Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Mibe fáj most egy szett gyertyakábel a gyáriból?

Nemrégiben voltam Forexnél akkut venni. Náluk lehet kapni nagyon jó minőségű kábelszettet jó áron. Nekem a c20xe-be lett volna 7-8ezer, s ez jobb mint amit az Opelboltban akartak adni utángyártott címen.

A minőség alatt itt a kidolgozást és a kábel vastagságát értem.

http://www.forex.hu/

Link to comment
Megosztás:

Uraim, jelentem 10teledtel:

az alapjáraton bizonytalankodó, össze-vissza járó motorom alapjárati motorját kiszedtem, ahogy mondtátok. A szeleptányér (ami ugye egy kúp igazából) elég koszos volt. Lefújtam csavarlazítóval, hogy oldja a sok szutykot. Szép is lett, de nem tudom, hogy a tengelynek könnyen kell ki-be járnia? Nekem elég nehéz volt benyomni, de kihúzni is. Pucolgattam, de nem lett könnyebb. Ez ilyen? Visszaszereltem mindent, meg légszűrőt, olajat is cseréltem. Beröffentettem, de sajnos nem lett jobb az alapjárat. Hidegen nagyon bizonytalan, időnként le is áll, melegen csak ingadozik továbbra is. Viszont szerintem most jobban megy az autó (lehet, hogy csak illúzió). Vákuumcsövek a helyükön vannak. Fogalmam sincs, mi a gáz. Ha rossz az alapjárati motor, okozhatja ezt? Vagy akkor nem is lenne egyáltalán alapjárat? Check engine lámpa nem világít.

Kérem, aki tud, mondjon valami okosat. Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Astra F c14NZ

Az MULTEC ha jól tudom, de sajnos nem ismerem azt a rendszert. :)

Én a c20xe-n úgy szoktam "tesztelni" az alapjáratállítót hogy széthúzom a csatit. Ekkor egy magas de stabil alapjárat szokott lenni, így innen tudom ha ez a rossz.

De alapjárati ingadozást ahogy észrevettem szinte minden okozhat, akár a csillagok rossz együttállása is :blink:

Link to comment
Megosztás:

Az MULTEC ha jól tudom, de sajnos nem ismerem azt a rendszert. :)

Én a c20xe-n úgy szoktam "tesztelni" az alapjáratállítót hogy széthúzom a csatit. Ekkor egy magas de stabil alapjárat szokott lenni, így innen tudom ha ez a rossz.

De alapjárati ingadozást ahogy észrevettem szinte minden okozhat, akár a csillagok rossz együttállása is :blink:

Jó ötlet, én is kipróbálom. Tehát, ha magas, de stabil alapjáratom van a csati lehúzása után, az alapjárati motor a rossz? Ha marad a bizonytalan alacsony, akkor mi a szitu?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most olvastam a topicindító hozzászólást.

...

az autómat főleg városban használom, ide-oda megyek, általában 3-4 km megyek a munkahelyig, és délután haza. Szóval szinte mindig csak kis utakra használom. (hetente kétszer megyek vele hoszabb utakra) Az egyik hátulütőjét, hogy sokat fogyaszt, már tapasztalom.

De nagyon parázok attól, hogy olvastam: ha nem melegszik be rendesen a motor, az súlyos károsodást és kopást okozhat.

...

Ez szerintem is így van, de ha hosszabb utakon használom az autót, akkor is az első 3-4 km alatt még hideg a motor, tehát a nagyobb kopás ugyanúgy jelentkezik, mintha 3-4 km után leállítom. Így ebből a szempontból mindegy, hogy milyen távot teszek meg, az a lényeg, hogy hányszor indítom el hidegen.

Mi a véleményetek?

Már jó ideje tapasztalom, hogy hidegindítás után vízcsobogás hallható. Gázadásra fokozódik a hang, a motor bemelegedésével viszont megszűnik. Gyanítom, hogy a hűtőrendszer felől jön a hang, viszont ezen kívül semmi rendelleneset nem tapasztaltam. A hűtővizet kb. fél éve töltöttem utána, amikoris számomra rejtélyes okokból kb. fél literrel csökkent a szinje. Se előtte évekig, se azóta nem változott a vízszint.

Más is tapasztal hasonló jelenséget? Hogyan szüntethető meg, mert néha idegesítő tud lenni?

Link to comment
Megosztás:

"számomra rejtélyes okokból kb. fél literrel csökkent a szinje. Se előtte évekig, se azóta nem változott a vízszint."--Az enyém is így kezdte,aztán hengerfejes lett.Figyelgesd a vizet.- :) A másik témához:ha rövid utakra használod,akkor tegyél bele Metabond adalékot,pont arra találták ki,hogy hidegen ne kopjon a moci annyira! :blink:

Link to comment
Megosztás:

Jó ötlet, én is kipróbálom. Tehát, ha magas, de stabil alapjáratom van a csati lehúzása után, az alapjárati motor a rossz? Ha marad a bizonytalan alacsony, akkor mi a szitu?

Szerintem fordítva gondolta. Ha nem változik semmi, akkor rossz. Ha megnő az alapjárat, akkor jó.

Link to comment
Megosztás:

Astra F c14NZ

Nekem is ez van a Kisebbik autómban(Kadett E).

Amikor megvettem akkor nekem is ingadozott az alapjárat. Ki is pucoltuk az alapjárati motort

féktisztító Spray-vel de nem lett jobb.

Aztán egyre nehezebben indult és a töltés is elveszett félúton a generátor és az akku között.

A motor-kasztni közötti testkábel volt eloxidálodva. Amikor ezt megcsiszoltam akkor jó lett az alapjárat

és szebben jár,könyebben indul.

Link to comment
Megosztás:

Jó ötlet, én is kipróbálom. Tehát, ha magas, de stabil alapjáratom van a csati lehúzása után, az alapjárati motor a rossz? Ha marad a bizonytalan alacsony, akkor mi a szitu?

Igen, nálam ez van. Mivel ilyenkor kiiktatom a szabályozás ezen részét és beáll egy állandó "résre".

Link to comment
Megosztás:

"számomra rejtélyes okokból kb. fél literrel csökkent a szinje. Se előtte évekig, se azóta nem változott a vízszint."--Az enyém is így kezdte,aztán hengerfejes lett.Figyelgesd a vizet.- :blink:

Szép kilátások :) Mibe került a javítás?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv mindenkinek!

Van egy 1995 ös A vectram, c20ne motorral. Mai nap sikeresen elhagyta magát az autó, menet közben egyszerűen leállt, rángatott. Majd 10 perc állás után beindult újra, és erőlködve, rángató motorral haza tudtam jönni vele. Egy kicsit pörgettem a motort, gondolván hátha csak valami piszok került a benyába.

A kocsi hol visszanyerte az erejét hol gyengélkedett. Magasabb ford számon nagyjából megjött az ereje, de mindvégig nagyon bizonytalan maradt. Miután hazaértem

A motor pöccre indul, alapjárat megvan, bár amit észrevettem hogy a hőfök hamar felszökik 90 fokra majd mielőtt eléri azt a ventillátor bekapcsol. visszahűti 90 alá. Majd ez sűrűn ismétlődik. És a kipufogóból ha felmelegszik a motor elég sok vízpára jön. Bár ezt nem néztem még soha mennyi vízgőz keletkezik optimális esetben. A hűtővízből nem fogyott semmi, az olaj sem trutymós benne. Remélem nem valami hengerfejtömítés gondja akadt. Ja és a check engine lámpa sem világít....

Természetesen ezt így péntek délután sikerült összehozni, és per pillanat nem tudok szerelőhöz rohanni vele.

Szerintetek így első körben mire gyanakodjak???

Segítségeteket előre is köszönöm.

Ja mégvalami, amikor leállt a verda és indítóztam, néha mintha megakadt volna az indítómotor és nem forgatott tovább. Ezt sem tapasztaltam eddig, mivel mindig pöccre indult.

NPeti

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy egy üza.szűrő cseréje is sokat segítene.

A dunakeszi @uchanban tankoltam, eddig is ide jártam. De lehet hogy nem fogok többet:)

Sajnos nem tudom mikor volt legutoljára szervízelve a kocsi, ezért igyekszem mindent kicserélgetni szépen.

Vasárnap elvileg ismerős hoz tech műszert, és megnézi az agyát hátha maradt benne valami hibakód.

A kipufogóból mennyi pára szokott jönni? Mikor bemelegedett a motor, akkor kézrátéttel:) megvizsgáltam a kipufogót és elég vizes lett a kezem... Ez normális, vagy csak a hideg miatt ilyen látványos??

Link to comment
Megosztás:

a h2o a Benzintermészetes égésterméke, hidegben jobban látszik a vízgöz, nyáron nem annyira megfigyelhetö a magasabb környezeti hömérséklet miatt

nekem még tócsa is szok lenni a kipuff alatt (enyém lefelé köpi a gázokat)

Akkor oké.

Én meg már rémeket láttam:)

Mindenesetre marha kíváncsi vagyok mi a franc van a kocsikámmal...

Link to comment
Megosztás:

Én azt szeretném kérdezni, hogy az E12GV mocinál "különösebb" megbontás nélkül ki lehet-e cserélni a vezérműtengely csapágyait, mert hidegen elég hüle hangot hallat a motor.Amikor már bemelegedettm akkor csönd van.De addig!!!!! :)

A veztengely csapágy cseréjéhez szvsz ki kéne szedni a motort. Fejjel lefelé kéne fordítani, hogy amikor a tengelyt kihúzod, akkor a szeleptőkék ne hulljanal ki. A csapágy cseréjéhez pontos be- és kütő szerszám szükséges, hogy se a motorblokk, se az új csapágy ne sérüljön meg. A hang meg nem biztos, hogy a vezteng csapágytól jön. Sajnos a tengely és a tőkék is el szoktak kopni.

Link to comment
Megosztás:

A veztengely csapágy cseréjéhez szvsz ki kéne szedni a motort. Fejjel lefelé kéne fordítani, hogy amikor a tengelyt kihúzod, akkor a szeleptőkék ne hulljanal ki. A csapágy cseréjéhez pontos be- és kütő szerszám szükséges, hogy se a motorblokk, se az új csapágy ne sérüljön meg. A hang meg nem biztos, hogy a vezteng csapágytól jön. Sajnos a tengely és a tőkék is el szoktak kopni.

Tehát akkor célszerűbb ilyenkor összekötni egy hengerfejfelújítással is?Ha jól értelmezem?Mert egyenlőre az olaj nem fogy belőle, tűrhető a fogyija is, csak attól félek, hogy 1X megnyekken menet közben, vagy hidegindítás után.

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor célszerűbb ilyenkor összekötni egy hengerfejfelújítással is?Ha jól értelmezem?Mert egyenlőre az olaj nem fogy belőle, tűrhető a fogyija is, csak attól félek, hogy 1X megnyekken menet közben, vagy hidegindítás után.

Elvileg a hengerfejet nem kell leszereln, de ha úgyis tervezed, akkor érdemes egyszerre elvégezni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.