Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Albert! Nekem az 1.3-asomon (ami hozzád került) az 1.6-os Vectra karbija volt, ami már mindenképp precízebb volt a korábbiaknál. Nem állítottam én azon semmit, a gyári 1.6-os beállításokkal rákerült at 1.3-asra, és gyönyörűen muzsikált. Szépen kiégtek a gyertyák mindig, nem evett sokat, és jobban ment mint egy 1.3-as karbijával.

  • Hozzászólások 56
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
  greg írta:
Albert! Nekem az 1.3-asomon (ami hozzád került) az 1.6-os Vectra karbija volt, ami már mindenképp precízebb volt a korábbiaknál. Nem állítottam én azon semmit, a gyári 1.6-os beállításokkal rákerült at 1.3-asra, és gyönyörűen muzsikált. Szépen kiégtek a gyertyák mindig, nem evett sokat, és jobban ment mint egy 1.3-as karbijával.

Köszi Greg az infót! Mindenesetre most az E Kadettom karbijáról van szó, Pierburg (ha jól emléxem), és eddig ez is nagyon jó volt, sőt tavaly télen meglepően jó. Úgy döntöttem, hogy van ennyim arra, hogy szakértő belője nekem, és ne legyen vele bajom 1 darabig.

Off-Jajj, lejárt a munkaidőm, mit keresek itt bent???

Elküldve

hm :lol:

épp a múlthéten zöldkártyázott a kicsikém, elötte be akartam kéredzkedni egy szerelöhöz itt Körösön, hogy CO mérön beállíthassam (magam, egyedül) a benzines értékeket, mert zöldkártyához tudtam, hogy úgyis csak a gázost fogják nézni és nemakartam, hogy esetleg ott kelljen szivni vele.

A fickó elöször kikérte magának, hogy mit képzelek én, neki itt van befektetve több millió forint meg a szaktudása én meg csak úgy használni akarom.

erre rendeltem töle egy gyujtásbeállitást (egy ezrest kért érte, röhej, de ennyit amúgy is adtam volna és közben Ö foglalkozhatott volna a saját munkájával)

na a lényeg az hogy, megmutattam neki hogy és hol kell beállitani, aztán ott örömködött, hogy most Ö is a csavarhúzóval, mint egy gyerek....

ahogy ott pattogott (mert ö az AutoData-ból mindent tud) alig birtam magamhoz kapni, nem is sikerült jol beállítani (túl szegény lett ,48 CO-val és 100 CH-val, közben 2 fölötti O2-vel, de szerinte így jó.

Ennek a mocinak zsírosabb kaja kell, de majd lábbal kidiagnosztizálom valahogy.

a lényeg az, hogy jól teszed ha jó szakihoz viszed

----

közben azon agyalok, hogy 12 voltos CO méröt lenne jó beszerezni meg kopogás szenzort kéne építeni, hogy a terhelt viszonyokat is lehessen vizsgálni, öregebb autóban a kopások miatt már nem minden a gyárban megtervezettek szerint alakul....

Elküldve

Elvittem tegnap Újpestre a sráchoz a vasat.

Lekapta az ufót (léxűrő) és cigivel a szájában elkezdett a karbi fölött vmi bizbasszal méregetni. Kérdeztem, hogy az a cigi ott az muszáj-e, de aszonta ne aggódjak :lol:

Két hibát talált. Egy membrán van elszállva, ez 2800 pénz, meg valami mechanika a karbi szemből bal oldalán, ami állítólag műanyagból van gyárilag, de az ha egyszer elromlik (márpedig elromlik) akkor javíthatatlan. Cserélni nem érdemes műanyagra, mert ugyanúgy elromlik, fémmechanikás kell. Amit állítólag qrva nehéz szerezni bontottan, és még így is 10000 :lol: Azé az kemény összeg. Greg, jól emlékeztem, karbit nem adtál a motorhoz sajna, és még az is lehet hogy nem lenne jó.

Amúgy elbeszélgettünk kicsit, mert neki is van 1 D Kadettja, és keres rá Varajet II karbit, azt mondta azt be tudja durván lőni. Nem fullad le hidegben sem az autó, csak ahhoz is valami 23000 egy membrán ami el szokott szállni. Nekem mondjuk van otthon 2-3 Varajet szívósorral, lehet evvel majd lealkudok kicsit a munkadíjból.

Ott tartok, hogy 11500(meló)+2800(membrán)+10000(?fémmechanika)

Nem kevés :lol:

Elküldve
  Albert írta:
Greg, jól emlékeztem, karbit nem adtál a motorhoz sajna, és még az is lehet hogy nem lenne jó.

Én is azzal a motorral használtam, tehát jó hozzá, illetve minden ugyanolyanhoz. Max szívócsonk kell másik, de közben Gelkohoz került minden, vele alkudj meg, ha érdekel.

Elküldve

Megkaptam kezembe a két darabot, ami rossz volt. Vákumbigyón van egy lyuk, mindenfelé mehetett a benya. Meg a műanyag mechanika eltört, ragasztani nem lehet. Jó sokat, 24300-at fizettem. Fent már irtam miért ennyi.

DE! - és ez már innentől nem karbi téma, de a karbis mondta:

Sajnos a beállítást nem lehetett megcsinálni sehogy sem, mert valahogy egy érték nagyon magas volt. Kompresszió mérésből kiderült miért: két szarabbik hengeremnek 5 és 6 az érték, a legjobb meg 12 :lol: srác nem tudta kiszedni az egyik gyertyát, pedig három hete cseréltem őket a kocsin. Így egy hengernek nem tudni az értékét. Ez szörnyű rossz számadat, de valószínű hogy nem gyűrűprobléma, mert akkor a négy együtt lenne rossz. Aszonta még lehet az is, hogy csak olajdarabok maradtak a hidrótökénél, szóval először egy motormosás (belülről) és olajcsere megoldást kellene kitalálni - hátha. Volt már ilyen. De ha nem, akkor..... és itt nekiállt az 50-ről induló motorgenerálnak, amit megkértem hogy ne is részletezzen, mert akkor mindenképpen másik motor a megoldás.

Szóval van egy rém rossz napom.

  • 4 weeks later...
Elküldve

a nap kérdése : ki tudja a képen látható WEBER karburátor tipusát.... a helyes megfejtő jutalma egy tábla milka/ doboz sör :blink:

18764005.jpg

18764062.jpg

Elküldve

csak könyvböl:

ennek is kismillio verziója van, elég nehéz volt beazonosítani.

föleg platni nélkül, minden Weber karbira rávan ütve az azonosítójel , ezen valami ilyesmi lesz valahol az alsó rész oldalsó peremén: 32DIR98

Alfasud, R5, R5 Gordini Turbo, R18, és V 340 mociajin, leginkább 1,4-es motoron volt, majdnem megkérdeztem nem-e kicsi-e az neked.

ha kell róla 10 oldal küldj faxszámot

kaptál vele légszüröházat is?

a szívótorokra kellett adapter?

Elküldve
  berlina írta:
kaptál vele légszüröházat is?

a szívótorokra kellett adapter?

a légszűrőházamon ott figyel az Originale Alfa Romeo felirat...attól biztosan megszabadulok...elméletben arra gondoltam h rámegy egy lada-dirketszűrő...-asszem a K&N és a Simota is árul....

a karbi sztem marad egy darabig....mert tul képpen jó

a szívotorkon sztem van adapter...de nemtom pontosan....igy vettem a kocsit :blink:

Elküldve
  berlina írta:
Alfasud, R5, R5 Gordini Turbo, R18, és V 340 mociajin, leginkább 1,4-es motoron volt, majdnem megkérdeztem nem-e kicsi-e az neked.

ezt nem értem Zoli....1.6 osom van :blink:

Elküldve

az alfán 1.4-esen volt

de végülis nem akkora nagy különbség az a 200cm3, tulképp tényleg lehet, h az az 1.4 kér annyit, mint a te 1.6-osod.

végülis mindegy, az a lényeg, h megy vele.

  • 10 months later...
  • 2 weeks later...
Elküldve

Spanyol DCOE Weber kapható itt:

http://www.krause-rennsporttechnik.de/

darabja 399 Eur

de vigyázni, mert nem mindegyik spanyol DCOE-n van meg a 4. Bypass szelep, valahol folytószelepcsavar alatt található, enélkül a járáskultúra tolóüzemben és részterhelésnél szaggathat, mivel az átmenet nem egyenletes

Az olasz DCOE-k utolsó generációján mindegyiken van, spanyol gyártásúaknál nem.

szintén a spanyol gyárból:

http://www.sciperformance.co.uk/

195-250 Fontért

itt egy kicsit részletesebb leírással:

http://www.fastroadcars.co.uk/

300 Fontért

  • 3 months later...
Elküldve

itélet képek alapján:

http://upload.citromail.hu/dl/?tid=3f5d6aa6181b26530f9700274

http://upload.citromail.hu/dl/?tid=1f5d6aa6181b231df54f35

darabja 3mb jar

még pár napig letölthető

megnézegettem a képeket, a 8005-ös eredetileg egy 20N 90 lovason volt, de egy 20 E mocira dobták rá, hogy az LPG-t könnyebben meg tudják oldani, ezt a benzin vezeték visszafolyó ágának házi kialakítása árulja el, árulkodik még, h, egy alapjárati leállító mágnesszelepet csavartak az alapjáratállító csavar helyére, az úszó lehet hogy már lukas

a másik varajet, ami még rajta van a mocin, szintén LPG-s autón volt ezis kaka, ráadásul a szétkókányolt autómata szívató nem egy jó pont a hajdani szakinak.

pl alaplap, esetleg a középrész még jó lehet, a felsőrészt biztos perselyeztetni kell majd

a szegény kis zenith szintén LPG-s volt ezt a reduktor fűtővízcsővének csonkja jelzi, amit a fűtőradiátor tápcsövén látni, tehát a tisztításon túl Ő is restaurációigényes.

a légszűrőház tisztítás festés után még szép lehet, hiányzik róla a téli nyári átállító mechanizmus, valszeg az LPG-ssé alakítás során tünt el,

(h a légbőséget megszüntessék valószínűleg ledugaszolták a nyílást, hogy az alsó kisebb ármérőjű előmelegítettlevegő nyíláson kapja a levegőt)

Elküldve

Az én fantáziám inkább az autómata váltó mozgatta meg. Amúgy nekem van itthon néhány karbim Rekordhoz, ha érdekel szivesen átpasszolom.

  • 1 year later...
Elküldve

volna egy szakmai kérdésem:a párom autóján a szívó csövön vannak kiöblösödések.az egyik 1 liter körüli a másik 1.5 literes.

ezek teljesen zsákutcák.nem igazán értem a funkciójukat,hacsak a szívóhang mérsékléséért.

  • 2 months later...
Elküldve

sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül hogy a 2.8-as hathengeres Admiralhoz honnan tudnék karbi felújító készletet szerezni?

Dupla zenith 35/40 INAT-tal van szerelve,szétszedtem,kitakarítottam,csak kéne hozzá tömítés,azt vadászok most (

Előre is köszi a segítséget mindenkinek!

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.