Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Hali B)

100km=9.99 liter, nyáron városban alufelnivel

100km=8.6 liter tél elején városban lemezfelnivel

Szerintem sok...

Hát elméletileg a télinek többnek kéne lennie. De nem írtad milyen motor van benne. Tedd bele az aláírásban, és akkor mindenki látja miről is beszélünk.

Link to comment
Megosztás:

43l/580km => 7.4l/100km 20%országút, 80%város. Viszont ez az üzemanyagszint jelző nagyon megbízhatatlan. Már teljesen feküdt a mutató, azt vártam hogy ugyan mikor áll meg az autó. Aztán meg kiderül hogy van még benne 7 liter.

Létezhet az hogy ilyen pontatlan?

Link to comment
Megosztás:

43l/580km => 7.4l/100km 20%országút, 80%város. Viszont ez az üzemanyagszint jelző nagyon megbízhatatlan. Már teljesen feküdt a mutató, azt vártam hogy ugyan mikor áll meg az autó. Aztán meg kiderül hogy van még benne 7 liter.

Létezhet az hogy ilyen pontatlan?

Szia tsabee!

Sajnos igen, ilyen pontatlan a müszer. Nekem amikor teljessen fekszik már akkor sem tudok 42 liternél többet tankolni a vasba. de legalább nem szívja az ac az aljáról a szutykot B)

Link to comment
Megosztás:

Sőt nekem úgy van belőve hogy az utolsó 10 litert már ki se szívja, nehogy koszt hörpintsen fel. B)

Én ezzel nem értek egyet. Ha normálisan van az ac a helyén, mindig ugyanonnan szivja az üzemanyagot, függetlenül a benne lévő benzin mennyiségétől.

Sokan írják, hogy ha majdnem üres tankkal mennek, felszívja a szutykot a tank aljáról. Hmm.

Ha félig van, vagy ha majdnem üres, ugyanúgy lötyög, keveredik benne a cucc, és az ac ugyanonnan szivja.Ha kb tíz liter van benne, egyenetlen úton annyira rázkódik lötyög benne az anyag, hogy ami normál esetben az alján ülne, azt is felkeveri, és az is bejuthat az ac ba.

Tehát semmi köze a benzinmennyiségnek, a szivattyú eltömődéséhez.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

En arra gondoltam ezzel, hogy nem mindegy mennyi lében lebegnek azok a szennyeződések, mert ugye itt már más az arányszám, hogy az ac-hez kerüljön a kis piszok!

Teljesen mindegy.

Ha sokat számitana, akkor ha mindig közel tele tankkal járnánk, sosem menne tönkre az ac?

Mire te egy tank benzint elautózol, az ac-d a tank mennyiségének többszörösét átpörgeti az üzemanyagrendszeren. Vagyis ugyanazt a benzint sokszor átszivja a saját előszűrőjén, és átnyomja a benyaszűrőn.

Link to comment
Megosztás:

Azért szerintem több folyadékban a nagyobb fajsúlyú szennyeződések inkább leülepednek és nehezebben mozdulnak meg. Ha már kevés a folyadék, akkor az gyorsabban áramlik a pumpa felé.

Az viszont igaz, hogy a pumpának van egy folyamatos szívóhatása, de pl. amikor kádat leengeded, akkor is, amikor megindul az egész, csak a lefolyónál van inkább áramlás, de amikor már kevés víz van benne, akkor a végéből is jobban megindul minden és még így is ottmaradhatnak letapadt koszok, amik lehet, hogy csak a következő leengedéskor vagy még akkor sem indulnak meg, viszont, ha nagy a vízszint, akkor tutibb, hogy ott maradnak. Remélem érthetően írtam mire gondolok! B)

Link to comment
Megosztás:

Én ezzel nem értek egyet. Ha normálisan van az ac a helyén, mindig ugyanonnan szivja az üzemanyagot, függetlenül a benne lévő benzin mennyiségétől.

Sokan írják, hogy ha majdnem üres tankkal mennek, felszívja a szutykot a tank aljáról. Hmm.

Ha félig van, vagy ha majdnem üres, ugyanúgy lötyög, keveredik benne a cucc, és az ac ugyanonnan szivja.Ha kb tíz liter van benne, egyenetlen úton annyira rázkódik lötyög benne az anyag, hogy ami normál esetben az alján ülne, azt is felkeveri, és az is bejuthat az ac ba.

Tehát semmi köze a benzinmennyiségnek, a szivattyú eltömődéséhez.

Morbid humor volt, vmi miatt 10-15 liter alatt rángat, fullad az autó. Csak úgy állítottam most be a dolgot, mintha direkt ilyen lenne. Amúgy az AC-alja kb 1-1.5 centire van a tank aljától és kb ekkora mélyedés van a tank alján. Ráadásul ez a rész le is van rekesztve, hogy a benzin ne tudjon olyan könnyen elfolyni a pumpától. Amúgy a szivattyú alatt nem olyan sűrű a szűrö, inkább a kűlső szűrő fogja meg a koszt. A régi pumpával mentem 3 liter benzinnel eltömődés nélkül, pedig csak utána lett kitakarítva a tank.

Link to comment
Megosztás:

Én a héten mentem le úgy a benyakútra, hogy a mutató már meg se moccant, de probléma nélkül megtettem azt a 2km-t. Egyszer már tényleg telitankolok így. Kiváncsi vagyok rá. B)

Mire, hogy mennyi megy bele? Nekem a rekordom eddíg egy tankal 750km-er, és akkor volt benne még 3 liter. Tudom, mert levettem a tankot, és lemértem a maradékot.

Link to comment
Megosztás:

Mire, hogy mennyi megy bele? Nekem a rekordom eddíg egy tankal 750km-er, és akkor volt benne még 3 liter. Tudom, mert levettem a tankot, és lemértem a maradékot.

Igen.

Nekem is a rekordom 700km feletti volt, valahol feljebb írtam is, akkor volt meg asszem az 5.8-as fogyasztásom, ami azóta is rekord. B)

Szerk: megtaláltam: click! Nem is 700km hanem 801! ;)

Link to comment
Megosztás:

Mire, hogy mennyi megy bele? Nekem a rekordom eddíg egy tankal 750km-er, és akkor volt benne még 3 liter. Tudom, mert levettem a tankot, és lemértem a maradékot.

Ez tetszik az jó arány:) nekem a rekord az 756 km mert általába mérem a fogyasztást ha tele tankolok 0-zom a kmórát is vele és általába számolgatok B) igaz akkor elszámoltam magam és nem is néztem a mutatót ezért egyszer csak a 30 as főúton gödöllő és mogyoród között szépen a domb tetején félre kellett állnom :lol: aztán elhúztak egy kútra (OMV) és 49.3 litert tankoltam :S mivel 50 liter a tank az a maradék 7 deci az csak szmötyi lehetett a tank alján? :) ez vicces szitu volt :P igy más leírni mint átélni ;) ugyhogy 1.4 V16 (X14XE) egy tankkal 756km :blush: és nem városba ez azért fontos :D

Link to comment
Megosztás:

B) ;) :blush: Nem volt jobb dolgod? :lol:

Vagy csak biztosra mentél?

Tudtam, hogy vki megkérdezi. :D Nem , pont akkor cart be az AC, és mivel aki előttem szerelte beleejtette az előszűrőt, le kellett vennem a tankot, mert egyszerően nem bírtam kipiszkálni. Valszeg ezért is hót be a pumpa szűrő nélkül szétt volt kopva a kereke, és megszorult a törmeléktől. Szerencsém volt, akkor értem haza a Balcsiról, és másnap itthon nem indult el.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.