Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Bosch egyvezetékest használok. Ilyet. Két éve tökéletes.

A Gm matricás made in USA volt ráírva 6e-ért,na azzal 50km-t ment sárga lámpa nélkül. :P

A Bosch 50.e km-es szonda jó is, esetenként ha jó akció van a Csergőnél, akkor a gyári GM sem drágább ennél. :P

Különben nekem is Bosch került bele mert mikor tönkrement 290e.-nél a gyári, akkor ez volt gyorsan és olcsón, és nem kérdeztem. A Bosch biztos nem fog ennyit bírni.

Ha a szonda haldoklik, akkor vagy dúsít vagy szegényít. Ha szegényít de csak kicsit, akkor javul a fogyasztás. Ezt tapasztalatból mondom, mert nekem nem nőtt a fogyasztás, inkább javult. Kb. az utolsó 20e. km-t úgy mentem a gyári lambdával, hogy néha felvillant a pech lámpa és lambda hibát jelzett (nincs feszültség változás). Ekkor még csak ritkán jelzett, egy-két havonta. Cserélni csak akkor cseréltem, mikor az egyik úton már úgy mentem, hogy 2 percig világított 5 percig nem és ezt kezdte ismételni. Mióta kicseréltem, azóta 0,5-0,7 literrel több a fogyasztás 100 km-re, viszont nincs is sárga lámpa. Gondolkodom is, hogy vegyek-e egy gyárit? :D

Link to comment
Megosztás:

A Bosch 50.e km-es szonda jó is, esetenként ha jó akció van a Csergőnél, akkor a gyári GM sem drágább ennél. :P

Különben nekem is Bosch került bele mert mikor tönkrement 290e.-nél a gyári, akkor ez volt gyorsan és olcsón, és nem kérdeztem. A Bosch biztos nem fog ennyit bírni.

Ha a szonda haldoklik, akkor vagy dúsít vagy szegényít. Ha szegényít de csak kicsit, akkor javul a fogyasztás. Ezt tapasztalatból mondom, mert nekem nem nőtt a fogyasztás, inkább javult. Kb. az utolsó 20e. km-t úgy mentem a gyári lambdával, hogy néha felvillant a pech lámpa és lambda hibát jelzett (nincs feszültség változás). Ekkor még csak ritkán jelzett, egy-két havonta. Cserélni csak akkor cseréltem, mikor az egyik úton már úgy mentem, hogy 2 percig világított 5 percig nem és ezt kezdte ismételni. Mióta kicseréltem, azóta 0,5-0,7 literrel több a fogyasztás 100 km-re, viszont nincs is sárga lámpa. Gondolkodom is, hogy vegyek-e egy gyárit? :D

cikk82_cikk100_lambda1.gif

Igen legjobb fogyasztás: 1.05 lambda,felette már az égés rovására megy,tehát növekszik a fogyi.

0.86 lambda a legjobb teljesítmény,tovább dúsítva minden paraméter romlik plusz megjelenik a korom (benzinesnél is)

1es lambda a kompromisszum teljesítmény,fogyasztás és NOx CO CH kibocsátás tekintetében.

Lehet programozható lambda-szondát is csinálni,hogy tudjon mindent. :P

Link to comment
Megosztás:

A Bosch 50.e km-es szonda jó is, esetenként ha jó akció van a Csergőnél, akkor a gyári GM sem drágább ennél. :P

Különben nekem is Bosch került bele mert mikor tönkrement 290e.-nél a gyári, akkor ez volt gyorsan és olcsón, és nem kérdeztem. A Bosch biztos nem fog ennyit bírni.

Ha a szonda haldoklik, akkor vagy dúsít vagy szegényít. Ha szegényít de csak kicsit, akkor javul a fogyasztás. Ezt tapasztalatból mondom, mert nekem nem nőtt a fogyasztás, inkább javult. Kb. az utolsó 20e. km-t úgy mentem a gyári lambdával, hogy néha felvillant a pech lámpa és lambda hibát jelzett (nincs feszültség változás). Ekkor még csak ritkán jelzett, egy-két havonta. Cserélni csak akkor cseréltem, mikor az egyik úton már úgy mentem, hogy 2 percig világított 5 percig nem és ezt kezdte ismételni. Mióta kicseréltem, azóta 0,5-0,7 literrel több a fogyasztás 100 km-re, viszont nincs is sárga lámpa. Gondolkodom is, hogy vegyek-e egy gyárit? :D

Az első lambdás esetem kb. 12 éve volt. Az autó 60 lovas 1,4-es Astra, kb. 180 ezer km-el. Autópályán 120-nál kigyulladt a sárga, lelassítottam 100-ra, elaludt. Gyorsítottam, 120-nál kigyulladt, aztán lassításra újra elaludt. Ezután szondacsere volt márkaszervizben, és azt tapasztaltam, hogy a kocsi sokkal "bikásabb" lett, a végsebessége 10 km/ó-val megnőtt, de a fogyasztás is feljebb ment kb 2 decivel.

Szóval hasonló az én tapasztalatom is mint a tied.

Link to comment
Megosztás:

Újabb mérések, ezek is hosszú távon, kb 600km-s utakon. Az egyik városban, illetve azon kívül 130-140, előzéseknél visszaváltva padlógázzal gyorsítva, ez 5,9 lett, a másik mérés szintén részben városban, illetve kívül már csak 120-as tempóval, ez 5,4 lett. Néha elgondolkodom, hogy nincs-e valami baja ennek az autónak, mert ezektől az adatoktól is többet szoktam olvasni, de a fenét érdekli, inkább örülök neki. ;)

Mondjuk legutóbb nem hajtottam, akkor 5 liter lett, de ha csak 4 tizedbe kerül, hogy még hajthassak is...

Link to comment
Megosztás:

Hello! Arra lennék kíváncsi hogy hallot e már valaki a greenfuel üzemanyag adalékról esetleg használ e vki ilyet?

10 -12% üzemanyag megtakarítást garantálnak. Nézzetek utána ti is: http://www.greenfuel.hu/

Én személy szerint nem hiszek az ilyenekbe. Annyi féle fajta fogyasztás csökkentő anyagot, és egyéb kütyüket lehet kapni, hogyha mindet egyszerre használnád, akkor már nem is kéne tankolni az autóba. Mert mindegyik ígér 5-10-15%-os fogyi csökkenést, és vegyük csak azt hogy mindegyik csak 5%-ot teljesít és veszel 10 db. fogyicsökkentő akármit, akkor már 50%-os csökkenésed van. És ez már picit hihetetlen.

De ez csak az én véleményem.

Link to comment
Megosztás:

Én személy szerint nem hiszek az ilyenekbe. Annyi féle fajta fogyasztás csökkentő anyagot, és egyéb kütyüket lehet kapni, hogyha mindet egyszerre használnád, akkor már nem is kéne tankolni az autóba. Mert mindegyik ígér 5-10-15%-os fogyi csökkenést, és vegyük csak azt hogy mindegyik csak 5%-ot teljesít és veszel 10 db. fogyicsökkentő akármit, akkor már 50%-os csökkenésed van. És ez már picit hihetetlen.

De ez csak az én véleményem.

De ha ezeket mind megveszed, máris többe kerül mint a benya! ;)

Link to comment
Megosztás:

Újabb mérések, ezek is hosszú távon, kb 600km-s utakon. Az egyik városban, illetve azon kívül 130-140, előzéseknél visszaváltva padlógázzal gyorsítva, ez 5,9 lett, a másik mérés szintén részben városban, illetve kívül már csak 120-as tempóval, ez 5,4 lett. Néha elgondolkodom, hogy nincs-e valami baja ennek az autónak, mert ezektől az adatoktól is többet szoktam olvasni, de a fenét érdekli, inkább örülök neki. ;)

Mondjuk legutóbb nem hajtottam, akkor 5 liter lett, de ha csak 4 tizedbe kerül, hogy még hajthassak is...

nem lehetséges az, hogy kisebb kereket használsz a gyárinál? Mondjuk "perest"?

Link to comment
Megosztás:

A gyári van rajta, nyáriból is meg most a téliből is, 175/70r13. ;)

Amúgy próbáltad már, hogy mennyi a végsebessége?

Csak azért kérdem, mert velem az fordult elő, hogy lambdaszonda csere után (gyárit kapott) megnőtt a fogyasztásom, de bő 10 km/ó-val a végsebesség is nőtt. Ebből arra következtettem, hogy az eredeti felállásban a szonda "soványabb" keveréket adott. Lehet, hogy a tied is soványat produkál.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy próbáltad már, hogy mennyi a végsebessége?

Csak azért kérdem, mert velem az fordult elő, hogy lambdaszonda csere után (gyárit kapott) megnőtt a fogyasztásom, de bő 10 km/ó-val a végsebesség is nőtt. Ebből arra következtettem, hogy az eredeti felállásban a szonda "soványabb" keveréket adott. Lehet, hogy a tied is soványat produkál.

170-175 körül van a vége.

Link to comment
Megosztás:

Mai nap 238 km-t mentem futóval (ami papíron 180 Kg-os, de valójában több, csak a forgalmiban van ennyi beírva), szállítottunk egy szép nagy lovat, ami a gazdája elmondása szerint olyan 350-400 kg lehet. ezt így összeadva, alsó hangon is 550 kg.

Ültünk az autóba 5-en, 3 felnőtt, és 2 tizenéves.

A ló sosem volt még szállítva, most cserélték el egy pónira, elvittük a nagy lovat 120Km-re, majd elhoztuk a pónit ugyanennyit. Debrecenen, hajdúböszörményen keresztül mentünk teljesen... Hát mit mondjak, izgalmas volt! Összesen 4x borultak a lovak, és persze mindíg belvárosban. ;) Kívül nem mertünk menni a 42-esen (főút a határ felé) a sok kamion miatt, ami még 85-nél is levillogott volna, így maradt az alsójárás, de a városok elkerülhetetlenek voltak.

70Km/h-nél többel egyáltalán nem mentünk, de az átlag inkább a max 50-55 Km/h volt 4.ben a fordulat itt olyan 2000-2200 környéke volt, 5.ben szinte alig volt az autó, gondoltam nem kínozom alacsony fordulaton a motort, inkább egyen többet. :lol: 70-nél bírta szépen az 5.-et 2000-es fordulat környékén, de a ló nem díjazta, ki akart ugrani a futóból, rúgott, kapart, stb, így marad a nagytatás (vagy még attól is lassabbi) tempó .

A dolog lényege most következik!

238,4 km-en utánfutóval, lószállítással, 5 személlyel valami egészen hihetetlen fogyasztást sikerült összehozni! ;)

10,5L ment bele.

Direkt teletankoltuk az öregemmel reggel, lássuk futóval mennyit eszik, de ezt nem gondoltam volna!! :lol:

Hogy lehet ez? A visszatankoláskor is, meg előtte is csurig töltöttem fel, konkrétan addig lötyögtettem a tankot, amíg volt benne levegő.

A fogyasztás 4,404 L/100 Km!! :lol: Szeretem ezt az autót!! :lol: Lehet az is közrejátszott, hogy a fordulat egyáltalán nem ment 3000 fölé, valamint elég sok volt benne a külterület., belterület max 40-50 km volt.

Ennyit számít, hogy nyomatékos a motor?

Link to comment
Megosztás:

Ennyit számít, hogy nyomatékos a motor?

Azt nem hinném, mivel az x16xel-ben több a nyomaték. Itt az számított, hogy nem pörgött sokat a motor. Ha lenne egy 6. sebességem, aminek köszönhetően pörögne a motor kettőkát 100 környékén, az enyém se enne 5 liternél többet. Nem is kell 6 sebesség, elég lenne egy hosszú 5. ;) De így, hogy 110-nél 3000, marad a ~6,5-ös fogyi benyából.

Link to comment
Megosztás:

Azt nem hinném, mivel az x16xel-ben több a nyomaték. Itt az számított, hogy nem pörgött sokat a motor. Ha lenne egy 6. sebességem, aminek köszönhetően pörögne a motor kettőkát 100 környékén, az enyém se enne 5 liternél többet. Nem is kell 6 sebesség, elég lenne egy hosszú 5. ;) De így, hogy 110-nél 3000, marad a ~6,5-ös fogyi benyából.

Szerintem a nagyon hosszú fokozat sem jó,mert akkor adott sebesség tartásához lehet jobban kell nyomni a pedált,mintha többet pörögne a motor.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.