Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

15.jpg

A 13-as számú van nekem, csak középen az Opel jelnél már ketté van törve.

Ez gyárilag is benne van, vagy plusz "extra"? Meg kell lesnem... Ha jól sejtem egy 2002-es Classic 5 ajtóson a 14-es kellene legyen, ha van... :icon1:

Mi ennek a neve? Hogyan lehet keresni, ha nincs? Van értelme szerezni ilyet? :D

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ez gyárilag is benne van, vagy plusz "extra"? Meg kell lesnem... Ha jól sejtem egy 2002-es Classic 5 ajtóson a 14-es kellene legyen, ha van... :icon1:

Mi ennek a neve? Hogyan lehet keresni, ha nincs? Van értelme szerezni ilyet? :D

Köszi!

Classic 1.4 start-ban volt anno gyárilag. Az 1.6 16V Classic Familyben nem tudom, mert mikor hozzám került nem volt benne. Én átmentettem az 1.4-ből az 1.6-ba. Bontóban láttam pár autónál, és szerintem műanyag áron megvehető kb 500 ft környékén. eddig 6-ból 2-ben láttam. Valószínűleg a tulajtól függhet, hogy kibaxta, vagy sem. Szerintem gyári alap lehet, kiindulva abból, hogy az 1.4-esben ez volt a legnagyobb extra, meg a gumicsík a forgatható kormányon kívül...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Classic 1.4 start-ban volt anno gyárilag. Az 1.6 16V Classic Familyben nem tudom, mert mikor hozzám került nem volt benne. Én átmentettem az 1.4-ből az 1.6-ba. Bontóban láttam pár autónál, és szerintem műanyag áron megvehető kb 500 ft környékén. eddig 6-ból 2-ben láttam. Valószínűleg a tulajtól függhet, hogy kibaxta, vagy sem. Szerintem gyári alap lehet, kiindulva abból, hogy az 1.4-esben ez volt a legnagyobb extra, meg a gumicsík a forgatható kormányon kívül...

Nem mondjátok, hogy végre valami extra, ami van egy X14NZ Classic-ba? :D

Mindig is furcsa volt, így belegondolva, hogy az egész hűtőrács zárt a motortér felől, csak a légszűrőnél van egy nyílás (2 csíknyi rés).

Le lehet ezt úgy venni, ha a hűtőrács a helyén marad?

Érdemes nyárra kivenni?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Nem mondjátok, hogy végre valami extra, ami van egy X14NZ Classic-ba? :D

Mindig is furcsa volt, így belegondolva, hogy az egész hűtőrács zárt a motortér felől, csak a légszűrőnél van egy nyílás (2 csíknyi rés).

Le lehet ezt úgy venni, ha a hűtőrács a helyén marad?

Érdemes nyárra kivenni?

Köszi!

Az utolsó kérdésedre tudom a választ: mikor én megvettem a kocsit, ez benne volt, és nem tudtam róla. Egész nyáron, mikor kicsit jobban megterheltem a motort, az egekben volt a vízhőfok. Aztán ősszel megtaláltam benne ezt a takarót :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem mondjátok, hogy végre valami extra, ami van egy X14NZ Classic-ba? :D

Mindig is furcsa volt, így belegondolva, hogy az egész hűtőrács zárt a motortér felől, csak a légszűrőnél van egy nyílás (2 csíknyi rés).

Le lehet ezt úgy venni, ha a hűtőrács a helyén marad?

Érdemes nyárra kivenni?

Köszi!

Ez nekem is új, hogy van ilyen extrám. Eddig csak az utólag magam által beszerelt kp-i záram volt...meg az elektromos ablaktörlő :D

Szerintem az előző tulaj sem tudott róla, hisz a hűtőrács alsó két sorából ki van törve belőle néhány darab. Ő így oldotta meg a szelőzést...

Link to comment
Megosztás:

Ez nekem is új, hogy van ilyen extrám. Eddig csak az utólag magam által beszerelt kp-i záram volt...meg az elektromos ablaktörlő :D

Szerintem az előző tulaj sem tudott róla, hisz a hűtőrács alsó két sorából ki van törve belőle néhány darab. Ő így oldotta meg a szelőzést...

Nálam alsó sor 2 sor üres, és ott megy be levegő, kivéve a menetirány szerinti jobb oldalon, mert ott telibe van takarva minden, még az alsó 2 sor is.

Link to comment
Megosztás:

Egész jó lett a januári fogyasztásom, legalábbis a előző évekhez képest. 11.5 jött ki, pedig télen 13-14-nél sosem volt télen kevesebb. Ráadásul reggel, délután negyed órát pöfög a gép mielőtt elindulok, menet közben nem óvatoskodok, és sokszor harmadik fokozatban megyek az üllőin. Mondjuk tavaly óta ezt-azt rendbe raktam. Viszont ahogy kezdett most kiürülni a tank, indítás után az ac-nak kegyetlen csapágyhangja van. Remélem nem akar mostanában megpusztulni.

Link to comment
Megosztás:

Egész jó lett a januári fogyasztásom, legalábbis a előző évekhez képest. 11.5 jött ki, pedig télen 13-14-nél sosem volt télen kevesebb. Ráadásul reggel, délután negyed órát pöfög a gép mielőtt elindulok, menet közben nem óvatoskodok, és sokszor harmadik fokozatban megyek az üllőin. Mondjuk tavaly óta ezt-azt rendbe raktam. Viszont ahogy kezdett most kiürülni a tank, indítás után az ac-nak kegyetlen csapágyhangja van. Remélem nem akar mostanában megpusztulni.

Ja jól emlékszem abban siklócsapágy van, lehet a kommutátor vagy a szénkefék kopottak már nagyon.

Link to comment
Megosztás:

Ja jól emlékszem abban siklócsapágy van, lehet a kommutátor vagy a szénkefék kopottak már nagyon.

Igen, olyan hangja van, mint egy kopott ventilátornak. Reggel megtankoltam, előtte induláskor még zajongott, délután teli tankkal már nem hallottam. Ez csak annyiból furcsa, hogy üresebb tanknál is illene ugyanannyi benzinben úsznia, kívülről zárt a rendszer. Amúgy sokat nem várok tőle, talán még emlékszel rá, nyáron cseréltem, és hát ez egy 10k-s pumpa. Talán kéne egy bontott gyárit is szerezni, hogy legyen a csomagtartóba, ha szükség lenne rá.

Link to comment
Megosztás:

Igen, olyan hangja van, mint egy kopott ventilátornak. Reggel megtankoltam, előtte induláskor még zajongott, délután teli tankkal már nem hallottam. Ez csak annyiból furcsa, hogy üresebb tanknál is illene ugyanannyi benzinben úsznia, kívülről zárt a rendszer. Amúgy sokat nem várok tőle, talán még emlékszel rá, nyáron cseréltem, és hát ez egy 10k-s pumpa. Talán kéne egy bontott gyárit is szerezni, hogy legyen a csomagtartóba, ha szükség lenne rá.

A belső része teljesen benzinben úszik, kivülről meg csak annyira amennyire ellepi a benzin. De ez sem a tankban lévő üzemanyag szintjétől függ, mert egy kábé 10 centi magas dobozban áll, amit a visszafolyó ág tölt fel. Igazából mindegy milyen hangja van amíg eleget és megfelelő nyomással szállít. Nekem már évek óta zúg benne a gagyitron 8000-forintos...lassan 80 ezer kilóméter lesz benne, és még jó.

Link to comment
Megosztás:

Én is néztem egy hosszabb periodust fogyasztás terén. 1724 km-119 l és ha jól számoltam akkor ez 6.9 l fogyasztás. Ennek 2/3 része munka, ami 1-2-3 házrol házra járva, valamint 4-5 perc ház elött történö egyben állás. a maradék hosszabb távok egyben, max 50 km-ig. Ez jónak mondható? x17dtl motoros a gép.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most lett motor cserélve a kocsiban, és úgy tűnik sokat fogyaszt kb 8L/100km és egy 1.7 Isuzuról beszélünk, régen 6L volt a max, mi befolyásolja a fogyasztást? (Tudom sok minden: adagoló, labda szonda...) igazából az is érdekelne, hogy hogyan lehet kizárni a tényezőket? Adagoló: padon, labdaszonda: számítógép?

Esetleg valami más tipp?

Módosítva : Csuky
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most lett motor cserélve a kocsiban, és úgy tűnik sokat fogyaszt kb 8L/100km és egy 1.7 Isuzuról beszélünk, régen 6L volt a max, mi befolyásolja a fogyasztást? (Tudom sok minden: adagoló, labda szonda...) igazából az is érdekelne, hogy hogyan lehet kizárni a tényezőket? Adagoló: padon, labdaszonda: számítógép?

Esetleg valami más tipp?

Dízelnél, helyből kizárhatsz dolgokat. A felsoroltak közül pl. az adagolón kívül mindet ;) Termosztátra nézz rá, lehet hogy hidegen megy folyamatosan.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ebbe lehet van valami, mert a hőfok alig mozdul, sőt van amikor visszaesik, másiknál meg hamar beállt középre és alig moccant...
De az miért befolyásolja? ( nem nagyon értek hozzá, csak lelkes érdeklődő vagyok :) )
És akkor szerinted vagy az adagoló vagy ez?

Módosítva : Csuky
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Szevasztok

Még mindig túl sok a fogyi,cseréltem új lambda szondát is,mérettem füstöt,ami naon jóó azt mondják.

Ma épp ellenőriztem az üzemanyag nyomást 0.8 bar.

Retúr vezetéket flakonba téve és fél perc alapjárás utánn az üzemanyag mennyiség 1liter és 2-3 deci.Ez mennyire normális?Ahh motor még mindig C1.6 NZ 93-as.

Módosítva : xaba
Link to comment
Megosztás:

Szevasztok

Még mindig túl sok a fogyi,cseréltem új lambda szondát is,mérettem füstöt,ami naon jóó azt mondják.

Ma épp ellenőriztem az üzemanyag nyomást 0.8 bar.

Retúr vezetéket flakonba téve és fél perc alapjárás utánn az üzemanyag mennyiség 1liter és 2-3 deci.Ez mennyire normális?Ahh motor még mindig C1.6 NZ 93-as.

Teljesen normális általában olyan 2Liter/percet nyom a pumpa, ha jól tudom 0.9bar a nyomása, de nem hiszem hogy az az 1 tized eltérés számottevő.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

15.jpg

A 13-as számú van nekem, csak középen az Opel jelnél már ketté van törve.

Azt a takaró cuccot, hogy ki tudjam venni ahoz le kell venni elöl a hűtőrácsot vagy elvileg anélkül is kivehető? Mert baromi pici hely van a műanyag és a hűtő között, (ill véleményem szerint szinte semmi).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.