Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Ascona


gabo007

Recommended Posts

  • Hozzászólások 2,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Nekem lenne egy kis gondom az asconámmal.Néha nem indul az önindító miatt, néha leesik vagy lerobban a karbi, néha elhagyom a kipufogó rendszert, meg ilyesmi.Ez egy '83-as 1.6 SR!!!Nekem 4-dikben kicsit 4000 felett van és úgy megy 180-at.Már mint csak ment.

Ezek tök természetes dolgok, egy ilyen korú autónál. Mondjuk több odafigyeléssel a nagy részét meg lehet akadályozni. (Pl, kipuf leesés - sűrűbb ellenörzés, minőségibb cuccok használata)

Én azon a véleményen vagyok, hogy inkább kerüljön kicsit többe, de megbízható szerelőhöz viszem (pl az önindítót) Karbihoz nem tok hozzászólni - végy injektorost :lol: :) (Vagy dieselt :D)

Sztem a 180 erősen túl van a magyarországi maximálisan megengedett sebességnél, tehét jó a gép :(

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Illetve mégis van némi baj...

Pár napja elkezdett valami kopogni a JE futóműből. Egy ideje már hallgattam, hogy olyan hangot ad, mintha kaviccsal dobálnának valami fémet, arra gondoltam, hogy esetleg a felnibe pattan be ilyenkor egy kavics. Most sikerült modellezni, a gólyalábon lévő rugótányér adja a hangot, tele van trutyival, az pattog néha, esetleg a gumi recéiből kidobált kavicsok találhatják el a tányért. Nade a tényleges problem: ha megnyomogatom lefelé a kocsi olyan hangot ad, mintha üres 20literes műanyagkannát billegtetnék betonon. Asszem ez elég pontos meghatározás ;) Ja, és ezt a hangot nem összenyomáskor adja, hanem mikor kirugózik.

Ezenkívül a rugót tudom kicsit forgatni, akkor is, ha rajta áll az autó. Gyanús, hogy eltört a rugó, de nincs leülve a kocsi. Sajnos még nem értem rá behatóbban tanulmányozni, csak idegesít.

Egyébként az normális, hogy az első rugókat beszerelve (és úgy, hogy az autó rajta áll), két kézzel össze tudom nyomni egy - másfél centire, már az első menetet összefogva a rugótányérral? :?

Link to comment
Megosztás:

Szóval a tetőkárpit csere:

Talán éppen két éve cseréltem a kárpitot a mennyezeten. Akkor lakatoltattam és fényeztettem a szélvédők sarkait, mert már nagyon dúrta, ehhez ki kellett venni a szélvédőket, így megejtettem a kárpit cserét is.

Az utolsó Manta gyártása c. dok. filmen látható, hogyan ragasztották a gyárban, érdekes. Két muki beül az ülések helyére egy kis célsámlira, először az első szélvédő alá feszítik be, ketten egyszerre, jókat röhögnek közben meg sztoriznak a MenzásCsajról, aztán oldalt is az ajtókéder alá, szintén egyszerre húzzák kétoldalra, majd a hátsószélvédő alá, szikével levágják a fölösleget és kész.

Kb öt perc.

A trükkjük az, hogy a kárpit öntapadós....

(és kb 2 mm vastag - nem gyűrődik annyira)

Na itthon ez persze nem így néz ki.

A kárpit nem öntapadós és egyedül csináltam.

Szinte minden autón a szélvédőkéder alatt végződik a tetőkárpit, a tetőlemezekre van ráragasztva úgy, hogy tulajdonképpen a lemezen körbe van ragasztva kívűl is. Valahogy ez fontos lehet a kárpit feszességében is, hogy ne legyen baldahinos, belógó.

Azért ezzel kezdem, mert a szélvédőket, kédereket körben ki kell venni a profi kárpitfeszítéshez.

Karosszériások a szélvédő kivételéhez sajátkészítésű célszerszámot használnak, most nincs róla képem, gyári szakdok. szerint is ajánlott.

Fontos még, hogy ha nem vettél még ki szélvédőt, (ha vettél ki akkor is), legyen ott helyben kéznél egy egészséges másik, mert nem egy veszélytelen kis kaland a szélvédőcsere. Vagy két hete vettem ki fix oldalablakotat, azokat puszta kézzel sikerült pár perc alatt sértetlenül kivenni, de a nagyobb üvegek könnyebben sérülhetnek, a visszarakásuk is macerásabb.

A karosszériás, aki nekem kivette és újra berakta ugyanazokat, csak úgy vállalta, hogyha elmondom neki hangosan azt a mondatot: "Van másik szélvédőm otthon, nem marad ablak nélkül a kocsi"

Ha a szélvédő még soha nem volt kiszedve, az emúlt 10en20on év alatt már molekulárisan összehegedhetett a kasztnival, sérülés nélkül nem 100as, hogy ki lehet venni és ugyanazt újra vissza lehet rakni.

A másik fontos: ha már ki van szedve az összes ablak körben, tetőkárpit sincs fönt, a lemezeket le kell ápolni a rozsdától, fontosak az oldalszegélyek fönt és ha van, a tolótető részeit is érdemes kilakatoltatni és újrafényeztetni. (én ezt nem tettem meg, most nézhetem az eredményét)

Ez megvan, akkor jöhet a hangszigetelés, jó esetben ilyen szines filc volt a tetőlemezre ragasztva már gyárilag, ha nem találtál ilyet, akkor Te ragassz oda hangszigetelést. A tetőlemez tulajdonképpen úgy működik, mint egy üstdob membránja, ez fontos, mert a fejed pont az üstdob közepén hallgatja a mélyhangokat, és ezeket a legnehezebb kiszigetelni.

De szokott lenni ilyen hangszigetelés a tetőre ragasztva.

Én fehér alapon fekete pöttyöset vettem, tulajdonképpen egyszerű műbőr, már nem emlékszem az árára, de kb 5e ft volt az anyag.

Mikor az eredeti alapján kész volt az új, akkor teljesen tapasztalatlanul nekiestem feszíteni a kárpitot a tetőre.

Lada kéderrögzítőket vettem már hetekkel előtte, hogy az majd milyen jó lesz. Nem igazán jó, karmos és kicsi, karistolja a fényezést, elszakítja a kárpitot.. Jobb az irodai Clip-It kapocs, rendszerint feketére festett és két fémdrótizével lehet nyitni. Ebből a kisméretűek (kb 1,5-2cm szélesek) ponnntt megfelelőek. A clip-it-et egykézzel is föl lehet rögzíteni, a Lada rögzítői nem ennnyire kényelmesek. (persze nem csak Ladákon használták , csak ez a neve.)

Irodákban tömegcikk, lehet kölcsönözni a cégnél a "központi ellátóból" vagy rendeltetni néhány dobozzal a köv. toll és ceruza rendelésnél. ;)

Ragasztáshoz valami Palma cuccot használtam, pontosan nem emlékszem milyet, a kárpitostól vettem egy befőttesüvegnyit, több nem is kell csak beszárad.

Az anyagot a kárpitos jó 5-10 centivel nagyobbra szabja, mint szükséges, igazíthatod a megfelelő helyre ha kell.

Tehát először a merevítőrudakat fűzöd be a tetőkárpitba, beilleszted a helyére, ezek megtartják középen, szélen pedig szárazon még ragasztó nélkül körbefeszíted a Clip-it -ekkel. Ha szépnek találod a műved, elmész kávézni, utána beragasztózod a széleket és ragasztasz. Nem jó túl széles csíkban ragasztózni, pl. a beltérben a kéder vonalán túlra, mert fölragad a fémlemezre és az nem szép, vesztí a kárpit a feszített ívét.

Kész is.

Üvegek vissza.

így csináltam, ez a hiteles története

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én kicsit kilógok közületek,mert Ford-os (Sierrás) vagyok...az utcán,de most készülünk építeni egy Ascona400-at.

Ehhez szeretnék kérni némi segítséget.Ugyanis az Opeleket annyira nem ismerem. Mik a hibái egy Asconának? Mennyire jó konstrukció az Ascona B...stb.

Remélem vagytok most itt,mert egyébként pesten élés okán elég ritkán jutok gépközelbe...csak,ha hazajövök.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a fogadtatást! ;) Spec én is emléxem rád...sőt tudom,hogy nagyon szép a verdád! :(

Remélem,hogy jó tuningalap a vas.Találtam jó állapotúnak kinézőt az ebay-en 102 euroért...csak el kell menni érte. :lol: Miben van 2.4-es moci még omegán kívül? Merthogy a 400-nak az az alapja. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Igen,azt tudom,hogy borsos beruházás.Historicban szeretnénk menni a verdával,szóval kívülről mindenképpen gyáriasra akarjuk faragni,echte Irmscher színben. A mocira úgy gondoltuk,hogy a 2.4-es blokk,mint alap megfelelő lehet,szinte bármelyik (Omega,vagy asszem Calibrában is volt ilyen) A hengerfej...nah igen az borsosabb beruházás,mert az Ebay-en is 1300E volt az ára,de emellett minden egyben van,úgy mint karbik,leömlők,szárazkarter...stb. Itthon mibe fájhat egy D Rekord hátsó híd?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Igen,azt tudom,hogy borsos beruházás.Historicban szeretnénk menni a verdával,szóval kívülről mindenképpen gyáriasra akarjuk faragni,echte Irmscher színben. A mocira úgy gondoltuk,hogy a 2.4-es blokk,mint alap megfelelő lehet,szinte bármelyik (Omega,vagy asszem Calibrában is volt ilyen) A hengerfej...nah igen az borsosabb beruházás,mert az Ebay-en is 1300E volt az ára,de emellett minden egyben van,úgy mint karbik,leömlők,szárazkarter...stb. Itthon mibe fájhat egy D Rekord hátsó híd?

Calibrában nem volt 2,4-es CIH motor. D Rekord hátsó hidat meg olcsón lehet venni, csak a diffivel lesz gondod. Persze ha verenyautó lesz, akkor úgyis meg kell javítanod.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég jelent meg a Car Collection-ben a B Ascona.

(sajna nem tudom mi az a Car Collection) :oops:

hozzászólás szerint először az Opel márkakereskedőkhöz kerül belőle, a 2006-os Játékkiállításon mutatják be a forgalamzott verziót, azaz majd 2006 tavaszán lesz kapható.

Az első képek azért valahogy nem győztek meg a minőségről:

ascb5.jpg

pl jobb oldali tükör mintha nem lett volna azon a felszereltségen amelyiken nem volt fekete oldalléc..

remélem faragnak még rajta..

http://www.mancona.de/forum/viewtopic.php?t=162

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.