Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék


Recommended Posts

egyébként nemtom h fékfolyadék-e, nemistudom hogy tudnám megállapítani

ami biztos: a devander belseje nem rozsdás, a rugó se, tehát viszonylag kevés víz lehetett benne vagy az olaj megkötötte

ez az olajszerü folyadék származhat a 35év alatt a szivósorból visszaszívott gázok lekondenzált olajpárlatából???

kb 5ccm lehetett

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...
  • Hozzászólások 643
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

  • 4 months later...

Ma jöttem haza egy eleg dombos/lejtös helyröl. Kb 15km folyamatos lejtö nagyon sok nagy kanyarral. Eleg sok intenziv fekezesre van szükseg. Na mar most a vege fele kanyar elött akartam fekezni es a fekpedal beesett elkezdtem pumpalni, de nem kemenyedett felt es egyaltalan nem fogott. A kanyart azert sikeresen bevettem rallys modon. :D Amint leertem egy egyenesebb szakaszra meg akartam allni, de a fekpedalt hiaba nyomkodtam/pumpaltam az auto csak gurult, meg lassitasra is keves volta fekhatas. Ekkor mar tenyleg nem fogott semmit. Kezifekkel akartam lassitani, de az sem az igazi mondjuk erröl tudok egy bowden cserere var. Altalaban azert megszokta fogni az autot, de meg most ez sem segitett, mint ha nem is huztam volna be.

Csereltem az elsökbe fekbetetet, a hatsokba nem kellet eleg jo allapotban voltak. Na mar most, mert ment el a fekem? Fekolaj rendben van. Elvileg a fekbetet is. Melegedni biztos hogy melegszik, de olyan szinten hogy normalisan lassitani se lehessen? Tudtommal ezert hüteses a tarcsa. Tegnap eszre vettem hogy az ABS lampa egett, megalltam,mikor ujra inditottam akkor kialudt.

Szerintetek mi a fene lehet vele? Hol kezdjem el keresni a hibat?

Link to comment
Megosztás:

Ma jöttem haza egy eleg dombos/lejtös helyröl. Kb 15km folyamatos lejtö nagyon sok nagy kanyarral. Eleg sok intenziv fekezesre van szükseg. Na mar most a vege fele kanyar elött akartam fekezni es a fekpedal beesett elkezdtem pumpalni, de nem kemenyedett felt es egyaltalan nem fogott. A kanyart azert sikeresen bevettem rallys modon. :D Amint leertem egy egyenesebb szakaszra meg akartam allni, de a fekpedalt hiaba nyomkodtam/pumpaltam az auto csak gurult, meg lassitasra is keves volta fekhatas. Ekkor mar tenyleg nem fogott semmit. Kezifekkel akartam lassitani, de az sem az igazi mondjuk erröl tudok egy bowden cserere var. Altalaban azert megszokta fogni az autot, de meg most ez sem segitett, mint ha nem is huztam volna be.

Csereltem az elsökbe fekbetetet, a hatsokba nem kellet eleg jo allapotban voltak. Na mar most, mert ment el a fekem? Fekolaj rendben van. Elvileg a fekbetet is. Melegedni biztos hogy melegszik, de olyan szinten hogy normalisan lassitani se lehessen? Tudtommal ezert hüteses a tarcsa. Tegnap eszre vettem hogy az ABS lampa egett, megalltam,mikor ujra inditottam akkor kialudt.

Szerintetek mi a fene lehet vele? Hol kezdjem el keresni a hibat?

Fékfolyadék forráspontját ránézésre meg tudod állapítani pl. ? :D

Link to comment
Megosztás:

Fékfolyadék forráspontját ránézésre meg tudod állapítani pl. ? :D

Nem, de ennyitöl mondjuk 0 feknek kell lennie? En ugy tudom hogy azert, ha romlik is a fekhatas meg megkellene tudni allni 50-60rol. Nem igazan ertek hozza. De pl. sok autoval jöttem mar le, de ilyen gondom meg sosem volt. Par perc pihenö utan tovabb tudtam vele menni, de nem volt az igazi.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, nem regota van nalam az auto. Lehet hogy ez a gond?
Nem, de ennyitöl mondjuk 0 feknek kell lennie? En ugy tudom hogy azert, ha romlik is a fekhatas meg megkellene tudni allni 50-60rol. Nem igazan ertek hozza. De pl. sok autoval jöttem mar le, de ilyen gondom meg sosem volt. Par perc pihenö utan tovabb tudtam vele menni, de nem volt az igazi.

én a helyedben nem várnék a lecserélésével.

Link to comment
Megosztás:

Persze lecserelem, most nezem hogyan lehet egyszerüen es holnap megcsinalom.

A fékfolyadék felveszi a levegő páratartalmát, a víz pedig forrása közben gáz képződik, a gázok pedig összenyomhatóak, ellentétben a folyadékokkal. Ezért is kell a fékfolyadékot 2 évente cserélni.

Link to comment
Megosztás:

A fékfolyadék felveszi a levegő páratartalmát, a víz pedig forrása közben gáz képződik, a gázok pedig összenyomhatóak, ellentétben a folyadékokkal. Ezért is kell a fékfolyadékot 2 évente cserélni.

Kicserelem, 3-as fekolajat vettem, remelem jo lesz.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Az 1.6 vectra elsö tarcsaja ugyanolyan, mint a 2.0-e? Vagy meretben elteröek?

A 2.0 első tárcsája 256mm-es és belső hűtésű, az 1.6-é semmiképp sem hűtött, az átmérő talán már ugyanaz. Viszont fel lehet rakni a hűtöt tárcsát is a Vectrára, csak kell hozzá másik nyereg.

Link to comment
Megosztás:

volna egy problémám:rendszeresen eldeformálodik az első féktárcsám.ez már évek óta visszatérő problémám,sajnos.

ha felrakom az újakat 1-2 hónap mulva megint szar.független az évszaktól,mindegy hogy belsőhűtésű vagy sem.mindet kipróbáltam már.

nem szoktam a forró tárcsát pocsolyában hűteni.próbáltam új és felszabályozottal is.

sokakat kérdeztem és mindenki szerint bennem és nem a technikában a baj,de pontosat nem mondtak.

gondoltam megkérdem itt is,hátha valaki járt igy itt is esetleg.

Link to comment
Megosztás:

A 2.0 első tárcsája 256mm-es és belső hűtésű, az 1.6-é semmiképp sem hűtött, az átmérő talán már ugyanaz. Viszont fel lehet rakni a hűtöt tárcsát is a Vectrára, csak kell hozzá másik nyereg.

szerintem ugyanaz a 256-os hűtött (ebből tudtommal nincs is hűtetlen).

volna egy problémám:rendszeresen eldeformálodik az első féktárcsám.

Normális minőségű tárcsát kell felrakni, normális betéttel :rolleyes: Pl Brembo-Ferodo páros. Ezek nem is aranyárban vannak ;)

Ja és meleg féktárcsa esetén nem nyomni piros lámpánál a féket eszetlenül, mert az is deformálja!

Link to comment
Megosztás:

  • 7 months later...
No a DS Performance az nem DS2000, de nem is DS2500. Az egy külön termék. Lényege, hogy a

fékerőhatás ellenében növelték az élettartamot. A súrlódási együtthatója max 0,46. A DS sorozatból

a többi betétnek 0,5 feletti (a gyári betét 0,2 körüli :D , a Premier pedig 0,3 ).

Árban kb. 25-30%-kal olcsóbb a DS2500-nál.

Szal ezért nem csikorog hidegen. Melegíteni nem szükséges, bár tény hogy melegen kicsit nagyobb

a súrlódási együtthatója. :lol:

A Performance betétek diagramja:

http://www.ferodo.co.uk/ferodo%5Fhome/pics/graph1.gif

Hú, látom, valaki nagyon vágja itt ezt a fékbetét témát:)

Amint a tuning fórumban leírtam, szeretnék valami tutibb féket az autómba,mint a gyári,csak egyelőre még infógyűjtés stádiumban vagyok (és gondolkodom a tárcsacserén is, 280mm 2004-es 1.6-os H Astra elsőtárcsa)...

Nekem premiert ajánlották vagy valami thermospliteset valamivel drágábbért... fontos lenne a minél bikább fékhatás,de azért ne is fogyjon el 1000km-en... ferodo sport betétre azt mondták,hogy nincs (nekik vagy egyáltalán??) ehhez a kocsihoz...

Tudnál esetleg valami konkrét típust ajánlani,ami jó lehet hozzá? Vagy hol tudnék utánaérdeklődni?

Bocsánat,ha túl személyes és/vagy túl nagy kérdés/kérés...:lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.