Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Hali! 1.4 astra f em van 15 16 litert eszik,elvittem a szerelőhöz és aztmondta hogy üzemihőfokonis sok anyagot kap mert az autó úgyérzi mintha hideglenne. milehet ennek az oka?

Hmmm...kétvezetékes hőfok jeladó? A kocsi innen tudja milyen meleg éppen. :lol: De akkor miért nem cserélte ki?

Link to comment
Megosztás:

Tegnap múlt,hogy egy hónapja van nálam 1.7TD. Megvannak az első fogyasztás eredmények. 59 liter gázolajból 850 km-t sikerült elautóznom. Ez kb 7 liter (ha jól számolom). Reggel mindig megvárom míg "vissza nyomja" a dúsított napközben párpercet járatom indulás előtt. Még szoknunk kell egymást de szerintem jó úton járunk. A piros Kadett c city-m (1.2S Automatic)10 alatt nem állt meg így a 7 liter nekem barátságos. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap múlt,hogy egy hónapja van nálam 1.7TD. Megvannak az első fogyasztás eredmények. 59 liter gázolajból 850 km-t sikerült elautóznom. Ez kb 7 liter (ha jól számolom). Reggel mindig megvárom míg "vissza nyomja" a dúsított napközben párpercet járatom indulás előtt. Még szoknunk kell egymást de szerintem jó úton járunk. A piros Kadett c city-m (1.2S Automatic)10 alatt nem állt meg így a 7 liter nekem barátságos. :lol:

Megy az még lejjebb is, ne aggódj! :D

Termosztátod jó? (csak mert nekem a 7 L-es fogyi kicsit azért soknak tűnik... nekem még a 6 is sok, még ha tél van is...)

Akkor produkált 6,4-et, amikor télen rossz termosztáttal jártam...) :)

most látom csak, hogy a színe pont olyan, mint az enyémnek! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Megy az még lejjebb is, ne aggódj! :)

Termosztátod jó? (csak mert nekem a 7 L-es fogyi kicsit azért soknak tűnik... nekem még a 6 is sok, még ha tél van is...)

Akkor produkált 6,4-et, amikor télen rossz termosztáttal jártam...) :lol:

most látom csak, hogy a színe pont olyan, mint az enyémnek! :lol:

Kicsit lassan melegszik ezért haza hozatal utáni napon kicseréltem a termosztott. 92fokos lett berakva új gumitömítéssel. Az biztos,hogy lezár és nem szivárog át a hűtőbe. Bízom benne hogy még megy lejjebb de csodát azért nem várok.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap múlt,hogy egy hónapja van nálam 1.7TD. Megvannak az első fogyasztás eredmények. 59 liter gázolajból 850 km-t sikerült elautóznom. Ez kb 7 liter (ha jól számolom). Reggel mindig megvárom míg "vissza nyomja" a dúsított napközben párpercet járatom indulás előtt. Még szoknunk kell egymást de szerintem jó úton járunk. A piros Kadett c city-m (1.2S Automatic)10 alatt nem állt meg így a 7 liter nekem barátságos. :lol:

Hol használod leginkább a gépsárkányt?

Link to comment
Megosztás:

Hol használod leginkább a gépsárkányt?

9 km-re lakóm a munkahelyemtől amit nagy részt országúton teszek meg. De meg kell mászni kettő emelkedőt mindkét irányba.(Zalai dombok) Azért napközben a városban is használom ezért rá lehet fogni,hogy vegyes. A fordulatott próbálom 2000alatt tartani de 3500 soha nem haladja meg. Nem tudom ez menyit befolyásol.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap múlt,hogy egy hónapja van nálam 1.7TD. Megvannak az első fogyasztás eredmények. 59 liter gázolajból 850 km-t sikerült elautóznom. Ez kb 7 liter (ha jól számolom). Reggel mindig megvárom míg "vissza nyomja" a dúsított napközben párpercet járatom indulás előtt. Még szoknunk kell egymást de szerintem jó úton járunk. A piros Kadett c city-m (1.2S Automatic)10 alatt nem állt meg így a 7 liter nekem barátságos. :lol:

Nem érdemes alapjáraton melegiteni , mert tovább tart . Terhelésen jobban melegszik , csak nem szabad pörgetni!

Link to comment
Megosztás:

Kicsit lassan melegszik ezért haza hozatal utáni napon kicseréltem a termosztott. 92fokos lett berakva új gumitömítéssel. Az biztos,hogy lezár és nem szivárog át a hűtőbe. Bízom benne hogy még megy lejjebb de csodát azért nem várok.

Terhelésnél valóban jobban melegszik... de mindenki másképp csinálja.. Olvasgass vissza, ezt már egyszer kitárgyaltuk asszem a dízel topikban.

Én mostanában nem sokat járatom indítás után.

Elindulás után kb 5 km-el már megmozdul a mutató (-6 fokban) , 10 km után már szinte üzemmeleg 90 fok.

Ha sok a rövidtávod, akkor lehet nem lenne baj, ha tennél a hűtő elé egy védőt! (van gyári is, de megteszi valami más is) Az is rengeteget számít.

Én is odateszem majd a napokban azt amit szoktam. Van aki pl csak egy kartondarabot tesz be.

Nem a hűtőt kell védje, hanem a motort is védi a kemény hűtéstől. Az is sokat számít, ha nem közvetlenül kapja a -10 fokot a blokk.

Link to comment
Megosztás:

Terhelésnél valóban jobban melegszik... de mindenki másképp csinálja.. Olvasgass vissza, ezt már egyszer kitárgyaltuk asszem a dízel topikban.

Én mostanában nem sokat járatom indítás után.

Elindulás után kb 5 km-el már megmozdul a mutató (-6 fokban) , 10 km után már szinte üzemmeleg 90 fok.

Ha sok a rövidtávod, akkor lehet nem lenne baj, ha tennél a hűtő elé egy védőt! (van gyári is, de megteszi valami más is) Az is rengeteget számít.

Én is odateszem majd a napokban azt amit szoktam. Van aki pl csak egy kartondarabot tesz be.

Nem a hűtőt kell védje, hanem a motort is védi a kemény hűtéstől. Az is sokat számít, ha nem közvetlenül kapja a -10 fokot a blokk.

Mekkora találmány volt ez már jó húsz évvel ezelőtt, a régi Wareszomnál. Belülről, bovdennel szabályozható hűtőzsalu a homlokfalon. Kár hogy a jót elfelejtik a gyártók. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mekkora találmány volt ez már jó húsz évvel ezelőtt, a régi Wareszomnál. Belülről, bovdennel szabályozható hűtőzsalu a homlokfalon. Kár hogy a jót elfelejtik a gyártók. :lol:

A legújabb BMW-ken van ilyen hűtőzsalu,teljesen automatikus vezérléssel! :lol:

A legújabb fogyasztásom: Országút,-5fok havas útszakaszok 407 km és 24.3liter 100-as vpowerből.(5.9l/100km)

Tankolásnál nagyon fájt,hogy 410Ft,de még így is megéri,mert tavaly ugyanilyen időben 95ből 6.5-et evett.

Tehát a Ft/km költség ugyanott van.

Link to comment
Megosztás:

A Zuk-on is van ilyen csoda. :lol:

Kellene 1-et szerezni valahonnan. :lol:

Tessék! :)

Hát kicserélte már 2 szer...:S

Hát ha szerinte a jeladó rossz, de már kétszer kicserélte, akkor a szerelővel sem lehet minden rendben... van a Gyík-ben egy takaros leírás a túlfogyasztás lehetséges okairól, végig kell zongorázni a lehetséges okot-okokat. Termosztát jó?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre van egy fogyasztási adatom. 915km-re 42L gázolajat evett meg. Ami vegyesen kb 4,6L/100Km.

Ez két heti megtett út. A héten -6 és -10°C votl nálunk.

Szerintem ez egy Isuzutól nagyon jó fogyasztás, főleg így télen.

Hiszem ha látom, egy huzamban mennyit mentél? Kint áll az autód?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre van egy fogyasztási adatom. 915km-re 42L gázolajat evett meg. Ami vegyesen kb 4,6L/100Km.

Ez két heti megtett út. A héten -6 és -10°C votl nálunk.

Szerintem ez egy Isuzutól nagyon jó fogyasztás, főleg így télen.

Jó bizony! :lol:

Hosszútávokon nekem is 4,5 - 5 körül alakul.

Legutoljára (DTL-el) 5,6-ra jött ki, de szinte csak rövidtávokon.

Az enyém garázsban áll, de reggelente ott is megvolt a -6, -7 fok. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Garázsban áll, de nincs fűtés. +4°C körül van általában

55 km-ereket(hétköznap) mentem egyhuzamban (kb napi 105km)

hétvégente pedig csak rövid távok vannak, max 10km egyszerre

offt:

ma majd elbőgtem magam...

passat 2.0tdi-vel mentem egy veszprém-győr-veszprém-et

nem mentem lassan, meg finoman se, és így is 5.7 lett az átlagfogyi (BC szerint)

kéne egy ilyen motor az astraba :lol:

ont.

Link to comment
Megosztás:

offt:

ma majd elbőgtem magam...

passat 2.0tdi-vel mentem egy veszprém-győr-veszprém-et

nem mentem lassan, meg finoman se, és így is 5.7 lett az átlagfogyi (BC szerint)

kéne egy ilyen motor az astraba :lol:

ont.

Csak ne kelljen szerelni, mert akkor a hátad közepére se kívánnád! Egy vagyon a költsége! Viszont megy mint állat! :lol:

Link to comment
Megosztás:

hja

meglepően jól vitte azt a böhöm kasznit...

H Astrámnál majdnem az egész hasonló kaliberü VW, Skoda, Seat stb kevesebbet eszik de mikor zsebbe kell nyúlni valamivel jobb napom van mint a másik márkát képviselô tulajoknál.

Kemény minuszokban 7-8 körül mozog a fogyim. Ez a müszerek alapján van számítva de ahogy én vettem észre azért ennél valamivel kevesebb. Majd lemérem a hagyományos módszerrel. Csak azt tudnám, hogy normális-e, hogy 80 foknál nyit a termosztát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.