Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Csak nehogy rátekeredjen a szakálad a kormányra.

Annyira még nem vénültem le de ha így haladok nem sok híjja...

Tavaly Ajkáról cígoltam le 4 napon keresztül a Balcsira meg vissza, 2-3 személlyel, rakottan, jófajta dimbdomb meg hegyvölgy +hegymenetes rally eltévedésból kifakadólag azt nem tetszett a gurulómnak, autópálya 130-cal Debrecentől Székesfehérvárig szinte egy tempóval -2 majdnem karambol satuzott szar fékekkel és egyéb nyalánkságok, tötymörgés és nyomcsapágy-agyonhasználat az M0-áson, plusz vissza kerülővel Balaton déli parton M7->B.pest belvároson keresztül_>M3 -hátha gyorsabban haladunk de nem, na akkor jött ki 10.4-es átlag, valahol nem is csodálkoztam rajta de sokalltam és irány a Co-szervíz, addig szórakoztunk vele míg elfogadható nem lett, kipucolt a komám mindent benne amit kellett szerinte. Itt az eredménye. Hülyének is néznek, hogy évente 2 légszűrőt dobok ki -közte meg időnként kompresszorral kifúvatom na de az üzemanyagon megfogom.

Link to comment
Megosztás:

A legközelebbi "40 literes fogyasztás" a Blitzre menet lesz -az se egy személlyel és rakatlanul, olyan hosszú távokat egyébként sem mentem mostanában. Másrészről a tegnapi majdnem 200 km-es táv is igazolt -igaz több városi menettel és az eredmény vége 3.96 lityő átlag lett, hozzáteszem hogy nem versenyző módjára járkálok vele, nem taposom át a padlón a gázpedált, csak szépen takarosan 80-90 közt gurulgatok -majdnem "nagyfater módjára".

Egyszer egy telitankot is fogyassz ki. Ha 1200 felett elmész vele, akkor reális amit írsz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Őszintén szólva nem nagyon szeretem ha a szintjelző fele alatt vigyorog és míg megtehetem, hogy telitankkal járjak addig nem is fogom üresre járni. Egyébként szívtam már meg hibás szintmérővel, azóta inkább fullra tankolom minthogy üres legyen no meg nem kéne a tanknak se nagyon szétrohadni.

Link to comment
Megosztás:

Őszintén szólva nem nagyon szeretem ha a szintjelző fele alatt vigyorog és míg megtehetem, hogy telitankkal járjak addig nem is fogom üresre járni. Egyébként szívtam már meg hibás szintmérővel, azóta inkább fullra tankolom minthogy üres legyen no meg nem kéne a tanknak se nagyon szétrohadni.

Most azonban állandóan kb. 20 kilós plusz súllyal jársz és legalább kétszerannyit jársz kútra mint kellene, én ennek nem látom értelmét, de ahogy gondolod. A telitankhoz sem értem miért kellene több pénz, főleg ha fél felettről tankolod. Bár így mindig korábban adod ki a pénz a kezedből mint szükséges lenne. Ha pénzügyi szempontból nézzük, akkor egy csomó kamatot elveszítesz. :lol:

Az pedig szép lenne, ha elrohadna a tank mikor kifogy az üzemanyag. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Most azonban állandóan kb. 20 kilós plusz súllyal jársz és legalább kétszerannyit jársz kútra mint kellene, én ennek nem látom értelmét, de ahogy gondolod. A telitankhoz sem értem miért kellene több pénz, főleg ha fél felettről tankolod. Bár így mindig korábban adod ki a pénz a kezedből mint szükséges lenne. Ha pénzügyi szempontból nézzük, akkor egy csomó kamatot elveszítesz. :lol:

Az pedig szép lenne, ha elrohadna a tank mikor kifogy az üzemanyag. :lol:

A tank nem attól rohad, vagy nem rohad mert mindíg tele lett tenkolva, hanem az üzemanyagban található, vagy a tank falán kicsapódó pára miatt. Azt, hogy ne kerülhessen párás levegő a tankba nem igazán leget elkerülni, mivel nehezebb az üzemanyagok gőzénél, kiszorítani is nehéz.

De ez már inkább kasznis téma. Off

Link to comment
Megosztás:

a tank nem rohad, ez tévhit...

Bocs de ujjonc létemre ellenkeznem kell, a tank valoban nem rohad ne benne a csetreszek amik fel vannak heggesztve a varraton láttam rozsdát. :lol: Amugy most magyünk szombaton a Balcsira kaptam kölcsön egy gumicsónakot. Nincs pumpám felfújtam tüdőből lehet le se eresztem levisszük a tetején. Na majd elmondom milyen fogyasztést mértem ha le nem kapja a menetszél 130-nál! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bocs de ujjonc létemre ellenkeznem kell, a tank valoban nem rohad ne benne a csetreszek amik fel vannak heggesztve a varraton láttam rozsdát. :lol: Amugy most magyünk szombaton a Balcsira kaptam kölcsön egy gumicsónakot. Nincs pumpám felfújtam tüdőből lehet le se eresztem levisszük a tetején. Na majd elmondom milyen fogyasztést mértem ha le nem kapja a menetszél 130-nál! :lol:

Le fogja tépni, vagy alákap és akkora légellenállásod lesz mint egy kamionnak.

Link to comment
Megosztás:

Le fogja tépni, vagy alákap és akkora légellenállásod lesz mint egy kamionnak.

Ja láttam már ilyet valahol hözépen le volt kötve, elöl meg emelgette a szél meg csapkodta le, nem tudom hogy tudtak meglenni bent a nagy hupogástól! :lol: Akkor majd annyira leeresztem, hogy beférjen az utastérbe ott meg továbbfújom a pótkerékkel! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ja láttam már ilyet valahol hözépen le volt kötve, elöl meg emelgette a szél meg csapkodta le, nem tudom hogy tudtak meglenni bent a nagy hupogástól! :lol: Akkor majd annyira leeresztem, hogy beférjen az utastérbe ott meg továbbfújom a pótkerékkel! :lol:

Valamiért eszembe jut néhány Benny Hill filmrészlet :lol:

Link to comment
Megosztás:

... lehet le se eresztem levisszük a tetején. Na majd elmondom milyen fogyasztést mértem ha le nem kapja a menetszél 130-nál! :lol:

OFF

Rokonék vettek egy étkezőasztalt, a lábakat berakták a kocsiba, a lapot meg a caravan tetején rögzítették pókokkal. Úgy lekapta a menetszél, mint a sicc :lol: . 50km/h-nál! Majdnem betörte a mögöttük lévő autó szélvédőjét... Úgyhogy csak óvatosan!

ON

Fogyasztást már nem merem nézni. Város rengeteg, országút 6 alatt. Amúgy 55% E85 (249/l), 45% Tesco nyál (298/l).

Link to comment
Megosztás:

OFF

Rokonék vettek egy étkezőasztalt, a lábakat berakták a kocsiba, a lapot meg a caravan tetején rögzítették pókokkal. Úgy lekapta a menetszél, mint a sicc :lol: . 50km/h-nál! Majdnem betörte a mögöttük lévő autó szélvédőjét... Úgyhogy csak óvatosan!

ON

Fogyasztást már nem merem nézni. Város rengeteg, országút 6 alatt. Amúgy 55% E85 (249/l), 45% Tesco nyál (298/l).

Persze nem fogom ott vinni. Először jó ötletnek tünt, de miután rápróbáltuk már nem annyira.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek egy 1.4-es Si, 8 szelepes motornak mennyi a normális fogyasztása városban.

6-6 km-t megyek vele mig a melóba érek és vissza.

Egyik ismerősöm szerint a 9liter az sok.

elég óvatosan vezetek. Város kivül 5,5 - 6 literből kijövök.

előre is köszönöm a válaszotokat.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek egy 1.4-es Si, 8 szelepes motornak mennyi a normális fogyasztása városban.

6-6 km-t megyek vele mig a melóba érek és vissza.

Egyik ismerősöm szerint a 9liter az sok.

elég óvatosan vezetek. Város kivül 5,5 - 6 literből kijövök.

előre is köszönöm a válaszotokat.

nagyjából ekörül jön ki: link

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek egy 1.4-es Si, 8 szelepes motornak mennyi a normális fogyasztása városban.

6-6 km-t megyek vele mig a melóba érek és vissza.

Egyik ismerősöm szerint a 9liter az sok.

elég óvatosan vezetek. Város kivül 5,5 - 6 literből kijövök.

előre is köszönöm a válaszotokat.

Mit jelent az, hogy elég óvatosan?

A 9 l egy picit sok, de a másik adat az teljesen jó.

Mondjuk a 6 Km alatt nincs elég ideje bemelegedni. Illetve, mire odaérsz pont akkorra melegszik be. Így annyira ne csodálkozz a 9 l-en.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy nem a legmegfelelőbb topicba írok, de itt láttam, hogy volt lambdaszondás dolgokról szó.

A problémám a következő:

Egy hete elég rendesen megugrott a fogyasztásom (20-40%-kal). Ezelőtt városon kívül átlag 5,7 - 6 literrel sikerült elautóznom (közepesen nehéz lábbal :lol:, s mentem már Bakonyon át haza 5,4 !! literrel ), városban kb. 8 - 8,5 literből megálltam, most 11 alatt nemigen. Városon kívül sem megy finom vezetés mellett sem 8 liter alá. A fed. computer egy masszívabb gázadásnál kettesben néha közel 30 literes pillanatnyi fogyasztást ír.

A sárga lámpácska mindezek mellett 3000 -es fordulat fölött kb. fél percre kicsullad.

A jelek számomra lambdaszonda cserére utalnak, s ha így van, megpróbálnám kicserélni házilag.

Azt szeretném tudni, hogy egyrészt hol található a szonda (gondolom, középdobban lehet), másrészt hogy ez mennyire problémás hadművelet. Emelni tudom autóemelővel, meg alácsúszni is, de szerelőaknám nincsen. Illetve, hogy van-e még valami, amire figyelni kell, esetleg utána beállítani.

Ha jól sejtem, a művelet a következő lehet: kábel széthúz, szonda kiteker, új szonda beteker, kábel összedug... Hogy mennyire van berohadva, az már más kérdés... :lol:

Kb. másfél éve cseréltette az előző tulaj, azóta 10-15 ezer km.-t mehetett az autó. Zöldkártyán voltam nemrég vele, ott mondták, hogy katalizátor megnyekkent, s emiatt eheti majd a szondákat (katalizátort is cseréltetem hamarosan, csak még gyűjtögetek :lol: ).

Az autó egy Astra 2.0 i Caravan, 1993 évjárat, C20NE14 motorkód

Kb. 10 ezer kilométerrel ezelőtt volt gyűrűzve + két dugattyú kicserélve, azért mehet el gondolom 6 literrel.

Segítségeteket köszönöm előre is

Link to comment
Megosztás:

Hibakódot ki tudod olvasni, erről a megfelelő topicban találsz infót.

Szonda meg vagy durván, vagy qrvára van berohadva, néha melegíteni is kell a kipuffkönyököt (amiben benne van).

Ha a katalizátort ütögetve csörög, akkor szét van hullva a belseje, ami szintén okozhat némi erőkimaradást és

többletfogyit. Ezt mindenképpen érdemes megoldani (csere vagy kibelezés).

Link to comment
Megosztás:

Hibakódot ki tudod olvasni, erről a megfelelő topicban találsz infót.

Szonda meg vagy durván, vagy qrvára van berohadva, néha melegíteni is kell a kipuffkönyököt (amiben benne van).

Ha a katalizátort ütögetve csörög, akkor szét van hullva a belseje, ami szintén okozhat némi erőkimaradást és

többletfogyit. Ezt mindenképpen érdemes megoldani (csere vagy kibelezés).

OK, köszi a villámgyors választ. Katalizátor tutira szét van hullva, magas fordulaton, rosszabb utakon zörög rettenetesen. Szívem szerint ki is belezném, míg nem lesz meg a másik, csak ha esetlegesen találkozom KMP-es barátainkkal, azt már szerintem nem tolerálnák. Mellesleg gondolom, ez még nem bilincses rögzítésű lesz, hanem hegeszve lehet.

A hibakódos részt megkeresem, bár nincs se progim, se kábelem hozzá, de rémlik, hogy mintha futólag olvastam volna itt nálatok valami lámpavillogásos dolgokról (csak arra nem emlékszem, hogy hol :lol: ).

Reméltem, hogy a dobban van a szonda, úgy nem kellett volna alatta fetrengve keresgélnem :lol:

Amúgy exkollégámé volt a kocsi, ő mesélte, hogy az előző cserénél szerelő egyméteres nyomatékkulccsal majd besz@rt, mire kitekerte.

Azt hiszem, mégiscsak szerelő lesz ebből :lol:

Még valami: szinte mindig 99-es MOL EVO (tudom, nem a reklám helye) benzint tankolok, előző Honda Civicem szoktatott rá, mert annak érezhetően jobban esett. S ugye öreg motornak nem mindegy, mit kap...

Viszont volt, aki azt mondta, hogy ebbe az autóba nem kéne, inkább 95, max. 98 oktán, mert megöli a motort, stb...

Oktánszám kódolója 91 és 95 -öt állít, de úgy tudom, az nem baj, ha magasabb az üzemanyag, mint a kódoló. Egyébként én úgy érzem, 99-el pl. az emelkedőket jobban bírja, nehezebben fárad le, alapjáratot viszont nem mondanám stabilabbnak. Szívem szerint 100-as OMV-t tennék bele, azt ennél még nem próbáltam, de Hondám attól már berángatott magas fordulaton (hogy miért, azt nem tudom).

Valakinek ötlete, tapasztalata van üzemanyagtéren?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

A hibakódos részt megkeresem, bár nincs se progim, se kábelem hozzá, de rémlik, hogy mintha futólag olvastam volna itt nálatok valami lámpavillogásos dolgokról (csak arra nem emlékszem, hogy hol :lol: ).

Hibakód kiolvasásához: link

Jobb felső két pint (A és :lol: összekötöd mondjuk gémkapoccsal, aztán kipislogja mi baja.

Link to comment
Megosztás:

OK, köszi a villámgyors választ. Katalizátor tutira szét van hullva, magas fordulaton, rosszabb utakon zörög rettenetesen. Szívem szerint ki is belezném, míg nem lesz meg a másik, csak ha esetlegesen találkozom KMP-es barátainkkal, azt már szerintem nem tolerálnák. Mellesleg gondolom, ez még nem bilincses rögzítésű lesz, hanem hegeszve lehet.

A hibakódos részt megkeresem, bár nincs se progim, se kábelem hozzá, de rémlik, hogy mintha futólag olvastam volna itt nálatok valami lámpavillogásos dolgokról (csak arra nem emlékszem, hogy hol :D ).

Reméltem, hogy a dobban van a szonda, úgy nem kellett volna alatta fetrengve keresgélnem :D

Amúgy exkollégámé volt a kocsi, ő mesélte, hogy az előző cserénél szerelő egyméteres nyomatékkulccsal majd besz@rt, mire kitekerte.

Azt hiszem, mégiscsak szerelő lesz ebből :D

Még valami: szinte mindig 99-es MOL EVO (tudom, nem a reklám helye) benzint tankolok, előző Honda Civicem szoktatott rá, mert annak érezhetően jobban esett. S ugye öreg motornak nem mindegy, mit kap...

Viszont volt, aki azt mondta, hogy ebbe az autóba nem kéne, inkább 95, max. 98 oktán, mert megöli a motort, stb...

Oktánszám kódolója 91 és 95 -öt állít, de úgy tudom, az nem baj, ha magasabb az üzemanyag, mint a kódoló. Egyébként én úgy érzem, 99-el pl. az emelkedőket jobban bírja, nehezebben fárad le, alapjáratot viszont nem mondanám stabilabbnak. Szívem szerint 100-as OMV-t tennék bele, azt ennél még nem próbáltam, de Hondám attól már berángatott magas fordulaton (hogy miért, azt nem tudom).

Valakinek ötlete, tapasztalata van üzemanyagtéren?

Köszi

Hmmm. 9 éve vezetek, de még soha nem állított meg KPM-es. És szerinted ez a sok kis surmó strícsrécinges, a kályhacső kipufogójával??? Szóval emiatt enm aggódnék.

Hibakód kivillogtatás itt : http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

Ami a benyát illeti, miért ölné meg a magasabb oktánszámú benya? :lol: Én régen tankoltam vépóvert, de nem éreztem sok különbséget. Most sima 95ös megy bele, igaz, ez nem Opel :lol: :lol: ( most helyemremegyek, és elsüllyedek szégyenemben :D )

Link to comment
Megosztás:

Noh, hát köszönöm a válaszokat, gyerekek.

Most lemegyek akkor, s megpislogtatom a drágát, meg megkeresem a lambdát.

Szobi, ezzel a kályhacsővel kapcsolatban igazad van, volt hogy le kellett zárnom a szellőzőket, nehogy megfulladjak mögötte.

KPM-el én sem találkoztam még közelebbről, s remélem nem is fogok. A legtisztább ügy az új kat. lesz azt hiszem...

Link to comment
Megosztás:

a lambda nem a kocsi alatt van, hanem a leömlőnél találod

hibakód villogtatás azt hiszem, a motor topicban és az általános műszaki problémák topicban is le van írva, több helyen is, lépésenként

A lambdának ott kell lennie ahol a csőcsonkok összeérnek. C20NE-n ha jól tudom hosszú a leömlő ott már valószínű alatta lesz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.