Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Ma megtettem egy 574km-es távot várpalota-szombathely-budapest-várpalota távon. 33 liter fogyott el. 5,7l/100km. :D Szombathely-Budapest távon első ülésig megpakolva és két személy.

Pedig nagyon fos már az üzemanyag ellátás és keverékképzés. Későn reagál a gázadásra, illetve betorpan, etc. Lamdagyanús a szekér. Bár ha a lambda mindig dús keveréket jelez, akkor nem csoda, hogy kevés a fogyasztás. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma megtettem egy 574km-es távot várpalota-szombathely-budapest-várpalota távon. 33 liter fogyott el. 5,7l/100km. :D Szombathely-Budapest távon első ülésig megpakolva és két személy.

Pedig nagyon fos már az üzemanyag ellátás és keverékképzés. Későn reagál a gázadásra, illetve betorpan, etc. Lamdagyanús a szekér. Bár ha a lambda mindig dús keveréket jelez, akkor nem csoda, hogy kevés a fogyasztás. :D

Nekem egy ilyen távom volt múlt hét végén. Csak nekem 43 liter fogyott a 100-110-es tempós hajtás alatt... :D

Link to comment
Megosztás:

c14se átlag 7.4 liter

c16nz átlag 6.9liter

x16sz átlag 6.4 liter

c16se átlag 7.1 liter

Gyári értékek,de a különbségek stimmelnek saját tapasztalat és beszámolók alapján is. Pl. x16sz tényleg fél literrel kevesebbet kér,ugyanúgy megy.

5.6 és ez nem gyári érték, hanem használati. Megpakolva, vegyes használattal. :sneaky:

Link to comment
Megosztás:

c14se átlag 7.4 liter

c16nz átlag 6.9liter

x16sz átlag 6.4 liter

c16se átlag 7.1 liter

Gyári értékek,de a különbségek stimmelnek saját tapasztalat és beszámolók alapján is. Pl. x16sz tényleg fél literrel kevesebbet kér,ugyanúgy megy.

A gyári értékek inkább csak egy kb.érték,a fogyasztás nagyban függ a vezető stílusától ,használati körűlményektől,autó műszaki állapotától

Azonos körűlmények mellett is lehet 0,5-1l különbség ugyanazon motorú autó között

Link to comment
Megosztás:

A gyári értékek inkább csak egy kb.érték,a fogyasztás nagyban függ a vezető stílusától ,használati körűlményektől,autó műszaki állapotától

Azonos körűlmények mellett is lehet 0,5-1l különbség ugyanazon motorú autó között

Akkor mondjuk azt,hogy mindegyik eljár 10literből ha eléggé nyomják neki... :D

Am jobb összehasonlítás nem igen van,mint a gyári értékek,mert ott teljesen azonosak a körülmények.

Link to comment
Megosztás:

Igen csak függ a műszaki állapotól meg ki menyire ismeri már az autóját és hol és hogyan használja,lehet nagy motorral is jofogyasztást produkálni és kicsivel is nagyon nagyot. az 1.4es nekem volt hogy 10körül evett.aztán nekem a c20ne eleinte pályán evett 8-8,5et is :S aztán pl nálam injektor fej probléma miatt volt ez most 7-7,5 nem tudom más astrával össze hasonlítani mert nekem asconábol származik a motor és a váltó. nekem 100-110es temponál többet eszik mint 125 körül +- 5km/o itt olyan 2800at forog 110nél meg csak 2300-400 ott meg gondolom még túl gyenge nem tudom. minden esetre valamit valamiért :D

Link to comment
Megosztás:

Igen csak függ a műszaki állapotól meg ki menyire ismeri már az autóját és hol és hogyan használja,lehet nagy motorral is jofogyasztást produkálni és kicsivel is nagyon nagyot. az 1.4es nekem volt hogy 10körül evett.aztán nekem a c20ne eleinte pályán evett 8-8,5et is :S aztán pl nálam injektor fej probléma miatt volt ez most 7-7,5 nem tudom más astrával össze hasonlítani mert nekem asconábol származik a motor és a váltó. nekem 100-110es temponál többet eszik mint 125 körül +- 5km/o itt olyan 2800at forog 110nél meg csak 2300-400 ott meg gondolom még túl gyenge nem tudom. minden esetre valamit valamiért :D

Ha ez megnyugtat, akkor nálam (óra szerint) 100-nál 2000-et, 130-nál 3000-et forog ötödikben, és minden gyári.

Nálam olyan nincs, hogy ötödikben 130-nál 7 literből kijőjjön. Ahhoz a tempóhoz már inkább 8 liter tartozik.

1,4-es motorral ez a tempó simán kijön 7,2-ből!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az E85 etanolt szeretném kipróbálni, ha beválik akár hosszútávon is. A minap elmentem egy Agip kút mellett ahol van, ez adta az ötletet. A kérdésem az lenne, hogy milyen arányban érdemes vegyíteni (nem akarok tisztám etanollal járni), az üzemanyag szűrőt először érdemes cserélni vagy csak később. A fogyasztásra, teljesítményre milyen hatással van (x14nz)? Az alkohol oldódik a vízben, elméletileg a tankból a vizet így ki tudná pucolni, de ez igaz benzin-etanol keverékre is?

Összegezve, gondolom olcsóbban nem tudnék autózni, mert figyelnek arra, hogy csak annyival legyen olcsóbb amennyivel többet kér a motor, de talán kipucolnám az üzemanyag rendszert. Átalakításokat nem szeretnék, végképp nem akarom, hogy bármi negatív hatás érje az autómat miatta.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az E85 etanolt szeretném kipróbálni, ha beválik akár hosszútávon is. A minap elmentem egy Agip kút mellett ahol van, ez adta az ötletet. A kérdésem az lenne, hogy milyen arányban érdemes vegyíteni (nem akarok tisztám etanollal járni), az üzemanyag szűrőt először érdemes cserélni vagy csak később. A fogyasztásra, teljesítményre milyen hatással van (x14nz)? Az alkohol oldódik a vízben, elméletileg a tankból a vizet így ki tudná pucolni, de ez igaz benzin-etanol keverékre is?

Összegezve, gondolom olcsóbban nem tudnék autózni, mert figyelnek arra, hogy csak annyival legyen olcsóbb amennyivel többet kér a motor, de talán kipucolnám az üzemanyag rendszert. Átalakításokat nem szeretnék, végképp nem akarom, hogy bármi negatív hatás érje az autómat miatta.

Előre is köszi.

Hi!

Azt mondják, akik már kipróbálták, hogy 50-50%-ban keverhető gond nélkül, de ahogy egyre hidegebb lesz, sztem csökkentsd az etanol arányát, mert hidegindításban nehézségeket okozhat. Az első tank kijárása után pedig érdemes benzinszűrőt cserélni, hogy amit a tankból kimosott az etanol, az ne zárja el a szűrőt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az E85 etanolt szeretném kipróbálni, ha beválik akár hosszútávon is. A minap elmentem egy Agip kút mellett ahol van, ez adta az ötletet. A kérdésem az lenne, hogy milyen arányban érdemes vegyíteni (nem akarok tisztám etanollal járni), az üzemanyag szűrőt először érdemes cserélni vagy csak később. A fogyasztásra, teljesítményre milyen hatással van (x14nz)? Az alkohol oldódik a vízben, elméletileg a tankból a vizet így ki tudná pucolni, de ez igaz benzin-etanol keverékre is?

Összegezve, gondolom olcsóbban nem tudnék autózni, mert figyelnek arra, hogy csak annyival legyen olcsóbb amennyivel többet kér a motor, de talán kipucolnám az üzemanyag rendszert. Átalakításokat nem szeretnék, végképp nem akarom, hogy bármi negatív hatás érje az autómat miatta.

Előre is köszi.

X14nz van nekem is, többször tankoltam már alkoholt, felesben, semmi gondom nem volt, hidegben elvileg hidegebben indul, de felesben nálam nem éreztem.

Benzinszűrőt akkor cseréltem egyszer, elég volt, azóta is tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az E85 etanolt szeretném kipróbálni, ha beválik akár hosszútávon is. A minap elmentem egy Agip kút mellett ahol van, ez adta az ötletet. A kérdésem az lenne, hogy milyen arányban érdemes vegyíteni (nem akarok tisztám etanollal járni), az üzemanyag szűrőt először érdemes cserélni vagy csak később. A fogyasztásra, teljesítményre milyen hatással van (x14nz)? Az alkohol oldódik a vízben, elméletileg a tankból a vizet így ki tudná pucolni, de ez igaz benzin-etanol keverékre is?

Összegezve, gondolom olcsóbban nem tudnék autózni, mert figyelnek arra, hogy csak annyival legyen olcsóbb amennyivel többet kér a motor, de talán kipucolnám az üzemanyag rendszert. Átalakításokat nem szeretnék, végképp nem akarom, hogy bármi negatív hatás érje az autómat miatta.

Előre is köszi.

Víz továbbra is külön fázist képez,nem fog benzinnel elegyedni,etanoltól sem.

Szóval nem pucol az l*f**szt sem. Illetve a benzin sokkal jobb oldószer is meg üzemanyag is.

Amúgy igen,elmegy felesben is,üzemanyagköltséget jól látod.

Központi injektorosba teljesen felesleges belerakni bármilyen arányban.

Van egy x14xe computerem e85re takarék programra írva,amivel gyengébb,mint benzinnel,viszont lehet vele spórolni.

Link to comment
Megosztás:

Víz továbbra is külön fázist képez,nem fog benzinnel elegyedni,etanoltól sem.

Szóval nem pucol az l*f**szt sem. Illetve a benzin sokkal jobb oldószer is meg üzemanyag is.

Amúgy igen,elmegy felesben is,üzemanyagköltséget jól látod.

Központi injektorosba teljesen felesleges belerakni bármilyen arányban.

Van egy x14xe computerem e85re takarék programra írva,amivel gyengébb,mint benzinnel,viszont lehet vele spórolni.

Egyáltalán nem felesleges belerakni, nekem nem igazán volt látható a fogyasztásnövekedés, bár én nem spórolásból tettem bele, csak ha már azon a kúton van, akkor miért ne.

Feleshez teljesen felesleges mindenféle computer, az ahhoz kell, ha csak azzal akarja használni.

És pucol, rendesen.

Uff.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.