Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Már egy ideje foglalkoztat egy kérdés:

az autómat főleg városban használom, ide-oda megyek, általában 3-4 km megyek a munkahelyig, és délután haza. Szóval szinte mindig csak kis utakra használom. (hetente kétszer megyek vele hoszabb utakra) Az egyik hátulütőjét, hogy sokat fogyaszt, már tapasztalom.

De nagyon parázok attól, hogy olvastam: ha nem melegszik be rendesen a motor, az súlyos károsodást és kopást okozhat.

Kérdésem: mennyi idő után jelentkeznek ezek a bajok? Mik lehetnek? Mik a tünetek? Hogy előzhetem meg őket? (89 000 km van a kocsiban.)

Köszi a választ, remélem, megnyugtattok egy aggódó lelket!!!! :wink:

Elküldve

ugy előzheted meg, hogy amig hideg, azaz nem áll az üzemi hőfokon a mutató, addig nagyon kíméletesen vezeted.

igy is sokat fog fogyasztani.....

Elküldve

Ajánlom a kíméletes vezetésen kívül még a megfelelő motorolaj

kiválasztását, az sokat segít a problémán.

És ha történetesen még raksz hozzá Metabond OLD adalékot is,

akkor még kisebb mértékű lesz a kopás, és az olajpumpa megterhelés.

:)

Elküldve
Ajánlom a kíméletes vezetésen kívül még a megfelelő motorolaj

kiválasztását, az sokat segít a problémán.

És ha történetesen még raksz hozzá Metabond OLD adalékot is,

akkor még kisebb mértékű lesz a kopás, és az olajpumpa megterhelés.

:)

:shock:

ne má...

Elküldve
Miért érzem úgy mintha a TVshop oldalát olvasnám? :)

Ott a pont!

De Gabi nem voltá' ilyen régen... mi lett Veled?

Tutti nő van a dologban.

Elküldve

Érdekes, hogy elkezdek saját meggyőződésből ajánlani valamit, amiből

még előnyöm is származhat, és máris hátsó szándékot kell benne keresni...

Amikor régebben ajánlottam valamit, nem volt ilyen visszhangja.

Ez most tényleg azért van, mert érdekem is fűződik hozzá????

Tényleg azt hiszi innen valaki, hogy a versenygépbe belerakok olyan

olajat, ami nem jó neki???

Akinek nem tetszik a dolog, nem kell kipróbálnia, nem kötelező...

Én élek vele. Szerintem. 8)

Elküldve
Nem szokásom mellre szívni dolgokat, csak értetlenül állok az eset előtt... :shock:

Csak cinkelnek!Hidd már el na.Ha mondom. :wink:

Ugye Cartársak! :?: :!:

Elküldve
Köszi a tanácsot. Azt nem írtátok, hogy milyen jelei vannak a kopásnak? Mikor kell gyanakodni?

Nehéz indulás, sokat fogyaszt, erősen füstöl, és nem megy úgy, mint régen.Sztem. 8)

Elküldve
OFF

(tényleg, most akkor mi van ezzel a metabonddal? Ez az az adalék, amivel olaj nélkül is jár a motor? :) )

ON

Nem ez nem az szerencsére... amúgy minden motor elmegy olaj nélkül 20-40 km-et... szal... erről ennyit...

A mi avtónkat is Pesten használták korábban, gyanítom rövid távokra, a moci mégis nagyon jól megy... szal nem kell parázni nem teszi az tönkre, DE tényleg nem szabad hidegen hajtani és tényleg jó olaj kell neki !

Elküldve

"most akkor mi van ezzel a metabonddal? Ez az az adalék, amivel olaj nélkül is jár a motor?"

Látom sokat nézel TV-t... :)

Ha valóban érdekel, akkor a hozzászólásom alján található linken találhatsz róla felhasználóbarát leírást. :)

Elküldve
Nem szokásom mellre szívni dolgokat, csak értetlenül állok az eset előtt... :shock:

most hogy elolvastam amit írtál igy már OK.

De akkor is tévésópposan nyomod :)

  • 1 month later...
Elküldve

Hali!

Sajna fel kell dobjam ezt a topikot.

Az én 1,4S motorom kopott, és ez most már eléggé aggaszt is.

Most jártam meg Balcsit oda-vissza, és megzabált cirka 1 liter olajat. Ha odalépek neki, úgy megy mint az állat, de füstöl is mint a motortuningos GSi (Bocs Atommanó :( ). Úgyhogy nem is nyomom, hacsak Wagon R+ nem akar megelőzni :(

Ezért Tuskó gazdaságos olajat töltök bele, nehogymá' a full-szintetikust zabálja meg. Ha elviszem motorgenerálra, az kibeb*szott sok máni, annál jóval olcsóbb az olaj.

Gondolkoztam a sima gyűrűcserén is, múltkor nekem Kőbányán Harkáék 10750-ért adtak volna egész garnitúrát az 1,3-ashoz. Dehát azt még ki is kell cserélni...

Egy kreatív 5letnek örülnék...

THX

Elküldve
Hali!

Sajna fel kell dobjam ezt a topikot.

Az én 1,4S motorom kopott, és ez most már eléggé aggaszt is.

Most jártam meg Balcsit oda-vissza, és megzabált cirka 1 liter olajat. Ha odalépek neki, úgy megy mint az állat, de füstöl is mint a motortuningos GSi (Bocs Atommanó :( ). Úgyhogy nem is nyomom, hacsak Wagon R+ nem akar megelőzni :(

Ezért Tuskó gazdaságos olajat töltök bele, nehogymá' a full-szintetikust zabálja meg. Ha elviszem motorgenerálra, az kibeb*szott sok máni, annál jóval olcsóbb az olaj.

Gondolkoztam a sima gyűrűcserén is, múltkor nekem Kőbányán Harkáék 10750-ért adtak volna egész garnitúrát az 1,3-ashoz. Dehát azt még ki is kell cserélni...

Egy kreatív 5letnek örülnék...

THX

Átmenetileg, roppant sűrű olaj használata ? :roll:

Elküldve
Átmenetileg, roppant sűrű olaj használata ?

Köszi, ez jó 5let. Jelenleg 15W-40 SFCC van benne, valójában nem Tuskó, de azért nóném. Remélem ez nem a legsűrűbb.

Asszem írok egyet Gábornak, milyen Metabondot ajánl :(

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.