Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék


Recommended Posts

A szerelő annak idején kitisztította az egész fékrendszert, átmosta stb. Gondolom amikor visszatöltötte a folyadékot, akkor minden ilyenkor szokásos dolgot megnézett.

Kösz a tippet, majd megpróbálok utánanézni a dolgoknak.

Nekem volt hogy fékfolyadék csere után légtelenítettünk, aztán párszáz km után egy kicsit puha volt. Újra légtelenítés után jó lett, pedig látszatra szinte nem is jött ki levegő.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 643
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Én azért megpróbálnék egy dobféktisztítást meg esetleg egy fékfolyadék cserét vagy csak simán légtelenítést. Sose lehet tudni.  :wink:

Egy 2 hónapos kocsin én semmit nem próbálnék meg, rá kell venni a szervizet, hogy ők csinálják meg. Ha nem hajlandóak, akkor lehet fenyegetőzni fogyasztóvédelemmel... a fék nem játék, ilyen téren kötve hiszem, hogy egy szakértő a szervíznek adna igazat egy 2 hónapos kocsi esetén.

Ha új korában jó volt, akkor nem hiszem, hogy légtelenítési baj lehet... pláne 7e km alatt nem szabadna levegősödnie, meg egyáltalán nem szabadna, hogy bármi baja legyen...

Link to comment
Megosztás:

Egy 2 hónapos kocsin én semmit nem próbálnék meg, rá kell venni a szervizet, hogy ők csinálják meg.  Ha nem hajlandóak, akkor lehet fenyegetőzni fogyasztóvédelemmel... a fék nem játék, ilyen téren kötve hiszem, hogy egy szakértő a szervíznek adna igazat egy 2 hónapos kocsi esetén.

Ha új korában jó volt, akkor nem hiszem, hogy légtelenítési baj lehet... pláne 7e km alatt nem szabadna levegősödnie, meg egyáltalán nem szabadna, hogy bármi baja legyen...

A szervízben azt mondják hogy ilyen és kész. Friss tapasztalat a másikon :P

Fenyegetőzés lehet hogy segít, de az is lehet hogy valakinek egyszerűbb ha maga nézi meg, vagy egy független szerelő. Igaz 2 emberes munka, de fél óra alatt bőven megvan. És akkor tudod és látod hogy mi lett vele csinálva, nemúgy mint mikor beviszed a szervízbe. :?

Link to comment
Megosztás:

A szervízben azt mondják hogy ilyen és kész. Friss tapasztalat a másikon :P  

Fenyegetőzés lehet hogy segít, de az is lehet hogy valakinek egyszerűbb ha maga nézi meg, vagy egy független szerelő. Igaz 2 emberes munka, de fél óra alatt bőven megvan. És akkor tudod és látod hogy mi lett vele csinálva, nemúgy mint mikor beviszed a szervízbe.   :?

Hát lehet igazad van, sajna ilyen országban élünk :D

Link to comment
Megosztás:

Egy 2 hónapos kocsin én semmit nem próbálnék meg, rá kell venni a szervizet, hogy ők csinálják meg. Ha nem hajlandóak, akkor lehet fenyegetőzni fogyasztóvédelemmel... a fék nem játék, ilyen téren kötve hiszem, hogy egy szakértő a szervíznek adna igazat egy 2 hónapos kocsi esetén.

Ha új korában jó volt, akkor nem hiszem, hogy légtelenítési baj lehet... pláne 7e km alatt nem szabadna levegősödnie, meg egyáltalán nem szabadna, hogy bármi baja legyen...

Most jöttem vissza a szervizből. Megcsináltattam a 7500 km-s ajánlott olajcserét és újból mondtam a gondomat a fékkel. Úgy fondoltam, hogy otthagyom az autót, nézzék át. A szerelő némi próbálgatás és hümmögés után kibökte, hogy szerinte jó ez úgy, ahogy van.

Hááát, nemt'om... :P Végül is az autó megáll, ABS működik, de főleg a pedálút vége felé olyan a pedál mozgása, mintha (bocs) takonyban lépkednék. És mintha nehezebben lenne "adagolható" a fék, mint korábban.

Link to comment
Megosztás:

És erről a szakvéleményéről adott valami papírt??? Mert ezek után ha mégis kaki, azért csak a nyakába varrnám. :?

Áááá, kis hazánkban nem szokás semmit sem írásba adni,pont az általad említett okokból. :P

Valószínűleg nemsokára benézek majd a másik helyi Opel szervízbe. Ha onnan is elhajtanak, akkor vsz. bennem lesz a hiba.... :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem azért jó lenne, ha kisajtolnál belőlük vmi munkalapot, amin véleményezik azt, hogy a kedves vevő miért is hozta be a vasát. Gondolom van munkalap, amit a munkafelvevő kitölt. Na ezt kell követelni. Még az is lehet, hogy rájönnek mi a baja, ha már ilyen félősek, amiért a vevő a nyakukba varrhatja a dolgot utólag.

Link to comment
Megosztás:

már csak az a kérdés, hogy baj e az ha tul jó egy fék, illetve nem kemény, hanem puha a pedál egy 7.500 km t futott autón???

szerintme nem.,

ha megnézték, a fékhatás jó, és minden rendben, akkor hol a baj??

Azért vittem el szerelőhöz, mert nagyon hirtelen (2-3 nap alatt) teljesen megváltozott a fékpedál viselkedése. Előtte magasan fogott, határozott, kemény volt, azóta meg lejjebb fog, határozatlanabb, puhább és teljesen (koppanásig) be tudom nyomni.

A fene sem tudja, végül is addig nincs baj, amíg meg tudok állni... :P

Link to comment
Megosztás:

...ha megnézték, a fékhatás jó, és minden rendben, akkor hol a baj??
Sehol! Csak vállalja a felelősséget érte a szerelő. Tehát igazolja, hogy ezt ő, mint szakember nyugodtan kiengedte a kezei közül, mint hibátlan, javításra és további vizsgálatra nem szoruló szerkezetet.
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Érdekes dolgot tapasztaltam a múlt héten a GSI-nél.Echte jeges, havas úton, nem kapcsolt be az ABS, hanem blokkoló kerekekkel csúsztam tovább.Viszont ott, ahol a kerék ténylegesen tudott tapadni, tehát csak pl. egy kicsit volt síkos az út, na ott bekapcsolt, és rendesen "racsnizott" a talpam alatt a fékpedál.

Sumákol az ABS?Vagy 1Xűen csak az van, amiről Dark beszélt korábban, hogy régifajta a szerkentyű?

Link to comment
Megosztás:

Azért vittem el szerelőhöz, mert nagyon hirtelen (2-3 nap alatt) teljesen megváltozott a fékpedál viselkedése. Előtte magasan fogott, határozott, kemény volt, azóta meg lejjebb fog, határozatlanabb, puhább és teljesen (koppanásig) be tudom nyomni. A fene sem tudja, végül is addig nincs baj, amíg meg tudok állni... :lol:

Azért ez nagyon nem jó, ha a padlóig tudod nyomni a pedált. Erre nehogy már azt mondják, hogy jó a fék.

Hátul ez dobfékes gondolom. Ha esetleg ott elment az önbeálló és emiatt nagyon hosszú a dugattyú útja, az okozhat ilyet és azt még egy normális fékezésnél nem is veszed annyira észre, hogy hátul gyenge, mert elől már megszólal az ABS.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy munkatrásam kérdését tolmácsolom ide. OFF autójára kellene tárcsa és betét. Van-e vmiféle tapasztalat / vélemény az alábbiakról?

Betét:

- Remza

- Pagid

- ATE

Tárcsa:

- Brembo

- Zimermann

- ATE

Amit gyors átolvasásom során leszűrtem, javítsatok, ha rosszul:

Sokan a brembo tárcsa-ferrodo betét párost favorizáljátok, illetve van aki szerint (Opelnél legalábbis) a gyári párosítás a legjobb... ATE-ferrodóról írta vki (tán Kori) hogy hajlamos nyikorogni. A Zimmermann tárcsára Blitz írta régebben, hogy német gyártmány és jó a minősége.

Link to comment
Megosztás:

Brembo+Ferodo az általam favorizált páros.

A nyikorgást a Ferodo betéthez lehet kötni, mivel fémporos megoldású, főleg nedves időben lehet kis hangja. De ezt asszem ellensúlyozza az, hogy más "normál" betétekhez képest 1,5x akkora a súrlódási együtthatója. :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
nah ujjabb lamma kérdésem:

adott egy fék konfig: (állitolag) brembo & ferrodo ds2000

lehet e állítani, hogy feljebb fogjon a fék? azaz harapósabb legyen? vagy ez nem konfigolható?

Szvsz nem, de ha cserés volt a tiéd, még idő kell, míg összekopnak a dolgok.Kb. olyan 500-800km alatt elő fog jönni az "igazi" fékhatás.Szerintem.Viszont vigyázni kell vele, hogy nehogy megégesd az elején, mert utána idő mire lekopik a megégett ferodolréteg, és addig furi, nyikorgó hangja van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.