Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Segtsetek légyszi, hogy hogyan tudnám a legkisebb fogyasztást kihozni a kocsimból?(X20XEV)

Ne használd rövidtávokra, és ne pörgesd 2500rpm fölé, városban 50km/h felett használd a 4,-et és amikor csak lehet, a motorféket.Nekem így a városim 8.7-9L körül alakul.Ha rövidtávozok, és normálisan használom, 9.5-10L.Ha lépem neki, 11-12L.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sokan tévedésben vagytok abban, hogy ha sokat motorfékeztek, akkor spóroltok!

Ez nem igaz! Ha sokat (motor)fékezel, az mindig energiapazarlás! Annyi csak a motorféknek az előnye, hogy nem a fék alkatrészeit koptatod. Ha motorféket használsz, akkor a motorban alakítod hővé a mozgásienergiádat. De akár így, akár úgy fékezel, mindig drága pénzen elért mozgásienergiádat pazarlod el.

Ezért akkor vezetsz takarékosan, ha minél kevesebbet kell fékezned.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sokan tévedésben vagytok abban, hogy ha sokat motorfékeztek, akkor spóroltok!

Ez nem igaz! Ha sokat (motor)fékezel, az mindig energiapazarlás! Annyi csak a motorféknek az előnye, hogy nem a fék alkatrészeit koptatod. Ha motorféket használsz, akkor a motorban alakítod hővé a mozgásienergiádat. De akár így, akár úgy fékezel, mindig drága pénzen elért mozgásienergiádat pazarlod el.

Ezért akkor vezetsz takarékosan, ha minél kevesebbet kell fékezned.

csakhogy a benyások mociféknél nem kapnak benyát. Legtöbb opel ilyen. :D

Ezért célszerű fékezéskor mocifékezni is.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sokan tévedésben vagytok abban, hogy ha sokat motorfékeztek, akkor spóroltok!

Ez nem igaz! Ha sokat (motor)fékezel, az mindig energiapazarlás! Annyi csak a motorféknek az előnye, hogy nem a fék alkatrészeit koptatod. Ha motorféket használsz, akkor a motorban alakítod hővé a mozgásienergiádat. De akár így, akár úgy fékezel, mindig drága pénzen elért mozgásienergiádat pazarlod el.

Ezért akkor vezetsz takarékosan, ha minél kevesebbet kell fékezned.

Mackósajt szaktárs jól mondja. UFF.

A mi Igazi diesel autóink nem takarékoskodnak ha motorféket használunk. Csak úgy tudjuk lassítani a vasat, hogy drága gázolajat égetünk el. A benzines sorstársainknál a túl bonyolított elektronikának /véleményem szerint/ csupán ennyi előnye van, hogy a motorfordulat és a gázpedál állása alapján lezárja az alapjárati üzemanyag ellátást, és csak egy bizonyos fordulatszám alatt nyitja ki újra. Így jelentős mennyiségű üzemanyagot ment meg a tulajdonos nagy örömére.

UFF.

Puff.

Link to comment
Megosztás:

Ne használd rövidtávokra, és ne pörgesd 2500rpm fölé, városban 50km/h felett használd a 4,-et és amikor csak lehet, a motorféket.Nekem így a városim 8.7-9L körül alakul.Ha rövidtávozok, és normálisan használom, 9.5-10L.Ha lépem neki, 11-12L.

A következő tankolástól kezdeve megpróbálok így járni vele és kiváncsi leszek, hogy mennyit tudok kihozni belőle. Lassan gyorsítok, nem megyek csak max. 2500-3000 fordulatig. Nehéz ügy lesz kb. 500Km-t lassan menni, nem gyorsulgatni... :D Ja, meg lámpánál leállítom a mocit, ha a lámpa többet mutat mint 50.

Link to comment
Megosztás:

A következő tankolástól kezdeve megpróbálok így járni vele és kiváncsi leszek, hogy mennyit tudok kihozni belőle. Lassan gyorsítok, nem megyek csak max. 2500-3000 fordulatig. Nehéz ügy lesz kb. 500Km-t lassan menni, nem gyorsulgatni... :D Ja, meg lámpánál leállítom a mocit, ha a lámpa többet mutat mint 50.

Nem azt jelenti, hogy nem szabad neki eltolni, csak zömében így használva egész jól lehet spórolni.Amúgy most volt éppen egy tankolásom, és hát nem igazán kímélőben használtam.Volt benne egy rövid 200km/h-s csörte is, csak néhány km.Így jött ki 9.7L-re.Mondjuk zömében város volt.

Link to comment
Megosztás:

1,1 és 1,4 közt van. Attól függ, mennyire hajtottam előtte, milyen meleg a moci, megy e a klíma...

Ne állítgasd le ettől nem fog litereket esni a fogyid. Sőt szerintem ezzel csak ártasz neki....nem hinné m, hogy az állandó indítgatás jót tenne.

A kézikönyvben le van írva, hogy egy indításnál mennyi üzemanyagot használ el...pár kilométernyit ha nem tévedek

Link to comment
Megosztás:

Pár száz kilométeren most "nem etetem a lovakat". Azért, hogy megtudjam mi a min. amit ki lehet hozni a kocsibol. De ha az a minimum is 10 fölött lesz, akkor el kell gondolkodnom, hogy nincs e valami gond.

Amúgy mi okozhatja a nagyobb fogyasztást? A lamda és a dinamikus vezetésen kivül.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ha nem jön össze a 10 alatti fogyastás akkor lehet gondolodni.

Azt honnan tudhatom meg, hogy a katalizátort kell e már cserélni? Azt cserélném szerintem, az is dob szerintem majd a fogyin jó irányban.

ha büdös a kipufogógáz , akkor a kat. már nem szűr , kvázi cserélni kell .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.