Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Pontosabban a C16NZ utódja az X16SZ. Környezetvédelem miatt 4 lóerővel gyengébb, de kiadták az SZR-t, ami más dugóval erősebb lett és maradt az X16SZ környezetvédelmi értéke. :lol: :lol:

Neked van igazad! :D

Én csak arra értettem, hogy az sz-esek a c16nz után jöttek. :D

Elküldve
Neked van igazad! :lol:

Én csak arra értettem, hogy az sz-esek a c16nz után jöttek. :lol:

Az X16SZ kifejezetten a takarékosságot célozta meg, nem feltétlen a környezetvédelem miatt volt gyengébb. Egyébként többek között a leghosszabb végáttétellel adták, ezért van korrekt fogyasztása pl autópályán. 130-nál épp nyaldossa a 3000-es percenkénti főtengelyfordulatot.

Elküldve
Országúton minden jól fogyaszt, arról nem is beszélve, hogy létetik város is. De nem vagyok nagypapa, hogy 100al menjek, hogy spóroljak 400FT-ot huh de jó. Mellesleg országúton a 2.0 ával is el lehet járni 6L-el. Nem rég írta 1 srác, hogy a b corsájába van 2.0 motor és 170-180annal jöttek haza vidékről és 7.x evett a kocsi. :lol: Innentől kezdve, ha 100-130al megy valaki laza a 6L.

Azért ez a matematikai arányosítás erősen az elméleti kategóriába tartozik! :lol:

Mentél már 2,0-ás kocsival tartós 170-180-at 7 körüli fogyasztással?

A 6,0-ás fogyasztásról és 130 -as tempóról már nem is beszélve! Pillanatnyi fogyasztásban igen, de átlagban????

Ja, hogy egy srác írta! Írni sok mindent lehet....

A 6-os fogyasztás az 1,4-re és 1,6 / 8V -re hihető igen tudatos spórolós vezetéssel.

Az 1,6 / 8V fogyasztásban nem jelentősen tér el az 1,4 / 8V-től.

Elküldve
Azért ez a matematikai arányosítás erősen az elméleti kategóriába tartozik! :lol:

Mentél már 2,0-ás kocsival tartós 170-180-at 7 körüli fogyasztással?

A 6,0-ás fogyasztásról és 130 -as tempóról már nem is beszélve! Pillanatnyi fogyasztásban igen, de átlagban????

Ja, hogy egy srác írta! Írni sok mindent lehet....

A 6-os fogyasztás az 1,4-re és 1,6 / 8V -re hihető igen tudatos spórolós vezetéssel.

Az 1,6 / 8V fogyasztásban nem jelentősen tér el az 1,4 / 8V-től.

Egyetértek, a fogyasztás egyenes arányossággal közel sem számítható, hiszen a vonóerőgörbe sem lineáris, ráadásul a menetellenállás egyik fontos tényezője, a légellenállás négyzetesen nő. Ezek tükrében arányokkal számolni nem érdemes.

Az is igaz, hogy nagymotorral lehet kellemeset fogyasztani autópályázással. Ugyebár minden tesztautónál mérnem kell fogyasztást tankolástól tankolásig...és bizony a 240 lovas Mondeo sem evett sokat konstans 130-nál, a 180 lóerős Lagunával pedig 5,8 literes átlagot produkáltam. Viszont a városi forgatagban az öblösebb erőforrások tényleg többet csorgatnak le a torkukon, még a 2.0 turbó is iszákos tud lenni ilyenkor, amin csak egy csipetnyit segít a start-stop elektronika, már ha van. Városban igazán a kisköbcentisekkel lehet szép értékeket elérni, vagy a mostanában virágkorát élő 1,6-os dízelekkel, amelyek esetében bizonyos márkák ismét visszatérnek a nyolcszelepes hengerfejekhez.

Lehet vitatkozni a fogyasztásokról, a tapasztalataink szerint a gyári értékek némi odafigyeléssel, igaz, de tökéletesen reprodukálhatóak egy átlagos ciklust (20% város, 40% pálya, 40% főút) végigmenve.

Elküldve
Az X16SZ kifejezetten a takarékosságot célozta meg, nem feltétlen a környezetvédelem miatt volt gyengébb. Egyébként többek között a leghosszabb végáttétellel adták, ezért van korrekt fogyasztása pl autópályán. 130-nál épp nyaldossa a 3000-es percenkénti főtengelyfordulatot.

3.55-tel?

Elküldve
Az X16SZ kifejezetten a takarékosságot célozta meg, nem feltétlen a környezetvédelem miatt volt gyengébb. Egyébként többek között a leghosszabb végáttétellel adták, ezért van korrekt fogyasztása pl autópályán. 130-nál épp nyaldossa a 3000-es percenkénti főtengelyfordulatot.

3.94-el egész jól gyorsul 2500-4500 között és hosszú távon 5.8-at fogyaszt. :lol:

Elküldve

A múlt héten volt egy kis nyaralásunk.

Gyula-Baja-Pécs környéke és vissza. Jártunk a dávodi strandon is. Volt némi hegymenet a Börzsönyben.

Két megtermett felnőtt, két gyerek és csomagok.

Teletankkal indultunk, 782 kilométert mentünk és 40,05 liter fért bele.

Ez 5,12 l/100km.!

Volt már jobb is! :lol:

Elküldve

Jó lesz az olajkályhásoknak felgyűrni az ingujjat és elkezdeni gondolkodni a fogyasztáscsökkentés lehetőségein, ha a számlát nem akarják növelni! A dizil jövedéki adója kb. 12 forinttal fog nőni!

Eddig se tartottam gazdaságosnak az olajkályhákat, de most aztán végleg nem! Kevesebbet fogyaszt, de többe kerül.....

Elküldve
Jó lesz az olajkályhásoknak felgyűrni az ingujjat és elkezdeni gondolkodni a fogyasztáscsökkentés lehetőségein, ha a számlát nem akarják növelni! A dizil jövedéki adója kb. 12 forinttal fog nőni!

Eddig se tartottam gazdaságosnak az olajkályhákat, de most aztán végleg nem! Kevesebbet fogyaszt, de többe kerül.....

Ne aggódj amilyen mesés fogyasztási adatokat olvasok néha, (4-liter alatt) megy ez még lejjebb is. :lol:

Elküldve
Jó lesz az olajkályhásoknak felgyűrni az ingujjat és elkezdeni gondolkodni a fogyasztáscsökkentés lehetőségein, ha a számlát nem akarják növelni! A dizil jövedéki adója kb. 12 forinttal fog nőni!

Eddig se tartottam gazdaságosnak az olajkályhákat, de most aztán végleg nem! Kevesebbet fogyaszt, de többe kerül.....

Csak azt felejted el, hogy gázolajat könnyebb ám szerezni 200-ba, mint benzint! :lol: :D

Ne aggódj amilyen mesés fogyasztási adatokat olvasok néha, (4-liter alatt) megy ez még lejjebb is. :lol:

Ez nekem 1x sikerült, és nagyon oda kellett ám figyelni (szerencsém is volt, éjjel főúton hétvégén nagyon kevesen voltak. :D )

Elküldve
Jó lesz az olajkályhásoknak felgyűrni az ingujjat és elkezdeni gondolkodni a fogyasztáscsökkentés lehetőségein, ha a számlát nem akarják növelni! A dizel jövedéki adója kb. 12 forinttal fog nőni!

Eddig se tartottam gazdaságosnak az olajkályhákat, de most aztán végleg nem! Kevesebbet fogyaszt, de többe kerül.....

Kb. egyenlő lesz az áruk.

Amikor a kénmentesítési technológiák drágábbak voltak (3-4éve) még drágább is volt az öngyulladós.

Azt viszont nem értem miért nem lehet itthon biodízelt kapni,amikor sokkal olcsóbban,hatékonyabb energiamérleggel lehet előállítani,mint az etanolt.... :lol:

Elküldve
Kb. egyenlő lesz az áruk.

Amikor a kénmentesítési technológiák drágábbak voltak (3-4éve) még drágább is volt az öngyulladós.

Azt viszont nem értem miért nem lehet itthon biodízelt kapni,amikor sokkal olcsóbban,hatékonyabb energiamérleggel lehet előállítani,mint az etanolt.... :lol:

Minden bizonnyal az államnak nem lenne akkora pénze rajta.

Elküldve
Azt viszont nem értem miért nem lehet itthon biodízelt kapni,amikor sokkal olcsóbban,hatékonyabb energiamérleggel lehet előállítani,mint az etanolt.... :lol:

Szerintem meg is válaszoltad önmagad!

Elküldve
Ez nekem 1x sikerült, és nagyon oda kellett ám figyelni (szerencsém is volt, éjjel főúton hétvégén nagyon kevesen voltak. :lol: )

Na ja, de ilyen optimális feltételeket nagyon ritkán lehet megteremteni a közútakon.

Elküldve
Jó lesz az olajkályhásoknak felgyűrni az ingujjat és elkezdeni gondolkodni a fogyasztáscsökkentés lehetőségein, ha a számlát nem akarják növelni! A dizil jövedéki adója kb. 12 forinttal fog nőni!

Eddig se tartottam gazdaságosnak az olajkályhákat, de most aztán végleg nem! Kevesebbet fogyaszt, de többe kerül.....

Ha már megvan, nem kerül többe. :lol:

Elküldve
Ne aggódj amilyen mesés fogyasztási adatokat olvasok néha, (4-liter alatt) megy ez még lejjebb is. ;)

Jah, évente 2x :lol: Az hogy a múlt hónapban is csináltam egy 3.8-at, nem jelenti azt hogy annyiból járok :lol:

Kb. egyenlő lesz az áruk.

Amikor a kénmentesítési technológiák drágábbak voltak (3-4éve) még drágább is volt az öngyulladós.

Azt viszont nem értem miért nem lehet itthon biodízelt kapni,amikor sokkal olcsóbban,hatékonyabb energiamérleggel lehet előállítani,mint az etanolt.... :D

De a sógornak, meg az unokatesónak biztos nem a biodízelben van részesedése, úgyhogy azt nem lehet :P :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.