ZsolsZ Elküldve November15, 2011 Megoszt Elküldve November15, 2011 Szevasztok. Vasárnap volt egy zalaegerszeg-budapest-zalaegerszeg utazásom 4 személy teli csomagtartó, autópálya 130-135, főutakon 100-110 meg a pesti futkozás dugómentesen. 480 megtett kilóméterre tankoltam rá 44 litert. Ez több mint 9 liter/100km. kicsit sokallom de ez van. Vagy mégsem? Néha felvillan a műszerfalon a sárga motorhiba jelző lámpa. De egy újraindítás után eltűnik. Okozhatja ezt a (magas) fogyasztást valami meghibásodása vagy teljesen elfogadható ilyen feltételek mellett X16XEL-től? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November15, 2011 Megoszt Elküldve November15, 2011 Szevasztok. Vasárnap volt egy zalaegerszeg-budapest-zalaegerszeg utazásom 4 személy teli csomagtartó, autópálya 130-135, főutakon 100-110 meg a pesti futkozás dugómentesen. 480 megtett kilóméterre tankoltam rá 44 litert. Ez több mint 9 liter/100km. kicsit sokallom de ez van. Vagy mégsem? Néha felvillan a műszerfalon a sárga motorhiba jelző lámpa. De egy újraindítás után eltűnik. Okozhatja ezt a (magas) fogyasztást valami meghibásodása vagy teljesen elfogadható ilyen feltételek mellett X16XEL-től? X16XEL Zafirával elvagyok csak Bp-n belül 8-ból ;) Érdemes lenne kivillogtatni, nem -e a Lambdád haldoklik. Az tud túlfogyasztást okozni. Időnként nem szokott picit rángatni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve November15, 2011 Megoszt Elküldve November15, 2011 X16XEL Zafirával elvagyok csak Bp-n belül 8-ból ;) Érdemes lenne kivillogtatni, nem -e a Lambdád haldoklik. Az tud túlfogyasztást okozni. Időnként nem szokott picit rángatni? Ó de igen.. Időnként főleg váltás után rángat 2-őt 3-at az autó... (Nemrég jött elő a rángatás és a magasabb fogyasztás de elnéztem a hűvösebb időnek) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November15, 2011 Megoszt Elküldve November15, 2011 Ó de igen.. Időnként főleg váltás után rángat 2-őt 3-at az autó... (Nemrég jött elő a rángatás és a magasabb fogyasztás de elnéztem a hűvösebb időnek) Ki kéne olvasni, hogy az autó mire gondol amikor felvillan a CheckEngine, de szerintem több mint valószínű, hogy a Lambda lesz ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
balahu Elküldve November15, 2011 Megoszt Elküldve November15, 2011 Csak a Caravan 50 literes. A többi 52. Kösz. Így már annyira nem volt üres! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 Ki kéne olvasni, hogy az autó mire gondol amikor felvillan a CheckEngine, de szerintem több mint valószínű, hogy a Lambda lesz ;) Ha már iylen, segítőkész voltál én bepróbálkozok egy lambda cserével, olvastam hogy az utángyártott nem játszik. Esetleg tudsz arról is honnan szerezhetnék gyárit elfogadható áron? Kösz Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November16, 2011 Megoszt Elküldve November16, 2011 Ha már iylen, segítőkész voltál én bepróbálkozok egy lambda cserével, olvastam hogy az utángyártott nem játszik. Esetleg tudsz arról is honnan szerezhetnék gyárit elfogadható áron? Kösz Opel Csergőnél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ervin78 Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Tisztelt fórumozók! Nemrég vettem egy opel astra f 96 os évjáratú,1.6 os 16 szelepes autót.Olyan problémám van ,hogy nemrég teletankoltam az autót(mindig egy kútra járok)kattanásig,a szintjelzőm is mutatta ,hogy tele a tank.Mentem vele városban 60 kilóméteret,(általában reggel hidegben indultam és kb 5-6 kilómétereket mentem egyszerre)és azt láttam ,hogy egy negyed tank elment.Elmentem teletankolni ismét (u.arra a kútra,kattanásig) 12 liter ment bele!!!Ez igencsak 20 liter/100 km!! Gondoltam most kipróbálom ,mentem vele városban kb másfél órát(jó nagy forgalom volt) 50 kilómétert,és visszamentem ugyanoda tankolni, 3,5 liter ment bele.Gondoltam milyen jó hiszen nincs még 8 literes fogyasztás sem.Hazamentem a kútról(1,5 kilóméterre lakom)beálltam a garázsba (fűtetlen)és reggel -5 fokban indítottam az autót könnyen beindult kb 1600 as fordulaton forgott.(gondolom a hidegindító ment..)elindultam dolgozni,majd azt figyeltem hogy a mutatóm már megint nem áll a toppon.(kb 5 km a munkahelyem a vizhőfok ,mivel min 5 fok volt kb 70-80 fokig ment fel.)Gondoltam majd ha hazaérek megint megtankolom és akkor látom mi a helyzet.Így is lett 12 kilómétert mentem a tankolás óta ,tankolok és csak nem áll le, 3,5 liter ment bele,12 !!! kilóméterre,ez több lenne mint 30 liter / 100 km Az lenne a kérdésem ,hogy miért fogyaszthat ennyit hidegen,valami nagy baj lehet vagy csak beállítás kérdése?Meleg motorral kb 8 litert fogyasz városban ami jónak tűnik de télen nem tud felmelegedni így akkor a gatyámat letankolhatom. Segítségeteket előre is köszönöm. Tisztelettel : Ervin Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fori23 Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Tisztelt fórumozók! Nemrég vettem egy opel astra f 96 os évjáratú,1.6 os 16 szelepes autót.Olyan problémám van ,hogy nemrég teletankoltam az autót(mindig egy kútra járok)kattanásig... Tévedés azt hinni, hogy ugyanaz a kútfej mindig ugyanott kattan le. Szóval felesleges így mérni, úgy 2-3 teletankolás után már jelentéktelenebb az a +/- 1 liter. 19 literrel mentél 122km-t, az 15,5l átlag. Végülis a körülményeket -télen 5-6km- tekintve nem lehetetlen, ha majd mész egy pár száz km-es etapot, akkor reálisabb eredményt kapsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Tisztelt fórumozók! Nemrég vettem egy opel astra f 96 os évjáratú,1.6 os 16 szelepes autót.Olyan problémám van ,hogy nemrég teletankoltam az autót(mindig egy kútra járok)kattanásig,a szintjelzőm is mutatta ,hogy tele a tank.Mentem vele városban 60 kilóméteret,(általában reggel hidegben indultam és kb 5-6 kilómétereket mentem egyszerre)és azt láttam ,hogy egy negyed tank elment.Elmentem teletankolni ismét (u.arra a kútra,kattanásig) 12 liter ment bele!!!Ez igencsak 20 liter/100 km!! Gondoltam most kipróbálom ,mentem vele városban kb másfél órát(jó nagy forgalom volt) 50 kilómétert,és visszamentem ugyanoda tankolni, 3,5 liter ment bele.Gondoltam milyen jó hiszen nincs még 8 literes fogyasztás sem.Hazamentem a kútról(1,5 kilóméterre lakom)beálltam a garázsba (fűtetlen)és reggel -5 fokban indítottam az autót könnyen beindult kb 1600 as fordulaton forgott.(gondolom a hidegindító ment..)elindultam dolgozni,majd azt figyeltem hogy a mutatóm már megint nem áll a toppon.(kb 5 km a munkahelyem a vizhőfok ,mivel min 5 fok volt kb 70-80 fokig ment fel.)Gondoltam majd ha hazaérek megint megtankolom és akkor látom mi a helyzet.Így is lett 12 kilómétert mentem a tankolás óta ,tankolok és csak nem áll le, 3,5 liter ment bele,12 !!! kilóméterre,ez több lenne mint 30 liter / 100 km Az lenne a kérdésem ,hogy miért fogyaszthat ennyit hidegen,valami nagy baj lehet vagy csak beállítás kérdése?Meleg motorral kb 8 litert fogyasz városban ami jónak tűnik de télen nem tud felmelegedni így akkor a gatyámat letankolhatom. Segítségeteket előre is köszönöm. Tisztelettel : Ervin Ne 60 kilométerenként tankolj, hanem akkor mikor már közeleg a piros jel. Akkor sem mutat elég pontos értéket a mérés. Írd a tankolásokat, és legalább hónapot hasonlíts össze hónappal! De még itt is bejátszik a környezeti hőmérséklet, meg, hogy mennyi a rövid táv és a hosszabb út aránya. Például ha én belenézek a füzetembe ilyen havi ÁTLAGOK jönnek egymás után. 7,8 - 7,76 - 7,76 - 7,27 - 6,83 - 6,79 - 7,29 - 7,13 - 8,13 - 7,87 - stb. Szerintem nálad 6- 8 kilométeres rövid utakat figyelembe véve nyugodtan kijöhet 10 - 12 literes átlag havonta. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Tisztelt fórumozók! Nemrég vettem egy opel astra f 96 os évjáratú,1.6 os 16 szelepes autót.Olyan problémám van ,hogy nemrég teletankoltam az autót(mindig egy kútra járok)kattanásig,a szintjelzőm is mutatta ,hogy tele a tank.Mentem vele városban 60 kilóméteret,(általában reggel hidegben indultam és kb 5-6 kilómétereket mentem egyszerre)és azt láttam ,hogy egy negyed tank elment.Elmentem teletankolni ismét (u.arra a kútra,kattanásig) 12 liter ment bele!!!Ez igencsak 20 liter/100 km!! Gondoltam most kipróbálom ,mentem vele városban kb másfél órát(jó nagy forgalom volt) 50 kilómétert,és visszamentem ugyanoda tankolni, 3,5 liter ment bele.Gondoltam milyen jó hiszen nincs még 8 literes fogyasztás sem.Hazamentem a kútról(1,5 kilóméterre lakom)beálltam a garázsba (fűtetlen)és reggel -5 fokban indítottam az autót könnyen beindult kb 1600 as fordulaton forgott.(gondolom a hidegindító ment..)elindultam dolgozni,majd azt figyeltem hogy a mutatóm már megint nem áll a toppon.(kb 5 km a munkahelyem a vizhőfok ,mivel min 5 fok volt kb 70-80 fokig ment fel.)Gondoltam majd ha hazaérek megint megtankolom és akkor látom mi a helyzet.Így is lett 12 kilómétert mentem a tankolás óta ,tankolok és csak nem áll le, 3,5 liter ment bele,12 !!! kilóméterre,ez több lenne mint 30 liter / 100 km Az lenne a kérdésem ,hogy miért fogyaszthat ennyit hidegen,valami nagy baj lehet vagy csak beállítás kérdése?Meleg motorral kb 8 litert fogyasz városban ami jónak tűnik de télen nem tud felmelegedni így akkor a gatyámat letankolhatom. Segítségeteket előre is köszönöm. Tisztelettel : Ervin Viszont jól megy,nem? :lol: Ha tényleg 20litert kér 100on,akkor már kormol is,erre mondják,hogy ahol a füst,ott az erő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ervin78 Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Ne 60 kilométerenként tankolj, hanem akkor mikor már közeleg a piros jel. Akkor sem mutat elég pontos értéket a mérés. Írd a tankolásokat, és legalább hónapot hasonlíts össze hónappal! De még itt is bejátszik a környezeti hőmérséklet, meg, hogy mennyi a rövid táv és a hosszabb út aránya. Például ha én belenézek a füzetembe ilyen havi ÁTLAGOK jönnek egymás után. 7,8 - 7,76 - 7,76 - 7,27 - 6,83 - 6,79 - 7,29 - 7,13 - 8,13 - 7,87 - stb. Szerintem nálad 6- 8 kilométeres rövid utakat figyelembe véve nyugodtan kijöhet 10 - 12 literes átlag havonta. :lol: Megpróbálom majd ,hogy 2-300 kilóméter után tankolok,akkor majd kiderül mi a helyzet. Köszi az ötletet felírom amjd én is hogy legyen összehasonlítási alapom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ervin78 Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Viszont jól megy,nem? :lol: Ha tényleg 20litert kér 100on,akkor már kormol is,erre mondják,hogy ahol a füst,ott az erő. Nagyon megy a kocsi de nem kormol ,nem füstöl... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Nagyon megy a kocsi de nem kormol ,nem füstöl... Nekem is 1.6 16V van és észrevehetően többet fogyaszt mint pl a nyári időben klímával vagy az őszeleji 15-20 fokban. Volt egy zeg-pest-zeg távom 9literes átlaggal (aztmondták gyanakodjak a lambdaszondára), ennek ellenére most megint normálisnak tűnik városi rövidtávos használatnál 7,6-7,9l. Én minden indulás elött járatom a motort kb 2 percig. A vízhőmutató nem mozdul ki de a motor melegszik egy kicsit. (Persze ez azért van mert az asszonyra mindig várni kell :lol: ) De gondolom rosszat nem tesz a motornak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Nekem is 1.6 16V van és észrevehetően többet fogyaszt mint pl a nyári időben klímával vagy az őszeleji 15-20 fokban. Volt egy zeg-pest-zeg távom 9literes átlaggal (aztmondták gyanakodjak a lambdaszondára), ennek ellenére most megint normálisnak tűnik városi rövidtávos használatnál 7,6-7,9l. Én minden indulás elött járatom a motort kb 2 percig. A vízhőmutató nem mozdul ki de a motor melegszik egy kicsit. (Persze ez azért van mert az asszonyra mindig várni kell :lol: ) De gondolom rosszat nem tesz a motornak... Igen, van egy ilyen vélemény, hogy a motor beindítása után a lehető leghamarabb el kell indulni vele nagyon kis terheléssel (gázzal), mert akkor hamarabb éri el az üzemi hőmérsékletet mint ha sokat járatják alapjáraton. Mint mindig, itt is az arany középút a legjobb. Ha a kocsi állt egész éjjel, még a nyári meleg időkben is kell egy kis idő amíg a motor minden kenendő helyére eljut az olaj nyomás alatt. A nélkül csak OLAJOSAK az alkatrészek, de nincs még kellő nyomás alatti olajozás. Főleg télen a minuszokban! Én, - mivel van BC-m és látom - addig járatom a motort alapjáraton amíg a pillanatnyi benzinfogyasztásom le nem csökken 3 liter/óra alá. Azután nyomom neki az 1-est és GO! Ez az állapot nyáron kb. fél perc alatt kialakul, de télen néha 2-3 percet is igénybe vesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fori23 Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 ProwerDose Erről hallottatok már? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Igen, van egy ilyen vélemény, hogy a motor beindítása után a lehető leghamarabb el kell indulni vele nagyon kis terheléssel (gázzal), mert akkor hamarabb éri el az üzemi hőmérsékletet mint ha sokat járatják alapjáraton. Mint mindig, itt is az arany középút a legjobb. Ha a kocsi állt egész éjjel, még a nyári meleg időkben is kell egy kis idő amíg a motor minden kenendő helyére eljut az olaj nyomás alatt. A nélkül csak OLAJOSAK az alkatrészek, de nincs még kellő nyomás alatti olajozás. Főleg télen a minuszokban! Én, - mivel van BC-m és látom - addig járatom a motort alapjáraton amíg a pillanatnyi benzinfogyasztásom le nem csökken 3 liter/óra alá. Azután nyomom neki az 1-est és GO! Ez az állapot nyáron kb. fél perc alatt kialakul, de télen néha 2-3 percet is igénybe vesz. Kb. 2 percet én is járatok reggel. Csütörtökön reggel, minusz 2 fok volt. Beinditottam, és nekiálltam lekaparni a ráfagyott párát az ablakokról. Ez kb 2 perc. Erre egy biciklis pali odaszólt, hogy ne füstöljek feleslegesen, mert igyis koszos a levegő. :) :) Hirtelen nem tudtam mit is válaszoljak. A számból kilógó cigivel van baja? Vagy nincs autója? Mert minuszokban akkor is várnék két percet, ha nem kellene kaparnom. Nehogy egy dizellel beinditás után azonnal gázt adjak. Fagyjon hozzá a vas kecskéjéhez ha akar, de nem teszem miatta tönkre a motort. Amugy sem füstölt, csak a hidegben a pára látszott a kipuffból. Az sem vészesen. :lol: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Kb. 2 percet én is járatok reggel. Csütörtökön reggel, minusz 2 fok volt. Beinditottam, és nekiálltam lekaparni a ráfagyott párát az ablakokról. Ez kb 2 perc. Erre egy biciklis pali odaszólt, hogy ne füstöljek feleslegesen, mert igyis koszos a levegő. :) :P Hirtelen nem tudtam mit is válaszoljak. A számból kilógó cigivel van baja? Vagy nincs autója? Mert minuszokban akkor is várnék két percet, ha nem kellene kaparnom. Nehogy egy dizellel beinditás után azonnal gázt adjak. Fagyjon hozzá a vas kecskéjéhez ha akar, de nem teszem miatta tönkre a motort. Amugy sem füstölt, csak a hidegben a pára látszott a kipuffból. Az sem vészesen. :lol: ;) Mikor nagy hideg van én is melegítem 1-2 percet. :) De mire kiállok a garázyból, kitolatok az udvarról (kb 20m) kiszállok, bezárom a garázsajtót, és a kaput, annyi bőven elég neki. Ezután már 2-3km után fújja szépen a langyosat. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve November22, 2011 Megoszt Elküldve November22, 2011 kiba megnövekedett a fogyim kb:9l és a rádió feletti bizgerén kiir egy pici jelet viszont a enigme nem világit , ez lambda vagy hőfokjeladó hiba? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Prins... Elküldve November22, 2011 Megoszt Elküldve November22, 2011 sziasztok amint látom már megy a téli időszakkal járó fogyasztásnövekedésről a téma ;) igazából én is ezzel kapcsolatban szeretnék írni mert én is 1.6 16V-el küszködöm :lol: az enyém szerintem lazán bekapja a 9-10et (városban), ezen szeretnék valamilyen módon csökkenteni, pl a maszk ideiglenes lefalazása belülről javítana a dolgon szerintetek? hátha hamarabb melegedne a motor illetve hogy ehhez mit szóltok: http://www.greenfuel.hu/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve November22, 2011 Megoszt Elküldve November22, 2011 kiba megnövekedett a fogyim kb:9l és a rádió feletti bizgerén kiir egy pici jelet viszont a enigme nem világit , ez lambda vagy hőfokjeladó hiba? Mi az a pici jel? Két kis vízszintes vonal? Ha az, akkor hőfokjeladó hiba, vagy a vezetékének a szakadása. :) Ha csak egy pici jel a számok előtt, akkor a mínuszt jelenti. ;) :) :lol: Lambdát a középső kijelző nem tud, ettől még lehet az a hiba, de lehet halódó termosztát, sok rövid táv a mostani hidegekkel is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November22, 2011 Megoszt Elküldve November22, 2011 amint látom már megy a téli időszakkal járó fogyasztásnövekedésről a téma ;) igazából én is ezzel kapcsolatban szeretnék írni mert én is 1.6 16V-el küszködöm :lol: az enyém szerintem lazán bekapja a 9-10et (városban), ezen szeretnék valamilyen módon csökkenteni, pl a maszk ideiglenes lefalazása belülről javítana a dolgon szerintetek? hátha hamarabb melegedne a motor Szerintem a maszkolás olyan mint halottnak a csók. Feltéve ha jó a termosztátod. Sajnos az enyém is lassan melegszik és ezért kajál is rendesen. Ez van. Én rendet raktam a garázsban, hogy be tudjak állni az autóval, azóta kellemesebb legalább reggel :) A hideget próbálom kompenzálni azzal, hogy próbálok úgy vezetni mintha tojás lenne a pedálon, de hát ez Pesten nem mindíg kivitelezhető. Így nekem 8,5-öt eszik városban, de lesz ez még több is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve November22, 2011 Megoszt Elküldve November22, 2011 sziasztok amint látom már megy a téli időszakkal járó fogyasztásnövekedésről a téma ;) igazából én is ezzel kapcsolatban szeretnék írni mert én is 1.6 16V-el küszködöm :lol: az enyém szerintem lazán bekapja a 9-10et (városban), ezen szeretnék valamilyen módon csökkenteni, pl a maszk ideiglenes lefalazása belülről javítana a dolgon szerintetek? hátha hamarabb melegedne a motor illetve hogy ehhez mit szóltok: http://www.greenfuel.hu/ Ugyanez a problémám, nekem is 1.6 16V és 9 littyó. Hosszú távon is megette a 9et hidegben. Lambdaszonda cserével várok, előbb az AGR-t akarom lezárni hátha kicsit jobb lesz. Neked le van zárva mert ha igen akkor én is feleslegesen állok neki ebben a jó időben! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Prins... Elküldve November22, 2011 Megoszt Elküldve November22, 2011 áh nekem nincs lezárva ... azért kutakodok én is hogy mivel lehetne csökkenteni télen, mert garázsban van az tény, de nem fűtött szóval majdnem ugyan ott vagyok, de viszont AGR megoldásokhoz nem nagyon folyamodnék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November22, 2011 Megoszt Elküldve November22, 2011 Ugyanez a problémám, nekem is 1.6 16V és 9 littyó. Hosszú távon is megette a 9et hidegben. Lambdaszonda cserével várok, előbb az AGR-t akarom lezárni hátha kicsit jobb lesz. Neked le van zárva mert ha igen akkor én is feleslegesen állok neki ebben a jó időben! Azért előbbinek jóval több köze van a fogyasztáshoz :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts