Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Hehehe! Tegnap vettem észre, hogy az autóm termeli a benzint, osztódással szaporodik vagy hasonló! :D

Megtankoltam 3ezerért hátha nem szörcsög. Épp nem érte el az első fehér vonalat a piros felett, kb 1mm-errel alatta volt 2 napig. Tegnap mentem hazafele ugyan azon az útszakaszon és már a fehér vonal felett volt kb 1mm-errel egészen hazáig. :icon4: Még a végén idén már nem is kell tankolnom! :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Hehehe! Tegnap vettem észre, hogy az autóm termeli a benzint, osztódással szaporodik vagy hasonló! :D

Megtankoltam 3ezerért hátha nem szörcsög. Épp nem érte el az első fehér vonalat a piros felett, kb 1mm-errel alatta volt 2 napig. Tegnap mentem hazafele ugyan azon az útszakaszon és már a fehér vonal felett volt kb 1mm-errel egészen hazáig. ;) Még a végén idén már nem is kell tankolnom! :icon4:

Én meg ha folyamatosan balra kanyarodok, akkor látom, hogy elindul felfelé a mutató, úgyhogy nem is kell járnom tankolni, csak csapok egy kört a parkolóban balra, és kész ;) :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Én meg ha folyamatosan balra kanyarodok, akkor látom, hogy elindul felfelé a mutató, úgyhogy nem is kell járnom tankolni, csak csapok egy kört a parkolóban balra, és kész :icon4: :D

Ezért mész mindig két kört a körforgalmakban. ;) :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Én meg ha folyamatosan balra kanyarodok, akkor látom, hogy elindul felfelé a mutató, úgyhogy nem is kell járnom tankolni, csak csapok egy kört a parkolóban balra, és kész ;) :icon4:

Na jó persze, de két napig összesen 120km-ert, alatta volt hazafele. A 3. nap meg fölötte ugyan azon a szakaszon, nahh de mindegy is sose hagyatkoztam a mutatóra. :D Remélem nem azért mutat ilyet mert kezd benne elromlani valami. :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Hehehe! Tegnap vettem észre, hogy az autóm termeli a benzint, osztódással szaporodik vagy hasonló! :D

Megtankoltam 3ezerért hátha nem szörcsög. Épp nem érte el az első fehér vonalat a piros felett, kb 1mm-errel alatta volt 2 napig. Tegnap mentem hazafele ugyan azon az útszakaszon és már a fehér vonal felett volt kb 1mm-errel egészen hazáig. :icon4: Még a végén idén már nem is kell tankolnom! :icon4:

Mert valószinüleg bimetál rugó van vagy a tankba lévő szintjelzőbe, vagy az órába, és a hőmérséklet változásra érzékeny. Nézd meg hajnalba amikor kb. 15-20 fok van, és nézd meg délbe amikor van 35 fok és az autó fel van hevülve. Délbe több benzin van benne mint hajnalba. Ez nekem is így van, holott nem megyek vele egy métert se. Aztán este felé amikor hül le az idő, akkor megint kevesebb a benzin benne az óra szerint.

Link to comment
Megosztás:

Mert valószinüleg bimetál rugó van vagy a tankba lévő szintjelzőbe, vagy az órába, és a hőmérséklet változásra érzékeny. Nézd meg hajnalba amikor kb. 15-20 fok van, és nézd meg délbe amikor van 35 fok és az autó fel van hevülve. Délbe több benzin van benne mint hajnalba. Ez nekem is így van, holott nem megyek vele egy métert se. Aztán este felé amikor hül le az idő, akkor megint kevesebb a benzin benne az óra szerint.

A szintjelzőben nincs rugó, csak egy sima úszó ellenállás-skálával kombinálva. Az órában sem láttam, hogy kétanyagú lenne. :D Inkább a benzin hőtágulás lehet a hunyó.

Link to comment
Megosztás:

A szintjelzőben nincs rugó, csak egy sima úszó ellenállás-skálával kombinálva. Az órában sem láttam, hogy kétanyagú lenne. :D Inkább a benzin hőtágulás lehet a hunyó.

Szerintem az picit sok lenne a benzin tágulásának. Mert nekem is úgy szokott lenni, hogy pl. az első vonal alatt egy mm-el van reggel, délbe pedig az első vonal fölött egy mm-el. Akkora különbség, az már több liter, ilyen kis menyiségnél. Annyit meg csak nem tágul a benzin. Mert ha netán annyit tágulna a benzin, akkor ha reggel csurig tankolod az autót, akkor délbe már folyna ki a tankból a benzin. De ettől függetlenül lehet hogy neked van igazad.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az picit sok lenne a benzin tágulásának. Mert nekem is úgy szokott lenni, hogy pl. az első vonal alatt egy mm-el van reggel, délbe pedig az első vonal fölött egy mm-el. Akkora különbség, az már több liter, ilyen kis menyiségnél. Annyit meg csak nem tágul a benzin. Mert ha netán annyit tágulna a benzin, akkor ha reggel csurig tankolod az autót, akkor délbe már folyna ki a tankból a benzin. De ettől függetlenül lehet hogy neked van igazad.

Ezért nem szabad csurig tankolni csak az első kattanásig, ki nem állhatom amíikor a kutas 8X rákattog, mondjuk saját kocsihoz nem is engedem nyúlni őket. :D

Link to comment
Megosztás:

A szintjelzőben nincs rugó, csak egy sima úszó ellenállás-skálával kombinálva. Az órában sem láttam, hogy kétanyagú lenne. :D Inkább a benzin hőtágulás lehet a hunyó.

A titok a műszerben rejlik: egy ún. hődrótos műszer van a műszeregységben (pontosabban 2, mert a vízhőmérő is ilyen). Amikor a kocsiban melegebb van, a műszerben levő melegedő huzal kicsit jobban felmelegszik, így többet mutat.

Link to comment
Megosztás:

Holnap reggel tesztelem fél 7kor.

Ma is néztem de már nem emlékszem hogy is állt. Reggelente 16'C-ben jövök délutánonként kb 25'C-ben haza. Én csak olyanra gondoltam, hogy a benzin úszó esetleg nem egyenes és néha az alja ér a benyához és ha fogy akkor meg a teteje ha értitek és akkor pont eltérő értéket mutat. Bár nem tudom milyen alakú van benne csak a diszkáveriből sejtem az autó építőkből vagy mi is az a műsor. :D

Link to comment
Megosztás:

Holnap reggel tesztelem fél 7kor.

Ma is néztem de már nem emlékszem hogy is állt. Reggelente 16'C-ben jövök délutánonként kb 25'C-ben haza. Én csak olyanra gondoltam, hogy a benzin úszó esetleg nem egyenes és néha az alja ér a benyához és ha fogy akkor meg a teteje ha értitek és akkor pont eltérő értéket mutat. Bár nem tudom milyen alakú van benne csak a diszkáveriből sejtem az autó építőkből vagy mi is az a műsor. :D

http://www.cserebere.hu/termek/opel-astra-...ag-szintjelzo-5

Link to comment
Megosztás:

Hümm nahh ilyesmire gondoltam, hogy nem mindegy hogy a kocka aljának a jobb oldala vagy a bal oldala ér le. Ill arra gondolok lehet eredményezhet ekkora eltérét. Persze az elgondolásom csak akkor ha felülről van benne ez a mutató mert azt se tudom, de nem is lényeges. A lényeg hogy van benne benzin. :D

Link to comment
Megosztás:

Az utóbbi két hónapban mentem 888 kilométert. 7,19-es átlagfogyasztással. 80% lakott területen max 50Km/h, 20 % országút.

Szerintem ez nem rosz egy 1.4 16V (X14XE) motortól. Igaz az asszony nem elégedett vele. :D

Igaz ha az apám 1.6 8V átlagját nézem ami az utolsó 1000 kilométeren kb. 5,6 akkor tényleg nem olyan jó. (De nem is húz úgy a gépe) :icon4:

Más hasonló motorral rendelkező tulajdonosok (x14xe), nektek mi a véleményetek? A tietek mennyit eszik?

Link to comment
Megosztás:

Az utóbbi két hónapban mentem 888 kilométert. 7,19-es átlagfogyasztással. 80% lakott területen max 50Km/h, 20 % országút.

Szerintem ez nem rosz egy 1.4 16V (X14XE) motortól. Igaz az asszony nem elégedett vele. :D

Igaz ha az apám 1.6 8V átlagját nézem ami az utolsó 1000 kilométeren kb. 5,6 akkor tényleg nem olyan jó. (De nem is húz úgy a gépe) :icon4:

Más hasonló motorral rendelkező tulajdonosok (x14xe), nektek mi a véleményetek? A tietek mennyit eszik?

Ezek a motorok ilyenek. Az enyém hasonló viszonyok mellett 9 felett eszik... :icon4:

Igaz, hogy szeszből... ami kb 20% túlfogyit jelent...Tehát benzinből is hasonló lenne, mint a tied...

A 90 lovat etetni kell... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezek a motorok ilyenek. Az enyém hasonló viszonyok mellett 9 felett eszik... :icon4:

Igaz, hogy szeszből... ami kb 20% túlfogyit jelent...Tehát benzinből is hasonló lenne, mint a tied...

A 90 lovat etetni kell... :icon4:

Kinyirják a szesz tankolást. 50 forinttal lesz drágább a szesz. Már most sem valami gazdaságos szerintem. De ezután senki sem fogja tankolni. :D

Link to comment
Megosztás:

Az utóbbi két hónapban mentem 888 kilométert. 7,19-es átlagfogyasztással. 80% lakott területen max 50Km/h, 20 % országút.

Szerintem ez nem rosz egy 1.4 16V (X14XE) motortól. Igaz az asszony nem elégedett vele. :D

Igaz ha az apám 1.6 8V átlagját nézem ami az utolsó 1000 kilométeren kb. 5,6 akkor tényleg nem olyan jó. (De nem is húz úgy a gépe) :icon4:

Más hasonló motorral rendelkező tulajdonosok (x14xe), nektek mi a véleményetek? A tietek mennyit eszik?

Korrekt.

Link to comment
Megosztás:

Nekem sem akar 6 liternél többet enni a szemétláda. ;)

akkor a tied ahogy öregszik, egyre kevesebbet eszik! :D Veterán koráig remélem megtartod, mert akkor már lehet termelni fogja az anyagot! :icon4:

Haveromé ugyanilyen motorral mint a tied (caravan az is) 7 l-t eszik, pedig ő egyáltalán nem bántja! klímája sincs... :icon4:

szerintem kéne hajtsa ő is, meg kéne szereljen bele klímát is, biztos kevesebbet enne. ;)

Neked a bejáratós moci miatt fogyasztana kevesebbet? ;) Gondolom visszajött rendesen a kompresszió!

Link to comment
Megosztás:

akkor a tied ahogy öregszik, egyre kevesebbet eszik! :D Veterán koráig remélem megtartod, mert akkor már lehet termelni fogja az anyagot! :icon4:

Haveromé ugyanilyen motorral mint a tied (caravan az is) 7 l-t eszik, pedig ő egyáltalán nem bántja! klímája sincs... :icon4:

szerintem kéne hajtsa ő is, meg kéne szereljen bele klímát is, biztos kevesebbet enne. ;)

fel van újítva a motor, helló. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.