wzsolt_1.6_16V Elküldve Augusztus18, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2012 De lehet. Itt egy link, aminek az első oldalán van egy diagram, ahol látható, hogy milyen benzin - legevő arányhoz milyen feszültség tartozik. http://www.free-ener...co.uk/D17.pdf Ebből az is kitűnik, hogy adamka gépe túl "vastag" keverékkel jár, ezért is lehet nagy a fogyasztása. Mint ahogyan az általad belinkelt írás is írja az a jel amit a lambda ad egy gyorsan változó feszültség jel. Egy egyszerű multiméterrel nem lehet korrektül megmérni. Szkóppal lehet rendesen. Presze biztosan van komolyabb multiméter is ami alkalmas erre, de az nem az a kategória ami úgy otthon szokott lenni az embernek. Ha már haldoklik a lambda szonda arra hibakódot is dob az ecu. Nálam legalább is még a jelentősebb fogyasztás növekedés előtt dobta a hibakódot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus19, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2012 Mint ahogyan az általad belinkelt írás is írja az a jel amit a lambda ad egy gyorsan változó feszültség jel. Egy egyszerű multiméterrel nem lehet korrektül megmérni. Szkóppal lehet rendesen. Presze biztosan van komolyabb multiméter is ami alkalmas erre, de az nem az a kategória ami úgy otthon szokott lenni az embernek. Ha már haldoklik a lambda szonda arra hibakódot is dob az ecu. Nálam legalább is még a jelentősebb fogyasztás növekedés előtt dobta a hibakódot. Nem is állítom, hogy a lambda kimérése ilyen egyszerű lenne, akkor nem volna szükség kód olvasásra. Azt állítottam, hogy igenis lehet mérni lambda feszültséget. Én is mértem pl. tegnap (is) és a "gyorsan változó jelem" 850 és 180 mV között ugrált. (Én más célból végeztem ellenőrző méréseket éppen.) Csak a Barátunk által közölt mérési értékekről közöltem, hogy az dús keverékről árulkodik, ami többek között oka lehet a nagy fogyasztásnak. Mindenképpen ellenőrizni kell a lambdát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve Augusztus19, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2012 Ha már szondázunk. Ugye a lambdaszonda a kipufogó gáz oxigéntartalmát méri, és ezen érték által állapítjuk meg, hogy milyen a keverék (dús/szegény). Na de ha azt mondjuk, hogy dús, akkor az oxigéndús vagy üzemanyag-dús? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus19, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2012 Ha már szondázunk. Ugye a lambdaszonda a kipufogó gáz oxigéntartalmát méri, és ezen érték által állapítjuk meg, hogy milyen a keverék (dús/szegény). Na de ha azt mondjuk, hogy dús, akkor az oxigéndús vagy üzemanyag-dús? Szerintem üzemenyagdús, mert a szonda és az ECU csak abba tud "beleszólni" a levegő mennyiségébe nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Augusztus19, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2012 A grafikon nem jó,mert a lambda vezetéken mérhető feszültség csökken ha dúsul a keverék. Mivel a maradvány oxigénnel történő reakció indukál delejt rajta. Kevés oxigén(dús keverék) kevés mV,sok oxigén(szegény keverék) 1V-hoz közeli értékek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus19, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2012 A grafikon nem jó,mert a lambda vezetéken mérhető feszültség csökken ha dúsul a keverék. Mivel a maradvány oxigénnel történő reakció indukál delejt rajta. Kevés oxigén(dús keverék) kevés mV,sok oxigén(szegény keverék) 1V-hoz közeli értékek. Ez a grafikon jó. Az arányszámban az első a levegő, a második a benzin (tömeg). Minél dúsabb benzinben a keverék, annál nagyobb a szondából kilépő feszültség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus20, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2012 Ez a grafikon jó. Az arányszámban az első a levegő, a második a benzin (tömeg). Minél dúsabb benzinben a keverék, annál nagyobb a szondából kilépő feszültség. Műszerrel mérted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus20, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2012 Műszerrel mérted? Természetesen. Multiméterrel. Amint korábban írtam, ellenőrző mérést végeztem, de nem a szonda "pontosságát", hanem az aktuális jelet mértem többek között. Én az EFIE készülékem működőképességét ellenőriztem, mivel a hidrogénfejlesztőm "finom hangolását" végeztem el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus20, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2012 Helló daykiller! a napokban leszel itt Fehérváron?Kölcsön kérném a DIS trafódat 1 próbára az enyém valszeg kuka,de mielőtt veszek azért megbizonyosodnék róla hogy tényleg szar Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus20, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2012 Helló daykiller! a napokban leszel itt Fehérváron?Kölcsön kérném a DIS trafódat 1 próbára az enyém valszeg kuka,de mielőtt veszek azért megbizonyosodnék róla hogy tényleg szar Minden nap fehérváron vagyok, mert ott dolgozom. :) De nem kocsival járok be, hanem vonattal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus20, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2012 Minden nap fehérváron vagyok, mert ott dolgozom. :) De nem kocsival járok be, hanem vonattal. Ok Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus20, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2012 Ok De ha nagyon kell és ki tudom szerelni, akkor holnap el tudom vinni magát a modult. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Augusztus20, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2012 Helló daykiller! a napokban leszel itt Fehérváron?Kölcsön kérném a DIS trafódat 1 próbára az enyém valszeg kuka,de mielőtt veszek azért megbizonyosodnék róla hogy tényleg szar A kocka kell?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 A kocka kell?? Van más DIS kocka a kocsiban? Nincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 A kocka kell?? igen Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 De ha nagyon kell és ki tudom szerelni, akkor holnap el tudom vinni magát a modult. Azt nagyon megköszönném!3 db torx fejű csavar fogja 1 csati meg a 4kábel rajta,kb.3 perc a szerelés Én 4 után vagyok otthon Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 Azt nagyon megköszönném!3 db torx fejű csavar fogja 1 csati meg a 4kábel rajta,kb.3 perc a szerelés Én 4 után vagyok otthon Priviben beszéljük meg, mert nem idevaló ez a téma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 Megjöttem Balcsiról. :icon1: 1.4-es Opel Astra F Indulásnál teletank: * Kecskemét (a városban erre-arra) [~35 Km] * Kecskemét - Ballószög - Balatonmáriafürdő [~216 Km] * Balatonmáriafürdő - Ballószög - Kecskemét [~216 Km] Érkezésnél tankolás 467 Km-nél. 24,17 liter ment vissza. Átlag 5,1 liter. Nem is olyan rossz! :icon10: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 Zetec-S 1.4-16v : 25l /150km, és még örülök is neki :lol: :D Elp.csáztam vele egy új Leont, egy 1.6-os D-corsát, egy hülye gyereket nagyon-nagyon swiftben, aztán ugyan ezt a marhát még 2x, mert úgy gondolta majd a következő lámpánál biztos megjön a póver, meg még egy 3-as golffal is egész jót játszottunk, de aztán le kellett kanyarodnom :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 Zetec-S 1.4-16v : 25l /150km, és még örülök is neki :lol: :D Elp.csáztam vele egy új Leont, egy 1.6-os D-corsát, egy hülye gyereket nagyon-nagyon swiftben, aztán ugyan ezt a marhát még 2x, mert úgy gondolta majd a következő lámpánál biztos megjön a póver, meg még egy 3-as golffal is egész jót játszottunk, de aztán le kellett kanyarodnom :D Ez pontosan milyen gép is? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 Ez pontosan milyen gép is? :huh: Ford Fiesta. vagy ilyesmi... :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus22, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2012 Ez pontosan milyen gép is? :huh: 3-as, csipásképű fiesta. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tottiadamka Elküldve Augusztus25, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2012 Üdv! Megvolt a nyaralás, szépem ment az autó. 500 km, ennek fele autópálya, a többi város-vidék elosztva, a fogyasztás: 6,2 L/100 km. Pályán 110 átlagban, de volt ennél jóval több is. Nem spóroltam a gázzal, de azért csak okosan nyomtam neki. Opel Astra F 1.6 16V ♥ Link to comment Megosztás: More sharing options...
adamka368 Elküldve Augusztus27, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2012 Üdv ujra feltennék egy lambdaszondás kérdést: diagnosztika progim szerint és multiméterrel kimérve is 0.3-0,5V között ingadozik a szonda! viszont diag prog. azt irja h alapjáraton keverék szegény kis gázt adok neki akk keverék dús! ez most nekem jó v nem jó? mult héten 12literes fogyasztás! ezen a 7en 6liter városba! Pfffff nem értem az egészet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus28, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2012 Üdv ujra feltennék egy lambdaszondás kérdést: diagnosztika progim szerint és multiméterrel kimérve is 0.3-0,5V között ingadozik a szonda! viszont diag prog. azt irja h alapjáraton keverék szegény kis gázt adok neki akk keverék dús! ez most nekem jó v nem jó? mult héten 12literes fogyasztás! ezen a 7en 6liter városba! Pfffff nem értem az egészet! Ne foglalkozz a milivoltokkal, az úgy jó, ahogy van. Gázadásra pedig természetesen dúsul a keverék, abból se lehet következtetést levonni a fogyasztásodra. Sokkal inkább befolyásolja a jobblábad nagysága a fogyasztást, valamint az, hogy éppen milyen sűrű forgalomban haladsz. Legutóbb mértem a BC-vel az egyik utamat az egyik lányomékhoz, akik 52 kilométerre laknak Csobánka hegyein túl. Odafelé délután 6,4-es, este hazafelé 7,4-es átlag jött ki.... Pedig mindkét esetben igyekeztem spórolósan haladni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts