judomadar Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 Sziasztok! Van egy 2000-es évjáratú 1.4-es 8 szelepes astrám. Kétségbe vagyok esve, mert az enyém normál autózással kb. 11 litert eszik. Szerintem ez irreálisan sok. Elvittem már beméretni, de az sem mutatott semmilyen hibát. A kipufogó szépen ki van égve, újjak a gyergyák is. Van-e valakinek valami ötlete? Előre is köszi.
hening Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 Sziasztok! Van egy 2000-es évjáratú 1.4-es 8 szelepes astrám. Kétségbe vagyok esve, mert az enyém normál autózással kb. 11 litert eszik. Szerintem ez irreálisan sok. Elvittem már beméretni, de az sem mutatott semmilyen hibát. A kipufogó szépen ki van égve, újjak a gyergyák is. Van-e valakinek valami ötlete? Előre is köszi. Írd le hogy hol, és hogyan használod. (mennyi város, tolod-e neki, stb)
judomadar Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 SZia! szinte teljes egészében a városban használom 15-ös alukerék van rajta 195/50-es gumival, mondjuk a gyárival sem eszik kevesebbet:( figyelj! nem mondom azt hogy tolom neki, de nem is megyek vele olyan túl papásan. volt már hogy kipróbáltam azt is, de akkor is ennyit evett. egy éve van nálam a kocsi van benne 70000 km. nagyon b.sztat ez a probléma!
hening Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 SZia! szinte teljes egészében a városban használom 15-ös alukerék van rajta 195/50-es gumival, mondjuk a gyárival sem eszik kevesebbet:( figyelj! nem mondom azt hogy tolom neki, de nem is megyek vele olyan túl papásan. volt már hogy kipróbáltam azt is, de akkor is ennyit evett. egy éve van nálam a kocsi van benne 70000 km. nagyon b.sztat ez a probléma! Mennyiket mész vele egyhuzamban, hidegen? 1-2 km-t. Attól nagyon megugrik a fogyi. Meg persze a 195-ös kerekek sem tesznek jót a fogyinak. Persze nem akkora mértékben mint a sok rövidtáv, hidegen.
judomadar Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 hidegen kb. olyan 5-6 km-ert megyek vele.
hening Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 hidegen kb. olyan 5-6 km-ert megyek vele. Addigra kéne pont felmelegedni a motornak üzemi hőfokra. A hőmérő felmegy 90 fölé?
judomadar Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 simán felmegy 90 fölé. de van egy haverom akinek ugyan ez a 8 szelepes 1.4-ese van, csak egy picit régebbi és ő is kb. ugyan így használja rövidtávokra , mint én és az övé így eszik olyan 6.5-et 7-et.
hening Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 simán felmegy 90 fölé. de van egy haverom akinek ugyan ez a 8 szelepes 1.4-ese van, csak egy picit régebbi és ő is kb. ugyan így használja rövidtávokra , mint én és az övé így eszik olyan 6.5-et 7-et. Akkor lehet, hogy az ECU hőfok jeladója (2 vezetékes) ment tönkre. Ezt hátul találod a szívócsonkon a generátor felé, hátul.
judomadar Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 mondjuk én nagyon hülye vagyok az autókhoz (még azért ezt hozzáteszem). akkor gondolom ez szabályozhatja a szivatót? vagy nem ?:S
FPepe Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 mondjuk én nagyon hülye vagyok az autókhoz (még azért ezt hozzáteszem). akkor gondolom ez szabályozhatja a szivatót? vagy nem ?:S Lényegében igen, csak ebben nincs szivató, hanem a motorvezérlő (ECU) szabályozza az üzemanyag mennyiségét, de ez alapján az érzékelő alapján tudja a motor hőmérsékletét. Ha hidegebbnek hiszi, mint valójában, akkor túl dús keveréket állít be, ettől lehet sok a fogyi. Másik tippem a lambda-szonda lenne, de az drágább buli. A lényeg, hogy mindkettőből gyárit érdemes venni (lambdából különösen!!!).
judomadar Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 Lényegében igen, csak ebben nincs szivató, hanem a motorvezérlő (ECU) szabályozza az üzemanyag mennyiségét, de ez alapján az érzékelő alapján tudja a motor hőmérsékletét. Ha hidegebbnek hiszi, mint valójában, akkor túl dús keveréket állít be, ettől lehet sok a fogyi. Másik tippem a lambda-szonda lenne, de az drágább buli. A lényeg, hogy mindkettőből gyárit érdemes venni (lambdából különösen!!!). De figyelj már. nemrég vittem el beméretni, de nem mutatott semmilyen hibát. direkt rákérdeztem, hogy nem-e rossz a lambda-szonda, de erre a válasz nemleges volt.
hening Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 mondjuk én nagyon hülye vagyok az autókhoz (még azért ezt hozzáteszem). akkor gondolom ez szabályozhatja a szivatót? vagy nem ?:S Ebben nincs szívató. Az ECU vezérli a befecskendezési mennyiséget, és a levegőt. A jeladók által "közölt" adatok alapján.
judomadar Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 Akkor te mit javasolnál? mit cseréljek még ki rajta?
hening Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 Akkor te mit javasolnál? mit cseréljek még ki rajta? Én először a hőfok jeladót cserélném, mert lényegesen olcsóbb. Ha esetleg nem az a bibi, akkor még mindig ott a másik lehetőség. A lambda csere sokkal jobban megterheli a zsebet.
FPepe Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 De figyelj már. nemrég vittem el beméretni, de nem mutatott semmilyen hibát. direkt rákérdeztem, hogy nem-e rossz a lambda-szonda, de erre a válasz nemleges volt. A diagnosztika csak akkor mutatja hibásnak a lambdát, ha már teljesen meghalt. Amíg csak halódik és hamis értékeket produkál egy bizonyos határon belül, addig nem. Sztem először cseréld ki a kétvezetékes (!!) hőmérsékletjeladót (ez a nagyobbik, ha jól emléxem 19-es kulcs megy rá), aztán ha nem javul a helyzet, akkor nincs más tippem, mint a lambda.
judomadar Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 Ok meg lesz. de kb mire számítsak, mennyi lesz kb? milyet vegyek? gyárit? és a lambda-szonda mennyi lesz kb?
FPepe Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 Ok meg lesz. de kb mire számítsak, mennyi lesz kb? milyet vegyek? gyárit? és a lambda-szonda mennyi lesz kb? Mindkettőből csak gyárit, a jeladó olyan 3e Ft körül van, a lambda 32e körül.
judomadar Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 akkor először egy olyan jeladót veszek. a lambda-szonda kicsit drága:)
judomadar Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 köszönöm szépen a segítséget! remélem jobb lesz:)
Tápiószecső Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 Nem azért, de ilyen alapon kicseréltethetitek vele az egész autót. Judo: Szerintem ne kezdj vaktában alkatrészeket cserélgetni. A fogyasztást telitank-telitank módszerrel méred? Hosszabb távon sosem járatod?
daykiller Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 248km -> 32,4liter = 13l/100km ;) 2,5km-es rövidtávok, hidegindítással. Csak város.
opel16v Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 Azért lambda csere előtt nem ártana valós lambdát méretni zk gépen. Hátha jó minden, és csak a rövidtávok dobják meg ennyire a fogyit. ;)
webshark Elküldve Március30, 2009 Elküldve Március30, 2009 248km -> 32,4liter = 13l/100km ;) 2,5km-es rövidtávok, hidegindítással. Csak város. :lol: :lol: :lol: :) ennyire hideg helyen tárolod a kocsit??? :(
daykiller Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 :lol: :lol: :lol: :) ennyire hideg helyen tárolod a kocsit??? :( Csillaggarázs. Inkább az a baj, hogy a műszer meg se moccant még, mikor leparkolok a vasútállomáson. Megint olyan trutyi van az olajsapkán, hogy öröm nézni. ;)
szobikari Elküldve Március31, 2009 Elküldve Március31, 2009 Nem azért, de ilyen alapon kicseréltethetitek vele az egész autót. Judo: Szerintem ne kezdj vaktában alkatrészeket cserélgetni. A fogyasztást telitank-telitank módszerrel méred? Hosszabb távon sosem járatod? Épp ezt akartam mondani. Én üzemmelegen bemennék egy kútra, megtankolnám csurig, mennék vele min 60-70km-t egyhuzamban, városon kívül, visszamennék ahhoz a benzinkúthoz, és újra telitankolnám. Ha elmegy 6-7 L benzin ezalatt, akkor lehet gondolkozni :lol: Kerülne kb 2000 Ft-ba a mutatvány. Bár persze legjobb a telitank-telitank lenne. ;)
Recommended Posts