Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
ABS/ASR-ről nemtok sajna semmi bővebbet (((bár szerintem nem lehet gond, de ez abszolult csak elgondolás))).

Ezeknek a beépítése már maga elé vetíti a kerékfelfüggesztések cseréjét is.Úgy komplett, egy Corsa C GSi futómű meg nem egy olcsóság.

  • Hozzászólások 643
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
Ezeknek a beépítése már maga elé vetíti a kerékfelfüggesztések cseréjét is.Úgy komplett, egy Corsa C GSi futómű meg nem egy olcsóság.

Szerintem az már benne figyel gyárilag. :rolleyes:

Elküldve

Jah, nem is néztem hogy neked Corsád van. :rolleyes:

ABS jeladókat nem zavarja, bármelyik féket is teszed rá. ;)

Az meg hogy utána milyen hatásos lesz a program szerinti ABS hatás,

már próba kérdése. :blink:

Elküldve

Varjunk csak.

Kicsit elore rohantatok.

Szoval VAN egy C GSI. Abban gyarilag elol valoszinuleg 256/260os hatul ?200?as fekek.

Tehat hidat es futomuvet kapasbol nem hinnem hagy cserelni kell, csak masik nyereg+tarcsa+betet kell.

Alom egy az eppen 15os ala meno brembo fekek es hozza a tarcsa elol es 1-2vel kisebb hatra (vagy ami most elol az hatra vagy mitudomen).

Azert tajekozodok erdeklodok es gondolkodok, mert itt ahol most "elek" par tizezerert (Ftnak megfelelo Font) lehet ilyesmiket beszerezni hasznaltan, csak hat nem Opel Corsa C GSI fekeknek hivjak (mert pl GSI Corsa itt sosem volt) hanem minden fele mas neven de alapbol Vauxhall.. Namost Pl az MG/Rover is van 4x100asban es azokhoz itt adnak brembo cuccokat (Fordhoz is van egy csomo de az 4x108as :rolleyes: ).

Tehat Ne riogassatok komplett hid cserevel, meg ABS/ASR beszerelessel. Ezek most bent vannak a kocsiban, de azt akarom hogy bent is maradjanak, vagyis ink'bb mukodjenek azutan is hogy komolyabb fekek kerultek a kocsim ala.

Szerintem az már benne figyel gyárilag. :blink:

Na azert maaaannn.. ;)

Ez maris jobban hangzik....

A Te Corsád alá viszont szerintem is valami komolyabb cucc kéne.

Bermbo nyereg viszont elég drága buli és ráadásul szeritnem több dugattyús is. Azt nagyon tudom hogy elég-e ahhoz a gyári munkahenger, mindenképpen kérdezz meg elötte egy hozzáértőt.

Epp ezt teszem.. Ti vagytok a hozzaertok akiket kerdezek :D

Elküldve
Varjunk csak.

Kicsit elore rohantatok.

Szoval VAN egy C GSI. Abban gyarilag elol valoszinuleg 256/260os hatul ?200?as fekek.

Tehat hidat es futomuvet kapasbol nem hinnem hagy cserelni kell, csak masik nyereg+tarcsa+betet kell.

Alom egy az eppen 15os ala meno brembo fekek es hozza a tarcsa elol es 1-2vel kisebb hatra (vagy ami most elol az hatra vagy mitudomen).

Azert tajekozodok erdeklodok es gondolkodok, mert itt ahol most "elek" par tizezerert (Ftnak megfelelo Font) lehet ilyesmiket beszerezni hasznaltan, csak hat nem Opel Corsa C GSI fekeknek hivjak (mert pl GSI Corsa itt sosem volt) hanem minden fele mas neven de alapbol Vauxhall.. Namost Pl az MG/Rover is van 4x100asban es azokhoz itt adnak brembo cuccokat (Fordhoz is van egy csomo de az 4x108as :rolleyes: ).

Tehat Ne riogassatok komplett hid cserevel, meg ABS/ASR beszerelessel. Ezek most bent vannak a kocsiban, de azt akarom hogy bent is maradjanak, vagyis ink'bb mukodjenek azutan is hogy komolyabb fekek kerultek a kocsim ala.

Na azert maaaannn.. :blink:

Ez maris jobban hangzik....

Epp ezt teszem.. Ti vagytok a hozzaertok akiket kerdezek ;)

Szerintem használt cucc kéne és házon belül kéne maradni (vauxhall).

284/288 nyereg, hozzá való betét és gyártatott 4x100as tárcsa.

De érdemes körülnézni a nagyobb tárcsagyártók honlapján (brembo, ate), lehet hogy van más ótóhoz ekkora 4x100as tárcsa (pl. rönyó Cliohoz mintha lenne ilyen cucc).

  • 2 weeks later...
Elküldve
Ma kicseréltem az első féktárcsákat és betéteket, mert olyan furin, és erősen rázott a kormány, nagyobb tempóról fékezésnél.Brembo tárcsákat, és Ferodo premium betéteket kapott.

Elmondhatom, hogy most már hosszab ideje használom ezt a kombinációt, és nagyon jól szuperál.A fék még tartósabb használat közben is szabályosan harap, nincs bennem az a "minjánemtudokmegállni" érzés.

Szóval csak ajánlani tudom ezt a kombinációt azoknak, akik ilyesmiben törik a fejüket.

Elküldve

Kérdés a következő!

Tudja valaki pontos féktárcsa és fékdob méreteket a kocsikámra? Úgy érzem, hogy megértek a cserére.

Pláne miótta akkor is befagy a jobb hátsó, amióta be se húzom! :blink: Na meg persze emiatt kicsit zakatolni is kezdett!

Szóval érdekelne a méret, meg hogy hátra mit javasoltok!

Előre valszeg megy a Brembo+Ferodo kombináció, ha kapok!

ui: elől ugye 256-os a tárcsa, hátul meg 200-as a dob? Ja, és milyen mélységű a dob? mert ha jól láttam, akkor ez is két méretben van legalább... :rolleyes:

Elküldve

Ez engem is érdekelne, hogy hátra milyen betét/dob párosítás a nyerő. Előre evidens a 236-os Brembo tárcsa a hozzá való Ferrodo betétekkel (apropó, jól láttam a Csergő árlistájában, hogy az enyémre való Brembo tárcsa 4000Ft/db, a Ferrodo betét meg 5661Ft/db? Többre számítottam... :rolleyes: ), de hátra mit javasoltok? Persze jól nézne ki a hátsó tárcsafék, de ez túl nagy műtét nekem, meg ehhez a motorhoz sztem felesleges is (még ha C14SE lesz belőle akkor is)...

Elküldve
Ez engem is érdekelne, hogy hátra milyen betét/dob párosítás a nyerő. Előre evidens a 236-os Brembo tárcsa a hozzá való Ferrodo betétekkel (apropó, jól láttam a Csergő árlistájában, hogy az enyémre való Brembo tárcsa 4000Ft/db, a Ferrodo betét meg 5661Ft/db? Többre számítottam... :rolleyes: ), de hátra mit javasoltok? Persze jól nézne ki a hátsó tárcsafék, de ez túl nagy műtét nekem, meg ehhez a motorhoz sztem felesleges is (még ha C14SE lesz belőle akkor is)...

Sztem a 236-os hűtött tárcsa ára, a hozzá tartozó betétekkel igencsak veri a 14e.ft-os NETTO kedvezményes árat! :blink:

Amit te néztél, az a nemhűtött verzió ára lesz.

Elküldve

Ahha, és szted érdemesebb a hűtöttet venni, és nem kell valami átalakítás hozzá (gondolom most a sima van rajta)?

Miről lehet megkülönböztetni? A hűtött a lyukacsos? :rolleyes:

Elküldve
Ahha, és szted érdemesebb a hűtöttet venni, és nem kell valami átalakítás hozzá (gondolom most a sima van rajta)?

Miről lehet megkülönböztetni? A hűtött a lyukacsos? :rolleyes:

Más nyereg kell hozzá.

Elküldve
Más nyereg kell hozzá.

Ami neked meg éppen van eladó, ha jól emléxem.

Egyébként a tárcsa vastagabb, és a nem tömör, hanem a közepén vannak a hűtőbordák.Tehát nem lukacsos, de lehet olyat is szerezni.

Elküldve
Ami neked meg éppen van eladó, ha jól emléxem.

Egyébként a tárcsa vastagabb, és a nem tömör, hanem a közepén vannak a hűtőbordák.Tehát nem lukacsos, de lehet olyat is szerezni.

Már nincs. :rolleyes:

De legalább egy GSi-n szolgálja tovább az új gazdáját. :blink:

Elküldve
Valaki tudna akkor nekem is segíteni? Please!

kérdésem fentebb olvasható...

Előre biztos a 256mm-es kombó, de a hátulját célszerű szétborítani, és jól megnézni, mert lehet, hogy a dob, egy szabályozás, és a hozzávaló felferodoloztatott betétekkel tökéletesen fog működni.Ha mindenféleképpen újat akarsz, akkor a forgalmival a kezedben bemész az autósboltba, és ott az alvázszám alapján kikeresik/megrendelik a hozzá való dolgokat.Szvsz ez lényegesen költségesebb megoldás.

Elküldve
Előre biztos a 256mm-es kombó, de a hátulját célszerű szétborítani, és jól megnézni, mert lehet, hogy a dob, egy szabályozás, és a hozzávaló felferodoloztatott betétekkel tökéletesen fog működni.Ha mindenféleképpen újat akarsz, akkor a forgalmival a kezedben bemész az autósboltba, és ott az alvázszám alapján kikeresik/megrendelik a hozzá való dolgokat.Szvsz ez lényegesen költségesebb megoldás.

Relatív a költségesebb dolog...

Ma kérdeztem azt a céget, aminél az új klubkártyával 10% engedményt adnak (nem akarok reklámot)...

15-20e között, de inkább a 15e-hez közel megoldható a vadiúj téma... az meg ralatíve nem sok, ahhoz, hogy akkor vadiúj lesz! Ja, és szomorú, de nálam volt a forgalmi, de nem tudtak mit kezdeni vele...

tavaly előtt, amikor munkahengerért mentem, akkor sem tudtak mit kezdeni vele... 2 méret volt abból... így 2 egyformát vettem, és mindkettőt cseréltem...

Akkor a jelek szerint marad az, hogy kerék lekap, oszt jól megvizsgálom... :rolleyes:

Ja, és akkor hátra ha új menne, milyet rakjak? mármint márkailag

Elküldve
Akkor a jelek szerint marad az, hogy kerék lekap, oszt jól megvizsgálom... :rolleyes:

Ja, és akkor hátra ha új menne, milyet rakjak? mármint márkailag

Én úgy gondolom, hogy vedd fel a kapcsolatot *****l, mert Ő hamarabb fog tudni pontos, és használható infókkal, esetleg árajánlattal szolgálni ezügyben.Szerintem. :blink:

Elküldve
Én úgy gondolom, hogy vedd fel a kapcsolatot *****l, mert Ő hamarabb fog tudni pontos, és használható infókkal, esetleg árajánlattal szolgálni ezügyben.Szerintem. :rolleyes:

THX! megpróbálom!

Elküldve
Sztem a 236-os hűtött tárcsa ára, a hozzá tartozó betétekkel igencsak veri a 14e.ft-os NETTO kedvezményes árat! :)

Amit te néztél, az a nemhűtött verzió ára lesz.

Per darabot írt, nem per párat. ;)

Elküldve
Per darabot írt, nem per párat. ;)

Így van, darabjára írtam az árakat, és ebből még lejön a MOTE-s kedvezmény, ha a kezemben lesz a klubkártya. Meg persze fel kell utaznom érte Bp-re :)

Elküldve

A fentebb említett fékproblémám megoldása folyamatban van.

Ma került berakásra a hátsó fék... A beszerzett alkatrészek minőségéről csak annyit tudok mondani, hogy teljes mértékben stimmelt minden. Még a fékfelújító műhelyekben oly gyakori fékpofa alakításra kalapács segítségével című műveletre se volt szükség, annyira passzolt a dobba a fékpofa. Most már tudom, milyen az, ha van hátsófék a kocsin! Eddig még sose éreztem ennyire! A régi dobokban kb. 0,5 mm-es vállat csináltak a fékpofák... vagyis csereérettek lettek.

  • 1 month later...
Elküldve

Lenne egy apró kérdésem: Sima X14NZ-ben ki szeretném cserélni a gyári szimpla tárcsákat hűtöttekre. Van-e valami hivatalos papír vonzata?

Elküldve
Lenne egy apró kérdésem: Sima X14NZ-ben ki szeretném cserélni a gyári szimpla tárcsákat hűtöttekre. Van-e valami hivatalos papír vonzata?

Tudomásom szerint nincs, csak cserélni kell a féknyerget is a tárcsával együtt :blink:

Elküldve
Lenne egy apró kérdésem: Sima X14NZ-ben ki szeretném cserélni a gyári szimpla tárcsákat hűtöttekre. Van-e valami hivatalos papír vonzata?

Nincs.De azért venni kellene hozzá olyan féknyerget is.Szerintem! :blink:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.