manta Elküldve Január16, 2013 Szerző Megoszt Elküldve Január16, 2013 Bakker... rámentem erre a Tibi atyára :D hát igen nagy bölcsességeket tudtam meg az evangéliumból - csupa apokrif, hát nem is értem :D viszont rájöttem, hogy egy kib*szott apostol vagyok baszki, mert én is képes vagyok a bort fröccsé változtatni :D Közben kimentem kajáért, mert ugye miért ne olvasgassak már ebédidőben szent írást... Vettem a világ legszarabb gulyásleveséből egy tányérral, meg sima krumplipürét, mert olyan drága a büfé, hogy a másodikhoz már köretet veszek csak. Ja. Ha jobban belegondolok, akkor a második a köret maga.... amúgy tegeződünk, de ez most mindegy, mert az ember a legritkább esetben szólítja meg a rizibizit, hogy helló te köret.... én sem szóltam a püréhez.... (van fogam még, nem azért eszek ilyeneket, mert nincs... amúgy...) Szóval letettem azt a rohadt tálcát ide szépen a monitor elé, és k*rvára nem tűnt fel, hogy a peremével lenyomtam a billentyűzet alsó sorát, így riadtan realizáltam, hogy valahogy 90fokkal sikerült elfordítanom a montiron a képet, és gőzöm sincs, hogy kéne visszaállítani... de a kollegák megsajnáltak és visszaállították. Én meg megettem a kajám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Szolgáljon egészségedre. Ámen. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
manta Elküldve Január18, 2013 Szerző Megoszt Elküldve Január18, 2013 Hoppá :icon1: léggitározik és jól nyomja :smartass: Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeedForSpeed Elküldve Január19, 2013 Megoszt Elküldve Január19, 2013 Hoppá-Hoppá! A farkával is csinálja! Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Január20, 2013 Megoszt Elküldve Január20, 2013 :D :D:D ez tök jó :D bele tudtam így is olvasni :D Gyermekeim! Ma a a Gundel étterem tulajdonosa hívott meg, hogy ebédeljek egyet náluk. Hát mit mondjak...Nokedlit ettem pörkölttel, az finom volt. Viszont azt kicsit bántónak találtam, hogy az itallapon nem volt 2 literes pincemester, így a pincérnek a közeli CBA-ba kellett kiszaladnia, hogy hozzon nekem egy kis asztali bort. Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeedForSpeed Elküldve Január20, 2013 Megoszt Elküldve Január20, 2013 Így fogyasszuk a bort ... 1. A dugó kihúzását követően hagyjuk, hogy a bor lélegezzen. 2. Ha úgy vesszük észre, hogy nem vesz levegőt, lélegeztessük szájon át! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Január24, 2013 Megoszt Elküldve Január24, 2013 Sziasztok! Ki tud nekem segíteni abban, hogy... Mellékeltem egy linket, és azt szeretném tudni, hogy ezt a fajta "C30SE" motorokat milyen autókba szerelték be?! Én úgy tudom, hogy Omegákba, Senátorokba, és talán Mantákba is... És a 2.4-es és 2.6-os típusokból csak szimpla vezérműtengellyel ellátott blokkokat gyártottak?? És még annyi, hogy a 3.0 -től van e nagyobb hengerűrtartalmú?? Tudtommal van 4.0 is. Köszi! :D http://www.google.hu...ved=0CDEQ9QEwAA Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeedForSpeed Elküldve Január24, 2013 Megoszt Elküldve Január24, 2013 B mantában csak négyhengeresek voltak. 2.4 dupla vez. tengelyes volt a legnagyobb. 144LE. Rally verzióban meg valami 240LE. A mantában volt 2.8 hathenger. Pár darab készült belőle. TE néven. Egyébként azt raksz bele ami jól esik. Tuning cégek négyhengerben 2.7-ig tolták a térfogatot. És igen volt Manzel-től 4.0-is hathengerrel. Ha jól emlékszem. A hathengeresek a szenátorból és omegából jönnek át. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január24, 2013 Megoszt Elküldve Január24, 2013 Meg volt Irmscherből is négyezres, a C40SE Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Január24, 2013 Megoszt Elküldve Január24, 2013 Köszi az infót! És abban tudsz segíteni, hogy a 3.0 24V motorok (C30SE) milyen szelepvezérlésűek? DOHC vagy CIH. Én úgy tudom, hogy ezek a motorok CIH vezérléssel az 1.5 -től 2.4- ig szerelték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január25, 2013 Megoszt Elküldve Január25, 2013 A 24 szelepes C30SE az DOHC. Volt egy 12 szelepes C30NE is, az viszont CIH. Általánosságban a hengerenkénti négyszelepes motorok azok mind DOHC-k, a hengerenkénti kétszelepesek ebből a korból pedig CIH-k voltak. A C40SE és a C36GET DOHC (mind 24 szelepes), míg a 30NE, C30LE, 36NE, C36NE/NEI azok pedig CIH-k. Link to comment Megosztás: More sharing options...
manta Elküldve Január25, 2013 Szerző Megoszt Elküldve Január25, 2013 TE néven. :blink: ÉN??? Miért pont én???? :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január25, 2013 Megoszt Elküldve Január25, 2013 Hát mert ki más... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Január25, 2013 Megoszt Elküldve Január25, 2013 Általánosságban a hengerenkénti négyszelepes motorok azok mind DOHC-k, a hengerenkénti kétszelepesek ebből a korból pedig CIH-k voltak Én utána olvastam neten, és láttam, hogy gyártottak egészen 1.5 -től 2.4 -ig vagy 2.6 -ig soros 4 hengereseket és hengerenkénti 4 szelepesek voltak és CIH vezérlésűek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tascona Elküldve Január25, 2013 Megoszt Elküldve Január25, 2013 Én utána olvastam neten, és láttam, hogy gyártottak egészen 1.5 -től 2.4 -ig vagy 2.6 -ig soros 4 hengereseket és hengerenkénti 4 szelepesek voltak és CIH vezérlésűek. hello :) a cih vezerles az angolul : cam in head , vagyis egy vez. tengely a fejben a dohc meg azt jelenti double overhead cam , ami ket vez. tengely a fejfölött es ezzel szeretnem tisztäzni a röviditeseket dehät nem köbcenti fügvenye a vezerles az ohc rövidites :over head cam, egy tengely fej fölött remelem sikerült segiteni a 4 hengeresek az: 1.5 ,1.6 ,1.9 ,2.0 ,2.2,2.3,2.4,2.5 ,2.7,2.8 ig a 6 hengeresek az: 2.5 , 2.6 , 2.8 , 3.0 , 3.3 ,3.6, 3.8 , 4.0 Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeedForSpeed Elküldve Január25, 2013 Megoszt Elküldve Január25, 2013 Pelus idő! Csere. Ezt a 72ben készült manta b-t látta már valaki, vagy csak nekem új? https://www.flickr.com/groups/1673487@N24/pool/zappadong/?view=lg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Január26, 2013 Megoszt Elküldve Január26, 2013 hello :) a cih vezerles az angolul : cam in head , vagyis egy vez. tengely a fejben a dohc meg azt jelenti double overhead cam , ami ket vez. tengely a fejfölött es ezzel szeretnem tisztäzni a röviditeseket dehät nem köbcenti fügvenye a vezerles az ohc rövidites :over head cam, egy tengely fej fölött remelem sikerült segiteni a 4 hengeresek az: 1.5 ,1.6 ,1.9 ,2.0 ,2.2,2.3,2.4,2.5 ,2.7,2.8 ig a 6 hengeresek az: 2.5 , 2.6 , 2.8 , 3.0 , 3.3 ,3.6, 3.8 , 4.0 Köszi az infót, de a vezérlések rövidítésével és jelentésével én is tisztában vagyok. Azt is tudom, hogy nem hengerűrtartalom függvénye a vezérlés... Az előző hsz -somban azért írtam azt amit, mert több helyen is olvastam, hogy "1,5 – 2,4L-es lökettérfogatig" gyártották a CIH szelepvezérlésű hengerfejjel ezeket a motorokat. És ha nem hiszed néz utána. "1977-tõl 16 szelepes hengerfejjel voltak szerleve" sok helyen lehet olvasni róla. Volt belőlük valami verseny verzió "i400" típusjelzéssel ellátva. Ezek CIH szelepvezérlésűek voltak és 16V és 2.4 soros4 henger. Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeedForSpeed Elküldve Január26, 2013 Megoszt Elküldve Január26, 2013 2.4 CIH duplavez tengely kizárólag ascona 400 és manta b 400 ban volt. Igen ritka. Magyarországon tudomásom szerint nincs egy darab sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Január26, 2013 Megoszt Elküldve Január26, 2013 2.4 CIH duplavez tengely kizárólag ascona 400 és manta b 400 ban volt. Igen ritka. Magyarországon tudomásom szerint nincs egy darab sem. Oké, de most legfőképpen nem erről van szó... hanem, hogy CIH szelepvezérléssel van -e dupla vez.tengelyes vagy sem. Ugyan is "tascona" szerint nincs. Pedig van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január26, 2013 Megoszt Elküldve Január26, 2013 ...gyártottak egészen 1.5 -től 2.4 -ig vagy 2.6 -ig soros 4 hengereseket és hengerenkénti 4 szelepesek voltak és CIH vezérlésűek. Sor4 16V CIH Opelben? Pláne Mantában? Konkrétan egy volt, a 2.4E, ezen kívül több 16szelepes motor nem is volt Mantában. Sorry, nem egyértelműen fogalmaztam: amikor azt írtam hogy "általánosságban", akkor konkrétan az Opelre gondoltam, abból is főleg Mantára, ha már abban a topikban irogatunk. ;) Ha a Mazda csinált 1.5 16V CIH-t, az nem érdekel... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január26, 2013 Megoszt Elküldve Január26, 2013 Oké, de most legfőképpen nem erről van szó... hanem, hogy CIH szelepvezérléssel van -e dupla vez.tengelyes vagy sem. Ugyan is "tascona" szerint nincs. Pedig van! Ne bántsd Tast, én írtam hogy nincs. De mindketten tévedtünk, mert van ugyan, de csak egy (Opelben): az a bizonyos 2.4-es amiről itt fentebb szó volt, és ami fehér holló ritkaságú. De 1.5-ből és társaiból biztosan nem volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeedForSpeed Elküldve Január26, 2013 Megoszt Elküldve Január26, 2013 Ne legyél droid Tyson! 16V szerinted nem dupla vez tengely? 245 db manta 400 készült polgári változatban. Azért hogy qualifikálni tudják a rallyba. Ez az ascona 400-asl sem volt másképp. ASK GOOGLE !!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Január26, 2013 Megoszt Elküldve Január26, 2013 Ne bántsd Tast, én írtam hogy nincs. De mindketten tévedtünk, mert van ugyan, de csak egy (Opelben): az a bizonyos 2.4-es amiről itt fentebb szó volt, és ami fehér holló ritkaságú. De 1.5-ből és társaiból biztosan nem volt. Hahóóó... én egy szóval sem írtam, hogy 1.5 -től volt 16 szelepes, hanem, hogy 1.5 -től 2.4 -ig voltak CIH vezérlésűek és a 2.4 -esből csináltak dupla vez.tengelyes CIH -t is. :evilgrin: Amit tőlem idéztél, egy Mantás oldalon olvastam. És képzeld én is Opelre gondoltam és még azon is belül erre a motor típusra amelyekről most is beszélünk, mivel ez volt a téma. :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Január26, 2013 Megoszt Elküldve Január26, 2013 Ne legyél droid Tyson! 16V szerinted nem dupla vez tengely? 245 db manta 400 készült polgári változatban. Azért hogy qualifikálni tudják a rallyba. Ez az ascona 400-asl sem volt másképp. ASK GOOGLE !!!! Vegyél már vissza magadból!!! Figyelj már ide!! Ki mondta neked, hogy én nem tudom azt, hogy a 16V az dupla vez.tengelyes?? :pinch: :angry: Az egy dolog, hogy egyszer "16V" -nek említem máskor pedig "dupla vezérmű tengely"-esnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január27, 2013 Megoszt Elküldve Január27, 2013 Hahóóó... én egy szóval sem írtam, hogy 1.5 -től volt 16 szelepes, hanem, hogy 1.5 -től 2.4 -ig voltak CIH vezérlésűek és a 2.4 -esből csináltak dupla vez.tengelyes CIH -t is. Dehogynem írtad. Itt: Én utána olvastam neten, és láttam, hogy gyártottak egészen 1.5 -től 2.4 -ig vagy 2.6 -ig soros 4 hengereseket és hengerenkénti 4 szelepesek voltak és CIH vezérlésűek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts