Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Azért előbbinek jóval több köze van a fogyasztáshoz :lol:

Tudom, de ami fura számomra, hogy csak a hideg idő beállta óta eszik ennyit. Előtte a 15-20C°-ban 7,2-7,5l-ből simán elvoltam.

Aztán egyszer csak 8,7-9,2, ahogy bejöttek ezek a 0C° körüli párás ködös idők.

Túl hirtelen és túl egy időben történtek a változások.

A lambdaszonda fokozatosan adja meg magát nem??

Link to comment
Megosztás:

Tudom, de ami fura számomra, hogy csak a hideg idő beállta óta eszik ennyit. Előtte a 15-20C°-ban 7,2-7,5l-ből simán elvoltam.

Aztán egyszer csak 8,7-9,2, ahogy bejöttek ezek a 0C° körüli párás ködös idők.

Túl hirtelen és túl egy időben történtek a változások.

A lambdaszonda fokozatosan adja meg magát nem??

Általában. Viszont általában az EGR is ;) Ha belegondolsz, hogy az EGR szelep mit csinál, (ugye visszavezeti a kipuffogógáz egy részét a beszívott friss levegőhöz) maximum rángatást, meg fulldoklást lehet ráverni, többletfogyasztást kevésbé :lol:

Lamdba, termosztát inkább gyanús.

Link to comment
Megosztás:

Általában. Viszont általában az EGR is ;) Ha belegondolsz, hogy az EGR szelep mit csinál, (ugye visszavezeti a kipuffogógáz egy részét a beszívott friss levegőhöz) maximum rángatást, meg fulldoklást lehet ráverni, többletfogyasztást kevésbé :lol:

Lamdba, termosztát inkább gyanús.

Hát ezért vagyunk itt egymásnak, hogy kérdezzünk mielött cselekszünk. Termosztátnak miköze is a fogyasztáshoz?

Link to comment
Megosztás:

ha nyitva marad a termosztát, és ezáltal nehezen melegszik fel a motor, és így nagyon sokáig hideg motorral mész.

1-2percet járatok indulás előtt, aztán a 2km-re lévő korforgalomnál már elindul a mutató és tolja a langyos levegőt.

Még 3-4km és már 90 fok felett van. Eléri az óra szerinti 95fokot és ott megáll, nem mozog folyamatosan egyhelyben van.

Ezekszerint termosztát kilőve, marad a lambdaszonda.

Csergőtől kaptam ajánlatot gyári: 35-, bosch: 17darab mátyáskirály.

Valaki azt írja nem jó más csak a gyári, valaki azt, hogy jó a bosch. (Elvileg nekem egyszálas van)

Link to comment
Megosztás:

az enyém szerintem lazán bekapja a 9-10et (városban), ezen szeretnék valamilyen módon csökkenteni, pl a maszk ideiglenes lefalazása belülről javítana a dolgon szerintetek? hátha hamarabb melegedne a motor

2mm-es gumilemezből vágtam egy darabot, ami a hűtő 2/3-át eltakarja, ill. felül keskenyebbre hagytam, hogy visszahajtva fel lehessen fogatni a hűtőre. Acéllemezből hajlítottam 3 db olyan szorítót, mint amivel az asztalterítőt szokták odacsíptetni. Felrakni, levenni kb. 1 perc se, de akkor sincs gond, ha véletlenül +15 fokig is benne marad. Nekem az a tapasztalatom így előbb melegszik. :lol:

Link to comment
Megosztás:

1-2percet járatok indulás előtt, aztán a 2km-re lévő korforgalomnál már elindul a mutató és tolja a langyos levegőt.

Még 3-4km és már 90 fok felett van. Eléri az óra szerinti 95fokot és ott megáll, nem mozog folyamatosan egyhelyben van.

Ezekszerint termosztát kilőve, marad a lambdaszonda.

Csergőtől kaptam ajánlatot gyári: 35-, bosch: 17darab mátyáskirály.

Valaki azt írja nem jó más csak a gyári, valaki azt, hogy jó a bosch. (Elvileg nekem egyszálas van)

Minden attól függ, mennyire tervez valaki az autóval. Ami biztos, hogy a gyári szonda kibír 200e. km körül. (enyém 290.e-nél halt meg) A Bosch, ahogy a leírásában szerepel 50.e km-es szonda, (van drágább 80e. km-es is). Azt nem tudom ténylegesen mennyit bír, de ha évente 5e. km-t autózik valaki, akkor nem biztos, hogy megéri az eredeti, mert a Bosch is tartani fog 10 évig, ha 20e. km-t akkor már más. A másik kérdés a mai világban, hogy mennyi pénz van rá, mert lehet az olcsóbbra van csak keret, vagy arra van kedvezmény stb.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

1-2percet járatok indulás előtt, aztán a 2km-re lévő korforgalomnál már elindul a mutató és tolja a langyos levegőt.

Még 3-4km és már 90 fok felett van. Eléri az óra szerinti 95fokot és ott megáll, nem mozog folyamatosan egyhelyben van.

Ezekszerint termosztát kilőve, marad a lambdaszonda.

Csergőtől kaptam ajánlatot gyári: 35-, bosch: 17darab mátyáskirály.

Valaki azt írja nem jó más csak a gyári, valaki azt, hogy jó a bosch. (Elvileg nekem egyszálas van)

tegnap vettem 6400-ért gm opel egyvezetékest made in usa

Link to comment
Megosztás:

Minden attól függ, mennyire tervez valaki az autóval. Ami biztos, hogy a gyári szonda kibír 200e. km körül. (enyém 290.e-nél halt meg) A Bosch, ahogy a leírásában szerepel 50.e km-es szonda, (van drágább 80e. km-es is). Azt nem tudom ténylegesen mennyit bír, de ha évente 5e. km-t autózik valaki, akkor nem biztos, hogy megéri az eredeti, mert a Bosch is tartani fog 10 évig, ha 20e. km-t akkor már más. A másik kérdés a mai világban, hogy mennyi pénz van rá, mert lehet az olcsóbbra van csak keret, vagy arra van kedvezmény stb.. ;)

Köszönöm ezt a kielégítő választ. Igazából lenne rá keret ha kell ez nem probléma, kezdek hozzászokni hogy eszi a pénzem hónapok óta.

Lengéscsillapítók, toronycsapágyak gumibakkal, stab.gömbfejek, szilentek, hátsó fékdob+fékmunkahenger, olajcserék, fékbetétcserék, vezérlés csere, szélvédő csere, beltér helyrepofozása, 4új téligumi stb ezt mind az elmúlt 2 hónapban. :lol:

Havi 3-4 ezer km. Hosszú távra tervezek, hisz ezek után már nem szívesen válnék meg tőle.

Ha számolgatni akarok kb 1,5literrel eszik többet 100-on. Ez 600Ft/100km egy hónapba ha 4ezer km-el számolok akkor 24000Ft/4ezer km.

Azthiszem gyárit fogom választani :s

Link to comment
Megosztás:

Lottó reklám: MENNYII?

Kérdés mi lehet eközött 6400HUF és a csergő által kínált 35000HUF között? Nem hinném, hogy csak a haszon :s

A boltos akinél vásárolni szoktam ugy kinál pl: olcsó közép drága ,gyári , utángyártott ,német,olasz,francia......

De ezt simán odata nem , variált hozzá kell tennem hogy akár 2 év után is visszavásárolja a nem beépitett alkatrészeket, nagyon korrekt

Ezért feltételezem hogy jó minőségü lehet .

Link to comment
Megosztás:

2mm-es gumilemezből vágtam egy darabot, ami a hűtő 2/3-át eltakarja, ill. felül keskenyebbre hagytam, hogy visszahajtva fel lehessen fogatni a hűtőre. Acéllemezből hajlítottam 3 db olyan szorítót, mint amivel az asztalterítőt szokták odacsíptetni. Felrakni, levenni kb. 1 perc se, de akkor sincs gond, ha véletlenül +15 fokig is benne marad. Nekem az a tapasztalatom így előbb melegszik. :)

korrekt kis megoldásnak tűnik, megpróbálom a napokban kivitelezni rem hasznomra is válik ;) köszi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez a szonda van.

Mielőtt gázosítva lett nekem C14NZ elment 6,5-7,5l-ből benzinnel, azóta egyszer sem mértem...

Eleinte a gáznál jártam a gyári szondával (9 körüli fogyi nyáron), nem mondom hogy csak ez, de egészen biztosan ez is hozzá segített a fogyasztásom csökkentéséhez. Mivel most a téli hidegekbe is átlagban 8,7 körül áll.

Azt hogy a gyári jobb lehet-e ezt nem tudom. De azt hogy a régitől jobb az biztos, hogy meddig az pedig majd kiderül!

Gyárit én azért irreálisan drágának vélem...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez a szonda van.

Mielőtt gázosítva lett nekem C14NZ elment 6,5-7,5l-ből benzinnel, azóta egyszer sem mértem...

Eleinte a gáznál jártam a gyári szondával (9 körüli fogyi nyáron), nem mondom hogy csak ez, de egészen biztosan ez is hozzá segített a fogyasztásom csökkentéséhez. Mivel most a téli hidegekbe is átlagban 8,7 körül áll.

Azt hogy a gyári jobb lehet-e ezt nem tudom. De azt hogy a régitől jobb az biztos, hogy meddig az pedig majd kiderül!

Gyárit én azért irreálisan drágának vélem...

Nekem az ilyen szonda vagy két hónapig húzta...aztán kicserélték egy másikra és azóta szépen muzsikál... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lottó reklám: MENNYII?

Kérdés mi lehet eközött 6400HUF és a csergő által kínált 35000HUF között? Nem hinném, hogy csak a haszon :s

Használd a keresőt -> válaszd egyből a További keresési opciók-at

kulcsszónak írd be -> autoték*

a legördülő menüben jelöld ki az -> F Astra-t

majd -> Keresés indítása

A megjelenő hozzászólásokban olvsahatsz hideget meleget. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Használd a keresőt -> válaszd egyből a További keresési opciók-at

kulcsszónak írd be -> autoték*

a legördülő menüben jelöld ki az -> F Astra-t

majd -> Keresés indítása

A megjelenő hozzászólásokban olvsahatsz hideget meleget. :lol:

Köszönöm! Minden nap tanulunk valami újat. Tényleg van hideg és meleg hozzászólás is. Adok egy esélyt az autotéknak mert most sóher vagyok 35-öt adni egy gyáriért a csergőnek. Vagy ha segítőkész szerelő barátom előveszi az unXos kedvességét akkor egy bosch is szóba jöhet. UnX is forgalmazhat szerintetek gyári lambdát opelhoz vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! Minden nap tanulunk valami újat. Tényleg van hideg és meleg hozzászólás is. Adok egy esélyt az autotéknak mert most sóher vagyok 35-öt adni egy gyáriért a csergőnek. Vagy ha segítőkész szerelő barátom előveszi az unXos kedvességét akkor egy bosch is szóba jöhet. UnX is forgalmazhat szerintetek gyári lambdát opelhoz vagy nem?

BOSCH

EPS-FACET

HANS-PRIES

HELLA

MAGNETI

MEYLE

VDO

A webshop szerint. De elvileg van epc-hez hasonló programjuk is, tehát az sem kizárt hogy forgalmaz. Meg kell kérdezni. Amúgy ha tudnám most, hogy ki a gyári GM beszállítója...

Link to comment
Megosztás:

Mi az a pici jel? Két kis vízszintes vonal? Ha az, akkor hőfokjeladó hiba, vagy a vezetékének a szakadása. :)

Ha csak egy pici jel a számok előtt, akkor a mínuszt jelenti. :) :P ;)

Lambdát a középső kijelző nem tud, ettől még lehet az a hiba, de lehet halódó termosztát, sok rövid táv a mostani hidegekkel is.

De annak a jeladónak nincs köze a fogyasztáshoz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Állítólag most a Bosch de, hogy az F-ek korában ki volt azt nem tudom. ;)

Ez így van, nem is mondtam. :lol:

Az előbbi probléma megoldására teszek egy egyszerű javaslatot:

-Írok a csergőnek egy levelet amiben megkérdezem, hogy az általuk gyárinak nevezett 35ezres lambda gyártója ki is valójában?!

Így azért könnyebb lesz elindulni mindenkinek aki lambdaszonda problémával küszködik.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! Minden nap tanulunk valami újat. Tényleg van hideg és meleg hozzászólás is. Adok egy esélyt az autotéknak mert most sóher vagyok 35-öt adni egy gyáriért a csergőnek. Vagy ha segítőkész szerelő barátom előveszi az unXos kedvességét akkor egy bosch is szóba jöhet. UnX is forgalmazhat szerintetek gyári lambdát opelhoz vagy nem?

Ha biztosan gyárit akarsz venni, akkor menj be egy Opel márkaszervizbe. Legalább tudni fogod, ott mennyiért adják.

Link to comment
Megosztás:

2mm-es gumilemezből vágtam egy darabot, ami a hűtő 2/3-át eltakarja, ill. felül keskenyebbre hagytam, hogy visszahajtva fel lehessen fogatni a hűtőre. Acéllemezből hajlítottam 3 db olyan szorítót, mint amivel az asztalterítőt szokták odacsíptetni. Felrakni, levenni kb. 1 perc se, de akkor sincs gond, ha véletlenül +15 fokig is benne marad. Nekem az a tapasztalatom így előbb melegszik. ;)

Helló!

Lemérnéd nekem, hogy hányXhányas? Mert nekem jelenleg karton papír van de lehet túl kicsi mert többet vártam tőle mármint hogy hamarabb melegszik. Túl nagyot meg nem akarok nehogy baja legyen neki. Ezért kellene egy tuti méret! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.