Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Szevasztok.

Vasárnap volt egy zalaegerszeg-budapest-zalaegerszeg utazásom 4 személy teli csomagtartó, autópálya 130-135, főutakon 100-110 meg a pesti futkozás dugómentesen.

480 megtett kilóméterre tankoltam rá 44 litert. Ez több mint 9 liter/100km. kicsit sokallom de ez van. Vagy mégsem? Néha felvillan a műszerfalon a sárga motorhiba jelző lámpa. De egy újraindítás után eltűnik. Okozhatja ezt a (magas) fogyasztást valami meghibásodása vagy teljesen elfogadható ilyen feltételek mellett X16XEL-től?

Elküldve
Szevasztok.

Vasárnap volt egy zalaegerszeg-budapest-zalaegerszeg utazásom 4 személy teli csomagtartó, autópálya 130-135, főutakon 100-110 meg a pesti futkozás dugómentesen.

480 megtett kilóméterre tankoltam rá 44 litert. Ez több mint 9 liter/100km. kicsit sokallom de ez van. Vagy mégsem? Néha felvillan a műszerfalon a sárga motorhiba jelző lámpa. De egy újraindítás után eltűnik. Okozhatja ezt a (magas) fogyasztást valami meghibásodása vagy teljesen elfogadható ilyen feltételek mellett X16XEL-től?

X16XEL Zafirával elvagyok csak Bp-n belül 8-ból ;) Érdemes lenne kivillogtatni, nem -e a Lambdád haldoklik. Az tud túlfogyasztást okozni. Időnként nem szokott picit rángatni?

Elküldve
X16XEL Zafirával elvagyok csak Bp-n belül 8-ból ;) Érdemes lenne kivillogtatni, nem -e a Lambdád haldoklik. Az tud túlfogyasztást okozni. Időnként nem szokott picit rángatni?

Ó de igen.. Időnként főleg váltás után rángat 2-őt 3-at az autó... (Nemrég jött elő a rángatás és a magasabb fogyasztás de elnéztem a hűvösebb időnek)

Elküldve
Ó de igen.. Időnként főleg váltás után rángat 2-őt 3-at az autó... (Nemrég jött elő a rángatás és a magasabb fogyasztás de elnéztem a hűvösebb időnek)

Ki kéne olvasni, hogy az autó mire gondol amikor felvillan a CheckEngine, de szerintem több mint valószínű, hogy a Lambda lesz ;)

Elküldve
Ki kéne olvasni, hogy az autó mire gondol amikor felvillan a CheckEngine, de szerintem több mint valószínű, hogy a Lambda lesz ;)

Ha már iylen, segítőkész voltál én bepróbálkozok egy lambda cserével, olvastam hogy az utángyártott nem játszik. Esetleg tudsz arról is honnan szerezhetnék gyárit elfogadható áron? Kösz

Elküldve
Ha már iylen, segítőkész voltál én bepróbálkozok egy lambda cserével, olvastam hogy az utángyártott nem játszik. Esetleg tudsz arról is honnan szerezhetnék gyárit elfogadható áron? Kösz

Opel Csergőnél.

Elküldve

Tisztelt fórumozók!

Nemrég vettem egy opel astra f 96 os évjáratú,1.6 os 16 szelepes autót.Olyan problémám van ,hogy nemrég teletankoltam az autót(mindig egy kútra járok)kattanásig,a szintjelzőm is mutatta ,hogy tele a tank.Mentem vele városban 60 kilóméteret,(általában reggel hidegben indultam és kb 5-6 kilómétereket mentem egyszerre)és azt láttam ,hogy egy negyed tank elment.Elmentem teletankolni ismét (u.arra a kútra,kattanásig) 12 liter ment bele!!!Ez igencsak 20 liter/100 km!!

Gondoltam most kipróbálom ,mentem vele városban kb másfél órát(jó nagy forgalom volt) 50 kilómétert,és visszamentem ugyanoda tankolni, 3,5 liter ment bele.Gondoltam milyen jó hiszen nincs még 8 literes fogyasztás sem.Hazamentem a kútról(1,5 kilóméterre lakom)beálltam a garázsba (fűtetlen)és reggel -5 fokban indítottam az autót könnyen beindult kb 1600 as fordulaton forgott.(gondolom a hidegindító ment..)elindultam dolgozni,majd azt figyeltem hogy a mutatóm már megint nem áll a toppon.(kb 5 km a munkahelyem a vizhőfok ,mivel min 5 fok volt kb 70-80 fokig ment fel.)Gondoltam majd ha hazaérek megint megtankolom és akkor látom mi a helyzet.Így is lett 12 kilómétert mentem a tankolás óta ,tankolok és csak nem áll le, 3,5 liter ment bele,12 !!! kilóméterre,ez több lenne mint 30 liter / 100 km

Az lenne a kérdésem ,hogy miért fogyaszthat ennyit hidegen,valami nagy baj lehet vagy csak beállítás kérdése?Meleg motorral kb 8 litert fogyasz városban ami jónak tűnik de télen nem tud felmelegedni így akkor a gatyámat letankolhatom.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Tisztelettel :

Ervin

Elküldve
Tisztelt fórumozók!

Nemrég vettem egy opel astra f 96 os évjáratú,1.6 os 16 szelepes autót.Olyan problémám van ,hogy nemrég teletankoltam az autót(mindig egy kútra járok)kattanásig...

Tévedés azt hinni, hogy ugyanaz a kútfej mindig ugyanott kattan le. Szóval felesleges így mérni, úgy 2-3 teletankolás után már jelentéktelenebb az a +/- 1 liter.

19 literrel mentél 122km-t, az 15,5l átlag. Végülis a körülményeket -télen 5-6km- tekintve nem lehetetlen, ha majd mész egy pár száz km-es etapot, akkor reálisabb eredményt kapsz.

Elküldve
Tisztelt fórumozók!

Nemrég vettem egy opel astra f 96 os évjáratú,1.6 os 16 szelepes autót.Olyan problémám van ,hogy nemrég teletankoltam az autót(mindig egy kútra járok)kattanásig,a szintjelzőm is mutatta ,hogy tele a tank.Mentem vele városban 60 kilóméteret,(általában reggel hidegben indultam és kb 5-6 kilómétereket mentem egyszerre)és azt láttam ,hogy egy negyed tank elment.Elmentem teletankolni ismét (u.arra a kútra,kattanásig) 12 liter ment bele!!!Ez igencsak 20 liter/100 km!!

Gondoltam most kipróbálom ,mentem vele városban kb másfél órát(jó nagy forgalom volt) 50 kilómétert,és visszamentem ugyanoda tankolni, 3,5 liter ment bele.Gondoltam milyen jó hiszen nincs még 8 literes fogyasztás sem.Hazamentem a kútról(1,5 kilóméterre lakom)beálltam a garázsba (fűtetlen)és reggel -5 fokban indítottam az autót könnyen beindult kb 1600 as fordulaton forgott.(gondolom a hidegindító ment..)elindultam dolgozni,majd azt figyeltem hogy a mutatóm már megint nem áll a toppon.(kb 5 km a munkahelyem a vizhőfok ,mivel min 5 fok volt kb 70-80 fokig ment fel.)Gondoltam majd ha hazaérek megint megtankolom és akkor látom mi a helyzet.Így is lett 12 kilómétert mentem a tankolás óta ,tankolok és csak nem áll le, 3,5 liter ment bele,12 !!! kilóméterre,ez több lenne mint 30 liter / 100 km

Az lenne a kérdésem ,hogy miért fogyaszthat ennyit hidegen,valami nagy baj lehet vagy csak beállítás kérdése?Meleg motorral kb 8 litert fogyasz városban ami jónak tűnik de télen nem tud felmelegedni így akkor a gatyámat letankolhatom.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Tisztelettel :

Ervin

Ne 60 kilométerenként tankolj, hanem akkor mikor már közeleg a piros jel. Akkor sem mutat elég pontos értéket a mérés. Írd a tankolásokat, és legalább hónapot hasonlíts össze hónappal! De még itt is bejátszik a környezeti hőmérséklet, meg, hogy mennyi a rövid táv és a hosszabb út aránya.

Például ha én belenézek a füzetembe ilyen havi ÁTLAGOK jönnek egymás után.

7,8 - 7,76 - 7,76 - 7,27 - 6,83 - 6,79 - 7,29 - 7,13 - 8,13 - 7,87 - stb.

Szerintem nálad 6- 8 kilométeres rövid utakat figyelembe véve nyugodtan kijöhet 10 - 12 literes átlag havonta. :lol:

Elküldve
Tisztelt fórumozók!

Nemrég vettem egy opel astra f 96 os évjáratú,1.6 os 16 szelepes autót.Olyan problémám van ,hogy nemrég teletankoltam az autót(mindig egy kútra járok)kattanásig,a szintjelzőm is mutatta ,hogy tele a tank.Mentem vele városban 60 kilóméteret,(általában reggel hidegben indultam és kb 5-6 kilómétereket mentem egyszerre)és azt láttam ,hogy egy negyed tank elment.Elmentem teletankolni ismét (u.arra a kútra,kattanásig) 12 liter ment bele!!!Ez igencsak 20 liter/100 km!!

Gondoltam most kipróbálom ,mentem vele városban kb másfél órát(jó nagy forgalom volt) 50 kilómétert,és visszamentem ugyanoda tankolni, 3,5 liter ment bele.Gondoltam milyen jó hiszen nincs még 8 literes fogyasztás sem.Hazamentem a kútról(1,5 kilóméterre lakom)beálltam a garázsba (fűtetlen)és reggel -5 fokban indítottam az autót könnyen beindult kb 1600 as fordulaton forgott.(gondolom a hidegindító ment..)elindultam dolgozni,majd azt figyeltem hogy a mutatóm már megint nem áll a toppon.(kb 5 km a munkahelyem a vizhőfok ,mivel min 5 fok volt kb 70-80 fokig ment fel.)Gondoltam majd ha hazaérek megint megtankolom és akkor látom mi a helyzet.Így is lett 12 kilómétert mentem a tankolás óta ,tankolok és csak nem áll le, 3,5 liter ment bele,12 !!! kilóméterre,ez több lenne mint 30 liter / 100 km

Az lenne a kérdésem ,hogy miért fogyaszthat ennyit hidegen,valami nagy baj lehet vagy csak beállítás kérdése?Meleg motorral kb 8 litert fogyasz városban ami jónak tűnik de télen nem tud felmelegedni így akkor a gatyámat letankolhatom.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Tisztelettel :

Ervin

Viszont jól megy,nem? :lol:

Ha tényleg 20litert kér 100on,akkor már kormol is,erre mondják,hogy ahol a füst,ott az erő.

Elküldve
Ne 60 kilométerenként tankolj, hanem akkor mikor már közeleg a piros jel. Akkor sem mutat elég pontos értéket a mérés. Írd a tankolásokat, és legalább hónapot hasonlíts össze hónappal! De még itt is bejátszik a környezeti hőmérséklet, meg, hogy mennyi a rövid táv és a hosszabb út aránya.

Például ha én belenézek a füzetembe ilyen havi ÁTLAGOK jönnek egymás után.

7,8 - 7,76 - 7,76 - 7,27 - 6,83 - 6,79 - 7,29 - 7,13 - 8,13 - 7,87 - stb.

Szerintem nálad 6- 8 kilométeres rövid utakat figyelembe véve nyugodtan kijöhet 10 - 12 literes átlag havonta. :lol:

Megpróbálom majd ,hogy 2-300 kilóméter után tankolok,akkor majd kiderül mi a helyzet. Köszi az ötletet felírom amjd én is hogy legyen összehasonlítási alapom.

Elküldve
Viszont jól megy,nem? :lol:

Ha tényleg 20litert kér 100on,akkor már kormol is,erre mondják,hogy ahol a füst,ott az erő.

Nagyon megy a kocsi de nem kormol ,nem füstöl...

Elküldve
Nagyon megy a kocsi de nem kormol ,nem füstöl...

Nekem is 1.6 16V van és észrevehetően többet fogyaszt mint pl a nyári időben klímával vagy az őszeleji 15-20 fokban. Volt egy zeg-pest-zeg távom 9literes átlaggal (aztmondták gyanakodjak a lambdaszondára), ennek ellenére most megint normálisnak tűnik városi rövidtávos használatnál 7,6-7,9l. Én minden indulás elött járatom a motort kb 2 percig. A vízhőmutató nem mozdul ki de a motor melegszik egy kicsit. (Persze ez azért van mert az asszonyra mindig várni kell :lol: ) De gondolom rosszat nem tesz a motornak...

Elküldve
Nekem is 1.6 16V van és észrevehetően többet fogyaszt mint pl a nyári időben klímával vagy az őszeleji 15-20 fokban. Volt egy zeg-pest-zeg távom 9literes átlaggal (aztmondták gyanakodjak a lambdaszondára), ennek ellenére most megint normálisnak tűnik városi rövidtávos használatnál 7,6-7,9l. Én minden indulás elött járatom a motort kb 2 percig. A vízhőmutató nem mozdul ki de a motor melegszik egy kicsit. (Persze ez azért van mert az asszonyra mindig várni kell :lol: ) De gondolom rosszat nem tesz a motornak...

Igen, van egy ilyen vélemény, hogy a motor beindítása után a lehető leghamarabb el kell indulni vele nagyon kis terheléssel (gázzal), mert akkor hamarabb éri el az üzemi hőmérsékletet mint ha sokat járatják alapjáraton.

Mint mindig, itt is az arany középút a legjobb.

Ha a kocsi állt egész éjjel, még a nyári meleg időkben is kell egy kis idő amíg a motor minden kenendő helyére eljut az olaj nyomás alatt. A nélkül csak OLAJOSAK az alkatrészek, de nincs még kellő nyomás alatti olajozás. Főleg télen a minuszokban!

Én, - mivel van BC-m és látom - addig járatom a motort alapjáraton amíg a pillanatnyi benzinfogyasztásom le nem csökken 3 liter/óra alá. Azután nyomom neki az 1-est és GO! Ez az állapot nyáron kb. fél perc alatt kialakul, de télen néha 2-3 percet is igénybe vesz.

Elküldve
Igen, van egy ilyen vélemény, hogy a motor beindítása után a lehető leghamarabb el kell indulni vele nagyon kis terheléssel (gázzal), mert akkor hamarabb éri el az üzemi hőmérsékletet mint ha sokat járatják alapjáraton.

Mint mindig, itt is az arany középút a legjobb.

Ha a kocsi állt egész éjjel, még a nyári meleg időkben is kell egy kis idő amíg a motor minden kenendő helyére eljut az olaj nyomás alatt. A nélkül csak OLAJOSAK az alkatrészek, de nincs még kellő nyomás alatti olajozás. Főleg télen a minuszokban!

Én, - mivel van BC-m és látom - addig járatom a motort alapjáraton amíg a pillanatnyi benzinfogyasztásom le nem csökken 3 liter/óra alá. Azután nyomom neki az 1-est és GO! Ez az állapot nyáron kb. fél perc alatt kialakul, de télen néha 2-3 percet is igénybe vesz.

Kb. 2 percet én is járatok reggel. Csütörtökön reggel, minusz 2 fok volt. Beinditottam, és nekiálltam lekaparni a ráfagyott párát az ablakokról. Ez kb 2 perc.

Erre egy biciklis pali odaszólt, hogy ne füstöljek feleslegesen, mert igyis koszos a levegő. :) :) Hirtelen nem tudtam mit is válaszoljak. A számból kilógó cigivel van baja? Vagy nincs autója? Mert minuszokban akkor is várnék két percet, ha nem kellene kaparnom. Nehogy egy dizellel beinditás után azonnal gázt adjak. Fagyjon hozzá a vas kecskéjéhez ha akar, de nem teszem miatta tönkre a motort. Amugy sem füstölt, csak a hidegben a pára látszott a kipuffból. Az sem vészesen. :lol: ;)

Elküldve
Kb. 2 percet én is járatok reggel. Csütörtökön reggel, minusz 2 fok volt. Beinditottam, és nekiálltam lekaparni a ráfagyott párát az ablakokról. Ez kb 2 perc.

Erre egy biciklis pali odaszólt, hogy ne füstöljek feleslegesen, mert igyis koszos a levegő. :) :P Hirtelen nem tudtam mit is válaszoljak. A számból kilógó cigivel van baja? Vagy nincs autója? Mert minuszokban akkor is várnék két percet, ha nem kellene kaparnom. Nehogy egy dizellel beinditás után azonnal gázt adjak. Fagyjon hozzá a vas kecskéjéhez ha akar, de nem teszem miatta tönkre a motort. Amugy sem füstölt, csak a hidegben a pára látszott a kipuffból. Az sem vészesen. :lol: ;)

Mikor nagy hideg van én is melegítem 1-2 percet. :)

De mire kiállok a garázyból, kitolatok az udvarról (kb 20m) kiszállok, bezárom a garázsajtót, és a kaput, annyi bőven elég neki. Ezután már 2-3km után fújja szépen a langyosat. :lol:

Elküldve

kiba megnövekedett a fogyim kb:9l és a rádió feletti bizgerén kiir egy pici jelet

viszont a enigme nem világit , ez lambda vagy hőfokjeladó hiba?

Elküldve

sziasztok

amint látom már megy a téli időszakkal járó fogyasztásnövekedésről a téma ;)

igazából én is ezzel kapcsolatban szeretnék írni mert én is 1.6 16V-el küszködöm :lol:

az enyém szerintem lazán bekapja a 9-10et (városban), ezen szeretnék valamilyen módon csökkenteni, pl a maszk ideiglenes lefalazása belülről javítana a dolgon szerintetek? hátha hamarabb melegedne a motor

illetve hogy ehhez mit szóltok:

http://www.greenfuel.hu/

Elküldve
kiba megnövekedett a fogyim kb:9l és a rádió feletti bizgerén kiir egy pici jelet

viszont a enigme nem világit , ez lambda vagy hőfokjeladó hiba?

Mi az a pici jel? Két kis vízszintes vonal? Ha az, akkor hőfokjeladó hiba, vagy a vezetékének a szakadása. :)

Ha csak egy pici jel a számok előtt, akkor a mínuszt jelenti. ;) :) :lol:

Lambdát a középső kijelző nem tud, ettől még lehet az a hiba, de lehet halódó termosztát, sok rövid táv a mostani hidegekkel is.

Elküldve
amint látom már megy a téli időszakkal járó fogyasztásnövekedésről a téma ;)

igazából én is ezzel kapcsolatban szeretnék írni mert én is 1.6 16V-el küszködöm :lol:

az enyém szerintem lazán bekapja a 9-10et (városban), ezen szeretnék valamilyen módon csökkenteni, pl a maszk ideiglenes lefalazása belülről javítana a dolgon szerintetek? hátha hamarabb melegedne a motor

Szerintem a maszkolás olyan mint halottnak a csók. Feltéve ha jó a termosztátod. Sajnos az enyém is lassan melegszik és ezért kajál is rendesen. Ez van. Én rendet raktam a garázsban, hogy be tudjak állni az autóval, azóta kellemesebb legalább reggel :)

A hideget próbálom kompenzálni azzal, hogy próbálok úgy vezetni mintha tojás lenne a pedálon, de hát ez Pesten nem mindíg kivitelezhető. Így nekem 8,5-öt eszik városban, de lesz ez még több is :)

Elküldve
sziasztok

amint látom már megy a téli időszakkal járó fogyasztásnövekedésről a téma ;)

igazából én is ezzel kapcsolatban szeretnék írni mert én is 1.6 16V-el küszködöm :lol:

az enyém szerintem lazán bekapja a 9-10et (városban), ezen szeretnék valamilyen módon csökkenteni, pl a maszk ideiglenes lefalazása belülről javítana a dolgon szerintetek? hátha hamarabb melegedne a motor

illetve hogy ehhez mit szóltok:

http://www.greenfuel.hu/

Ugyanez a problémám, nekem is 1.6 16V és 9 littyó. Hosszú távon is megette a 9et hidegben.

Lambdaszonda cserével várok, előbb az AGR-t akarom lezárni hátha kicsit jobb lesz. Neked le van zárva mert ha igen akkor én is feleslegesen állok neki ebben a jó időben!

Elküldve

áh nekem nincs lezárva ... azért kutakodok én is hogy mivel lehetne csökkenteni télen, mert garázsban van az tény, de nem fűtött szóval majdnem ugyan ott vagyok, de viszont AGR megoldásokhoz nem nagyon folyamodnék.

Elküldve
Ugyanez a problémám, nekem is 1.6 16V és 9 littyó. Hosszú távon is megette a 9et hidegben.

Lambdaszonda cserével várok, előbb az AGR-t akarom lezárni hátha kicsit jobb lesz. Neked le van zárva mert ha igen akkor én is feleslegesen állok neki ebben a jó időben!

Azért előbbinek jóval több köze van a fogyasztáshoz :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.