mentem kb 100 kilométert és többször is újraindítottam, de nem jött még vissza a hiba. Nem lehetek benne biztos hogy miért volt az egész. Arra gondolok, mivel a hideg miatt nem hajtottam a motort, kicsit ráfért a kikormolás. A 16v motorokat pörgetni kell, mert azt szeretik. Uff. :blink: Amikor ráadod a gyujtást akkor kikéne villannia és elaludni egyből szerintem. Ha nem villan akkor kiégett a visszajelzőből az izzó. :rolleyes: Egy Tech-es ellenőrzéssen azért nem spórolnék. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február22, 2006 Megoszt Elküldve Február22, 2006 Sok hiba pár indítás után törlődik a hibatárolóból, úgyhogy lehet hogy a tech már nem is olvasna ki semmit. De szinte biztos visszatérő hiba lesz még... Link to comment Megosztás: More sharing options...
VectraZo Elküldve Február23, 2006 Megoszt Elküldve Február23, 2006 Multiméterrel túl sokat nem lehet megállapítani egy szondánál, maximum hogy mennyire gyorsan vált. Érdekes például hogy nekem lehúzott szondával is csak percek után ad hibakódot a computer. Néha elautózok 10-20 km-t és nem vesz tudomást a szonda hiányáról. Én eddig 2x cseréltem szondát, de egyszer sem a computer jelezte a hibát. Mondjuk a fogyi sem volt jelentősen magas. Nekem mindkét esetben "belassult" a szonda és csak egy szűkebb tartományban változott az értéke. A pontos beméréséhez oszcilloszkóp kell ha jól tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Február23, 2006 Megoszt Elküldve Február23, 2006 Multiméterrel túl sokat nem lehet megállapítani egy szondánál, maximum hogy mennyire gyorsan vált. Érdekes például hogy nekem lehúzott szondával is csak percek után ad hibakódot a computer. Néha elautózok 10-20 km-t és nem vesz tudomást a szonda hiányáról. Én eddig 2x cseréltem szondát, de egyszer sem a computer jelezte a hibát. Mondjuk a fogyi sem volt jelentősen magas. Nekem mindkét esetben "belassult" a szonda és csak egy szűkebb tartományban változott az értéke. A pontos beméréséhez oszcilloszkóp kell ha jól tudom. Amíg nincs bemegedve a gép, addig nem a szonda adatai alapján dolgozik, ezért nem írt hibát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
VectraZo Elküldve Február23, 2006 Megoszt Elküldve Február23, 2006 Amíg nincs bemegedve a gép, addig nem a szonda adatai alapján dolgozik, ezért nem írt hibát. Nekem meleg motornál sem jelzett azonnal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február23, 2006 Megoszt Elküldve Február23, 2006 Amíg nincs bemegedve a gép, addig nem a szonda adatai alapján dolgozik, ezért nem írt hibát. Nem mintha ezt nem tudtam volna amit írtál, de most csapott belém a megvilágosodás mitől van nekem lambda hibám. :rolleyes: Mint érdekességet leírom. Általában akkor jön a lámpa amikor újraindulok az autóval rövidebb állás után. A szonda talán gyorsabban lehül mint a motor (nagyobb kipuf miatt is) és a már meleg motornál még rossz jeleket ad. Vagy nem. :blink: Azért kösz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ptoma Elküldve Február24, 2006 Megoszt Elküldve Február24, 2006 Halihó lenne pár kérdésem miért nem egyenletes az alapjáratom ,de ha gázt adok akkor pedig egyenletes. volt gyertya csere légszürö csere kábelszett csere meg ha eleengedem lassan esik vissza a fordulat számom meg szerintem elég magas az alapjáratom kb 950ford/perc(rem jól irtam) üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február24, 2006 Megoszt Elküldve Február24, 2006 Alapjárati motor, és a levegőjáratának a koszosodása okoz ilyet. Ki kell rendesen pucolni, de nem csak úgy nekiesni, mert finom szerkezet. :rolleyes: 850-900 körüli alapjárat a jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ptoma Elküldve Február24, 2006 Megoszt Elküldve Február24, 2006 Alapjárati motor, és a levegőjáratának a koszosodása okoz ilyet. Ki kell rendesen pucolni, de nem csak úgy nekiesni, mert finom szerkezet. :rolleyes: 850-900 körüli alapjárat a jó. köszi s a lassú fordszám csökkenést mi okozza? ezek? mivel érdemes pucolni? WD40? brigéciol? vagy vmi spéci tisztitó szer? vagy benzin? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február24, 2006 Megoszt Elküldve Február24, 2006 Féktisztító, brigéciol, ilyesmi... de vigyázni kell az alapjárati mocira, mert nem nehéz elrontani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ptoma Elküldve Február24, 2006 Megoszt Elküldve Február24, 2006 Féktisztító, brigéciol, ilyesmi... de vigyázni kell az alapjárati mocira, mert nem nehéz elrontani. ronthatok egyet mert van pót injectorom :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február24, 2006 Megoszt Elküldve Február24, 2006 Az meg minek? Az alapjárati mociról beszélünk, nem? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts