daykiller Elküldve Október19, 2009 Megoszt Elküldve Október19, 2009 Telinyomtam a tankot, belement 49,2 L (csurig van, mindíg csorulásig öntöm, addig amíg már nem szívódik le egyáltalán!) 890 Km-t tettem meg vele! (49,2/890)*100= 5,52L/100Km jó ez jó ez, de lehetne kevesebb is :) (mondjuk ebben benne van 570 Km pesti útam is (110-120-al), ebből pest belváros 35 Km (mértem :D ) a többi itt helybe vegyesbe, max 25 km egyszerre! de meg vagyok vele így is elégedve! Na ezt felejtsd el, ha jót akarsz. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október19, 2009 Megoszt Elküldve Október19, 2009 Na ezt felejtsd el, ha jót akarsz. :D de nem lötyög ki :D vagy az miért baj? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október19, 2009 Megoszt Elküldve Október19, 2009 de nem lötyög ki :) vagy az miért baj? :D Speciel benzinesnél nem tud szellőzni a rendszer így. Aztán hogy ez dízelnél hogy van... :D de akkor sem ajánlatos, akármilyen üzemanyagú, minden használati utasításban olvastam már. Opel Movano 2.5CDTi manualjában is bent van. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Október19, 2009 Megoszt Elküldve Október19, 2009 de nem lötyög ki :D vagy az miért baj? :) Szerintem azért, hogy nehogy össze legyen szívva a tankod... Láttam már olyat. PL.: ha a kombájnt is telenyomjuk reggel 600l gázolajjal és másnap tankolunk, akkor a műanyag tanknak az oldala be van szívva. Van egy kis vákum. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október19, 2009 Megoszt Elküldve Október19, 2009 Speciel benzinesnél nem tud szellőzni a rendszer így. Aztán hogy ez dízelnél hogy van... :D de akkor sem ajánlatos, akármilyen üzemanyagú, minden használati utasításban olvastam már. Opel Movano 2.5CDTi manualjában is bent van. :D Szerintem azért, hogy nehogy össze legyen szívva a tankod... Láttam már olyat. PL.: ha a kombájnt is telenyomjuk reggel 600l gázolajjal és másnap tankolunk, akkor a műanyag tanknak az oldala be van szívva. Van egy kis vákum. :D Ma is tanultam valamit, többet soha nem öntöm tele annyira! megyek is, és leszívom addig, hogy kilátszódjon a levegőztető csöve! szerintem a tank nincs összeszívva, mert most ment bele 49L anyag, és még volt is benne a piros csíkban pár lityi! Köszi, hogy figyelmeztettetek!!!!! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Október19, 2009 Megoszt Elküldve Október19, 2009 Telinyomtam a tankot, belement 49,2 L (csurig van, mindíg csorulásig öntöm, addig amíg már nem szívódik le egyáltalán!) 890 Km-t tettem meg vele! (49,2/890)*100= 5,52L/100Km jó ez jó ez, de lehetne kevesebb is :) (mondjuk ebben benne van 570 Km pesti útam is (110-120-al), ebből pest belváros 35 Km (mértem :D ) a többi itt helybe vegyesbe, max 25 km egyszerre! de meg vagyok vele így is elégedve! Nem semmi... 20,94 l /348 km en... 6,017 l/100 km, 1745 (1680)Ft/100 km na itt már volt bőven hideg és igen sok rövid, 2-3 km es bölcsifahrt, és még vissza is.A takarólemezt felraktam, mert így sose melegszik be a hűtőfolyadék miatt rendesen, aztán ha kell kiveszem. Holnap tankolás, akkor meglátszik, hogy a másik 350 km-es(2x140 + 30 km hosszan, meg 4-5 városi) autókázás mennyit evett le. Szerintem, nem többet, mint ez a sok rövid száguldozás. OFF ma már kopogott a motorháztetőm alól a hidrotőke igaz kb. 3 mp ig kuplungnyomás alatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október19, 2009 Megoszt Elküldve Október19, 2009 a hűtő elé érdemes betenni olyan műanyagot? nekem nem megy újabban fel 90 fokig a vízhőmérséklet :D de a fordulatszám kis idővel a beindítás után visszaesik normálisra... tudom, ez nem jelenti, hogy üzemmeleg a motor :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október20, 2009 Megoszt Elküldve Október20, 2009 a hűtő elé érdemes betenni olyan műanyagot? nekem nem megy újabban fel 90 fokig a vízhőmérséklet :D de a fordulatszám kis idővel a beindítás után visszaesik normálisra... tudom, ez nem jelenti, hogy üzemmeleg a motor :) Termosztátcsere. A Tiéden egyszerű. A dúsítás hivatalosan 20C vízhőmérsékletnél kapcsol ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Október20, 2009 Megoszt Elküldve Október20, 2009 20,3L/3,12=6,5 Ebben volt azért egy elég rendessen elborult agy vezetés is, meg hát ugye itt a + 3-6c fok is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október20, 2009 Megoszt Elküldve Október20, 2009 Termosztátcsere. A Tiéden egyszerű. A dúsítás hivatalosan 20C vízhőmérsékletnél kapcsol ki. Ma is néztem, 90 fok előtt kicsivel állt a mutató menet közben ( 80-90-es tempó 20 km-en) Meleg motorral hazajöttem, mondom járatom kicsit a gépet, lássuk mi is hát a gáz (a vízzel) :D felment 90 fok fölé, majd leállítottam.... Nem lehet, hogy csak a hideg miatt csinálta?? :D Fűtése van mint állat :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október20, 2009 Megoszt Elküldve Október20, 2009 Ma is néztem, 90 fok előtt kicsivel állt a mutató menet közben ( 80-90-es tempó 20 km-en) Meleg motorral hazajöttem, mondom járatom kicsit a gépet, lássuk mi is hát a gáz (a vízzel) :D felment 90 fok fölé, majd leállítottam.... Nem lehet, hogy csak a hideg miatt csinálta?? :D Fűtése van mint állat :) Jó termosztáttal bármilyen külső hőmérsékletnél el kell érnie a 92C fokot pár kilométer alatt. Ha cseréled, pl. Wahler márkájú javasolt, de jó a Gates is, csak nézd meg vásárlásnál, hogy tömítőgyűrű legyen hozzá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Október20, 2009 Megoszt Elküldve Október20, 2009 Jó termosztáttal bármilyen külső hőmérsékletnél el kell érnie a 92C fokot pár kilométer alatt. Ha cseréled, pl. Wahler márkájú javasolt, de jó a Gates is, csak nézd meg vásárlásnál, hogy tömítőgyűrű legyen hozzá. Dieselnél is? :) ..nekem mintha úgy rémlene, hogy ott korábban nyitó termosztátok (is) vannak.. :D ..vagy rosszul emlékszem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Október20, 2009 Megoszt Elküldve Október20, 2009 Jó termosztáttal bármilyen külső hőmérsékletnél el kell érnie a 92C fokot pár kilométer alatt. Azért ez nem ilyen egyszerű. Több tényező is beleszólhat a játékba (pl. intenzívebb hőelvezetés egy rakás alkatrésznél, vagy közegnél, fűtés ezerrel, a műszer hőmérsékletjeladójának ilyenkor fokozott pontatlansága, stb...). Ha éppen csak elmarad a mutató a szokásostól, akkor nem biztos, hogy azonnal baj van. Mielőtt kikiáltjuk a termót bűnösnek egyedileg kell mérlegelni az adott motort. (pl. a jeladó és a mérési lánc pontatlansága, vagy hőmérsékletfüggése akár 4-6*C-t is jelent a mutatón, vagy másik: a dízeleknél alapvetően kicsi a hulladékhő termelés, ezért télen képesek túlhűtötté válni bármilyen hibás alkatrész nélkül is). Ettől még persze lehet rossz a termó :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október20, 2009 Megoszt Elküldve Október20, 2009 Azért ez nem ilyen egyszerű. Több tényező is beleszólhat a játékba (pl. intenzívebb hőelvezetés egy rakás alkatrésznél, vagy közegnél, fűtés ezerrel, a műszer hőmérsékletjeladójának ilyenkor fokozott pontatlansága, stb...). Ha éppen csak elmarad a mutató a szokásostól, akkor nem biztos, hogy azonnal baj van. Mielőtt kikiáltjuk a termót bűnösnek egyedileg kell mérlegelni az adott motort. (pl. a jeladó és a mérési lánc pontatlansága, vagy hőmérsékletfüggése akár 4-6*C-t is jelent a mutatón, vagy másik: a dízeleknél alapvetően kicsi a hulladékhő termelés, ezért télen képesek túlhűtötté válni bármilyen hibás alkatrész nélkül is). Ettől még persze lehet rossz a termó :) Nem tudom, a napokban tűnt fel a dolog, rövidtávoknál! nemsoká lesz egy hosszabb útam, ott úgyis kibukik nem? Majd beszámolok rólla! Mire figyeljek?? :D De jól belemásztunk ebbe a termosztátos témába... Nem tudjátok átvinni valahova, ahova való? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 Termosztátcsere. A Tiéden egyszerű. A dúsítás hivatalosan 20C vízhőmérsékletnél kapcsol ki. Jó termosztáttal bármilyen külső hőmérsékletnél el kell érnie a 92C fokot pár kilométer alatt. Ha cseréled, pl. Wahler márkájú javasolt, de jó a Gates is, csak nézd meg vásárlásnál, hogy tömítőgyűrű legyen hozzá. Dúsítás értéke fokozatosan esik vissza, nem "digitális" :D Kis motoroknál, nagy vízkörrel a mínuszokban azért nehezebb elérni az üzemi hőmérsékletet, és pl erőteljes fűtéssel néha el is lehet maradni tőle. Ez természetes. Persze akinek sosem éri el szinte az üzemit, az nagyon valószínű termosztáthiba. Nekem is most az ominál kell vagy 10 perc már külső 1-2 foknál, hogy elérje az üzemit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 Dúsítás értéke fokozatosan esik vissza, nem "digitális" :D Kis motoroknál, nagy vízkörrel a mínuszokban azért nehezebb elérni az üzemi hőmérsékletet, és pl erőteljes fűtéssel néha el is lehet maradni tőle. Ez természetes. Persze akinek sosem éri el szinte az üzemit, az nagyon valószínű termosztáthiba. Nekem is most az ominál kell vagy 10 perc már külső 1-2 foknál, hogy elérje az üzemit. De, ugyanis dieselról van szó, amiben egy hőgomba által kapcsolt vákuumos munkahenger kapcsolja a dúsítást, meglehetősen gyorsan, kb. 1-2mp alatt áll át a lassabb alapjáratra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október21, 2009 Megoszt Elküldve Október21, 2009 De, ugyanis dieselról van szó na ezt nem is figyeltem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Október23, 2009 Megoszt Elküldve Október23, 2009 Ma tankoltam 33 litert 456km megtétele után - 7,2l/100km - azt hittem elsirom magam.. :) Igaz, voltak erős szeles idők meg hidegek meg rövidtávokat megyek vele (10-20km egyszerre), de akkor is sokallom. Ja, meg abból a 456km-ből kb. 150km négy "nagyemberes"(ez úgy 450kg körüli tömeg) rövidtávozás volt. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Október26, 2009 Megoszt Elküldve Október26, 2009 Fogyi adatok: 28.63L -> 608Km -> 4,71 L/100Km (hosszutav fouton, persze voltak benne kicsi falucskak, es nagyobb varosok is, max 120) 21.36L -> 378 Km -> 5.65 L/100Km (rovidebb tavok + egy hosszabb tav kb150 km, mind 4 szemellyel, cuccal, max 120) Azert eszreveszem, hogy teligumi van fent, picit tobbet eszik azert :) De persze sokkal jobban tapad, nagyon lehet erezni :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Október26, 2009 Megoszt Elküldve Október26, 2009 tankoltam 17litert, és mentem vele 180km-t :D hupsz, 190et mentem nem 180at...lényegtelen :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Október26, 2009 Megoszt Elküldve Október26, 2009 tankoltam 17litert, és mentem vele 180km-t :D Ügyes vagy. :) :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
dorozsma Elküldve Október27, 2009 Megoszt Elküldve Október27, 2009 Sziasztok! Vettem egy F Caravan-t (1,4 SI) de eléggé lomhának találom, inkább csak 2000 fordulat felett jön meg az ereje, de igazából ezzel sem érek sokat, ha mindenki azt mondja, hogy ezt nem szabad pörgetni, mert nyomatékos motor. 95 OMV Carrera-t tankolok bele. Olvasgattam a népítéletet, sokan panaszkodnak e Caravános tulajdonság miatt. Viszont olvastam, hogy elég sokan 98-as benzint tankolnak bele és azt írják teljesen más tőle az autó. Pl. ha alacsony fodulatszámon erőt kell(ene) kifejtenie, inkább csak hörög-csörög, 98-as benyától viszont megszűnik ez a tulajdonsága. Kérdésem, hogy ha kipróbálom a 98-ast és valóban beválik, nem teszi tönkre a motort idő előtt? A leírásában a benzin úgy van meghatározva, hogy "min.95" - ezt én úgy értelmezem, hogy minimum 95, tehát ettől magasabb oktánszám is mehet - bár lehet, hogy tévedek. Válaszotokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október27, 2009 Megoszt Elküldve Október27, 2009 Sziasztok! Vettem egy F Caravan-t (1,4 SI) de eléggé lomhának találom, inkább csak 2000 fordulat felett jön meg az ereje, de igazából ezzel sem érek sokat, ha mindenki azt mondja, hogy ezt nem szabad pörgetni, mert nyomatékos motor. 95 OMV Carrera-t tankolok bele. Olvasgattam a népítéletet, sokan panaszkodnak e Caravános tulajdonság miatt. Viszont olvastam, hogy elég sokan 98-as benzint tankolnak bele és azt írják teljesen más tőle az autó. Pl. ha alacsony fodulatszámon erőt kell(ene) kifejtenie, inkább csak hörög-csörög, 98-as benyától viszont megszűnik ez a tulajdonsága. Kérdésem, hogy ha kipróbálom a 98-ast és valóban beválik, nem teszi tönkre a motort idő előtt? A leírásában a benzin úgy van meghatározva, hogy "min.95" - ezt én úgy értelmezem, hogy minimum 95, tehát ettől magasabb oktánszám is mehet - bár lehet, hogy tévedek. Válaszotokat előre is köszönöm. Hát figyi, lehet légszűrőt, benzinszűrőt kéne cserélni, hátha már levegőt, vagy naftát se kap szegény, de attól hogy 98-at teszel bele, szerintem nem lesz versenyautó. Ez egy elég nagy kasztni és egy kevésbé nagy motor, de nagyon nem panaszkodnak a benzines népek hogy vészesen lomha lenne. A benzines attól benzines hogy pörög. Ha nem pörög akkor nem is fog menni :D (próbáld ki a szívódízelt, azt nem kell pörgetni, van nyomatéka. pontosabban csak az van :D :D ) szóval akkora csodát szerintem ne várj egy 98-tól. Nem lehet hogy a tiednek valami egyéb gondja van amiért annyira lomha? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október27, 2009 Megoszt Elküldve Október27, 2009 Sziasztok! Vettem egy F Caravan-t (1,4 SI) de eléggé lomhának találom, inkább csak 2000 fordulat felett jön meg az ereje, de igazából ezzel sem érek sokat, ha mindenki azt mondja, hogy ezt nem szabad pörgetni, mert nyomatékos motor. 95 OMV Carrera-t tankolok bele. Olvasgattam a népítéletet, sokan panaszkodnak e Caravános tulajdonság miatt. Viszont olvastam, hogy elég sokan 98-as benzint tankolnak bele és azt írják teljesen más tőle az autó. Pl. ha alacsony fodulatszámon erőt kell(ene) kifejtenie, inkább csak hörög-csörög, 98-as benyától viszont megszűnik ez a tulajdonsága. Kérdésem, hogy ha kipróbálom a 98-ast és valóban beválik, nem teszi tönkre a motort idő előtt? A leírásában a benzin úgy van meghatározva, hogy "min.95" - ezt én úgy értelmezem, hogy minimum 95, tehát ettől magasabb oktánszám is mehet - bár lehet, hogy tévedek. Válaszotokat előre is köszönöm. Lehet bele nyugodtam tankolni 95-öt nem lesz tőle semmi baja. Nyomatékos motor? :D Bár nekem csak a kistesója van 60 lóval, én nem vettem észre. Pörgetni kell, hogy menjen. Nem is tudom pontosan, de olyan 3000-körül adja le a teljes nyomatékot. Nem igazán vannak caravanos tulalydonságok, mert tök ugyanaz minden mint a sedánon, meg az ötajtóson, csak a súlya nagyobb, meg persze a légellenállása. Példának okáért az enyém megy gyári adat szerint 153-at, az ötajtós ha jól rémlik 165-öt. Ennyi a különbség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október27, 2009 Megoszt Elküldve Október27, 2009 Lehet bele nyugodtam tankolni 95-öt nem lesz tőle semmi baja. Nyomatékos motor? :D Bár nekem csak a kistesója van 60 lóval, én nem vettem észre. Pörgetni kell, hogy menjen. Nem is tudom pontosan, de olyan 3000-körül adja le a teljes nyomatékot. Nem igazán vannak caravanos tulalydonságok, mert tök ugyanaz minden mint a sedánon, meg az ötajtóson, csak a súlya nagyobb, meg persze a légellenállása. Példának okáért az enyém megy gyári adat szerint 153-at, az ötajtós ha jól rémlik 165-öt. Ennyi a különbség. nem kéne ennyit kilinccsel előre menni Zotya :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts