Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Hazafele mar bevillant...

Az utobbi 3 tankolas ota irom a megtett vs megteheto (bc alapjan ) kilometereket.

pl 0 - 696

574 - 71

88km-re indultam a cegtol, a haz elott 71 volt...

Pedig jottem 35Km-t!!! o.O

Mér'? Olyanod még nem vót, hogy elindútál 88 km megtehetővel és ment közben növekedett a szám 89 - 90 - 91 - 92 stb kmre?

Nekem gyakran van ilyen.

Aztán jön egy domb, aztán fél kilométeren belül visszaesik a km 84-re...

Mindez csak kb. tájékoztató érték, ha a terepviszonyok, vagy a vezetési stílusod nem változik az előző 5 - 10 km-hez képest.

Azért mégis nagyon jó jelzés amikor már fogytán van a benya. Nekem megbízhatóan működik. Ha elgurulok addig, hogy a megtehető 35 - 40 km legyen, akkor tudok bele tankolni ~47 litert. (50-es a tankom)

Link to comment
Megosztás:

Mér'? Olyanod még nem vót, hogy elindútál 88 km megtehetővel és ment közben növekedett a szám 89 - 90 - 91 - 92 stb kmre?

Nekem gyakran van ilyen.

Aztán jön egy domb, aztán fél kilométeren belül visszaesik a km 84-re...

Mindez csak kb. tájékoztató érték, ha a terepviszonyok, vagy a vezetési stílusod nem változik az előző 5 - 10 km-hez képest.

Azért mégis nagyon jó jelzés amikor már fogytán van a benya. Nekem megbízhatóan működik. Ha elgurulok addig, hogy a megtehető 35 - 40 km legyen, akkor tudok bele tankolni ~47 litert. (50-es a tankom)

Volt ilyen persze... meg olyan is volt kiirt a 0-t es meg mentem vele 20km-t (5liter benya a csomiba, jatszottam ) es volt olyan is, hogy 20km-nek leallt az auto...

Azert vagyok amugy meglepodve, mert az utolso 2 tankolasom 544, 560 nal volt. Most meg a 570en tul vagyok.

Es ugy nezd, hogy szegenyseg jelzo utan mindig mentem meg egy 50km-t...

De holnap bemasolom az ertekeket, vagy itthon rol, vagy bentrol. Es fogyit is mondok, mert tankolni kell...

Link to comment
Megosztás:

A héten összeszámolták a tavalyi éves fogyinkat a MOL-os adatok alapján.

A kilométert majd megnézem (cirka 50EKm), de a fogyira emléxem, mert én nyertem a céges autók között. :D

4,87 volt az éves átlagfogyim, amiben nem kevés autópálya van és nyáron végig klímázva, óra szerint 140 (ez kb 132 a valóságban), közúton óra szerint 100 (kb 93).

Az autón semmit nem kellett cserélni mióta nálam van, csakis olaj és szűrők fogytak.

Punto classic II 1.3multijet (emelt turónyomással) :)

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Aug-ban vettem az Astrát, 1.4-es hengerenkénti injektoros. Pesten használom nagyrészt, napi 35-40km-t és kb 2-3 hetente járok haza vidékre, az oda-vissza 300km.

Így a fogyasztásom kijött nyáron 5,8-6l/100km-re, most télen 6,2-6,4l-re. Nemsokára gyertyasor csere, kíváncsi vagyok hátha javít még vmit, bár ez is nagyon baráti :) ( nem emiatt cserélem a gyertyákat :) )

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Aug-ban vettem az Astrát, 1.4-es hengerenkénti injektoros. Pesten használom nagyrészt, napi 35-40km-t és kb 2-3 hetente járok haza vidékre, az oda-vissza 300km.

Így a fogyasztásom kijött nyáron 5,8-6l/100km-re, most télen 6,2-6,4l-re. Nemsokára gyertyasor csere, kíváncsi vagyok hátha javít még vmit, bár ez is nagyon baráti :) ( nem emiatt cserélem a gyertyákat :) )

Jelentősen nem fog változni, én se vettem észre változást, mikor kicseréltem a 92 ezer kilométeres gyári GM gyertyákat új NGK-ra. :D

Egy lambdaszonda csere újra az már inkább változtat a fogyasztáson. Persze nem egy univerzális párezer forintossal. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Sajnos a nagy problémám van.

96-os sedan 1.6 16V motoros astram van gyári tudom,hogy 100eKm-rel.

Az autót 1 hónapja vettem át női tulajtól,aki csak városban használta,és így evett neki 7-9l között.

Én folyamatosan autópályán használom Szeged-Kecskemét között.

A régi 5-ös főúton 7L lett a vegyes fogyasztása.

A tegnapi csak autópályás fogyasztás 7.1L 110km/h sebességnél kerek 3000-es fordulaton.(ti javasoltátok,hogy 3000 fölé ne menjek.)

Amit észrevettem,hogy már meleg álló motornál a fordulatszám 1000-1100 között érezhetően ingadozik.

Szeritem ez magas.

Nem a lábammal lesz a probléma,mert van egy szintén ilyen motoros pár éves H astrám,ráadásul kombi és autópályán azzal 6-6,3 -at fogyasztok 120-nál.

Ti azt írtátok,hogy az ilyen F asta autópályán 6.2-6.5 között fogyaszt nektek.

Nagy segítség lenne,hogy leírjátok mit lenne érdemes tennem a fogyasztás csökkentésére,és az alapjárat beállítására ha annak baja van.

(minden általános fontos cserét elvégeztem,gyertya,légszőrő....,még protekt injektortisztítót is tettem bele,és a kompressziómérés is tökéletes lett )

Köszönettel:

Ádám

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Sajnos a nagy problémám van.

96-os sedan 1.6 16V motoros astram van gyári tudom,hogy 100eKm-rel.

Az autót 1 hónapja vettem át női tulajtól,aki csak városban használta,és így evett neki 7-9l között.

Én folyamatosan autópályán használom Szeged-Kecskemét között.

A régi 5-ös főúton 7L lett a vegyes fogyasztása.

A tegnapi csak autópályás fogyasztás 7.1L 110km/h sebességnél kerek 3000-es fordulaton.(ti javasoltátok,hogy 3000 fölé ne menjek.)

Amit észrevettem,hogy már meleg álló motornál a fordulatszám 1000-1100 között érezhetően ingadozik.

Szeritem ez magas.

Nem a lábammal lesz a probléma,mert van egy szintén ilyen motoros pár éves H astrám,ráadásul kombi és autópályán azzal 6-6,3 -at fogyasztok 120-nál.

Ti azt írtátok,hogy az ilyen F asta autópályán 6.2-6.5 között fogyaszt nektek.

Nagy segítség lenne,hogy leírjátok mit lenne érdemes tennem a fogyasztás csökkentésére,és az alapjárat beállítására ha annak baja van.

(minden általános fontos cserét elvégeztem,gyertya,légszőrő....,még protekt injektortisztítót is tettem bele,és a kompressziómérés is tökéletes lett )

Köszönettel:

Ádám

Én még szinte soha nem tudtam 6.5-alá vinni a fogyasztást de inkább 7-fölött van....alapjáratot nem lehet állítani annyit tudsz tenni hogy kitakarítod az alapjárati motort hátha koszos...majd vki leírja ezen a mocin hol van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Sajnos a nagy problémám van.

96-os sedan 1.6 16V motoros astram van gyári tudom,hogy 100eKm-rel.

Az autót 1 hónapja vettem át női tulajtól,aki csak városban használta,és így evett neki 7-9l között.

Én folyamatosan autópályán használom Szeged-Kecskemét között.

A régi 5-ös főúton 7L lett a vegyes fogyasztása.

A tegnapi csak autópályás fogyasztás 7.1L 110km/h sebességnél kerek 3000-es fordulaton.(ti javasoltátok,hogy 3000 fölé ne menjek.)

Amit észrevettem,hogy már meleg álló motornál a fordulatszám 1000-1100 között érezhetően ingadozik.

Szeritem ez magas.

Nem a lábammal lesz a probléma,mert van egy szintén ilyen motoros pár éves H astrám,ráadásul kombi és autópályán azzal 6-6,3 -at fogyasztok 120-nál.

Ti azt írtátok,hogy az ilyen F asta autópályán 6.2-6.5 között fogyaszt nektek.

Nagy segítség lenne,hogy leírjátok mit lenne érdemes tennem a fogyasztás csökkentésére,és az alapjárat beállítására ha annak baja van.

(minden általános fontos cserét elvégeztem,gyertya,légszőrő....,még protekt injektortisztítót is tettem bele,és a kompressziómérés is tökéletes lett )

Köszönettel:

Ádám

Azt azért tisztázzuk, hogy a H Astrában már teljesen más felépítésű a 1.6 16V motor, mint ami az F Astrában van.

A magasabb alapjárati fordulatszámot okozhatja az alapjárati léptetőmotor szorulása, bár erre anyázna az ECU, másrészt a fogyasztás lehet azért is nagy, mert például a kétvezetékes hőfokjeladó nem túl tökéletes, nem a valós motorhőmérsékletet adja vissza a motorvezérlőnek, emiatt állandóan dúsított keveréket ad a motornak, mert ugye azt hiszi hogy még hideg. Emiatt az alapjárati fordulatszám is emelt marad. Nincsenek furcsa jelenségek? Mint például, hogy gázadásnál torpan, majd erőre kap?

Megjegyzem, az én 1.6 8V-mnek a fogyasztása autópályán 130-150-nel haladva (ez olyan 3000-3400 közötti fordulatszám tartomány) 5 liter alá is le tud menni, bár ehhez kell legalább 200km autópályázás.

Amit még érdemes megnézni, hogy 3000-es fordulatszámon ötödik sebességben mekkora sebességgel haladsz? Mert a váltótól is nagyon függ a fogyasztás. Enyém 3000-nél közel 130-cal haladok óra szerint, mivel a leghosszabb áttételű és végáttételű kisblokkos váltó van az enyémben.

Link to comment
Megosztás:

Azt azért tisztázzuk, hogy a H Astrában már teljesen más felépítésű a 1.6 16V motor, mint ami az F Astrában van.

A magasabb alapjárati fordulatszámot okozhatja az alapjárati léptetőmotor szorulása, bár erre anyázna az ECU, másrészt a fogyasztás lehet azért is nagy, mert például a kétvezetékes hőfokjeladó nem túl tökéletes, nem a valós motorhőmérsékletet adja vissza a motorvezérlőnek, emiatt állandóan dúsított keveréket ad a motornak, mert ugye azt hiszi hogy még hideg. Emiatt az alapjárati fordulatszám is emelt marad. Nincsenek furcsa jelenségek? Mint például, hogy gázadásnál torpan, majd erőre kap?

Megjegyzem, az én 1.6 8V-mnek a fogyasztása autópályán 130-150-nel haladva (ez olyan 3000-3400 közötti fordulatszám tartomány) 5 liter alá is le tud menni, bár ehhez kell legalább 200km autópályázás.

Amit még érdemes megnézni, hogy 3000-es fordulatszámon ötödik sebességben mekkora sebességgel haladsz? Mert a váltótól is nagyon függ a fogyasztás. Enyém 3000-nél közel 130-cal haladok óra szerint, mivel a leghosszabb áttételű és végáttételű kisblokkos váltó van az enyémben.

Nemá Day most tényleg azt mondod, hogy egy 1.6-os több mint 1 tonnás bódé 130-150-el 5liter alatt eszik? A legeslegeslegeslegjobb fogyim 6.3-volt olyan 100-nál. Tudom hogy van ennél jobb, de 5 alá vinni ilyen sebességnél....

Link to comment
Megosztás:

Nemá Day most tényleg azt mondod, hogy egy 1.6-os több mint 1 tonnás bódé 130-150-el 5liter alatt eszik? A legeslegeslegeslegjobb fogyim 6.3-volt olyan 100-nál. Tudom hogy van ennél jobb, de 5 alá vinni ilyen sebességnél....

Az 1.6-os könnyebben rángatja a bódét, ismerem a motorféket, hosszú váltóm van. Vezetési stílustól is erősen függ ám. A 4.9-et meg közel 1000km-es autópályázás hozta össze, de mikor elmegyek szombathelyre, majd onnan budapestre főúton, vagy fordítva, akkor is 6 alatt van a fogyasztásom.

Link to comment
Megosztás:

Az 1.6-os könnyebben rángatja a bódét, ismerem a motorféket, hosszú váltóm van. Vezetési stílustól is erősen függ ám. A 4.9-et meg közel 1000km-es autópályázás hozta össze, de mikor elmegyek szombathelyre, majd onnan budapestre főúton, vagy fordítva, akkor is 6 alatt van a fogyasztásom.

A 6 litert még elhiszem, de azért 5 alatt a dieselek szoktak enni, és szerintem ott sem túl gyakori.

Link to comment
Megosztás:

A 6 litert még elhiszem, de azért 5 alatt a dieselek szoktak enni, és szerintem ott sem túl gyakori.

Pepe c14nz-je is stabilan tudja az 5 alattot. Nagyon sokmindentöl függ. Azon a környéken, én elkrúzoltam 3.7-böl, itthon a 6 már jó. Nem lehet ennyire összehasonlítani. A Zafira 1.6 16szelep, és egyértelműen többet nyakal ha 2000 körül megy sokat. Egyszerűen kell neki a fordulat, 3000-3200 körül a legjobb. Ott magához képest nem fogyaszt, és nem is szenved annyira, ha kicsit meg kéne mozdulni. Nyomatéka lóf.sz (föleg ebben a bódéban) forgatni kell, különben sz.r.
Link to comment
Megosztás:

Pepe c14nz-je is stabilan tudja az 5 alattot. Nagyon sokmindentöl függ. Azon a környéken, én elkrúzoltam 3.7-böl, itthon a 6 már jó. Nem lehet ennyire összehasonlítani. A Zafira 1.6 16szelep, és egyértelműen többet nyakal ha 2000 körül megy sokat. Egyszerűen kell neki a fordulat, 3000-3200 körül a legjobb. Ott magához képest nem fogyaszt, és nem is szenved annyira, ha kicsit meg kéne mozdulni. Nyomatéka lóf.sz (föleg ebben a bódéban) forgatni kell, különben sz.r.

Csak éppen Pepének nem tonnás caravanja van nagyobb légellenállással, és nem 130-150-nél mérte ezt a fogyit.

Link to comment
Megosztás:

Pepe c14nz-je is stabilan tudja az 5 alattot. Nagyon sokmindentöl függ. Azon a környéken, én elkrúzoltam 3.7-böl, itthon a 6 már jó. Nem lehet ennyire összehasonlítani. A Zafira 1.6 16szelep, és egyértelműen többet nyakal ha 2000 körül megy sokat. Egyszerűen kell neki a fordulat, 3000-3200 körül a legjobb. Ott magához képest nem fogyaszt, és nem is szenved annyira, ha kicsit meg kéne mozdulni. Nyomatéka lóf.sz (föleg ebben a bódéban) forgatni kell, különben sz.r.

Valamit elnéztél sztem, 6 alattot tud (nyáron, most 6 felett van), a legkisebb eddig 5.37 volt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.