Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Megerősítem! Nem a dugóra írt szám dönti el, hanem az ECU.

Így van. Az ECU dönti el a dugó alapján. A kóddugóban van valamilyen áramkör, ami meghatározza a maximális előgyújtási szöget. Azokon a motorokon, ahol van kóddugó, nincs kopogásdetektor, ami folyamatosan állítaná az előgyújtást. Abban az esteben, ha 98-asra van állítva a kóddugó és 95-öst tankolsz bele nagy terhelésnél (pl.: padlógázas gyorsítás) bekopoghat a motor, mert a benzint az ideális előgyújtási szög előőt gyújtja a gyertya szikrája. A dugattyú még felfelé halad, mikor a benzin már ég, így a kialakult nyomás visszafelé akarja forgatni a főtengelyt. A kétütemű és a diesel motorok a túl nagy előgyújtás miatt képesek fordított forgásiránnyal beindulni. A régebbi típusú hajómotorkanál nem használnak irányváltót, hanem egyszerűen fordítva idítják be a motort, így adva hátramenetet.

Link to comment
Megosztás:

Van valakinet tapasztalata autógáz témában? Esetleg van róla topik? Fogyasztás szempontjából érdekelne, azért írok ide, illetve hogy milyen problémák fordulhatnak elő. Láttam már V6-ban is gázost és nagy teljesítményhez kulturált üzemanyag ár vonzó lenne :D

Az autógázról a következő a tapasztalatom:

1.4 astra: a száraz üzemanyag következtében beégett szeleptányér. Oka, hogy a motor beindulása után azonnal átváltott a gazda gázra, mert az olcsóbb, így a szeleptányérok teljesen szárazon működtek. A tankból kifogyott benzin miatt (mivel a verda indult gázüzemben is) a szárazon futó tápszivattyú megmihálylott.

A fentiek elkerülhetők, ha mindig benzinnel indul és a bemelegedési fázis is benzinüzemben megy végbe. Mási megoldásnak javaslom a Metabond megalene üzemanyagadalékot, ami benzinüzemben fémfelületnemesítővel kezeli a szlepszátányérokat, szelepszárakat, a dugattyú feletti égésteret, valamint megszünteti a káros kokszlerakódásokat az égéstérben.

2.0 calibra 4x4 turbo: magas nyomású gázrendszer (a befecskendező szelepekig folyékony halmazállapotú gáz). Autómata rendszer minden esetben benzinnel indít, majd az elektronikában meghatározott fordulatszám elérésekor átvált gázüzemre. Innentől csak gázzal megy a leállításig (alapjáraton is). Teljesítményvesztés nem érzékelhető, fogyasztás ugyanannyi, mint benzinüzemben, csak az üzemanyagár nem mindegy. Hátrányai: drága, a tartály nagy helyet foglal, illetve miatta nem használható teljes értékü pótkerék, csak mankókerék.

Link to comment
Megosztás:

Így van. Az ECU dönti el a dugó alapján. A kóddugóban van valamilyen áramkör, ami meghatározza a maximális előgyújtási szöget.

Illetve maga a kóddugó csak egy "kapcsoló", a maximális előgyújtási szög az ecu-ban van hozzárendelve ennek a "kapcsolónak"

az állásához :D

Link to comment
Megosztás:

1200 azért az már komoly! :)

én 1086 Km-nél többet még nem mentem sosem vele, utazóm kb 100-120..

ma öntöm teli a tankot, és kiderül milyen lett a fogyasztásom, kb 800 km van benne asszem..

Apropó: A téligumi mennyire löki meg a fogyasztást egy astránál??? :D

Nekem pl. 3-5dl a kül. a nyárihoz képest. Napi 2x25km.

Link to comment
Megosztás:

1994-es C16SE

A Metabond termékcsalád (motorba, benzinbe, váltóba) 1 l-t segített a fogyasztáson.

Májusban Dunaföldvár-Mátrafüred-Dunaföldvár össz. 480 km, 30 l, 6,25 l/100km. 2 felnőtt, 5 gyerek, 2 napra való cuccos a csomiban. Majdnem a teljes táv autópálya 130 km/h sebesség, kivéve M0 és a pályára veztő főutak (kb. a teljes táv 10%-a). A motorba kb. 260.000 km volt. Most 293.000 km felett járok.

50% országút 90-110 km/h, 50% város 50-70 km/h (hála istennek, nálunk még nincsenek dugók) 5,5-6 l/100 km. Gyorsítás intenzív, de nem padlógáz kb. 3.600 1/min-ig 1-2-3-ban országúton, 1-2-ben városban, utána szépen feljebb váltok. 70 km/h alatt nem kapcsolok 5-öt, mert nem érzi jól magát a motor az alacsony fordulatszámon, kis sebességnél, magas fokozatban. Csak erőlködik.

Tavalyi téli fogyasztásom 6,5-7 l/100 km.

Link to comment
Megosztás:

1200 azért az már komoly! :)

én 1086 Km-nél többet még nem mentem sosem vele, utazóm kb 100-120..

Apropó: A téligumi mennyire löki meg a fogyasztást egy astránál??? :D

1100 és 1200 között ingadozik. De én nem járok vele 80-nál többet, mert már nem járok messzire, csak a város, meg ki a hugomékhoz, vagy ha a barátnőmékhez megyünk ki (szomszédok). Az meg tőlünk 15 km.

Én nem veszek észre semmit a fogyasztáson télen.

Link to comment
Megosztás:

1100 és 1200 között ingadozik. De én nem járok vele 80-nál többet, mert már nem járok messzire, csak a város, meg ki a hugomékhoz, vagy ha a barátnőmékhez megyünk ki (szomszédok). Az meg tőlünk 15 km.

Én nem veszek észre semmit a fogyasztáson télen.

Telinyomtam a tankot, belement 49,2 L (csurig van, mindíg csorulásig öntöm, addig amíg már nem szívódik le egyáltalán!)

890 Km-t tettem meg vele!

(49,2/890)*100= 5,52L/100Km jó ez jó ez, de lehetne kevesebb is :) (mondjuk ebben benne van 570 Km pesti útam is (110-120-al), ebből pest belváros 35 Km (mértem :D ) a többi itt helybe vegyesbe, max 25 km egyszerre!

de meg vagyok vele így is elégedve!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.