Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karburátor-Injektor


Recommended Posts

Sziasztok!

Beütöttem a fórum keresőbe, hogy karburátor, 3 találatot hozott.:)

szóval ide tenném a kérdésem:

Tud valaki valami olyan dologról ami a motor leállításakor vagy az előtt, egy elektromos szeleppel megakadályozza, hogy a kipufogó magábaszívja és ott berobbatntsa az el nem égetett benyát?

Állítólag (amikor a karbi még általános volt) volt valami ilyesmi útólag beszerelhető cucc.

Namost az enyém is karbis, és ilyen kipufogó berobbantást még nem csinált szerencsére, egy más dologgal kapcsolatban merült fel.

köszi

Zoli

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 56
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Ok,

nagyon köszönöm, nincs senkim akitől ilyesmit kérdezhetnék és tudna is rá válaszolni.

Megnézem a 123 klubot, hátha van valami leírás erről.

Az érdekel, hogy működik, mit folyt? a karbi után van? a kipuf rendszerben?

Valamelyik benzinszelepet folytja?

Na akkor keresem.

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Ok,

nagyon köszönöm, nincs senkim akitől ilyesmit kérdezhetnék és tudna is rá válaszolni.

Megnézem a 123 klubot, hátha van valami leírás erről.

Az érdekel, hogy működik, mit folyt? a karbi után van? a kipuf rendszerben?

Valamelyik benzinszelepet folytja?

Na akkor keresem.

Zoli

Ha nagyon megkeresem, talán tudnék egy olyan keresztmetszeti rajzot szerezni a fent említett karburátorrol, amelyikben látszik az emlegetett szelep is is. Amúgy a karburátor tövi részénél van, a szivórész elött valahol (na persze a belső csatornákat nem láthatom kivülröl). Emlékeztess még néha mail-ben légysz. hogy nézzek utána, mert egy könyvben láttam, de a könyvet már nem tudom kinek adtam és meg kell kérdezzem az ismerőseimet.

Link to comment
Megosztás:

Oké, köszi

Találtam rajzot hozzá:http://www.ruddies.business.t-online.de/gr...afik/ti179c.gif

az oldal tzartalamzza ezt a képet is http://www.ruddies.business.t-online.de/ti179.htm

Na ez 4 nagyobb .gif képet tartalamaz a 179c a harmadik.

a 3 -al jelölt szelep zárja az alapjáratot.

Nekem varajet karbim van abban nincs ilyen hirtelen lekapcsoló szerkenytyű és ha jól sejtem utólag nem is beépíthető, de benzinnel még nem is volt ilyen utópuffantós szomszédébresztős élményem, gázüzemben volt, mert az elosztómegszakítóban a kalapács és az üllő közé került ilyen kis szösz vagy mi, ozt a szikra eltünt 3000-es fordnál a huzat meg beszipkázta a gázt a kipuffba ott meg ugye perszehogy berobbant a köd.

A 179b.gif azt írja: a funkciója az hogy 4000-ről leszabályozza az alapjáratot kupplungoláskor 1400-1600-ra.

3 hete kelek-fekszek a karbimmal, hogy megértsem a rengeteg beállítási lehetőséget, van vagy 10en valamennyi.

Ja :az http://www.ruddies.business.t-online.de/index2.htm

oldal tartalmaz még rengeteg Pierburg rajzot, Corsa/Kadett/Ascona/Rekord/Omega -ás társainknak biztos jól jön, kár hogy a Varajet-hez nem találok ilyet.

:)

Ez az oldal pedig arról hogy melik autónkban melik Pierburg karbi van (képekkel):

http://www.ruddies.business.t-online.de/VergAnwend.htm

Zoli

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Az a kis gondom, hogy volt ismerűsöm mint mek mester nem igazán ért ezek szerint az autóhoz, mert azóta nem mögy, mint a szamár meg áll a zöld lámpánál mikor menni kéne: azaz van egy 1.2 motorral, és ráadásúl autómat, és még Varajet 2 is , no tehát nem megy hanem hörög, majd kis idő múlva elkezdi szedni a lábát, de padlógáznál induláskor, one füty, inkább hörögve megál, és mebnetben sem gyorsúl:

Nagyon sürgős rajz és adatok a beálításra, no meg hogyan is, plusz ha minden kötél szakad kis jó műhelyke!!!!!!

UI: kadett könyv másolat van e valakinek????

Fontos

Köszi mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Szia,

a te karburátorodhoz találsz rajzot és leírást a magyar nyelvű Kadett E így csináld könyvben, talán beállítási paramétereket is. (Vagy 3 éve lapozgattam a Kecskeméti könyvtárban.)

Beszerezhető a Maróti-nál vagy talán a Népszinház utcában is.

(nem Népmező, rosszul írtam, hnem Nagymező u. 43.)

De nem hiszem, hogy sikerülne beállítanod leírás alapján, én 11 különböző beállítási helyet találtam az enyémen, nem említve azokat, amiket nem vettem észre.

Mások is érdeklődtek a Varajet guru-ról:

Pálóczi Attila

Gyömrői út 212.

harminc 202.78.09

(címét, telszámát megkérdeztem: kitehetem ide)

A múlthéten voltam nála, belőtte, vannak részeredmények, de még finomítani kell.

Ami a legnagyobb változás azóta, hogy hozzányúlt: úgy tűnik nem bírom a jobb lábammal 10 fölé tornázni a fogyit, de ez az adat még nincs 100 %-osan hitelesítve csak 250 km-et mentem a beállítás óta.

Van erős is meg jó fogyi is. :(

Vegyesen városban országúton mindenhol. ( ez a vegyes fogyim úgy 12 körül volt, vagy felett)

Mielőtt elmentek hozzá csekkoljátok le a gyújtásotokat (gyertyák, kábelek, ha úgyis cserélni kell cseréljétek). (Én nem cseréltem előtte gyertyákat pedig időszerű lett volna :( )

Gyújtással fog kezdeni nem karbival.

Javítószettről: (kb 6 e ft) szvsz nem érdemes venni otthonra, úgy tudom helyben javítja, ha rossz valamije. Ráadásul nem is biztos, hogy a tű ami benne van jó lesz a tietekbe (súly, méret, alak valszeg csak kb olyan mint amit cserélni kellene és esztergagép nélkül nem is lehet otthon méretre igazítani.

Egyébként elég sok papírtömítést tartalmaz, azokat lehet használni, de csak a tömítések nem érnek annyi pénzt.

Van benne még két golyó és a gyorsítópumpa gumiharangja, ezek persze jól jöhetnek.

A javítócsomagban ilyenek tömítések és egyebek szoktak lenni.

A szakirodalom és az ezzel foglalkozó fórumok átolvasása után az a véleményem, hogy egy karbi beállítása nem gyerekjáték, elég sok gyakorlati tudás kell egy karbi hibamegállapításához, hangolásához még akkor is, ha a mocin a gyárilag hozzá tervezett karbi van.

Reggel telefonon érdeklődtem az Injektor.hu-nál: már nem foglalkoznak karburátorokkal: nagyságrendekkel több munka van egy karbival, mint egy befecsis cuccal, és azt a munkaóra többletet nem fizetik meg a karbis autósok...

(Szakirodalmat kerestem náluk, ne kelljen drága eurórért venni)

Ha esetleg valaki ismer valakit akinek megvan a Gyári szervízkönyv (a nagy vastag kapcsos piros) 20 oldalas Varajet kiegészítése kérem tudassa velem, biznicelnék vele, érdekel.

(német vagy angol nyelven is, mindkettő jó lenne)

Vegyétek a fentieket úgy, hogy nem vagyok szakember csak autós.

Z

Link to comment
Megosztás:

Szia,

a te karburátorodhoz találsz rajzot és leírást a magyar nyelvű Kadett E .........................................

:( Üdvi!!!

Kaptam egy címet és ez van rajta, kicsit bátortalan a távoli dolgokkal, de talán megérné?

:( mert, hogy itt a legolcsóbban is minimum 35e a javítás, és le fel meg ez az. :?

No volt azért a fenti kőhidi is fel telefonálva, no oda el kéne menni, s majd ki derül mit analizál, esetleg több vagy kevesebb.

Azért volt már egy egészen olcsó is, csak hogy ahoz elkéne vinni csak a karbit, s ő kiesztergál egy új valami alkatrészeket csupán párezerért, :roll: plusz perselyt is csinál hozzá, no itt is bátorság próba, mert hogy azt mondják ??fars levegő?? s ??a tengely kotyog?? de azért megy most is, s mint akinek dokit emlegetnek, egyre jobban: no most mi van : :arrow:

javítani vagy sem, ez itt a kérdés? :?:

Köszi a megoldást: Gábor

:idea:

Könyv, tán ahol van igaz usd az ára....

1979 Rochester Varajet II Carburetor Service Manual

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAP...sspagename=WDVW

és még más is...

http://search.ebay.com/varajet_W0QQsojsZ1QQfromZR40

Link to comment
Megosztás:

No volt azért a fenti kőhidi is fel telefonálva, no oda el kéne menni, s majd ki derül mit analizál, esetleg több vagy kevesebb.

kevesebb :(

már egy egészen olcsó is, csak hogy ahoz elkéne vinni csak a karbit,

úgy tudom motor nélkül karbit nem lehet javítani, a kiszerelt karbi javításához aztán már tényleg nagyon nagy tudás kell. Persze perselyezni valszeg lehet motor nélkül is..

Ki ez a fickó?

1979 Rochester Varajet II Carburetor Service Manualhttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAP...sspagename=WDVW

ez engem nagyon érdekel csakhogy 8eft mire itt van ....

ez nembiztos, hogy jó, kevés az adat róla, az látszik, hogy kis úszóházas, eladót megkéne kérni, h küldje el a számát ami bele van ütve vhol a benzin bemeneti cső fölött.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

a tegnapi mérésen, valszeg azért lett olyan alacsony a benzines CO-m, mert a folytószelep vákumos határolójának a membránja lyukasra kopott. :lol:

Így tud falsot szívni a karbi...

A kopott membrán, a képen látható ahogy a gumibevonató szövet porózusra kopott, valahogy úgy néznek ki azok a kis mattos felületek, mint egy farmernadrágon a gyűrődéseknél a szövet.

Szóval keresek egy ilyen membránt, nem tudom kapható-e ez valahol, valamilyen formában? Csak a membránt, vagy az egészet meg kell-e venni?

A szerkezet kialakításból nekem úgy tűnik, hogy egy másik új vákumszelepet (amit nem erre szántak) egyáltalán nem vagy csak nagy szerencsével lehetne bontás nélkül átépíteni erre.

kép méretekkel

így néz ki a cucc bontva (ha valaki még nem bontott ilyet)

Az enyémen ez a vákumizé itt található.

A szervízkönyveim, mind azt írják, hogy ez nem javítható, bármi elromlik rajta/benne cserés.

Javítani kell mégis, mert kell egy jól működő....

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

helo,

tudja valaki a fentebb említett Pálóczi Attila mostani telefonszámát?

a régieken enm kapcsolható.

Esetleg tud valaki arrafelé menni elkérni a telszámát? Nekem nagyon kiesik.

Gyömrői 192. a vasúti alagúttal majdnem szemben. A Csévéző u. és a Gyömrői sarkán.

Link to comment
Megosztás:

helo,

tudja valaki a fentebb említett Pálóczi Attila mostani telefonszámát?

a régieken enm kapcsolható.

Esetleg tud valaki arrafelé menni elkérni a telszámát? Nekem nagyon kiesik.

Gyömrői 192. a vasúti alagúttal majdnem szemben. A Csévéző u. és a Gyömrői sarkán.

hétfőig ráér ? akkor meg tudom nézni mert kb 10 percre van tőlem :roll:

Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik megoldódik.

A talin rádöbbentem, hogy az autóm nem úgy gyorsul mint a többi karbis.

Hirtelen gázadásra (amióta nálam van) eddig mindig megtorpant, aztán gyorsult csak, de akkor mint a veszett. Ha "ügyesen" "játszottam a gázpedállal akkor akár le is tudtam fullasztani. A gyorsulási probléma jellemzően alacsony fordulaton volt érezhető, mikor tulképp csak az alapjárati rendszeren keresztül kapja a benzint, levegőt viszont a pillangőszelep hirtelen teljes nyitásával kegyetlen nagy mennyiségben. Magasabb fordulaton már rendesen kapja a benyát az első torokba is, így a gyorsulási különbség ott már nem jön ki annyira. Nem versenycélra használom ezért nem is nagyon hiányzott hogy alapjáratról ugorjon, ügyes játékkal azért elérhető volt, hogy alulról is életre kapjon, kicsit - tényleg kicsit - emelve a fordulatszámon a levegőáram meghozza a benyát is a főfúvókára, visszaejtettem: volt benzin a szívósorban, levegőt meg adtam neki és gyííííí.

Ez itt a gyorsítópumpa rajza:

gyorsitopumpa.jpg

Szétszerelve a karbit azt találtam, hogy a második, a nyomószelep fémgolyója rendesen oda van gyógyulva a székébe:

nyomoszelep_golyo.jpgHát fekete is meg rozsdaréteg is van rajta, azaz nem gömb alakú.

Egyébként nagyon nehézkes kivenni ezt a golyót, mert a műa. nagyon szorul, óvatosan kell megfogni hegyes fogóval nehogy túlszorítva eltörjön ez a sárga müa., és hogy ne repüljön el se a rézrugó se a fémgolyó.

nyomoszelep_golyo_leszoritorugo.jpg

Van olyan kivitel is ahol nem golyó a szelep, hanem müa. kúp:

nem_golyo_a_nyomoszelep.jpg

ezt csak úgy megjegyzem.

Kicserélve a golyót, már tekintélyes nyomással lökte a benyát a pumpa:

gyorsitopumpa_nyomasa.jpg

Valami megdöbbentő (nekem) milyen nyomással dolgozik.

Összeszereltem a karbit, de sajnos ezután sem érkezett meg a benya az első torokba. Ezután 3 napig agonizáltam, mivel egy másik karbiban találtam kilépőnyílást rézcsőből, az enyémben nem.

rezcsokilepolyuk.jpg

Keresni kezdtem persze, egy esetleges fúrt lyukat - rézcső azaz fúvóka nélkülit -, de semmi.

Emlékeztem, hogy mikor a karbit beállítattam a tavasszal, a srác mondta, hogy a gyorsítópumpa le volt olmózva és Ő kiszedte az olmot: most majd menni is fog a gép.

Utána ment is, de most visszagondolva, lehet hogy csak képzeltem a javulást. Tegnap beszéltem egy-két emberrel, hogy ismernek-e olyan karbit amelyiken ez a kilépőlyuk nem létezik (azaz nincs kifúrva), nem találkoztak még ilyennel Varajetnél, de olyannal sem, hogy esetleg bármit elfelejtettek volna a gyárban összeszereléskor: Elképzelhetetlen, hogy "véletlenül" kimaradt volna. Azért az lehetséges, hogy pont egy Economy karbicsek van az autómon, nem megy: cserébe kevesebbet fogyaszt városban. De nem találkozott még ilyennel. OFF nem Opel On Pierburg-nál már látott olyat hogy "kimaradt" egy furat valahol. Varajet-nél még soha.

Tehát ennek a furatnak 0,45 mm-nek kellene lennie, de ha mégse nincs fúrjak egyet.

Délelőtt sikerült vennem 0,4 mm fúrót és elkezdtem keresni a lukat hátha mégis van.

És ott volt!! elképesztő milyen pici!!

kilepolyuk.jpg

Ezzel a 0,4-es fúróval könnyedén kitömíthettem a likat:

kilepolyuk_kitomitese.jpg

Nemcsoda hogy nem találtam meg többszöri próbálkozásra sem, iszonyat pici, megmégha el is van tömődve azzal a finom fehérszürke porral!!

Na ez tényleg lehet az LPG hátránya: nagyon kell vigyázni a benzines üzemanyag rendszerre, ha csak keveset használja az ember könnyen eltömődhetnek furatok, kiszáradhat membrán, tömítés.

Köszönöm a segítséget a Beche Diagnosztikának Újpestről a Kis János utcából!!!

Link to comment
Megosztás:

:(

mégnemtom, nincs összerakva, most örülök a luk van, meghogy be tud pisilni az I. torokba. :lol:

(szerda óta ezzel a képpel álmodom: pici zöld sugár az I torokban)

de holnap összerakom, ozt megszámolom mennyit nyikkant négyig.

Hajrá Zoli! Sok sikert :wink:

Beszámolót kérek az eredményről a :gyorsulás-streetracing topicba :wink: :wink:

Link to comment
Megosztás:

A "gyorsítólyuk" megszünt. :(

Torpanás nélkül veszi a fordulatszámot.

spricc1.jpgspricc2.jpg

A pumpa átmérője mérésem szerint 1,3 cm, összenyomható magassága 8mm tehát kb 1cm3-t lehet vele az I torokba lökni hirtelen.

Sajna csináltam valami gikszert közben: 3e fölöttről, ha visszaejtem vagy akárcsakha szépen lassan visszaengedem a gázpedált a 3000 alatti tartomány összeomlik. Dadog és szépen lekúszik a fordulatszám, 600 alatt lefullad. Tahát nemcsak az alapjárat omlik össze, az a fölötti fordulatszámok is. vagy esetleg az alapjárati rendszerrel összefüggően a részterhelésrendszer. A második torok meg nem is nyit még akkor, tehát az nem játszik. Stabilan tartva a gázpedált 3e fölött is stabil a fordulatszám, csak ha csökkentem akkor jön a baj. Utcára benzinnel nem is lehet kimenni. LPG-vel minden rendben van.

Mindegy, nem szedtem szét újra, szombatig kitalálom mi lehet az ok.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Na ha már itt vagyunk akkor én is:

Van ugyebár egy C16NZ Vectránk. Úgy néz ki bexart a hall jeladó. Melegszik, utána fél órára leáll. Gondoltam átalakítom az egészet karburátorosra. Mindenem magvan hozzá, mert a donor vectra egy 16-os karbis 16SV. A hengerfej ugyanaz, tehát a szívócsonk is passzol. Arra már a karbit is rárakhatom, hiszen gyári helye. Innentől kezdve fölöslegessé válik a hall jeladó (persze a komplett elosztót is átrakom). A trafó ugyanaz. Ha nincs szerencsém, akkor a gyújtás modul bizbazt is át kell tennem meg némi vezetéket. Ami még kellene, az a mechanikus AC, amihez a meghajtás miatt kell egy másmilyen veztengely ház (olyanom is van), de ennek a csréjéhez meg kell bontani a hengerfejet. Mi lenne, ha maradna elektromos az üzemanyagszivattyú??? szerintem semmi.

Hátrányai: lévén hogy modern a karbi, és évekig használtam, szerintem semmi.

Előny:

- szerintem kevesebbet evett a karbis (bár ez lehet a jobb motor miatt)

- nem kell katalizátor (ami amúgy sem az igazi)

- nem kell lambda szonda

- nem kell hall jeladó

- nem kell computer

- nem kell út jeladó (a kaki km órában van, berakhatom a másikét)

- plusz 7-8 lóerő!!!

- kevés hibalehetőség

Szerintetek????

Link to comment
Megosztás:

A bontott Rekordom sprickolósból lett karbis az LPG miatt (könnyebb volt beszerelni). Volt/van benn egy visszafolyó benzinvezeték, ami a föl nem használt benzinmennyiséget szállítja vissza a benzintartályba, valójában az elektromos benzinpumpa maradt a helyén, a benzint pedig körbe-körbe forgatta a visszavivő csövön, úgy van kialaítva házilag (rézsőből hegesztve) az összekötőcsonk, hogy a csonkon keresztül nem kap akadályt a benzin visszafelé, így mérsékeltebb benzinnyomás érkezhet a karbiba, esetleg kellhet egy benzinnyomás szabályozó/mérséklő.

A Rekord könyv szerint az elektromos pumpa 2,8-3,2 bar, a mechanikus membrán pumpa 0,18-0,26 bar szállítónyomást teljesít.

Ezenkívűl a befecsis mocinak nagyobb a sűrítése (hengerfej, dugattyúfej más) 2,0S 9,0:1, míg a 2,0E 9,4:1.

ja: és a vezérműtengely is más: 2-2°-kal eltér.

Ha elektromos a szívatója (autómataszívató) akkor kell neki egy 15-ös a gyújtáskapcsolóból, ha meg nem akkor egy bowden talán.

ez jut eszembe.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget. Tán még a gázt is belerakatom. Tehát nem tanácsos az elektromos pumpát rajta hagyni??? Amúgy asszem nekem a karbis vectra is benyavisszaforgatós volt gyárilag, tehát elvileg a karbi tudja.

Lehet, hogy szétszedem a hengerfejet is???? Egy hall jeladónál a hengerfej tömítés is olcsóbb. Bár igazából az egyszerűsíatés és a kevesebb hibalehetőség motívál. De lehet, hogy ha így szétszedem, akkor már meg is gyűrűzöm, mert van itthon alapméretű garnitúra.

jajjj... végülis van egy hét szabim. Most vagy soha!!! :wink:

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Calivásárlós projekt helyett inkább most az E Kadettommal foglalkozom. Végigolvastam itt Berlina hozzászólásait, és most már biztosan tudom, hogy nem nyúlok a karbihoz. A gúgl is ezt a Kiss János utcai újpesti karbist dobta ki elsőnek, fel is hívtam, és 11500-at mondott árnak. Ez a minima ár, olyan nincs, hogy "csak beállítja", hanem egyből szétszedi. Aszonta, ha szerdán viszem a kocsit, pénteken kaphatom vissza.

A gyömrői út nekem szörnyű messze van.

Amúgy a problem: szinte biztos vagyok benne, hogy sok benyát kap a gép. Hidegen nagyon nehezen indul, és minél jobban nyomom a gázt, annál jobban fullad be, de ha nem nyomom, akkor leáll. Szóval picit kell nyomni, de akármit is csinálok, lefullad. Baromira füstöl, és büdös az autó, és mindig benzinszag van. Biztos hogy maga a motor is rotty, de szerintem a karbi is rossz. Ha meg a karbi be van lőve, akkor talán jobb lesz. A benzincsövek jónak tűnnek.

Lehet megpróbálom levajazni a srácokkal, hogy csüt reggel vihessem, és péntek du megkapjam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.