Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Enyémben most V-power 95 van benne, de szerintem nem fogom erőltetni, mert nagyon gyenge lett tőle a motor, de ezt már többször megfigyeltem. Talán a 100-ast megpróbálom. Úgyis megyek Bécsbe szombaton.

én ott még nem tankoltam ha jó rémlik :lol: , most itt helyileg ráálltam egy magánkútra amikor először tankoltam ott úgy éreztem hogy ezt az üzemanyagot lájkolja az autó szépen megy vele! de ahogy látom a véleményed nem is fogom használni! :D :lol:

Van super 95 átlagáron,

Carrera 95 drágább kb 10-15 forintal

Carrera 100 370 forint körül.

Felénk 2 db kút van,egyiken super 95+carrera 95 van,

a másikon super 95 + carrera 100 .:)

ahaaa... értem nem is tudtam mondjuk más helyen nem is nagyon fordultam meg OMW nél csak itthon szoktam! :D és a Carrera 100 hogy tetszik a motornak?

Link to comment
Megosztás:

én ott még nem tankoltam ha jó rémlik :lol: , most itt helyileg ráálltam egy magánkútra amikor először tankoltam ott úgy éreztem hogy ezt az üzemanyagot lájkolja az autó szépen megy vele! de ahogy látom a véleményed nem is fogom használni! :D :)

ahaaa... értem nem is tudtam mondjuk más helyen nem is nagyon fordultam meg OMW nél csak itthon szoktam! :D és a Carrera 100 hogy tetszik a motornak?

Igazából nem vettem észre semmi különöset,a fogyi csökkenésen kívül,de nem is figyeltem annyira. :lol:

Link to comment
Megosztás:

amennyivel csökken a fogyasztás annyival nő a teljesítmény

20%-kal a teljesítmény? Ne má' :)

vpowernek nem csak az oktánszáma hanem az energiatartalma is magasabb lehet.

A magasabb oktánszám a kompressziótűrést jelenti. Nagyobb sűrítésű motor jobb hatásfokkal tudja használni.

Mostanában sűrűn változnak a hőmérsékleti körülmények. Szerintem itt keresendő az eltérés nagy része.

A barátnőm mondta,hogy azért próbáljam meg megint a sima 95-t,mert hátha csak a placebo hatás.Aha :lol:

Nyáron raktam először bele,akkor a szokásos nyári 5.3 helyett 4.6lett ugyanazon az úton,közben 4-5ezerig forgattam gyorsításoknál,örültem,hogy milyen jól megy :D

Akkor nem változott semmit a hőmérséklet.

Két hete beleraktam a 95-öt és sokkal rosszabb lett,hiába forgattam semmi nyomaték nem jött.Barátnőm is érezte rajta,hogy sokkal gyengébb lett.

Nem tudom mennyivel lehet erősebb 100-assal,de az le van tesztelve,hogy 95-ös benzinnel 5.ben 90km/h nál nyomok egy padlót és nem történik semmi :D Ugyanez a mutatvány 100-asnál szépen megindítja a mutatót felfelé.Gyorsulást 0-100-ra nem mértem de az előbbi is elég egzakt teszt szerintem.

Régebben 95vpowert raktam bele néhány hónapig,ott tényleg nem is ment jobban és ugyanúgy 5.3-at kajált,mint a sima 95-tel.De az ugyanolyan battai lóhúgy csak qurnak hozzá valami "kopásgátlót".

Egy fórumtárs (Mc-Elek) hívta fel a figyelmemet rá,hogy megéri a 100-as hiába 400Ft.

Kb. 20%-kal kér kevesebbet és annyival is drágább. :lol: Viszont jó anyag,nekem bevált. :D

Link to comment
Megosztás:

Enyémben most V-power 95 van benne, de szerintem nem fogom erőltetni, mert nagyon gyenge lett tőle a motor, de ezt már többször megfigyeltem. Talán a 100-ast megpróbálom. Úgyis megyek Bécsbe szombaton.

Azt kellene már régen megpróbálnod(régen is beszéltük),neked is SZ-s kopogásérzékelős van ha jól látom.Az enyém nagyon szereti. :)

Csak óvatosan a trafikkal. :lol:

Szerintem egy x16sz 100-assal kb. ugyanúgy megy,mint egy c14se 95tel.

Egy x10xe Corsa 53lova ellen bármikor odaállnék az én x12sz-mel így 100-assal hajtva.

Hiába kerestem adatot,hogy mennyivel nő a teljesítmény ha 98superrel hajtják az enyémet nem találtam csak olyan megjegyzést,hogy kb.mint amennyivel a fogyi csökken.Azt is valami fórumon,szal nem túl hiteles forrás. :lol:

Azt sem tudom,hogy akkor a 45lovat azt 95össel vagy 98-al mérték.

Link to comment
Megosztás:

Azt kellene már régen megpróbálnod(régen is beszéltük),neked is SZ-s kopogásérzékelős van ha jól látom.Az enyém nagyon szereti. :D

Csak óvatosan a trafikkal. :lol:

Nem tudom mennyire örülnének neki az utastársaim, ha majd a benzinköltséget kéne kifizetniük és látják, hogy 100-as került bele. :) Bár ha tényleg igaz, akkor csökken a fogyasztás. :lol: Egyébként már volt tavaly a kocsimban 100-as vépávör. Azt nagyon szerette. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mennyire örülnének neki az utastársaim, ha majd a benzinköltséget kéne kifizetniük és látják, hogy 100-as került bele. :lol: Bár ha tényleg igaz, akkor csökken a fogyasztás. :lol: Egyébként már volt tavaly a kocsimban 100-as vépávör. Azt nagyon szerette. :)

Tankold meg 100-as vpowerrel,aztán mond nekik,hogy ez ezzel megy PONT. :D

Nálam többször mérve,bizonyíthatóan csökkent annyival amennyivel drágább.

Link to comment
Megosztás:

Tankold meg 100-as vpowerrel,aztán mond nekik,hogy ez ezzel megy PONT. :D

Nálam többször mérve,bizonyíthatóan csökkent annyival amennyivel drágább.

Azzal tényleg MEGY. :D Az Euro 95-ös shell lónyállal jobban megy mint vpávör 95-tel. :) Nade majd lesz teszt. :lol: Ha 5,6-os fogyasztást tudtam csinálni sima snassz occsójó 95-ös benyával hosszútávon (2x400km), akkor talán ezzel is tudom hozni ezt a szintet. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nagy nap lett a mai, a kocsim történetében. Most futotta le nálam a 100000. kilométert. A hölgy egyébként nagykorú lett, 18 éves, és 5 év 2 hónapja vettem egy neppertől.

A vételár 510.000 volt, az átírás 52.000 volt, és az első két hónapban felújítás címszó alatt ráköltöttem még 638.167 forintot.

Egyszóval a bekerülési összeg az akkor 13 éves kocsira 1.200.167 forintra jött ki.

Azóta még ráköltöttem a különféle javításokra és karbantartásokra 1.030.931 forintot.

Ha úgy vesszük, most van egy autóm, amire elköltöttem 2.231.098 forintot, de 5 év alatt sose hagyott cserben, megtettem vele már 100 ezer kilométert és a folyamatos karbantartásnak köszönhetően semmi hibája nincs.

Hol kapnék most ennyi pénzért egy új, ilyen képességekkel rendelkező autót? (10 mp alatt gyorsul 100 km/ó-ra)

Akkor most még pár csemegézni való adat:

/ Fogyasztás (éves átlag) / 1 km költsége (ü.a. + szerviz)

2005 / 8,57 / 21,50 Ft

2006 / 8,15 / 24,85 Ft

2007 / 8,1 / 32,68 Ft

2008 / 7,84 / 42,15 Ft

2009 / 7,99 / 33,28 Ft

2010 / 7,62 / 32,27 Ft

Tudom, hogy minden kisebség :lol: a maga lovát dícséri, de én tényleg elégedett vagyok vele!

Link to comment
Megosztás:

Nagy nap lett a mai, a kocsim történetében. Most futotta le nálam a 100000. kilométert. A hölgy egyébként nagykorú lett, 18 éves, és 5 év 2 hónapja vettem egy neppertől.

A vételár 510.000 volt, az átírás 52.000 volt, és az első két hónapban felújítás címszó alatt ráköltöttem még 638.167 forintot.

Egyszóval a bekerülési összeg az akkor 13 éves kocsira 1.200.167 forintra jött ki.

Azóta még ráköltöttem a különféle javításokra és karbantartásokra 1.030.931 forintot.

Ha úgy vesszük, most van egy autóm, amire elköltöttem 2.231.098 forintot, de 5 év alatt sose hagyott cserben, megtettem vele már 100 ezer kilométert és a folyamatos karbantartásnak köszönhetően semmi hibája nincs.

Hol kapnék most ennyi pénzért egy új, ilyen képességekkel rendelkező autót? (10 mp alatt gyorsul 100 km/ó-ra)

...

Tudom, hogy minden kisebség :) a maga lovát dícséri, de én tényleg elégedett vagyok vele!

Mások tuningra költenek ennyit, aztán ott vannak az út szélén lerobbanva, de legalább a tücc-tücc "zene" üvölt belőle. :lol: :lol: Büszke is lehetsz az autódra. :D

Link to comment
Megosztás:

Nagy nap lett a mai, a kocsim történetében. Most futotta le nálam a 100000. kilométert. A hölgy egyébként nagykorú lett, 18 éves, és 5 év 2 hónapja vettem egy neppertől.

A vételár 510.000 volt, az átírás 52.000 volt, és az első két hónapban felújítás címszó alatt ráköltöttem még 638.167 forintot.

Egyszóval a bekerülési összeg az akkor 13 éves kocsira 1.200.167 forintra jött ki.

Azóta még ráköltöttem a különféle javításokra és karbantartásokra 1.030.931 forintot.

Ha úgy vesszük, most van egy autóm, amire elköltöttem 2.231.098 forintot, de 5 év alatt sose hagyott cserben, megtettem vele már 100 ezer kilométert és a folyamatos karbantartásnak köszönhetően semmi hibája nincs.

Hol kapnék most ennyi pénzért egy új, ilyen képességekkel rendelkező autót? (10 mp alatt gyorsul 100 km/ó-ra)

Akkor most még pár csemegézni való adat:

/ Fogyasztás (éves átlag) / 1 km költsége (ü.a. + szerviz)

2005 / 8,57 / 21,50 Ft

2006 / 8,15 / 24,85 Ft

2007 / 8,1 / 32,68 Ft

2008 / 7,84 / 42,15 Ft

2009 / 7,99 / 33,28 Ft

2010 / 7,62 / 32,27 Ft

Tudom, hogy minden kisebség :lol: a maga lovát dícséri, de én tényleg elégedett vagyok vele!

Hát... nem tudom mit lehet költeni ennyit egy ilyen autóra,de soknak találom...enyém is 18 éves persze nam versenyautó, nekem vételárral kopóalkatrész cserével együtt, mióta megvettem/6 éve/kb 1 misibe van.Igaz 183000km van benne,de "kintről behozott" tehát ténylegesen nem tudni a valós km-t.Nem hagyott ott sehol,évi 15000km-t megyek vele.

Eszembe se jut, hogy műszaki előtt átnézessem,mert felesleges-átmegy mindíg..

Átlagfogyi VEGYES 6.6l.

Link to comment
Megosztás:

Hát... nem tudom mit lehet költeni ennyit egy ilyen autóra,de soknak találom...enyém is 18 éves persze nam versenyautó, nekem vételárral kopóalkatrész cserével együtt, mióta megvettem/6 éve/kb 1 misibe van.Igaz 183000km van benne,de "kintről behozott" tehát ténylegesen nem tudni a valós km-t.Nem hagyott ott sehol,évi 15000km-t megyek vele.

Eszembe se jut, hogy műszaki előtt átnézessem,mert felesleges-átmegy mindíg..

Átlagfogyi VEGYES 6.6l.

9 évig volt 1,4-esem, azzal tényleg olcsóbb az élet!

Ezen viszont van még szervó kormány, ABS, elektromos ablak, tükör fűtés, fényszóró magasság állító is, és mindegyikre kellett javítás miatt költenem. Viszont VAN!

Azon kívül lehet úgy is élni, hogy: "Eszembe se jut, hogy műszaki előtt átnézessem,mert felesleges-átmegy mindíg.." de én nem így használom az autót.

Link to comment
Megosztás:

Nagy nap lett a mai, a kocsim történetében. Most futotta le nálam a 100000. kilométert. A hölgy egyébként nagykorú lett, 18 éves, és 5 év 2 hónapja vettem egy neppertől.

A vételár 510.000 volt, az átírás 52.000 volt, és az első két hónapban felújítás címszó alatt ráköltöttem még 638.167 forintot.

Egyszóval a bekerülési összeg az akkor 13 éves kocsira 1.200.167 forintra jött ki.

Azóta még ráköltöttem a különféle javításokra és karbantartásokra 1.030.931 forintot.

Ha úgy vesszük, most van egy autóm, amire elköltöttem 2.231.098 forintot, de 5 év alatt sose hagyott cserben, megtettem vele már 100 ezer kilométert és a folyamatos karbantartásnak köszönhetően semmi hibája nincs.

Hol kapnék most ennyi pénzért egy új, ilyen képességekkel rendelkező autót? (10 mp alatt gyorsul 100 km/ó-ra)

Akkor most még pár csemegézni való adat:

/ Fogyasztás (éves átlag) / 1 km költsége (ü.a. + szerviz)

2005 / 8,57 / 21,50 Ft

2006 / 8,15 / 24,85 Ft

2007 / 8,1 / 32,68 Ft

2008 / 7,84 / 42,15 Ft

2009 / 7,99 / 33,28 Ft

2010 / 7,62 / 32,27 Ft

Tudom, hogy minden kisebség :lol: a maga lovát dícséri, de én tényleg elégedett vagyok vele!

Ez tényleg rengeteg ha már vásárláskor volt pénzed miért nem olyat vettel amire akkor nem kellett volna költeni?! Azért akkoriba durván 1misiért lehetett volna venni "jobbat"

Mostani fogyasztás csak város 1-2km+boltba szaladgálás 8,67 lett.

Link to comment
Megosztás:

Ez tényleg rengeteg ha már vásárláskor volt pénzed miért nem olyat vettel amire akkor nem kellett volna költeni?! Azért akkoriba durván 1misiért lehetett volna venni "jobbat"

Mostani fogyasztás csak város 1-2km+boltba szaladgálás 8,67 lett.

Olyan használt autó nincs amire nem kell költeni, legfeljebb a nepper ezt mondja, és az új gazdi meg elhiszi. 600-ért vettem 2 éve, eddíg úgy 500-körül költöttem rá. De ezzel menjünk átt az egyébbe.

Link to comment
Megosztás:

9 évig volt 1,4-esem, azzal tényleg olcsóbb az élet!

Ezen viszont van még szervó kormány, ABS, elektromos ablak, tükör fűtés, fényszóró magasság állító is, és mindegyikre kellett javítás miatt költenem. Viszont VAN!

Azon kívül lehet úgy is élni, hogy: "Eszembe se jut, hogy műszaki előtt átnézessem,mert felesleges-átmegy mindíg.." de én nem így használom az autót.

Ami az enyémben van:két első ablak elektromos,távir közp.zár,első ülések fűthetőek (mind utólagos és tökéletesen működik) ,állítható a fényszóró magasság.

Nem azért nem kell átnézetnem műszaki előtt mert sz.a.r.o.k rá, hanem mert folyamatosan karban van tartva, amit ugye nem csak azért kell, hogy átmenjen műszakin....

Egyetlen hibája a bal oldali hátsó ajtó allatt a küszöbnél és sárvédő ívnél kicsit látszik már rozsda,de tavasszal ismerőssel megjavítjuk NEM EGY VAGYONÉRT.

Link to comment
Megosztás:

Epk cartárs te könyvelő vagy? :lol:

Nem, (már) nyugdíjas mérnök. Életem első 8 motorkerékpárjáig nem könyveltem a költségeimet, de amikor megvettem a nagy álmomat, a P20-as Pannóniát 1969-ben, akkor megtanultam, hogy írni jó a költségeket (meg mindent). 50.000 km-t hajtottam bele.

Azóta minden járművemnek van egy füzete, amibe minden költséget írok. Év végén kiértékelem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem, (már) nyugdíjas mérnök. Életem első 8 motorkerékpárjáig nem könyveltem a költségeimet, de amikor megvettem a nagy álmomat, a P20-as Pannóniát 1969-ben, akkor megtanultam, hogy írni jó a költségeket (meg mindent). 50.000 km-t hajtottam bele.

Azóta minden járművemnek van egy füzete, amibe minden költséget írok. Év végén kiértékelem. :lol:

Az a fájdalmas. :lol:

Link to comment
Megosztás:

633km -> 48,3 literrel ->> 7,64l/100km :lol: Ebből 164km várpalota-fehérvár-várpalota útvonal megtétele háromszor, 240km-nyi autópályázás Győr és Bécs között valamint 12km bécsen belül, amit összeadva (kifele, befele) másfél óra alatt tettem meg, a maradék pedig Várpalota - (Zirc) Győr (82-es főúton) távok között tettem meg. 5 személy, átlagosan 140-150km/h sebességgel az autópályán óra szerint, ami a GPS szerint 125-137km/h-nek felel meg.

Link to comment
Megosztás:

Nem, (már) nyugdíjas mérnök. Életem első 8 motorkerékpárjáig nem könyveltem a költségeimet, de amikor megvettem a nagy álmomat, a P20-as Pannóniát 1969-ben, akkor megtanultam, hogy írni jó a költségeket (meg mindent). 50.000 km-t hajtottam bele.

Azóta minden járművemnek van egy füzete, amibe minden költséget írok. Év végén kiértékelem. :D

Sógor is ezt csinálja... rendesen mintha menetlevelet írna, mint én a cégesnél! :lol:

OFF

Most gondolj csak bele: 2004-es Peugeot 406-ja van 3.0 V6 (benya-gáz), 660.000 km-el! :lol: Leszakadt volna az ujjom, ha állandóan kellett volna írjam! :) :D

ON

Link to comment
Megosztás:

Sógor is ezt csinálja... rendesen mintha menetlevelet írna, mint én a cégesnél! :lol:

OFF

Most gondolj csak bele: 2004-es Peugeot 406-ja van 3.0 V6 (benya-gáz), 660.000 km-el! :lol: Leszakadt volna az ujjom, ha állandóan kellett volna írjam! :) :D

ON

Tévedsz! Nem menetlevelet vezetek, hanem a tankolásokat, a javítási és karbantartási költségeket írom és összesítem havonta és évente. Havi 5 - 10 sorból áll az egész....

Ez egyúttal arra is jó, hogy tudjam mikor kell olajat, vezérlést, gyertyát stb. cserélnem.

Link to comment
Megosztás:

...

Sógor is ezt csinálja... rendesen mintha menetlevelet írna, mint én a cégesnél! :lol:

....

Tévedsz! Nem menetlevelet vezetek, hanem a tankolásokat, a javítási és karbantartási költségeket írom és összesítem havonta és évente. Havi 5 - 10 sorból áll az egész....

Ez egyúttal arra is jó, hogy tudjam mikor kell olajat, vezérlést, gyertyát stb. cserélnem.

Tudom, hogy te nem azt vezetsz, de ő igen, mivel ő is elszámoltatja az üzemanyagot (bútorszövet kereskedő)

Jó dolog ez, amit te is csinálsz.. A Wartburgnál apám is csinálta, de én sokszor elfelejtettem, aztán el is maradt az írás.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

...

Sógor is ezt csinálja... rendesen mintha menetlevelet írna, mint én a cégesnél! :lol:

....

Tudom, hogy te nem azt vezetsz, de ő igen, mivel ő is elszámoltatja az üzemanyagot (bútorszövet kereskedő)

Jó dolog ez, amit te is csinálsz.. A Wartburgnál apám is csinálta, de én sokszor elfelejtettem, aztán el is maradt az írás.. :lol:

Az egy más kategória!

Amikor céges autóm volt (20 évig) akkor én is vezettem "menetlevelet", de csak az elszámolás kedvéért (APEH ellenőrzés...)

Azt minden hó végén excel táblázatban contr C / contr V alapon készítettem! :)

Most kezdem kidobálni a 2005-öst, jövőre a 2006-ost, az elévülés miatt....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.