Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék


Recommended Posts

  • Hozzászólások 643
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

, ezt használod üzemi féknek is ezért kopik.  

Üzemi fékként az olaj nyomja, kézifékként meg a kötél húzza be.  

Szakszerű választ én nem tudok adni, de a lényeget asszem leírtam

Fenti állítás csak a sima dobfékre igaz.

Dob-tárcsa kombinációnál (hátsó tengelyen egyben a kettő) a dob rész csak kézifék, a kopás a behúzva felejtett kézifékből adódhat. Megfelelő használat mellett olyannak kellene lennie, mint az újnak (leszámítva a kötél nyúlását)

Link to comment
Megosztás:

Ha a sötétedés természetes tulajdonság: nincs gond, cserélni kell a folyadékot és kész.

Ha a sötétedés az előrehaladott korrózió jele a fékrendszerben, akkor bizony majd tennem kell néhány dolgot.

:?:

Ha jól tudom minimum két évente kell fékolajat cserélni. Mert veszít a viszkozitásábaól, az összenyomhatatlanságából stb. Mindezt azért, mert a fékolajnak is van elhasználódása, valamint a rendszer belső falaiból is vállnak le szennyeződések.

Ha nem cseréltél 2 évente olajat, akkor illik elkezdeni. Első lépésként legjobb "átmosni" a rendszert. Sajnos ezt házilag elég macerés megoldani. Legjobb valami szervízben,megfelelő célgéppel csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem olvastad a kezelési útmutatót. Ami leírja, hogy autómata esetén megálláskor mindig húzzuk be a kéziféket, hogy ne a reteszelő szerki tartsa az autót. Én ezt be is tartom. Amiért mindenki röhög rajtam, de inkább a kötél nyúljon meg (és így legalább nem rohad be) mint a váltó haljon meg.

Azt írja-e a kézikönyv, hogy télen, fagyos időben nem használjuk a kéziféket? Ugyanis a kézifékkötélre rácsapódhat sár, hó stb, aztán te behúzod, a trutyi bemegy a kötél burkolatába, erre jön egy fagy. Az egész összefagy, és nem tudod kiengedni a féket, amíg ki nem olvad. Egyszer apám kölcsönadott egy rokonnak egy Ladát, télen amikor hó volt. Az meg amikor visszaadta, megállt a ház előtt, és jól behúzta a kéziféket. Reggelre befagyott, és jó 3/4 óra malacpörkölőzés után tudott elindulni vele...

Link to comment
Megosztás:

Most nyáron cseréltem fékfolyadékot, de már sötétedik, ezért érdekes nekem ez a kérdés.

de nem mostam át széndékosan,

mondjuk beletoltam 1,5 L folyadékot a 0,4 L-es rendszerbe, egész addig engedtem le a fékfolyadékot amíg "tiszta" nem kezdett el jönni a szelepből.

asszem ez még nem átmosás.

köszi ezt az infót, rákeresek a fékrendszer tisztatása témakörre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kadett GSi C20NE-s ABS-es kocsim van

Teljesen cserélni kéne a hátsó dobfékemet, mert a rugók rozsdásak, a hengerek nem jók, a fékpofák kopottak, a fékdob nagyon vállas.

Arra gondoltam, hogy ez remek alkalom lenne tárcsafékesre alakítani.

Többen javasolták, hogy bizonyos A Vectrákon olyan tárcsafékes hátsó híd van, ami egy az egyben rámegy a Kadettra. Kérdésem, hogy ha járkálok a bontókban, akkor mire kell figyelnem?

Ahogy néztem az A Vectrákban két féle hátsó híd van, egy olyan sima merev, mint a Kadettban, és egy ilyen lengőkaros megoldású.

Nekem az első féle kéne, de ott szereltek tárcsafékest is ilyenből? Valamint az ABS jeladó kompatibilis lesz, illetve ha bontóban megvan a Vectra híd, akokr azt minden sallangjával (kézifék kötél, ABS jeladó) hozzam el?

A kézifék kötél bizonyosan nem lesz megfelelő, de ahol a két kötél összefut, ott elég sokat lehet állítani.

Konzultáltam egy autószerelővel, aki húzta rá a száját.

Voltam Opelboltban, ott meg aztmondták ilyen nincs (vagy nem akartak velem foglalkozni)

Csinált már ilyet valaki? Segítsetek kérlek! :P

Vagy Astra GSi-ből nem jó? Vagy legjobb lenne C20XE-s Kadett GSi hátsó híd?

Link to comment
Megosztás:

Az eladó alkatrészek, Astra F alkatrészek topicban hirdetett Mifi nevű fórumozó cartárs, nála van mindenféle finomság.Sztem keresd meg ilyen problémával, bizti tud segíteni.Van ott bontva minden!Astra GSI, Kadett GSI, biztos hogy van ott tárcsás hátsóhíd is.Amúgy Tom cartárs hátsó hídja is most van felújítás alatt, neki az X14XEL alatt lesz hátul tárcsafék.

Link to comment
Megosztás:

Az eladó alkatrészek, Astra F alkatrészek topicban hirdetett Mifi nevű fórumozó cartárs, nála van mindenféle finomság.Sztem keresd meg ilyen problémával, bizti tud segíteni.Van ott bontva minden!Astra GSI, Kadett GSI, biztos hogy van ott tárcsás hátsóhíd is.Amúgy Tom cartárs hátsó hídja is most van felújítás alatt, neki az X14XEL alatt lesz hátul tárcsafék.

Köszi!!! Felveszem vele a kapcsolatot :P

Link to comment
Megosztás:

A Tigra A topikban felmerült féknyikorgás miatt ma elég sokat böngésztem a netet. UI nem csak neki nyekereg a fékje, hanem nekem is. És 5 utcára lakunk egymástól, tehát mehetne egy opeles fékszervíz. :D

Gondoltam, mielőtt fékbetétet cserélünk, kipróbálok vmit. Létezik ezerféle paszta és spray amit a fékbetét és a dugattyú közé szoktak rakni, hogy ne nyikorogjon a fékbetét a rezgés miatt. Egyszerűen nem találok ilyet. Felhívtam a Loctite-ot, ők a Redux fékbetét ragasztóról kezdtek beszélni nekem, amit a ferodol fémhez ragasztásához használnak. :? Nem mondtam, hogy nem értett meg, mert csórikám 2 órát böngészett mire visszahívott. Nem újraferodolozni akarok én... :?

Bementem autósboltba, ahol majdnem kiröhögtek, de mindenesetre látszott a fejükön, hogy még sosem hallottak ilyenről. Pedig én rendesen elmondtam mi és mire kell. Totál ledöbbentem, hogy ennyire nincs senki képben.

Miért van az, hogy beírom angolul a Google keresőbe, hogy "BRAKE PAD SILENCER PASTE" vagy hogy "BRAKE PAD PASTE" vagy "BRAKE PAD ANTI-SQUEEL" stb és mindenhol tele van. Itt meg senki nem ismeri??? Angliában anno használtam ilyet, és ott mindenki tudta mi az. De itt csak a WD40-et, a kontakt spray-t meg a szigetelőszalagot ismerik. :?

Valaki esetleg tudja a magyar megfelelőjét???? :puppydogeyes: Esetleg egy helyet, ahol nem röhögnek ki??

Plíz help... :P

Link to comment
Megosztás:

Hát bakker gyere Heténybe, mi itt nem röhögünk ki! ::roll:

Amúgy meg én mindíg aszittem ez a dolog fékbetét függő, és ezért inkább jobb minőségű betétre hajtottam... de aztán lehet, hogy azok között is van nyikorgós...

Nekem régen a nyikorgást a betétben lévő anyag minőségével, fajtájával magyarázták.

Érdeklődök, hogy nálunk nincsen -e ilyesféle anyag a reptéren, bár meglepődnék, ha lenne! ..de azé' hátha!

Link to comment
Megosztás:

A Tigra A topikban felmerült féknyikorgás miatt ma elég sokat böngésztem a netet. UI nem csak neki nyekereg a fékje, hanem nekem is. És 5 utcára lakunk egymástól, tehát mehetne egy opeles fékszervíz. :D

Gondoltam, mielőtt fékbetétet cserélünk, kipróbálok vmit. Létezik ezerféle paszta és spray amit a fékbetét és a dugattyú közé szoktak rakni, hogy ne nyikorogjon a fékbetét a rezgés miatt. Egyszerűen nem találok ilyet. Felhívtam a Loctite-ot, ők a Redux fékbetét ragasztóról kezdtek beszélni nekem, amit a ferodol fémhez ragasztásához használnak. :? Nem mondtam, hogy nem értett meg, mert csórikám 2 órát böngészett mire visszahívott. Nem újraferodolozni akarok én... :?

Bementem autósboltba, ahol majdnem kiröhögtek, de mindenesetre látszott a fejükön, hogy még sosem hallottak ilyenről. Pedig én rendesen elmondtam mi és mire kell. Totál ledöbbentem, hogy ennyire nincs senki képben.

Miért van az, hogy beírom angolul a Google keresőbe, hogy "BRAKE PAD SILENCER PASTE" vagy hogy "BRAKE PAD PASTE" vagy "BRAKE PAD ANTI-SQUEEL" stb és mindenhol tele van. Itt meg senki nem ismeri??? Angliában anno használtam ilyet, és ott mindenki tudta mi az. De itt csak a WD40-et, a kontakt spray-t meg a szigetelőszalagot ismerik. :?

Valaki esetleg tudja a magyar megfelelőjét???? :puppydogeyes: Esetleg egy helyet, ahol nem röhögnek ki??

Plíz help... :P

Nekem is nyikorog a fékem egyfolytában, csak akkor nem, ha fékezek, vagy rángatom a kormányt jobbra-balra. Autószerelő aszonta, hogy a kicsit vállas féktárcsa miatt, ki kell venni a betéteket, és megcsiszolni, vagy a sarkából letörni egy picit.

Vagy nem egyazonfajta nyikorgásról beszélünk? :P

Amúgy ha van jó hangcucc a kocsiban, nem nyikorog a fék :D

Link to comment
Megosztás:

Hát bakker gyere Heténybe, mi itt nem röhögünk ki! ::roll:

Amúgy meg én mindíg aszittem ez a dolog fékbetét függő, és ezért inkább jobb minőségű betétre hajtottam... de aztán lehet, hogy azok között is van nyikorgós...

Nekem régen a nyikorgást a betétben lévő anyag minőségével, fajtájával magyarázták.

Érdeklődök, hogy nálunk nincsen -e ilyesféle anyag a reptéren, bár meglepődnék, ha lenne! ..de azé' hátha!

Köszönöm. Nekem a Carltonomban anno a gagyi nem csikorgott, viszont nem estem pofára tőle. csere után a gyári GM viszont csikorgott, meg most az Omegában is. És akkor nekem azt mondta a szerelő, hogy attól, hogy "squeeling", attól még nem biztos hogy szar a minősége. Sokan ehhez mérik a minőséget. A rezgésnek sztem nem feltétlen van köze a ferodol minőségéhez. Végtelenül leegyszerűsítve ugye lehet hogy pont azért rezeg, mert jobban fog. vagy nem??? Énnemtom. :roll: :dontknow:

Nekem is nyikorog a fékem egyfolytában, csak akkor nem, ha fékezek, vagy rángatom a kormányt jobbra-balra. Autószerelő aszonta, hogy a kicsit vállas féktárcsa miatt, ki kell venni a betéteket, és megcsiszolni, vagy a sarkából letörni egy picit.

Vagy nem egyazonfajta nyikorgásról beszélünk? :D

Amúgy ha van jó hangcucc a kocsiban, nem nyikorog a fék :P

Nem ugyanarról van szó. Valszeg a te szeleődnek igaza lehet. Ha válla van a tárcsának, akkor tényleg nem kizárt, hogy hozzáér. De én a csapágyakat is meglesném, ha kormánymozdulatokra így reagál. Ha ugyanis kormányzáskor oldalirányba mozog a tárcsa, akkor az nem egészséges. :roll:
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.