Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Még mindig meglepődök, hogy a 100-as benyától teljesen másképp viselkedik az autóm motorja. 50Ft-tal drágább, de BC szerint fél literrel csökkent az átlag fogyasztásom. Direkt nem nulláztam tankolásnál. 6,9-et mutatott mezei 95-ös benyával, most meg 6,3 és 6,5 között mozog ez az érték.

Link to comment
Megosztás:

Még mindig meglepődök, hogy a 100-as benyától teljesen másképp viselkedik az autóm motorja. 50Ft-tal drágább, de BC szerint fél literrel csökkent az átlag fogyasztásom. Direkt nem nulláztam tankolásnál. 6,9-et mutatott mezei 95-ös benyával, most meg 6,3 és 6,5 között mozog ez az érték.

Lusta vagyok számolni, akkor megéri?

Link to comment
Megosztás:

Még mindig meglepődök, hogy a 100-as benyától teljesen másképp viselkedik az autóm motorja. 50Ft-tal drágább, de BC szerint fél literrel csökkent az átlag fogyasztásom. Direkt nem nulláztam tankolásnál. 6,9-et mutatott mezei 95-ös benyával, most meg 6,3 és 6,5 között mozog ez az érték.

95-98-100.... egyszer én is kipróbálom valamelyik jobb benyát. :D

Link to comment
Megosztás:

Még mindig meglepődök, hogy a 100-as benyától teljesen másképp viselkedik az autóm motorja. 50Ft-tal drágább, de BC szerint fél literrel csökkent az átlag fogyasztásom. Direkt nem nulláztam tankolásnál. 6,9-et mutatott mezei 95-ös benyával, most meg 6,3 és 6,5 között mozog ez az érték.

Bár én még sose töltöttem ilyen drága benyát az enyémbe, mindig az ország (legálisan) legolcsóbb benzinjét tankolom, de a jelenség okát valószínűleg tudom.

A 100-as benzinnek nagyobb a fűtőértéke, és ezért nem a kompressziótűrése okozza a jobb fogyasztást.

Ugyanez volt a helyzet amikor még egyesületben versenyeztem motorral és a repülőtérről "szereztük be" nagy tételben a benzint (hordóban).

Az sem az oktánszám miatt volt jobb, hanem a 10%-al nagyobb fűtőérték miatt.

Ment a motor mint az őrült!

Sőt, azt hiszem ugyanez a jelenség van, amikor kimegyünk az országból tőlünk nyugatra, és a kocsi beindul mint az állat!

Link to comment
Megosztás:

Bár én még sose töltöttem ilyen drága benyát az enyémbe, mindig az ország (legálisan) legolcsóbb benzinjét tankolom, de a jelenség okát valószínűleg tudom.

A 100-as benzinnek nagyobb a fűtőértéke, és ezért nem a kompressziótűrése okozza a jobb fogyasztást.

Ugyanez volt a helyzet amikor még egyesületben versenyeztem motorral és a repülőtérről "szereztük be" nagy tételben a benzint (hordóban).

Az sem az oktánszám miatt volt jobb, hanem a 10%-al nagyobb fűtőérték miatt.

Ment a motor mint az őrült!

Sőt, azt hiszem ugyanez a jelenség van, amikor kimegyünk az országból tőlünk nyugatra, és a kocsi beindul mint az állat!

Tanúsíthatom. 2010-ben kimentem Bécsbe és ott tankoltam sima 95-öst, tele. Amíg ki nem fogyott érezhetően jobb volt a kocsi. Érdekes, hogy az alapjárat is szebb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy gyors kérdésem, keresztapámnak van egy ecotec motoros 1.6-os astrája amiben (nem nem tévedés) 40000 km van, egy ismerős öregé volt, és kb 5 évet állt az autó. pöc röfre beindult, szíjjak szűrők, kipufogó, olaj és egyéb kopó alkatrészek, ja fékbetét, tárcsa kicserélve, ez eddig mind szép és jó.

DE 12 liter normál 95-t eszik a drága!!!

Ez nagyon sok, hibalámpa nem jelez, nem hörög, nem produkál semmi különlegeset, csak a fogyasztása, az az ami sok.

Esetleg ha lenne valakinek konstruktív ötlete, hozzászólása, megköszönném!

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy gyors kérdésem, keresztapámnak van egy ecotec motoros 1.6-os astrája amiben (nem nem tévedés) 40000 km van, egy ismerős öregé volt, és kb 5 évet állt az autó. pöc röfre beindult, szíjjak szűrők, kipufogó, olaj és egyéb kopó alkatrészek, ja fékbetét, tárcsa kicserélve, ez eddig mind szép és jó.

DE 12 liter normál 95-t eszik a drága!!!

Ez nagyon sok, hibalámpa nem jelez, nem hörög, nem produkál semmi különlegeset, csak a fogyasztása, az az ami sok.

Esetleg ha lenne valakinek konstruktív ötlete, hozzászólása, megköszönném!

Előre is köszi.

Ha városi forgalomban használod, akkor a 12 liter még elmegy, Ha nem, akkor viszont érdemes lenne egyszer menni vele egy húzósabbat, kicsit forgatni, stb. Ha ezt követően hosszabb utakon is sokat eszik, akkor érdemes a mélyére menni a dolgoknak.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet, de sajnos nem városban közlekednek vele....

Majd a hétvégén kivillogtatom a hibakódjait, hátha lehetséges ennél a modellnél is, hátha megjegyzett valamit, na meg lehetséges, hogy mégiscsak lambdaszonda.

Nem jellemző 40 ezer után! Sőt, szinte kizártnak tartom, mert az csak a használattól fárad el és nem a nem használattól.

Inkább valami olyan mechanikus probléma, ami a hosszú állás alatt "begyógyult".

Pl gyűrűk, vagy termosztát, vagy motorhőfok jeladó kontaktus, egyéb jeladó kontakt oxidációja.

Link to comment
Megosztás:

Üdv az én opelom 1.6 x16sz. A problémám az volna , hogy soknak gondolom a fogyasztásomat, bár nem volt még alkalmam lemérni, de 10 felett gondolom városba hidegen. a kérdésem az volna, hogy miket érdemes megtisztítani, a fogyasztáscsökkentés érdekében ?EGR szelep pipa.

Link to comment
Megosztás:

Üdv az én opelom 1.6 x16sz. A problémám az volna , hogy soknak gondolom a fogyasztásomat, bár nem volt még alkalmam lemérni, de 10 felett gondolom városba hidegen. a kérdésem az volna, hogy miket érdemes megtisztítani, a fogyasztáscsökkentés érdekében ?EGR szelep pipa.

Fogyasztáscsökkentés érdekében leginkább garázsban hagyni érdemes.

Nekem 90ezret futott szr van,6km-re járok dolgozni vele simán 9-10 között van ilyenkor.

De szoktam tankolni 1.2 eur4 2006-os autót az ugyanitt 8.8-8-6.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Hozzáértők!

Leírom milyen problémám van hátha tudtok segíteni nekem.

Egy 1.8i Opel astra F caravan (1992) - ról van szó. Az alap problémám az volt hogy nem volt üzemi hőmérsékletem az autómban! Történt termosztát csere, de ha már ott voltunk megpróbáltuk kimérni a motorhőmérséklet jeladó értékét ami jó is volt, de visszaszereléskor letört a műanyag csatlakozó. Szerezni sajnos csak 1.4-es motorból tudtam, de a hűtőm is tönkre ment ezt is ebből raktuk át.Azóta van üzemi hőmérsékletem és a hűtőm is megy tökéletesen. Most olyan problémám van hogy pörög a motorom nagyon, de változóan.(1500-2000-3000-...) Azt gondoltam hogy alapjárati motor, de lehúztam az elektromos csatlakozót és a probléma megmaradt. Próbáltam csinálni egy ellenállást amit 300ohmra állítottam be beledugtam az ecu csatlakozójába de akkor is pörög a motor. Ha kihúzom utána nem tudom elindítani. Ha visszadugom pörög.... Szerinted mi lehet a gond? Ja és ha rádugom az alapjárati motor csatlakozóját akkor kapok egy 35-ös hibakódot! (Alapjárati vezérlőszelep, de ennélkül is pörög a motorom.) köszönöm előre is a segítségeteket.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Hozzáértők!

Leírom milyen problémám van hátha tudtok segíteni nekem.

Egy 1.8i Opel astra F caravan (1992) - ról van szó. Az alap problémám az volt hogy nem volt üzemi hőmérsékletem az autómban! Történt termosztát csere, de ha már ott voltunk megpróbáltuk kimérni a motorhőmérséklet jeladó értékét ami jó is volt, de visszaszereléskor letört a műanyag csatlakozó. Szerezni sajnos csak 1.4-es motorból tudtam, de a hűtőm is tönkre ment ezt is ebből raktuk át.Azóta van üzemi hőmérsékletem és a hűtőm is megy tökéletesen. Most olyan problémám van hogy pörög a motorom nagyon, de változóan.(1500-2000-3000-...) Azt gondoltam hogy alapjárati motor, de lehúztam az elektromos csatlakozót és a probléma megmaradt. Próbáltam csinálni egy ellenállást amit 300ohmra állítottam be beledugtam az ecu csatlakozójába de akkor is pörög a motor. Ha kihúzom utána nem tudom elindítani. Ha visszadugom pörög.... Szerinted mi lehet a gond? Ja és ha rádugom az alapjárati motor csatlakozóját akkor kapok egy 35-ös hibakódot! (Alapjárati vezérlőszelep, de ennélkül is pörög a motorom.) köszönöm előre is a segítségeteket.

Ki kell szedni az alapjárati mocit és féktisztítóval lehet takarítani a kúpot és a fészkét is. Ha már kiszedted hibakiolvasási üzemmódban igy kell neki játszania:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Megmértem többszöri rátankolással is az átlagfogyasztásom vegyesben. 6.8-7 liter. Ez sok egy C14NZ 8V 60lovas mocitól ami max 140km/h képes? (dombon lefelé hátszéllel alig alig 150km/h) Szerintem kevés ez a 140. Az óra 220-ig van skálázva. Hasonló 1.4 motor megy 180-190-et. Érzésre is lomha az autó más autóhoz képest hasonló 1.4 motorral.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Megmértem többszöri rátankolással is az átlagfogyasztásom vegyesben. 6.8-7 liter. Ez sok egy C14NZ 8V 60lovas mocitól ami max 140km/h képes? (dombon lefelé hátszéllel alig alig 150km/h) Szerintem kevés ez a 140. Az óra 220-ig van skálázva. Hasonló 1.4 motor megy 180-190-et. Érzésre is lomha az autó más autóhoz képest hasonló 1.4 motorral.

A fogyasztásod kb rendben van. A végsebesség egy más tészta. Az óra 220-ig van skálázva, de nem az 1.4-es miatt. Ugyan ezt a műszeregységet tették a legtöbbe (1.8, 2.0 is volt ezzel) Viszont az óra szerinti 140 az tényleg karcsúnak tűnik.

Link to comment
Megosztás:

A fogyasztásod kb rendben van. A végsebesség egy más tészta. Az óra 220-ig van skálázva, de nem az 1.4-es miatt. Ugyan ezt a műszeregységet tették a legtöbbe (1.8, 2.0 is volt ezzel) Viszont az óra szerinti 140 az tényleg karcsúnak tűnik.

Óra szerint mentem már 180-al is hátszélben, egyedül, lejtőn, de úgy rémlik a c14nz vége sedánnál-ötajtósnál 163, a caravané meg valami 155. Úgye gyári adatról beszélünk....GPS-el eddíg a max 148-volt sík úton 2 személlyel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.