Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

De ötödikbe csak tényleg ötvennél szoktam váltani...

Viszont, ha picit lassítani kell, mondjuk vasúti átjáró a városban, vagy hasonló, akkor nem szoktam visszapakolgatni...40től is kihúzza magát... :D

Váltogass többet, amúgy az is jót tesz a spórolásnak, ugyanis az se jó ha visszaesik 40re és elkezd neki még tolni ahonnan elég lassan jön ki úgy mond. Ilyenkor takarékosabb vissza váltani és úgy gyorsítani. :P

Link to comment
Megosztás:

Akinek van kicsi köze a vezetéshez így csinálja :D Mondjuk van olyan kocsi ami nem bírja de annál is már 60nál betehető, nem úgy mint egyesek 80nál váltanak be kb. :P Sőt volt főnököm ilyeneket mondott, hogy városba tiszta ######ság 5ösbe váltani semmi értelme. Wheheheh mindig eszembe jut ez és szét nevetem rajta magam. Ezt kb tanuló vezetőknek tanítják így és eszméletlen nagy hülyeség. Bár amiket ezek tanítanak meg amilyen szabályok vannak tiszta vicc ha ezek alapján kéne vezetni elég vicces lenne. Mondjuk mit is várunk ilyen agyoniskolázott emberektől, ő vezetett én ültem az anyós ülésbe a bömbibe azt tőlem kérdezte, hogy elfér-e az eleje gratulálok. :D Idősebb vagy 10 évvel azt előbb volt jogsim mint neki :D :D tiszta vicc és hány ilyen van.

Rálicitálok...

Nálam nem ritka, hogy 40nél már ötödikben dolgozik... :P

TUDOM, TUDOM! Csapágygyilkos vagyok... :)

Azért 800-1000-es percenkénti főtengelyfordulat nem feltétlen a legideálisabb munkapont az erőforrás számára. Persze ez azért motorfüggő, de ezek a közepes lökettérfogatú motorok esetében tényleg nem a legelőnyösebb túl alacsonyan tartani a fordulatszámot.

Link to comment
Megosztás:

Azért 800-1000-es percenkénti főtengelyfordulat nem feltétlen a legideálisabb munkapont az erőforrás számára. Persze ez azért motorfüggő, de ezek a közepes lökettérfogatú motorok esetében tényleg nem a legelőnyösebb túl alacsonyan tartani a fordulatszámot.

Hát addíg még én sem engedem leesni... úgy 1400-at pörög 5-ben és kábé 1800-at 4-ben 50-nél. Innen csak akkor gyorsítok visszakapcsolás nélkül, ha nem lényeges mikor érem el a 90-et.

Link to comment
Megosztás:

Dízelnél is sokat számit fogyasztásnál a termosztát? Mert ugye itt nincs ECU ami dúsítana hidegebb motornál.

Ma cseréltem termosztátot, mert 90 fölé ritkán ment a mutató. Ott megállt 90-nél.

Wahler ment bele. Mértem az időt, 3.5 perc volt a csere. :P Na jó, ebben nem volt benne a gépháztető kinyitása, és lecsukása. :D

Link to comment
Megosztás:

Dízelnél is sokat számit fogyasztásnál a termosztát? Mert ugye itt nincs ECU ami dúsítana hidegebb motornál.

Ma cseréltem termosztátot, mert 90 fölé ritkán ment a mutató. Ott megállt 90-nél.

Wahler ment bele. Mértem az időt, 3.5 perc volt a csere. :P Na jó, ebben nem volt benne a gépháztető kinyitása, és lecsukása. :D

Télen igen. nekem 6,4-re jött ki a fogyi télen, majd csere után kapásból 4,77 lett. :P

Nekem sem megy sokkal feljebb 90-nél, 92körül beáll. indítás után bemelegszik, ekkor felmegy 94-ig, majd visszaesik 90-re (látványosan) majd beáll a 92-re, és szinte meg sem mozdul már utána (kivéve dugóban pl.)

Link to comment
Megosztás:

Télen igen. nekem 6,4-re jött ki a fogyi télen, majd csere után kapásból 4,77 lett. :P

Nekem sem megy sokkal feljebb 90-nél, 92körül beáll. indítás után bemelegszik, ekkor felmegy 94-ig, majd visszaesik 90-re (látványosan) majd beáll a 92-re, és szinte meg sem mozdul már utána (kivéve dugóban pl.)

Akkor kidobtam az ablakon 3 ezret. :D

Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik igen. Nem is értem a 90 fok mért volt kevés? most mennyit mutat az új termosztáttal?

92-n kéne állnia. :D (legalábbis X17DTL-nél)

Még mindig jobb, mint télen a mínuszokban cserélni, most legalább egy darabig jó lesz :D

veszíteni nem vesztett vele, max marad egy tartalék termosztátja. :D

Amikor az enyém rossz volt, akkor ennyit mutatott, épp fényképeztem, amint belemegy a 240.000 km, és még a 90-et sem érte el a mutató, 150 km alatt. :P utána jöttem rá, hogy cserélni kéne. :D Akkor is csak mert itt mondtátok. :P

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Azt vettem mostanában észre amióta reggelente olyan 8fok van kint vagyis hűvősebb mintha már kezdene kicsit többet fogyasztani!És ugyanazokat a távokat teszem meg!Lehet,hogy csak rosszul érzékelem!

Üdv.:zozo

Hát most erről nem tudok nyilatkozni, mert vasárnap óta be sem indítottam a kocsit... :D

Link to comment
Megosztás:

Megint mértem fogyit, de sajnos nem sikerült megdönteni az eddigi rekordot. Az útvonal Hajdúdorog-Bp volt oda-vissza, illetve Bp belváros (kb 150km), dugó, volt benne egy-két erősebb gyorsítás, amikor nem szerettem volna, hogy bejöjjenek elém, egyébként finoman mentem, inkább meleg indítások voltak benne, mert autókereskedéseket néztünk. Szép kerek számok lettek végül, mert 600km-t mentünk, és 30 liter benzin kellett. Shell benzin volt. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.